Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oikea takaiskari on vuotanut :evil: meneekö toisetkin kolmekymppiä katsastusremonttiin :evil: no, aika näyttää. Vaimennin toimii kyllä.

Sitten asentelin opetuspolkimen. Tulevalla viikolla katsastukseen ja muutoskatsastukseen.
Ei mennyt kolmeakymppiä, vaimennusteho oli ok. Ankarat nuhteet :ope: toki vuotavasta iskarista.
Takajarrut oli ns. siinä ja tässä, vasen seisontajarru heikompi niin että eroksi jäi 67% kun suurin sallittu on 70%. Taisi olla ensimmäinen kerta kun jotain näistä kopeista katsastan ja jarruissa on rajatapaus...toisaalta, auto on seissyt koko talven, ihmekös tuo jos ei niin tasaiset jarrut ole.

Hyväksytty kuitenkin ilman kirjallisia huomautuksia :pumppu:

Samaten opetusautoksi muutoskatsastaminen "meni läpi".
Opettajan jarrupoljin ei kovin pienellä poljinvoimalla toiminut. Johtuu siitä kun välillä autolla ajaa korsto jonka kengännumero on 48, eikä näinollen voi laittaa jarruvaijerin kiinnityskohtaa polkimessa kovinkaan alas.

:kuski:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Feli-sialla ajelen työmatkaa, nyt kun ei lähes myrskyisän tuulen ja kylmän sään vuoksi viitsi mopoilla.
Välillä purkki on seisonut viikkojakin pihassa ajamatta, mutta ei ole tullut otettua liikennekäytöstä pois kun kulut muka niin pienet.
Akku oli lähellä kuolemaa, vaihdoin "uuden" eli iänikuisen käytetyn mersun AGM:n.

Työmatkaa tulin viimeiset 30 kilometriä kahden mersun välissä, edellä farkku 204 ja takana 212.
Sopuisin välein ajeltiin aika lailla todellista satasta mikä rajoituskin oli.
Siinä kun käännytään Oulainen - Haapavesi - tielle on haasteellinen risteys felicialle, kun lähtö on ylämäkeen eikä voimareserviä mitenkään runsaasti ole.
Em. mersujen puristuksessa en halunnut jäädä aivan jalkoihin joten laadin hyvissä ajoin strategian jota myös noudatin; ennen risteystä jättäydyin hieman kauemmas 204:stä toivoen ettei se joudu pysähtymään - eikä joutunut - ja sitten vaan sen verran reipasta vauhtia risteykseen kun uskaltaa ja eikä vielä kaahaamiselta näytä, ja *ihi-ihi-ihi-ihi-ihi-ihi* renkaat ulisten kääntyen ja kaasu pohjaan.
Näin tehden pysyi jotenkuten 204 perässä, toki aluksi sitä lähestyen, eikä takana tuleva 212 kuljettajakaan mielestäni voinut feliciaa tientukoksi tuomita :pappa:

Muilla tylsää työmatkalla ? :|
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kevennä autoa niin se kiihtyy paremmin. Jätä pois vararengas ja takapenkki.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pssttt Tiileri ajaa jo takapenkiltä. Samaan tyyliin kuin poliisiopistossa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

:happy: nimenomaan etupenkki pois !

Ihan totta kyllä, keventäminen auttaa. Syöttöä lisäisin ellei %&&/(=)nööri olisi laittanut säätöruuvia )(/%¤& &%&%//()seeseen :evil:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pah, tehokkaalla autolla ajamisessa ei ole juurikaan haastetta.
Nyt kun ajellut tuolla Mitsulla jossa omaan makuun 150-200 heppaa liian vähän, niin on tullut opeteltua ennakoivaa ajotyyliä.
Esim.jos mäen takana mahdollinen ohituspaikka ja ajelee letkassa niin tuo aiemmin mainittu välin jättäminen edellä menevään, sitten ylämäessä lappu lattiaan ja jos suoralla ei vastaantulijoita ohi menee että heilahtaa.

