Lisäkaukovalot W212 ILS autoon

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
jani1980
Viestit: 24
Liittynyt: 04.10.2005 19:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jani1980 »

Tomppav kirjoitti:Onko tuo sama can-väylän boxi hommattava vm.2010 S204:ään jos mielii lisävalot saada toimimaan ILS:n kanssa? Vai pistääkö perinteisellä kytkennellä?
Multa löytyy tuo uusi canm8 boksi ja liitin can-jakoblokkiin jos jollakin on tarvetta?

Tiedustelut yv:llä tai o4o 542 4521 / Jani
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Noita canm8 pokseja saa nykyään myös Erikoistekniikkasta.
Mersu.
ylimassa
Viestit: 2
Liittynyt: 29.8.2017 19:02
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ylimassa »

Kiitos 740 GLE hyvistä ohjeista, ilman niitä lisävalot olisi jäänyt asentamatta.
Ainut poikkeus ohjeisiin oli, että omassa w204:ssa (vm. 2011 faselift) Can-haarotin löytyi kuljettajan jalkatilan puolelta, Yksi ilta meni purkaessa apukuskin puolta ja hakiessa can-haarotinta.Onneksi kyseinen tieto löytyi naapurifoorumilta. Jossakin vaiheessa uudemmissa vuosimalleissa haaroitin on sitten asennettu vänkärin puolelle.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

740 GLE kirjoitti 15.1.2015 kirjoitti:Omassani nuo suuret lisävalokannut ovat odottamassa tehokkaiden LEDivalojen halpenemista hintaluokkaan, jossa raskin ostaa yhden parin säleikköön upotettavaksi.
No nyt ne halpeni, eikä mennyt ihan neljää vuotta. LED-valopanelien yleinen ongelma on putkimainen valokuvio liian kirkkaalla lähialueella. Tässä banaanin muotoisessa valaisimessa on nähty vähän vaivaa valokuvion levittämiseen ja tasoittamiseen:
https://www.valostore.fi/tuote/w_light_comber_150/

En jaksanut enää upottaa säleikköön, koska minusta tuo näyttää jo aika siedettävältä:

Kuva

Datalehden 18 luksiin 300 metrissä en usko. Sen sijaan tummalla ja kosteallakin tiellä 14 luksiin 200 metrissä W212 ILS xenonien kanssa yhdessä uskon hyvinkin, koska näin sen itse mittarissa.

Valokuvio on yllättäen puhtaampi ja tasaisempi kuin NBB Alpha xenonissa, ja ehkä käytännöllisempi, koska taitaa olla hieman lyhempikin?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Laitoin 2kpl Lazer lisävaloa puskurin alle alasäleikön sisäpuolelle.
On yllättävän hyvä vaikka on alhaalla Oletin valokuviin tulevan liiaksi eteen mutta riittää valoa myös kauemmaksi. Auto on 14 mallia jossa R
Maskin ritilä on puskurissa kiinni.
Elikkä pitäisi koko puskuri ottaa irti jos upottaa puskurin yläpuolelle.
Alapuolen asennus onnistuu kun ottaa auton alta etummaisen suojan irti.
Onhan noissa valoissa hyvä tuo refenenssi luku 50
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Iso referenssiluku on huono asia, jos se rajaa laillista asennusta. Tehokkaassa LED-valaisimessa kuten W-Lightissa (45) ja Lazerissa se silti kyllä etu, koska se kertoo kohtuullisen hyvin hallinnassa olevasta valokuviosta, jossa suuri osa isosta valotehosta osuu tielle auton eteen. Tehokkaan valaisimen referenssiluku nousee väkisinkin, kun valotehoa ei tuhalata hajavaloon.

Saman teholuokan LED-valaisimia (SAE 210) löytyy jopa 10 referenssiluvulla, mutta mittauspisteeltä takaisin autolle käveleminen on silmiä kirvelevä kokemus. Ainakin tuon valaisimen tapauksessa näköhavainto vahvistaa käytettävissä olevan valovirran ja mitattujen luksien perusteella tehtävän laskelman, että valoa vuotaa hajavalona referenssimittauspisteiden ohitse hirvittävän paljon.

