Toyota HJ61

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Vensku_ kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Mihinkähän tämä muuten perustuu...?.
EIkö maar 24V sähköt jo anna vähän lisäruutia pyörittämiseen.
Antaahan se, mutta ei se auta sinänsä siihen, että se dieseli lähtee hyvin tulille ilman hehkutusta.

Mutta se suoraruutta :idea: :!: Apukammiokoneet on niitä, jotka sitä hehkua kipeimmin tarvii.

Se, mikä on toki jännää, että lähtee kovastakin pakkasesta käyntiin ilman hehkuja, samoten 475:n Intikka, Perkinsin suoraruutta, ja käynnistyy, vaikka oon aina ymmärtäny että Perkinsi tarvii lohkoa aina jos on jo palmun alla varjossakin. :happy: (niin, eikä tuossa juuri hehkuja ole, tai kait siinä on, mutta liekö toimii, aina on vaan käännetty avaimesta..)

Commonrail koneetkin lähtee hyvin käyntiin ilman hehkuja, jos akussa on vaan virtaa. Bmw ekana talvena -16, 1 hehku toimi, käynnistyi jos vaan oli virtaa akussa, mutta kävihän se kun intin MaSi ensimmäisen minuutin ja savu oli samaa luokkaa! :lol:
Joo, onhan siellä tieten vastustakin enempi mitä pyörittää.
Tuo 1117 ei -15 pakkasella pyörittänyt konetta kuin ehkä kaksi kierrosta ja oli tulilla... :shock: (epäilin ennen käynnistystä ettei sano mitään.)
Käynti heti startista aivan silkinpehmeää ja kolinatonta, savua ei oikeastaan ollenkaan.
Muistaakseni myös se intin vapari hj käyttäytyi samoin....mettäreissullahan sitä vaan pääsi kokeilemaan. Sellainen vielä omista kokemuksista hj:n osalta että naapurin jali kullilla on muuten juuri samanlainen kuin tuo mika.t:n kuvassa oleva.

.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vensku_ kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Mihinkähän tämä muuten perustuu...?.
EIkö maar 24V sähköt jo anna vähän lisäruutia pyörittämiseen.
Antaahan se, mutta ei se auta sinänsä siihen, että se dieseli lähtee hyvin tulille ilman hehkutusta.

Mutta se suoraruutta :idea: :!: Apukammiokoneet on niitä, jotka sitä hehkua kipeimmin tarvii.

Se, mikä on toki jännää, että lähtee kovastakin pakkasesta käyntiin ilman hehkuja, samoten 475:n Intikka, Perkinsin suoraruutta
Juu, suoraruisku lähtee jos se on muuten sen sorttinen. Lantikan Tdi-koneita jopa suositellaan käynnistettävän vielä pikkupakkasillakin ilman hehkua tulppien säästämiseksi. Sitten taas Perkinsillä on ne tietyt suoraruiskut jotka eivät lähde oikein hehkuttamallakaan jos on kovin kylmä. Apukammiokoneet eivät taida kyllä lähteä oikein koskaan ilman hehkua, kuten olemme oppineet mersunkin henkilöautodieseleistä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Easy Rider kirjoitti:Lukot oliko lie aina ja vakiona 61:ssä, jos ei niin mekaaniset vaijerilla on kuitenkin alkuperäissysteemi. :
Ei lie näin, koska meillä ei ollut 61:ssa lukkoja. Se oli vuodelta -86 ja pyöreälamppuinen. Olisiko lukot tulleet siinä samassa, kun etuvalot muuttui kantikkaiksi, kojelautaa vähän muutettiin ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Aku P kirjoitti:Olisiko lukot tulleet siinä samassa, kun etuvalot muuttui kantikkaiksi, kojelautaa vähän muutettiin ym.
Juu, hansikaslokeroon tuli lukko tuolloin... :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Akselilukot tuli ennen nelivalokeulaa.

http://slck.net/
http://forums.offipalsta.com/
Viimeksi muokannut Mika.T, 13.1.2013 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ostamani saattaa olla -86 tehty, siinä ei liene lukkoja ? :roll:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Muistin muuten lukemat väärin, -32 oli :happy:

Tuohonkin hoijakkaan hitsasin etukaaret ja helmanpäät taakse, maalasinkin alaosan oikeen :shock: Samoten tuo suora kylkituupi on omaa käsialaa 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YKGv46pnUiM[/youtube]
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hyvinhän se hörähti tulille. :D

Reipas kolomekymmentä se oli mullakin viime talvena kun täräytin 61sen tulille.
Tuo on siitä kätevä värkki että jos ei heti käynnisty niin sitä on ihan turha startata pitkään.
Lähtee käyntiin ekalla /toisella koneen kierroksella... jos lähtee. Jos ei lähde niin eikun starttaus uusiksi.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tuttu peli on.
Pyhäsalmen kaivoksen vinotunneli tuli tutuksi tuollaisen puikoissa. Äärimmäisen varovainen kaasujalka tuli opeteltua lukuisien rengasrikkojen vuoksi. Heijaus tunnelissa ylös ajaessa--> mono heilataa--> nelipyöräsuditus murskeella--> rengas/renkaat tyhjänä 5min kuluessa.
Alusta on kuin sahapukissa, hiluxilla ajoi mutkissa karkuun. Voimaa kun oli, suorat kääntyivät sitten cruiserin eduksi. Vinotunnelissa selviää mikä automerkki kestää. Cruiser kesti kohtuu hyvin, mutta mitään suosikkiautoa niistä ei tullut. Hilux oli suvereeni voittaja paremman alustansa takia.
Asfalttitiellä 61 oli kohtuullinen ajaa, soratien kuopissa taas ei voinut nautiskella oikein mistään. Ikkunat suhisivat ja ovitiivisteet lepattivat niinkuin asiaan kuului.

Luja möhkäle ja voimaa piisaa. Ikävä ei kuitenkaan tule vaikka miten ajattelen. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sattuipa kaappia siivotessa tämän HJ:n papereita löytymään ja katsoin rekkarilla niin liikennekäytössä ja katsastettuna, viimeksi leimalla ollut 700000 kilometriä mittarissa.
Ei siinä muuten mitään, mutta autohan oli takapäästään niin laho silloin kun hain sen ettei mitään rajaa :lol: oikeastaan takaa puuttui runko ja pohja.
Joku näihin erikoistunut liike sen sellaisenaan osti, arveli että varaosiksi mutta taisi sitten olla yllättävän hyvä :shock:
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”