Pari kertaa ohittanut jo moottoripyöränkin :)
Tänään itseasiassa ohitin kerralla kaksi motskaria :twisted:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän se varmaan tuollakin on niin että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen. Kuten vanhalla 200d:lla :lol:

Itekkin tuolla 123:lla pari kertaa unohtanut ettei se niin hyökkääkkään ohitustilanteissa nopeutta kelaamaan, mutta ilman ihmeellisiä kommervenkkejä on selvitty.
Toki tuossa kai yli 100hv pitäs olla mutta tuo aataminaikunen mukavuussäätöihin säädetty automaatti kyllä hillihtee räjähtävän kiihtyvyyden varsin tehokkaasti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Melko lähellä 124 200D menohaluja taitaa Felicia olla. Erona ehkä se ettei volkkarindieselin kierrättäminen juurikaan paranna kiihtyvyyttä kun taas mersua pitää kierrättää.

Työmatkaa olen ajellut skodalla kun juniori on ollut parin viikon aikana kesätöissä työpaikallani.
Olipa sokota eräällä 211 omistajalla huollon sijaisautonakin vuorokauden verran, käväisi Kiimingissä yöpymässä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitkeitä on Feliciat.
Tänäänkin Ylivieskan keskustassa eräs tummanvihreä -97 farkku taittoi taivalta vaikka takakaaret oli ruostuneet pahasti ja perä melkein raapi maata.
Pikku kärryäkin jaksoi vetää, vaikka Trafin tietojen mukaan ei ollut katsastettu seitsemään vuoteen ja oli jo lopullisesti rekisteristäkin poistettu ajat sitten :roll:
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Aito haamuauto siis kyseessä. Ei kai teknisesti toimivia ajukkeja tartte leimata? :lol:
dealer kirjoitti:Sitkeitä on Feliciat.
Tänäänkin Ylivieskan keskustassa eräs tummanvihreä -97 farkku taittoi taivalta vaikka takakaaret oli ruostuneet pahasti ja perä melkein raapi maata.
Pikku kärryäkin jaksoi vetää, vaikka Trafin tietojen mukaan ei ollut katsastettu seitsemään vuoteen ja oli jo lopullisesti rekisteristäkin poistettu ajat sitten :roll:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Savolaene69 kirjoitti:Aito haamuauto siis kyseessä. Ei kai teknisesti toimivia ajukkeja tartte leimata? :lol:
dealer kirjoitti:Sitkeitä on Feliciat.
Tänäänkin Ylivieskan keskustassa eräs tummanvihreä -97 farkku taittoi taivalta vaikka takakaaret oli ruostuneet pahasti ja perä melkein raapi maata.
Pikku kärryäkin jaksoi vetää, vaikka Trafin tietojen mukaan ei ollut katsastettu seitsemään vuoteen ja oli jo lopullisesti rekisteristäkin poistettu ajat sitten :roll:
Nii ja justiinhan ne muuttu katsastussäännöt, jotta ei tarvi niin usein käydä :happy:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Felician kulutus pyörii totutuissa 5,6-5,8-lukemissa.
Vakiota isommat renkaat saivat nopeusmittarin näyttämään hieman pieleen, sehän on varsin tarkka näissä vakiona.
Nyt kun ajaa mittari 80 on nopeutta 88 ja mittari 100 nopeutta 110.
Saman verran virhettä myös matkamittarissa, jonka huomioin kulutuslaskennassa.
Menohaluihin rengaskoon muuttuminen (siis jo keväällä kun kesärenkaat tuli alle) ei vaikuttanut mitenkään. Julmetun laiska oli ja on edelleen :kuski:
oulaistenliikenne.fi
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ihan utelaisuutta kysyn, että paljonko rengaskokoa on kasvatettu, kun todelliset lukemat heittää 10 prossaa? Aika paljon suuremmaksi lie pyörä kasvanut.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäinen on 165/70/13" ja nyt taitaa olla joko 175/70/14" tai 185/70/14"...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hörlöplöö :lippu:

