Rosemary's Baby-Benz

Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Roisto kirjoitti:Harvinaiset tuommoiset renkaat. Yleensä linttaantuvat alapuolelta. :ope: :D
Häkellyttävän osuva profetia; mistä arvasit? :shock:

Kuva

Huomenna sitten vissiin taas tinataan. :roll:

Kuva
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

On ajossa, rusketuksenpoisto tältä erää paketoitu, mitä nyt pakarin loppupätkä täytyy vielä parsia kasaan ja nakata paikkaansa, että pääsee tuosta kuurouttavasta kuminasta.

Valojen korkeudensäädön vika tuntuu olevan säätörullassa itsessään. Täytyy kysellä uuden hintaa. Tai semmosta ja ehjää taustapeiliä saa tarjotakin, jos siltä tuntuu.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Olisko kellään heittää mitään passeleita arvoja pyöränkulmille, paljonko laitetaan aurausta eteen & taakse?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laittaisin eteen 2-3 mm ja taakse 2 mm.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Tänks, kokeillaan noita. Vähän menee ajokoirana nyt, tarttee harrastaa kumiköysileikkejä, että saa kulkukulman tontilleen.

Lisäpitkiä tässä pähkäilin, että hommaiskohan sitä Bosch Touringit ja vaikka 85 tai 100 Watin kynttilät halpisledien tilalle. Maskiin ei varmaan kolmen kilon paneelia voi oikein laittaa ja olispahan sitten ikäkauden mukaiset.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Terveisiä täältä linttaliiteristä jälleen. Tähän taas yököttävä puhelinkuva. (Juu, puskuri menee vielä paikoilleen)

Kuva

Laitetaan lyhyen ytimekkäästi muistiin vaihdetut palikat tämän syksyn osalta:

-Narinat (Lemförder)
-Taka-alatukivarsien sisäpään puslat (Ruville)
-Takakelkan runkokumit (Lemförder / Febi)
-Takasatuloiden männät ja kumit
-Takajarruletkut (Ate) ja putket
-Takajouset (Sachs) + ykkösen kumit
-Kampuran takastefa (Elring)
-Lootaan pakin mäntä + erinäisiä tiivisteitä (OE)
-Lådaöljyt (Mobil ATF 220)
-Peräöljyt (Fuchs)

Nyt kun on uudet terhakat jouset alla, tulee takaiskareiden kunto hyvin esille. Näppituntumalla oli vielä vetoa pumpuissa, mutta välillä on heitoissa meno kohtalaista loikkimista. Tuoreet Bilsteinit varmaan sitten seuraavaan osatilaukseen.

Tämä vannekokoonpano on nyt sitä sorttia, että aika helposti ampuu ylileveään sladiin, kun takana on raideväli selvästi etupäätä leveämpi. Minkäs teet, nuukapihi ei meinaa raaskia vanteita ostaa. :banni:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jaa, niin että joo. Väliin kuuluu takakumin sutiessa rytmikästä korkeahkotaajuista kolinaa jostain takaa. Tasauspyörästössähän on rotan järsimät rattaat ja sitä myöten jonkun verran välystä, mutta kun lukko kuitenkin pitää, niin ei sen sieltä pitäis tuossa tilanteessa päästä paukkumaan. Olisko sisemmät vetonivelet död. Pikkusen väljää niissä on.

Niin ei mikään ihan tuore ilmiö, toissa kesänä jo muistaakseni oli toisinaan kuultavissa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Arvataan nyt jotain. Jos ääni tulee lukko päällä niin se voisi tulla perästä. Kun lukosta levyt kuluu tarpeeksi alkaa tasauspyörästön ratas ottaa kiinni tasauspyörästön koteloon. Tämä siis siinä tilanteessa kun ASD sylinterit painattaa lukkoa tiukemmalle.

Itse "korjasin" tämän survomalla lisää levyjä pakkaan. Ja saahan noita osia uutenakin.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Tästä on samalla lailla lukko tiukattu. Ainakaan pari vuotta sitten ei ASD:n levyjä saanut KL:stä tai marmoritiskiltä, toki se ei tarkoita etteikö niitä mistään saisi. Jos on joku kauppias tiedossa, olen pelkkänä korvana.