Jos Lazerin Triple-R:n valokuvio tuntuu liian putkimaiselta, siihen saatava rihlattu Reeded-linssi levittää kuviota mukavasti, toki pituuden kustannuksella, kun sama valoteho jaetaan leveämmällä alueelle. Jyrkempää Reeded-linssiä en ole kokeillut, mutta Rouvan autossa on tuo lievempi käytössä ja valot tuntuvat meidän käytössämme sopivammalta leveämpänä ja lyhempänä versiona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TM testasi lisävaloja vuonna 2015 ja silloin SAE 210 huonona puolena mainittiin virheellisen alhainen referenssiluku, "häkellyttävän alhainen huippukantamaan nähden" ja toisaalta myös valonjakauma josta liikaa valoa lähelle.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve

Onko tuo banaani kiinni missä? Maskin läpi jonnekin? Vai onko kilven takana joku telinejuttu? Jotain menee maskin läpikin. Johto ainakin...

Tuommoinen voisi periaatteessa istua 211:nkin keulaan. :tuumaus:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Roisto kirjoitti:Terve

Onko tuo banaani kiinni missä? Maskin läpi jonnekin? Vai onko kilven takana joku telinejuttu?
Täällä jää näköjään heti kiinni vähänkin pielavetisistä virityksistä :D

Minullahan siis *on* myös mustat samanlaiset ylätuet, mutta jätin ne vielä varalta kiinni NBB valoihin siltä varalta, että jos ne vielä palautetaan takaisin. Näillä näkymin ei palauteta, ja lähtivät jo työkaverin Land Cruiserin nokalle sovitettavaksi.

Tuo W-Light Comber toimitetaan vakiovarusteena LED-paneleille tyypillisen päätykiinnityksen lisäksi myös perinteisellä lisävalojen pohjakiinnityksellä, joten sen voi pultata kiinni suoraan tavalliseen kilven taakse tulevaan lisävalotelineeseen, kuten tässä tapauksessa on tehty.

Sama periaate saattaisi hyvinkin toimia myös W211 asennuksessa? Pre-facelifthän ei ole edes niin pahasti lumiaurana kuin W211 facelift ja W212 säleikkö? Matalaan valaisimeen ylätukien veto säleikön alta ei ole edes niin toivotonta virittelyä, kui perinteisiin isoihin pyöreisiin.

Alempaan ilmanottokitaanhan tuollainen katoaa lähes näkymättömiin, mutta en osaa arvioida, mikä merkitys sillä on valoteholle, kun en tuota kokeillut?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko tuo luonnossa kuinka kaareva? kuvaa ylhäältä päin otettuna. Muutenhan tuo näyttää jo sivistyneen siistiltä vrt Typhoon 590. Löytyykö jäähdytysrivoista paikka ylätukien reiälle vai onko valmiina paikat... Kyselyikä... (miettii samanlaista oman "itäauton" keulaan) :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sitähän voisi jossain paikallismiitissä tarkastella ihan livenäkin. :wink: Itellä näyttäisi olevan jopa ens kuun miitti-ilta vapaana.

Aika hyvin tuo musta kuori maastoutuu mustaan autoon. Kun saisi alumiinin värisenä, niin menisi hopeisen kans paremmin. :D

Olikos tuossa minkäänlaisia alkuperäisiä lisäpitkiä vai hoidettiinko ne vain xenoneita aukomalla?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Vastauksia samassa järjestyksessä. Esite löytyy mittapiirroksineen tuolta:

https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... ght+comber

Valaisimen yläreunassa on laidasta laitaan ura, johon on saatavana ylätuen kiinnikkeet. Hahlossaan myöskin koko valaisimen leveydellä säädettävien alakiinnikkeiden tavoin siis myös ylätukien paikan saa valita varsin vapaasti. Kun ei noita ylätuen kiinnityskalikoita ollut suoraan hyllyssä, vetäisin pultin kannasta pari syrjää sileäksi, että sain sen pujotetuksi kanta edellä uraan, ja 90 astetta käännettynä tarttumaan uran reunoihin. Isot LED-valot ovat kaikki niin painavia, että ne on syytä tukea kunnolla, vaikka kourakaupalla tuo ei tuntunut mitenkään poikkeukselliselta järkäleeltä.

W212 pre-faceliftin ILS tekee kaukovalot pelkillä bi-xenoneilla, eli kaukovalo on kuin lähivalo varjostus poistettuna, mutta ILSin vuoksi sentään myös korkeus säädettynä.