Aamukeskustelua työpaikalla

-Menny tuosa tytön, tai vävykokelashan sillä on ajellu, velisiassa leima pitkäksi, pitäs se jousi vaihtaa ja kokkeilla leimata
- Jaahas, Oulusako seun vielä vai ookkonää hakenu pois ?
- Eikäkö tuosa seun pihasa, ekkönää tullesa huomannu
- No hoh, katoppa vaan, mullahan on ny aikaa ko siihen mersuun ei tullu osia niin mä vilkasen heti aamusta
- Teeppä se, vaiha se jousi, se on takahyllysä, ja vie savarille
- Selevä
- Niin sinähän tieten ostasit tuon kun emmää sitä vihti tytölle kun se kortin saa
- Passaahan se

Iltapäivällä, vai oliko seuraavana päivänä iltapäivällä, puhuttiin jo hinnastakin :roll:
Olen siis alkanut ostella niitä felicioita takaisin jotka olen joskus omistanut ja myynyt pois :ttu:

Tarviiko kukaan halpaa dieselpakua ? Sininen ois myytävänä. Toimii hyvin ja ajoaikaa pitkästi, eikä ole paljon ajettu viime katsastuksen jälkeen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Tällä kertaa tuli ostettua Felicia liikkeestä, kuten aikoinaan ensimmäinen tällainen minulla.
Rinta-Joupille ilmestyi myyntiin ja soittelin samantien kun huomasin, auto kuulemma "viikon pari ollut tuolla hangessa ja nyt kaivettiin sieltä ja ihme kyllä lähti käyntiin".
"ihme kyllä" :evil:

Siitäpä kyselemään että mitenkä pahoin on ruosteessa, kuva kun oli mitä oli - kuulemma ei yhtään mitenkään pahasti, pikku pilkku jossain takaluukussa.
Ai jaa jaa :shock: No, oletetaan että sen verran on takaluukkua jäljellä ettei lasi tipahda omia aikojaan :idea:

Sittenpä kysymys viitosvaihteesta, vielkö toimii ja mahtaako huutaa kovastikin ?
"En ole ajanut mutta ajetaanpa" *hurinaa* "ykkönen-kakkonen-kolmonen-nelonen-viitonen"..."kyllä tuntuu toimivan eikä ulisekaan mitä nyt muulta räminältä saa selvää"
"muulta räminältä" :evil:

No hyvä. Minäpä ostan sen :idea:

*köh" Joo, no tuota annatko nimeä ja sp-osoitetta ja ja ..."

Ilman muuta :!: *kertoo tietoja*

"OK, minä laitan sinulle kauppasopimuksen"

"Hyvä ! Mää hajen sitten Ylivieskan liikkeestä sen" :D 8)

:evil: *köh* "Jaah, no jooh, minä laitan sitten laskun myös kun ei kuitenkaan ole uudesta autosta kyse niin sitten kuljetetaan kun maksu näkyy tilillä"

"Komiasti passaa näin !"
:D

"Jos haet täältä niin laitetaan tankki täyteen samaan kauppaan ?"

"Emmää, se on nuissa niin pieni tankki"

"Selvä"

Varmaan automyyjä vielä iltasella imi tankkia lapolla tyhjäksi 8)

Muttanii, tänään soitti tuttu vaihtoautopäällikkö Ylivieskan Rinta-Joupilta että "Jorma terve ! Onko se Jari ostanu meiltä auton ?"

Olihan se ostanut, ja heti meni hakemaan ajaen samalla kyseisen liikkeen meillä huollossa olleen CLS:n sinne.
Felicia oli pihalla käynnissä ja kaupanpäällisiksi löytyi lumiharja-jääskraba.

Kauppapapereita tehdessä sihteerillä oli ensin vaikeuksia löytää maksusuoritustani liikkeen tililtä, sitten kun se löytyi ja tehtiin varmennetta / luovutusilmoitusta ei ollut löytyä koko miestä :shock:
Kerkesin siinä jo sanoa että ihmekös tuo jos ei olemattoman henkilön tekemiä maksusuorituksia tahdo saada selvitettyä :twisted: mutta kyllä se siitä ajan kanssa eteni...

Autosta lisää vähän myöhemmin, en siihen ole juuri ehtinyt tutustua enkä ajaakaan muutamaa kilometriä enempää.

Yllätykset kuitenkin toistaiseksi positiivisia, mm. se että henkilöautona ostin ja onkin 2+3 pakettiauto ja alla näkyi olevan 14" Nokia 8 talvirenkaat.

Kuva
Tässä olikin juttua siitä kun ostin ensimmäisen kerran tämän nyt taas pihassa olevan punaisen paholaisen.

Näitä lukiessa tuli mieleen että soittivat muuten kesällä Rinta-Joupilta, ihmettelin kun automyyjä esitteli itsensä ja mistä soittaa...
Sitten hetkisen ihmetytti vielä enemmän kun aloitti asiansa kertomalla että ajatteli soittaa, kun on kohta pari vuotta kulunut kun olen ostanut heiltä auton, että olisiko aika taas vaihtaa kulkinetta ? :shock: :ei_tajuu:
Hetken siinä takeltelin kunnes muistin että tottavie, olinhan minä ostanut heiltä auton :idea: Juteltiin sitten siinä hetki niitä näitä, taisin kysyäkin että olisiko nyt hyvää Feliciaa tarjolla :twisted: mutta ei ollut.

-------------

Tämän punaisen leimaremontissa vaihdoin etujousen, etujarrupalat ja vetarin kumin (rasvat jarrupalalla), takaiskarit ja toisen takajousen sekä vilkkupolttimot (väri).
Takajousen/iskarin vaihto olikin hauska remontti; peräkontista mutteri auki, iskarin alapäästä pultti pois ja jousi-iskari-paketti kouraan.
Iskarin päästä mutteri irti, uudet osat vanhojen tilalle ja päinvastaisessa järjestyksessä kasaan. Ei tarvitse jousipuristinta tms. työkaluja.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Koulun pihalla on yksi Felicia... Vitsailevat, että se on tehtaan esittelymalli maalausten perusteella. Pitää yrittää ottaa kuva jossain välissä jos sattuu olemaan parkissa kun käyn koululla. :twisted:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käväisin aamulla feli-sialla juniorin kanssa metsällä. Päivän teerikiintiö täyttyi alle aikayksikön ja palailimme kotipihaan kun lomattomat olivat vasta lähdössä kouluun ja töihin :naama:

Sitten oli hieman millehän-alkais-tunnelma ja lopulta ajauduin antamaan Skodalle valohoitoa.

- Sumuvalojen (alkuperäiset) korjaus, niille oli jo aiemmin joku asentanut uudet sähköt mutta eipä syttyneet napista. Rele oli hapettunut pilalle, sen vaihto ei vielä riittänyt. Suoraan releen johdot yhdistellen valot kyllä toimivat.
En viitsinyt purkaa kojelautaa päästäkseni käsiksi orkkis katkaisijaan joten etsin hanskakotelon alta oikean johdon, laitoin nappirivistöön yhden katkaisijan lisää ja kytkin valot toimimaan sen kautta. Herätevirta tulee lähivaloilta, joten sumarit palavat vain niiden kanssa yhtaikaa. Valothan on H4 eli lähivalot - ja siis myös sumarit - sammuvat kun vaihtaa kaukovaloille. Hyvä niin.

- Ajovalojen parantaminen; apukaukovalojen asennus, olin aiemmin ruuvaillut pari ledbaria päällekkäin kilpitelineeseen tietämättä vielä mihin autoon tulisin ne asentamaan tänä syksynä.
Siispä paketti useilla ruuveilla puskurimuoviin. Lisätukia myöhemmin jos tarvetta ilmenee.
Johdotus kaikkineen oli autossa valmiina jonkun edellisen asentajan jäljiltä ja vieläpä toimivana.
Asennus oli siis varsin helppo kaikin puolin.

- Peruutusvalojen (kevyehkö) parantaminen; vetokoukussa pistorasian vastakkaisella puolella olevaan reiälliseen metallilämiskään sai näppärästi pikku työvalon kiinni, lähistöltä poralla reikä kontin puolelle ja johdotus siitä sisälle. Maadoitus runkoon ja virtaa pakkivalon johdosta, relettähän tuollainen ei tarvitse ja sen päävirran vetäminen akulta olisikin ollut jonkinmoinen homma.

- Peräkontin valon parantaminen; alkuperäisen polttimon tilalle led. Saa riittää toistaiseksi.

- Sisävalon parantaminen; ensin kokeilin led-polttimolla mutta jotenkin vaisuksi jäi lopputulos. Päädyin poraamaan valon linssiin pari reikää ja asentamaan niihin Kiinasta tilatut ledit. Lisäksi jätin led-polttimon alkuperäisen tilalle, joskaan siitä ei taida juuri lisää valoa saada kun nämä toiset peittää...

- Kojelaudan valojen kunnostusta; lämmönsäätimen valot pimeinä. Ehkä sadas felicia minulla jossa tullessa tämä vika, vaikka polttimot on ylettömän helppo vaihtaa. Yhtään ruuvia tms ei tarvitse irrottaa. No ainakin kymmenes, ei jaksa laskea montako näitä on ollut.

Olisin ottanut kuviakin, mutta juuri kun sain kerättyä työkalut pois alkoi rankka vesisade. Jospa myöhemmin.

Tarviiko kukaan halpaa dieselpakua ? Sininen ois myytävänä.
Tarvii, alle vuorokausi Nettiautossa ja ensimmäinen ostaja sopi kaupat näkemättä kokematta. Vanhempi herrasmies rohkeni jopa maksaa etukäteen tililleni koko kauppasumman, omasta ehdotuksestaan. Aikoi hakea auton lokakuun puoliväliin mennessä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun noin kauniisti pyysitte ajattelin niitä kuvia laittaa :P

Etsi kuvasta lisäperuutusvalo:
Kuva

Ei ole piiltemankannujen kokoisia, eikä mallisia, nämä lisävalot.
Saattaa olla jopa lailliset.

Kuva

Sisävaloviritys:
Kuva

Valoteho on sanotaanko riittävä, nyt hämärissä kun kokeilin :lol:
Kuva

Toista autoa siivoillessa löytyi :shock: tuollainen nappi :shock: jonka jälkeen pitikin etsiä käyttöohjekirja, ja tottavie joissain näissä on ollut penkin korkeuden säätökin. Nimenomaan ollut, ei tuosta mitään tapahtunut muuta kuin lattia rutisi kun toisella kädellä väänsin namikkaa ja toisella nostelin penkkiä :evil: Toisaalta hyvä, eipä tarvinnut alkaa penkin runkoa vaihtamaan punaiseen :lol:
Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tälläpä sitä nyt, työmatkaa. Olette epäilemättä vesi kielellä odottaneet tietoja kulutuksesta, että onko se luokkaa 5,8 litraa sadalle kuten kymmenessä edellisessä feliciassani on ollut vai kenties desin pari johonkin suuntaan tuosta 8)
Eikun joo, tankkasin ja 5,6 keskikulutus. Pitäisipä muuten yrittämällä yrittää nyt tällä saavuttaa alle viiden litran lukema jollain tankkauksella :idea: kun se feliciallakin vielä minun ajossa saavuttamatta on.

Muutakin asiaa oli; mahtava varuste tuo lisäperuutusvalo. Joutuu laittamaan väyryseenkin, vaikka varmasti on sitten komea kuin finni per...uskoululaisen naamassa :( Tiedä sitten jos värkkäisi siihen tarkoitukseen pari lednappia jotka feliciassa nyt sisävaloina. Aika kirkkaat nekin. Sellainenkin kävi mielessä että 211:een parkkitutkien tilalle kyseiset ledit 8)

Voisi kokeilla ajovaloihin led-polttimoita, mutta onkohan sellaisia H4 kunnollisia järkevään hintaan saatavilla :? ikävä kun vaihtaa lähivaloille ja nuo panelit sammuu niin valo kovin keltaista :(
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Felicia 1,9d -97 farkkupaku jolla oli ajettu 446tkm ja se näkyi ja tuntui, mutta tuli kuukauden ajan omistettua sellainen työautona ja kolme tankillista pääsin lukemiin 5,3/5,1/5,4 joten uskoisin että pääset dealer vitosen lähelle. Nyt ostin kauan haaveilemani vw caddy9u pikupin eli myös tunnetaan skoda felicia pickup nimellä. Tällä nyt eka mittaus oli se 5,8 ja aika reippaalla ajotavalla. Saas nähdä meneekö yhtä vähällä kuin meni felisia. On vaan kiva työauto ja hauska toi caddy.. miniavolava :D
® Mesen Porkkana-klubi
grandi
Viestit: 20
Liittynyt: 29.12.2015 18:48
Paikkakunta: turku

Kulutus

Viesti Kirjoittaja grandi »

Itellä oli aikanaan nysä mallin helisiä 1.9D jolla oltiin tulossa porukalla etelään. Jossain välissä takapenkiltä jo huudeltiin että eiköös tätä kotteroa tarttis välillä tankata, johon vastasin et miks ihmeessä, kun vasta 800km ajettu siittä kun laiton täyteen 😄
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

Kuva

Tuommoset (80w) malliset ledit laitettiin yhen volvo v70 peruutus valoksi. Niillä kyllä näkee peruuttaa ihan hyvin. Toki vähä kalliithan ne on mutta passa kummiski omalle paikalleen jos vaan ei ole liika pitkä.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuolliaset polttimot voisivat olla hyvä ratkaisu väyrysen pakkivaloihin. Järkevästi ei saa lisävaloa, puskurin alla se raapisi maata ja koukkua ei ole.
Eikun joo, tankkasin ja 5,6 keskikulutus.
Tänään myös ja 5,6

Vänkärin ovi on jäykkä. Rasvasin saranoita ja rajoitinta sanotaanko perusteellisesti ainakin kolmeen otteeseen, viimeksi pari viikkoa sitten kun heilautin rennosti oven auki istuakseni autoon ja olin murskata rintalastani oven yläkulmaan :evil: Toivottavasti kukaan ei sattunut näkemään kun vähän heiluttelin ovea siinä sitten :twisted:

Pitää kokeilla lämmittää kuumailmapuheltimella ja rasvailla samalla, tai jotain.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juniori ajelee felicialla saatuaan ajokortin tämän viikon maanantaina.
Sikäli kelpo ajopeli että käyttökulut sopivat opiskelijankin lompakolle, kun isä ne maksaa :shock:
No, ei toki ihan kaikkea. Vaan eipä veroja / vakuutuksia maksella ammattikoululaisen tuloilla, kun ei palkallista työharjoittelua ole sattunut saamaan.