Muistaakseni poskipyörä oli jo sorvannut itselleen tilaa tasurin kuoreen ja nyt ei kardaanista pyöritellen olla vielä lähelläkään samoja välyksiä kuin ennen remonttia, eli ei pitäisi minkään päästä pohjaamaan. Enkä kyllä ainakaan muista kuulleeni tätä ääntelyä sillon ennen perän käpistelyä. Niin ja jos lukko kunnolla pitää, tasauspyörästön rattaiden pitäisi olla yhtä puuta kuorensa kanssa. Voishan sitä kokeilla miten pelaa ilman ASD relettä. Tekisköhän se huonoa, jos vetäis piuhat sisään ja kytkin väliin, releen pohjasta 8 ja 10 yhteen. Vois kokeilla samaa tilannetta ASD:llä ja ilman.

Ääni on hyvin puhdas kopina, kuulostaa jonkun välyksen hakkaamiselta laidasta laitaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Päivän hinta valojen korkeudensäätörullalle 155 €, sisempi vetonivel 350 €, vetoakseli kuussataajotain, tandempumppu seittemänjapualisataa. :lol: Nauruun meinasin tikahtua tuon säätörullan paikkeilla.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Pelkäsin että menee rengasrauta heittämällä helmasta läpi, mutta menikin Johtotähti heittämällä leimakonttorista läpi. :shock: Jarrut kohtuu tasan ja kärytkin vielä ok, häkä nollilla eli ihan hyvin kai tuo polttaa, vaikka sytkäkatkoja vähän tyhjäkäynnillä tuntuu; hiilivedyt 53, happi 2,5 %.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Vaihtelinpa pikapikaa hantinpuoleisen takaiskarin, kun äityi niin perkeleesti paukkumaan. Tasan yhtä jäykkiä tähdellä leimattuja Bilsteineja ovat vanha ja "uusi", vuotoja ei näy eikä varressa tunnu väljää; mikä lie mokomaa kolisuttaa. Virosta sais Konit 47 € kipale, vaan sepä voi olla homma sillä kurin että nuukapihi menee näillä. :banni: Ei tuo nyt järin perin pahasti pompota, vaikka alkutalvesta moista uumoilin. Kuvasta voi sitten arpoa kumpi on se vanha ja kumpi uusi. :lol:

Kuva
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Öljynvaihto mittarinlukemalla 311963. Samalla kesänakit alle koneen lämpiämistä odotellessa. Vasemman etupyörän kohdalla muistui mieleen tökätä stetoskoopilla öljypohjaan, se kun oli siinä niin mukavasti hollilla. Havainnoista ei pääse pahemmin riemua repimään. Tästä vehkeestä on kuulunut jo pitemmän aikaa sellanen elämäänsä kyllästyneen rataspumpun ääni ja otaksuin tietysti tandempumppua syylliseksi. No jossain kohtaa talvea tuli käytettyä konetta ilman apulaitehihnaa samalla kun kiristäjän iskaria vaihdoin, eikä ääni remmin poistolla mihinkään hävinnyt. Siltähän tuo vaikuttaa, että öljypumppu on tulossa tiensä päähän, liekö yleistä M103 koneissa? Vaihtoa varten taitaa purattaa sekä öljypohjan että jakopään.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Yhden yön keikka Tampereelle tuli heitettyä. On se vaan huikea laite matkantekoon, jos ei oteta huomioon tähän vehkeeseen ilmestynyttä auditiivista nopeudenrajoitinta. Yli sadankahdenkymmenen mittarinopeuksilla perä ulvoo jatkuvasti siihen malliin ettei sitä pirukaan kuuntele. Alkaahan siitä jo muutama vuosi olla kun laakereita vaihtelin. Kattoo nyt mitä tekee, mutta pakko on kohta jotain tehdä. Ehyemmän perän etsintä varmaan paikallaan, muistais vaan mikä välitys.

Öljypumpuissa ei ilmeisesti mitään vakiovaivoja ole.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ei oo kyllä tässä vuosien varrella Saksan / Ameriikan foorumeita lukiessa tullut vastaan, että olis jouvuttu öljypumppuun koskemaan M103:ssa.

Kai se kerta olis ensimmäinenkin toisaalta :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Eipä niistä oikein juttua löydy. Hämärä muistikuva ehkä on jostain pumpun ketjuun liittyvistä kivuista. Tuossa yhtä nettipuotia selaillessa huomasin vaan että Febiltä näyttää löytyvän tarvikepumppua, eli oletettavasti niitä joku myös ostaa. Tarttis varmaan päästä kuulostelemaan jotain toista kiuasta, että onko tämä nyt sitten ominaisääni.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Teddy kirjoitti:Vaihtelinpa pikapikaa hantinpuoleisen takaiskarin, kun äityi niin perkeleesti paukkumaan. Tasan yhtä jäykkiä tähdellä leimattuja Bilsteineja ovat vanha ja "uusi", vuotoja ei näy eikä varressa tunnu väljää; mikä lie mokomaa kolisuttaa. Virosta sais Konit 47 € kipale, vaan sepä voi olla homma sillä kurin että nuukapihi menee näillä. :banni: Ei tuo nyt järin perin pahasti pompota, vaikka alkutalvesta moista uumoilin. Kuvasta voi sitten arpoa kumpi on se vanha ja kumpi uusi. :lol:

Kuva
Ilo oli lyhytaikainen, tuttu pauke palasi oikeaan takanurkkaan. Varmaan viisainta olis laittaa Bilstein B4:t, mutta toi Konin STR.T sarjalainen, tai peräti Koni Sport/Bilstein B6 kiinnostais myös. Toisaalta tuo kakslitranen tenava oli ihan jämäkkä Sachsin perusiskareilla. Onko kellään kokemuksia keltaisista Koneista, tai B6:sta? Starletin takapäässä toimii B6 hienosti soralla vakiojousen kanssa, mutta onhan se jo vähän kivireki ehkä. :tuumaus:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

B6:set oli minulla aikoinana tenavassa ja melko jämäkäthän ne siinä on. Ei siis mukavuudenhaluisille ainakaan madalluksien kanssa.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Juu, niin ei tietysti ole tarkoitus tehdä mitään rata-alustaa. Se voi olla että B6 on jo liioittelua, jotenkin on sellanen tuntuma aiheesta, että Koni Sport saattaa olla hiukan mukavuuspainotteisempi. Toki säästäväinen luonne saattaa ratkaista ongelman odottamattoman helposti. :lol:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Tämä se päätti ryhtyä Saabiksi ja kytki night panel -toiminnon päälle, ei pala taulussa mikään taustavalo. Himmentimen rämppääminen ei auta asiaa, mittariston takana oli joku specialsulake, eikö?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Teddy kirjoitti:Tämä se päätti ryhtyä Saabiksi ja kytki night panel -toiminnon päälle, ei pala taulussa mikään taustavalo. Himmentimen rämppääminen ei auta asiaa, mittariston takana oli joku specialsulake, eikö?
Tai sitten on itse himmentimessä vika. Noita tinailtiin takavuosina aika paljonkin takaisin kasapäähän.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Leemu kirjoitti:
Teddy kirjoitti:Tämä se päätti ryhtyä Saabiksi ja kytki night panel -toiminnon päälle, ei pala taulussa mikään taustavalo. Himmentimen rämppääminen ei auta asiaa, mittariston takana oli joku specialsulake, eikö?
Tai sitten on itse himmentimessä vika. Noita tinailtiin takavuosina aika paljonkin takaisin kasapäähän.
Tänks. Mulkoillaan sitäkin tässä kohtapuoliin, kun nyt tuli otettua tämä taas työn alle. Eli ohjelmassa kevyttä huoltoa, kuten:

Kuva

Tutkailemme laakerit ja päätämme löydösten perusteella hoidon jatkosta. Hammasvälystä on näppituntumalta ehkä vähän yli oman tarpeen, mutta toivotaan nyt, että se huuto tulisi enimmäkseen pinjonin laakereista. Vetareille täytyy varmaan jotain tehdä. Kaikissa vetonivelissä on pientä välystä, mutta vasen sisempi on jo ihan selvästi loso. Kartoitamme etenemismahdollisuuksia. Periaatteessa 3,07 ASD:tä ja ehjiä vetoakseleita sopii vaikkapa tarjota, jos moisia nurkissa lojuu.

Peräpäässä on on ollut tässä viime aikoina iskarikolinoiden ohella pientä levottomuutta. Leimasetä totesi keväällä alkavan väljän vasemmalla takana, mutta jätimme asian siinä kohtaa muhimaan. No nyt oli jo sitten selvää klappia molemmilla puolilla ja melkein laitoin tukivarsisarjan tilaukseen, mutta nuukapihinä syynäsin vielä uudemman kerran. Jumalauta jätkät, joka ainut pultti takakelkan puolella löysässä. Viime syksynähän ne oli kaikki levällään, mutta kyllä ihan varmaan tiukkasin... kai. :oops: No kuparitöhnää on pultteihin tietysti tärvätty, mutta niinhän mää aina. Dinitrollin 77B spraytä käytin liukasteena kun tukivarsia survoin tuoreeltaan maalattuun kelkkaan, että olisko se kuivahtanu sinne väliin ja sitten antanu ajossa myöten; en tiiä vaan ei ikinä ennen tämmöstä, ei sitten minkään vehkeen kanssa. Kait tämä sitten tosissaan riivattu on. :nocando:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Peräpäätä tutkittu ja päätä raavittu. Vasemmasta vetoakselista löytyi aavistuksen ikävä yllätys; sisempi vetonivel itsessään ei ole kovin väljä, vaan välys löytyy pooreista nivelen ja vetarikepin välistä. Syykin tähän lie selvä, vetonivel takertelee melko reilusti ja on sitten varmaan väljistänyt liitoksen. Saa nyt nähdä minkä tuntuinen tuosta tulee uudella nivelellä ja haitanneeko pieni väljyys poorissa. Voihan siitä tietysti aikaa myöten sulake löytyä. :roll:

Kojetaulun pimeyteen löytyi ihan selvä syy ja Leemuhan oli oikeassa, potikan takaa johdinliuska räpsähtänyt irti juotoksesta, kiitosta vaan. Ulkolämpömittariin jos vielä tinais uuden lampun. Ei varmaankaan marmoritiskiltä löydy, kun eihän tuo varsinaisesti vaihdettava ole.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Osia vartoiltu ja jotakin pientä näperrelty. Perään lunastin satsin uusia laakereita, jos se niillä taas vähän hiljenisi. Uutta vetoniveltä ei ole kuulunut, täytyy kohta soitella perään. Tasauspyörästön rattaita vielä pähkäilen; uudet siinä 450 € halvimmillaan, ei varsinaisesti houkuttele.

Jakajan kannesta löytyi ylläri, halki pirulainen hiilen vierestä. Kolmisen vuotta vanha Bremi, ehkä kokeilemme jotakin muuta merkkiä. Kannattaako törsätä Boschiin, vai ajaako Beru saman asian? Tulpanjohdot tilasin jo Boschilaisena,, mutta joudun varmaan kokeilemaan uudestaan, jos vaikka Aeromotorssilta tällä kertaa, Profiteile teki temput, eivätkä vastaa sähöpostiin. :axe:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Itellä olis kans virranjakajankansi hankintalistalla ja merkkiä pohtinut.

Nykysestä bremistä en halkeamia löytäny, mutta kosteus oli pilannu nastat kokonaan. Sai aikaan sen, että Mersu sammahti kun lämmöt oli yli 60 eikä suostunu käynnistymään kuin vasta seuraavana päivänä :lol:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Se on kyllä arvontaa tuo vj-kannen osto. Mulla ollut kans kaikenmerkkisiä Veholta haetusta kalliista Boschista lähiten (kesti ~30 000 km), nyt on Bremiläinen kestänyt reilut 60 000 km nikottelematta (korjaamolle kuitenkin pisteet, möi nihkeästi tuon Bremin, koska arvelivat, ettei kauaa kestä...no ei ollut silloin vaihtoehtoa kuin ostaa ja näemmä tuuri kävi).

Ostin kyllä heti amatsoonista Boschin kannen peräkonttiin oottelemaan jo valmiiksi (sieltä halvimmalla). Varmaan lie joku vaikutus sillä kun auto päivittäin ajossa, jospa ei potentiaalinen kosteus ehdi tehdä tuhojaan ?
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jotenkin sitä olis taipuvainen kuvittelemaan, että Beru vois hoitaa homman ihan hyvin. Orkkistulpanjohdoissakin näkyy olevan tulpanhatut Boschilaiset ja jakajan pään liittimet Berua. Ja kun Boschillakin tuota kiinankamaa nykyään on, ettei niistäkään voi aina niin varma olla...
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

kerosiini kirjoitti:Itellä olis kans virranjakajankansi hankintalistalla ja merkkiä pohtinut.

Nykysestä bremistä en halkeamia löytäny, mutta kosteus oli pilannu nastat kokonaan. Sai aikaan sen, että Mersu sammahti kun lämmöt oli yli 60 eikä suostunu käynnistymään kuin vasta seuraavana päivänä :lol:
Ootko muuten varma ettei vaan puola lakkoile? Kuulostaa tommonen käytös vähän erikoiselta jakajan kannen aiheuttamaksi. Toki tämä omahan oli alkuun vähän saman tapainen, aina vaan pidempään sai sahata käyntiin ja viimeseltä ei enää suostunut tulille lainkaan. Ei ollut jakajan kannessa enää hiiltä ollenkaan ja tulpat niin öljynoella muurautuneet, ettei elektrodeja kunnolla nähnyt. Miten sen tuossa kuosissa sai ajettua Lohjalta Lemille säilynee arvoituksena. :mrgreen:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Viimeksi kun auton luona kerkesin käydä, niin käytin vjkannen pois ja kuivasin+pyyhkäisin nastoja hiekkapaperilla niin sammuilu oire katosi + kone kävi niinkuin piti (pl. Lämpimänä sahautti normaalia pitempään jos sammutti). Tämä yksilö on vuoden ollut ilman leimaa ja muutenkin viimeiset vuodet vähäisellä käytöllä joten Sepon veikkaus Bremin laadusta ei välttämättä ole potaskaa 8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Huhhuh, perämurikka taas paikoillaan uusin laakerein. Kitkapakkoihin lisäsin kaks kymppiä simmilevyjä molemmin puolin. Hammasvälystä jäi 0,13 mm ja välitys on vähän sen näkönen, että ei tästä hiljasta enää tule. Jonkun verran on nuo aikoinaan pilalle ajetut tasauspyörästön rattaat muokanneet toisiaan tässä kolmen vuoden aikana ja sitä myöten on rautaa ollut öljyn seassa runsaahkosti, magneettiakaan kun ei ole. Tasauspyörästön käynti on kyllä nyt vähemmän yllättävästi huomattavasti sulavampaa kuin viime kasauksen jälkeen.

Sisemmät vetonivelet on uusittu molemmin puolin. Huvittavaa tuo merkkikikkailu, otin ensin yhden nivelen kokeeksi, kun sopivuudesta ei ollut varmuutta. Löbron numerolla etsittiin ja Spidanin nivel tuli; toinen tilattiin Spidanin numerolla ja tuli Löbro. Molemmat tehdastilauksena saman toimittajan kautta. :lol: No sama GKN:n nivelhän se on molemmissa paketeissa, että eipä siinä.

Akkutelineen maalailin myös tänään, saa sitten patterin paikalleen ja pääsee kokeilemaan mittariston toimintaa. Mitäs sitä muuta... Profiteile sössi osatilauksen, sytkäjohdot ja iskarin yläpäät jäivätten matkasta ja saksalaiseen tyyliin kommunikointi asiakkaan suuntaan ei pelaa oikein huonostikaan. Kai se on kasattava kipinäpuoli vanhoilla osilla, jos ei homma ala viikon sisään selvitä. Aeromotorsilta meinasin tilata jakajan hilut ja takaiskarit, mutta en kehtaa ennen kuin tietää pitääkö ottaa uusi yritys noiden puuttuvien lampaiden kanssa, samaan pakettiin sitten kaikki. Iskarit tuumailin nyt sitten laittaa kuitenkin säästölinjalla Sachsit... tai Polar Autovarusteelta sais ne Koni Streetit 67 € kipale, päätöksiä, päätöksiä.

Maalihommien kanssa vähän vielä kahden vaiheilla, että teenkö lisää mustia läikkiä ruostekukkien tilalle, vai haenko sävytetyn käläkäläpullon sekä lakkaa ja yritän edes vähän hienostella. Kittiä ei kyllä voi vetää suoraan happiksen päälle, että sinänsä jos sutis nyt vaan tuota mustaa Normaduria ja ens kesänä vaikka sen päälle kittiä ja edustavammat värit pintaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”