Tuollainen alumiinikotelo uutena ja puhtaana kevyen hionnan jälkeen voisi totella kilikalipullosta späräytettävää Iridiumsilber värikoodia varsin hyvin?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
ramba
Viestit: 4
Liittynyt: 28.10.2018 8:31
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ramba »

Pitääkö paikkansa että heräte pitäisi löytyä myös suoraan umpiolta kuten eräs mersutietäjä neuvoi? Moni kuulemma yrittää liitin irti jolloin virtaa ei löydy mutta liitin kiinni esimerkiksi nuppineulan avulla löytyy... :roll:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mistä langasta se tietäjä meinasi releen ohjauksen ottaa ILS autossa?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mites on, meneekö w-light Comber asentaa myös rekisteri kilven alapuolelle? Eli riiputus kiinnityksellä.
Mersu.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

740 GLE kirjoitti:Mistä langasta se tietäjä meinasi releen ohjauksen ottaa ILS autossa?
Tarkoittanut varmaan halogeenivaloilla olevaa 212sta. Eikös niissä ole tavallinen halogeenipitkäkin. Sellaisestahan kyllä releen heräte löytyy pitkänvalon kannasta.
ramba kirjoitti:Moni kuulemma yrittää liitin irti jolloin virtaa ei löydy mutta liitin kiinni esimerkiksi nuppineulan avulla löytyy... :roll:
212sen ajovalon kytkentää en tiedä (olisi kiva tietää meneekö sinne vain + ja - ja känniväylä joka ohjaa kaikki mahdolliset toiminnot) mutta tuossa yllä olevassa lausessa on vinha perä.
Ne valoja ohjaavat SAM-poksit ei anna valoille mitään jännitettä jos ne tunnistavat ettei siellä piuhan päässä ole mitään kuormaakaan. Eli sieltä on liitin irti aika turha mitään mittoakkaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Reikä johdon kuoreen = hapettuu poikki ajan myötä. Jos nuppineulalla tökkää kannattaa liimata reikä.
Wagon204
Viestit: 2
Liittynyt: 11.11.2018 23:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wagon204 »

Tässä nyt lueskellut kaikenlaista näihin lisävaloihin liittyen ja paikasta riippuen eri visiot ja versiot miten saa ILS:n kanssa toimimaanja se on herättänyt itsellä muutamia kysymyksiä. Luulisin että olen käsittäny oikein nämä GLE:n ja Jackpotin kytkennät toisessa ketjussa mutta esitän vielä muutaman kysymyksen.
Eli Tuolle canm8 boksille tuodaan siis sinne vänkärin tai kuskin puolelle can-väyläpaikan luo +12V ja maa ja boksi kytketään väylään? Boksissa oleva violetti piuha on se releelle menevä heräte, joka normaalisti saataisi pitkien piuhasta?
Sitten itse relekytkentä konehuoneessa.
Sinne siis kelpaa ihan täysin normaali rele? Ei tarvi olla mikään can-rele tai muu? Tästä on ollut puhetta useamman ihmisen kanssa ja todella erinlaisia mielipiteitä on tullut :roll: eli jos tuo tuon violetin johdon releelle herätteeksi, akulta releelle + ja releeltä miinus runkoon ja releeltä lisävaloille johdotus ja sillä peuhaa valot? Jos kytkimen haluaa lisäpitkille niin se tuohon herätteen väliin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näin, ja aivan tavallinen rele käy. Tai kannattaa toki ostaa valmis kytkentäsarja, ne on aika hyvin tehtyjä ja deutsch-liitin valmiina kuten nykyisissä valoissakin.
oulaistenliikenne.fi
Wagon204
Viestit: 2
Liittynyt: 11.11.2018 23:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wagon204 »

dealer kirjoitti:Näin, ja aivan tavallinen rele käy. Tai kannattaa toki ostaa valmis kytkentäsarja, ne on aika hyvin tehtyjä ja deutsch-liitin valmiina kuten nykyisissä valoissakin.
Loistavaa. Jospa rupiais mersullakin näkemään kun sen +-900km ajaa viikossa niin eipähän tarvi tihrustella liikkuuko siellä jotai tielle kuulumatonta
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

CAN rele tarvitaan joissain autoissa suoraan valoilta releen ohjausta ryöstettäessä, ettei auton diagnostiikka huomaa vikavirtaa. Nuo CAN releet kuormittavat relettä ohjaavaa piiriä merkityksettömän vähän.