Just tuossa tunti sitten sanoin vaimolle että joko meni sorarekka ohi tai pitsat tuli pihaan :kuski:
Hyvää oli, kinkku-aurajuusto-kebab-salami ja poppamies paahdettua valkosipulimajoneesia päälle :bere:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kävin lueskelemassa foorumia löytääkseni ohjetta mihin johtoon ja millainen vastus piti laittaa että felicia hehkuttaa puolilämpimänäkin.
En päässyt uusinta viestiä :roll: pidemmälle kun piti käydä hakemassa iltapalaa, ja sitten googletin muuten vaan ja löysin vastauksen:

Lämpötila-anturi on nelinapainen, johdot ovat ruskea, ruskea, keltainen ja punainen. Ruskeat ovat maadoituksia, keltainen lämpömittarille ja punainen moottorinohjaukselle.
Punainen johto poikki ja väliin noin 150 ohmin vastus (ei liene tarkkaa arvon kanssa)

Tämä lähti siitä kun MercMan kyseli käynnistysongelmasta ja vastaus löytyi FFP foorumilta nimimerkin (myös mesellä) c-son kirjoittamana :lol:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä vastus oli omassakin pottusäkissä taannoin. Asia oli korjattu ensin irroittamalla lämpötilamittarin anturin johto. Hehkutti joka käynnistyksessä mutta lämpötilamittari ei toiminut. Kun tyrkkäsin johdon paikalleen, mittari toimi mutta puolilämmin moottori olisi vaatinut olkiluoto nelosen virtamäärän käynnistymiseen. Voisi jopa kuvakin löytyä arkistosta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ylivieskassa seisoskelee Haanpään autoliikkeen pihassa vihreä felicia paku odottamassa uutta omistajaa. Se en ole minä, mutta kun siinä vieressä kävin erästä autoa katsastamassa juolahti mieleen käydä automyyjiä jututtamassa.
Olin havaitsevinani hymyn muuttumisen väkinäisemmäksi kun tervehdysten jälkeen kysymykseni oli että
"Lähtisköhän tuo rivin pääsä oleva felicia näin pikkupakkasesta käyntiin?"

Ei sillä etteikö lähtisi, mutta olisi siellä muutama kalliimpikin auto ollut tarjolla.

Totesimme yhteisymmärryksessä asian selviävän vain kokeilemalla, siispä avaimet mukaan ja miehissä skodan luo.
Hehkuvalo ei syttynyt ja akun varaus oli sen verran alhainen ettei jaksanut yrittääkään käyntiin. Samalla startatessa myyjä kertoi autossa olevan sellainen ongelma että kytkin luistaa, ja että auton saisi viidelläsataa.
Hintapyynti taisi olla luokkaa 990€.
Vasta katsastettu ja ihan siisti katiska. Ajattelin että eiköhän tämä riitä ja sanoin että kiitos, mutta ei tarvitse hakea lisävirtaa.
Kytkinpaketti näkyy maksavan reilut 50€.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Puolangalla näytti olevan soma pick-up... Lavakatteen päälle LISÄVALOT... :oops:

Taisipa olla ilmoituksessa maininta hyvästä lämmityslaitteesta 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanhempi herrasmies rohkeni jopa maksaa etukäteen tililleni koko kauppasumman, omasta ehdotuksestaan. Aikoi hakea auton lokakuun puoliväliin mennessä.
Hakikin. Junalla tuli Helsingistä, hain asemalta. Nakkasi repun kyytiin ja lähti ajamaan Kuhmoa kohti. Joko lie hirvenpyynnit loppuneet ja sokota siirtynyt pääkaupunkiseudulle omistajansa ohjastamana, vai hyytyikö Kuhmon korpiin ?

----------------

Punainen felitzsia on päivittäin ajossa, juniori ajelee työharjoitteluun ja takaisin ja toki muitakin ajoja.
Minkäänlaisia murheita ei autossa ole ollut, mitä nyt yhtenä iltana tuli kuski sanomaan että hänen mielestä joutokäynnillä kuuluu ylimääräinen ääni.

Niinpä kuului, hain dneproshinin puskurin irrotukseen ajatteleman työkalun ja iskin sillä konetilan puolelta pohjapanssaria alemmas ja kas, romina loppui :roll: Poikia tuntui kovastikin huvittavan rautakangella korjaaminen :twisted:

Öljyt, ne pitäisi vaihtaa. Paljonko lieneekään jo kilometrejä :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”