Tässä ILS asennuksessa sitä ei tarvita, koska CAN-M8 purkki jaksaa ohjata normaaliakin relettä, eikä tuon auton väylälle päin passiivisen lisäkontrollerin toimintaa valvota auton diagnostiikalla millään tavoin.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
ramba
Viestit: 4
Liittynyt: 28.10.2018 8:31
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ramba »

Tuota can väylä boksia löytyy ainakin lumiselta ja jussinmäeltä mutta mistä tuo liitin millä tieto otetaan can väylältä?
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Lukase sivu taakse päin niin sielä on varaosanumero tai kysele hajottamoilta, webaston asennus liikkeistä.
Mersu.
ramba
Viestit: 4
Liittynyt: 28.10.2018 8:31
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ramba »

Näköjään siellä olikin, eipä sattunut silmiin.
SL Mika
Viestit: 4
Liittynyt: 30.4.2008 9:09
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja SL Mika »

Lumiselta ostin omaan W212 CANM8 boxin. Asennus meni melko hyvin vaiheeseen, jossa kokeilin antaako boxi jännitteen ulos kun laitan pitkät päälle. Kumma kyllä se antaa jännitteen VAIN kun vedän viiksen itseen päin eli vilkkauttaisin pitkiä.
Boxi ei anna jännitettä ulos jos painan viiksen taakse eli pitkät päälle pitemmäksi aikaa.
Asetuksissa kohdat Adaptive High Beam On/Off ei merkitystä, silti toimii noin.
Osaako joku auttaa ?

PS. En kerennyt tilata mitään väyläliittimiä vaan pistin boxin väyläliittimet kiinni pikku abikoilla, joista olin poistanut paksun kuoren. Toimii noinkin.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Onko eroa että valokatkaisin asennossa "auto" tai asennossa "1" ?
SL Mika
Viestit: 4
Liittynyt: 30.4.2008 9:09
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja SL Mika »

Ei vaikutusta vaikka laittaa ON ja sitten pitkät. Eikä myöskään sillä mitä asetuksista säätää vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi olla niin.
Vanha taxi eli onkohan tehty jotain muutoksia ohjelmaan ?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tuo kuulostaa oudolta, koska ainakin minun käyttämäni CAN-M8 HighBeam boksi vahtii käsittääkseni kojetaulun kaukovalon merkkivaloa ja kytkee releen ohjauksen havaitessaan sinisen merkkivalon väyläkomennon?

Syttyykö se merkkivalo pakkovaloasennossa kaukovalot päällä?

Sellainen kontrolleriversio kuulostaisi olevan olemassa, joka seuraa valoviiksen asentoa, joten sehän toimii vain manuaalialoilla. Eipä silti, xenon ILSillä ei ole paljon muutenkaan mitään virkaa, koska virhevaihtoja tulee kovin paljon.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Täällä W-Light Comber vaihtui vielä kerran, nyt paikallaan Dealerin kuvien ja hyvien kokemusten opastamana X-Vision Genesiksen pienempi versio, eli 600. Näillä näkymin tuo jää paikalleen, koska valokuvio miellyttää silmää, vaikka valoteho luksimittarin mukaan mittasuoran 200 metrin pisteessä häviääkin Comberin 14 luksille 2-3 luksin verran.

Rohkenen epäillä, että Pappilassa Rouva näkee minne ajaa 8)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

SL Mika kirjoitti:Lumiselta ostin omaan W212 CANM8 boxin. Asennus meni melko hyvin vaiheeseen, jossa kokeilin antaako boxi jännitteen ulos kun laitan pitkät päälle. Kumma kyllä se antaa jännitteen VAIN kun vedän viiksen itseen päin eli vilkkauttaisin pitkiä.
Boxi ei anna jännitettä ulos jos painan viiksen taakse eli pitkät päälle pitemmäksi aikaa.
Asetuksissa kohdat Adaptive High Beam On/Off ei merkitystä, silti toimii noin.
Osaako joku auttaa ?

PS. En kerennyt tilata mitään väyläliittimiä vaan pistin boxin väyläliittimet kiinni pikku abikoilla, joista olin poistanut paksun kuoren. Toimii noinkin.
Onko selvinnyt mikä oli vikana,kun vain viiksestä vetämällä lisävalot sai herätteen?
Minulla on päinnvastainen ongelma ,muuten toimii mutta vilkautus ei sytytä lisävaloja.
Onko jokin johto väärin?
Voiko olla ne kaksi piuhaa gan boksissa väärin?
Maa ja + vaihtaa toisin päin?
Onko ropleema selvinnyt.?
Nyt on tullut uusia gan väylä releitä onko niistä kokemuksia?
Ei tartte kuin pitkien valojen piuhan kylkeen laittaa releen heräte,toimiikohan mersuissa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori”