Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Vastaa Viestiin
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Hieno ja kattava määrä kuvia. Mukavaa ja rentouttavaa luettavaa :D
Näyttää tuo reissusi aika samalta reitiltä, mikä tuli itse survottua joskus 2000-luvun taitteessa. Lähtöpiste vaan oli Turussa ja Pohjois-Italiassa käännyttiin jo takaisin. Veikkaan, että vanhan ässän kanssa tämä reissu oli aika lailla rentouttavampi kokemus noin ajamisen kannalta kuin sillä seitsenmetrisellä Ransiittialustaisella matkailuautolla, jolla itse tuli tuo reissu ajettua. Se ei juuri tykännyt tuulesta, paitsi myötä-sellaisesta, jota muistini mukaan oli tuossa reissussa paljon vähemmän kuin sivu- tai vastasellaista. :lol:
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kiitosta !

Jatketaan vähän. Torre del Grecossa pääasiassa huilailtiin, käytiin kuljailemassa lähimaastossa jalkaisin ja välillä autolla. Eipä ollut tuommonen isompi Mersu oikein hyvä kulkuväline Italian kylien kaduilla, tuli vältettyä ajamista viimeiseen saakka. Melkein kaikilla näytti olevan joku pikkukinneri (Fiat Pandaa näkyi eniten), jota sitten naarmutellaan kylillä. Pirun kapeaa joka paikassa ja liikennesäännöt tuntuivat olevan enemmänkin suosituksia...vähänkin jos tupeksi niin kyllä siitä sai heti kuulla :lol: toisaalta sillain kai se liikenne kyllä sujuikin, tilaa annettiin puolin ja toisin aina tarvittaessa liikennetilanteen mukaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Vesuvius aina mukana.
Kuva

Yksi matkan pääkohde oli Pompei, sinne siis. Vajaa 15 min matka kämpiltä. Perillä odottivat vanhat äijät pääkadun varrella ohjaamassa sivukaduille parkkiin. Näistä oli vähän varoiteltu, mutta kun ei parempaakaan paikkaa löydetty, mentiin sitten semmoiseen parkkiin. 15 € piti huvista maksaa, mutta samaan rahaan sai mm. ravintolavinkkejä ja hupaisaahan se oli kuunnella yli 70-v. äijien mongerrusta. Hyvässä huomassa oli auto ja muutama sata metriä portille, 30 € / perhe sisään. Tässä vaiheessa kännyn näyttöön oli jo ilmestynyt sininen läiskä pari päivää aikaisemmin joka vain kasvoi ja kasvoi...Pompeissa ruutu oli täysin sininen ja kuvat napsin melkein summassa:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Oli kyllä mahtava elämys, koko päivän olis voinu kävellä katuja, nyt vajaassa kolmessa tunnissa ei ehditty puoltakaan kiertää.

Seuraavana päivänä näyttö oli sitten kokonaan pimeä. Takaisin Pompein kaupunkiin, nyt isoon ostariin jossa iso elektroniikkaliike. Sieltä uus känny kouraan ja loppupvä meni asennellessa sitä käyttökuntoon. Ja seuraava pvä: uuden kännyn alanurkassa kynnenkokoinen punainen läiskä ! Ei helevetti, takas kauppaan...Google-translaattorilla selviteltiin myyjättären kanssa asiaa ja huoltoonhan se olis pitänyt lähettää, 15 päivää arvioitu kesto. Ei jaksanut enempää valittaa, ajelin takas ja totesin, että korjataan kotona sitten jos läiskä pahenee (ja pahenihan se, päivä päivältä...).

Täältä ajettiin sitten Roomaan ja tosiaan siellä känny pöllittiin muistikortteineen päivineen, no saipahan varas hajoamassa olevan luurin joten vähän edes helepotti kaiken widuduksen lomassa. Tuli tosiaan kiire vaihtaa salasanoja ja sulkea liittymä sitten (eipä tullut suojattua näyttöä tietenkään kuvioilla / koodeilla :evil:). Näinollen kuvasaastekin Roomasta jää nyt pois. Onneksi oli varmuuskopiointi Google-kuviin päällä, joten ei aivan kainnut mennyt sen siliän tien. Otin pojan puhelimen käyttöön loppureisun ajaksi. Jatketaan niillä kuvilla sitten taas joskus.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4351
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Italia, tuo mafian luvattu maa-varmaan piraattikännyköitä :)
Pakko kysyä mikä luuri on varustettu noin huonolla kestävyydellä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Känny oli Samsung Galaxy A5. Kait muuten ihan ok peli mitä ehin tutustua...samoin muuten se vanhempikin tiltannut luuri oli A5, mutta oli tippunut kourasta muutamia kertoja (aika korkealtakin), nahkasuojus varmaan auttoi sitä kestämään kolmisen vuotta...sitä en edes harkinnut korjauttavani, näytön vaihdolla olis varmaan selvinnyt.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jatketaas loppuun. Pari Rooman kuvaa sain kaivettua, kadulle piti siirtää kottura parkkiin hotellin suljetulta pihakäytävältä kun se tienpätkä jälleen kerran oli niin kapea että muilla oli hankalaa päästä ohi, parit ruutupaperilaput oli ikkunassa kun menin tekstiviestikehotuksen jälkeen siirtämään autoa...

Kuva
Kuva

Hyvällä paikalla kämppä sinänsä, tuota katua reilu 10 min tallustelua ja oli Vatikaanissa.

Roomasta ajettiin sitten Pisan tornia kattomaan, vinohan se oli kuten kaikki tietää, tietysti hienon näköinen livenä. Reisun X:nnet pizzat tempastiin siellä kohtuu edullisesti 7 - 8 € / kpl, olut tosin vain pari euroa halvempi :roll:

Kuva
Kuva

Tästä jatkettiin kohti Cinque Terre -aluetta, Monegliassa seuraava yöpaikka, pikkukylä mäkien keskellä. Talo oli niin jyrkän mäen päällä, että kieltäydyin rääkkäämästä vanhaa automaattilootaa ja käveltiin sinne (joskin vuokraisäntä otti osan porukkaa ja matkatavarat kyytiin ekalla kerralla).

Kuva
Kuva
Kuva
Jyrkkyyttä ei saanut kuvaan:
Kuva
Kuva

Sieltä lähdettiin sitten Como-järveä kohti, upeisiin maisemiin. Mukavan lämmintä piisasi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Comolta sitten lähdettiin edelleen pohjoista kohti. Navigaattori vei meidät Passo di Splugaan, joka vie Alppien yli käyden 2115 m korkeudessa. Siellä oli lunta ja 9°C lämmintä. Enpäs ollut ennen ajanut moista mutkatietä, vähän jo hirvittikin, mutta Mersu mennä hölkytti, lämmöt vähän nousi mutta ei hätiä mitiä. Sieltä sitten Sveitsin ja Itävallan kautta (nyt oli niin lyhyt pätkä ettei vignettiä ostettu) Saksan Hildersiin (Rhönin kauniilla alueella), missä vietetiin pari yötä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tästä sitten ajettiin samaan maatalomajapaikkaan missä oltiin tulomatkalla. Hämmästys oli suuri kun ei kananscheisse haissutkaan, nepä oli teurastettu ! Ukko esitteli seuraavat 4000 tipua, jotka oli +32°C tilassa kasvamassa, arkoja tapauksia olivat :lol:.

Matka jatkui sitten Tukoholmaan ja Turkuun, josta kotio, meleko tylsää ajettavaa kaiken kaikkiaan varsinkin kun tulomatka kyseessä.

Laitetaan vielä loppukevennykseksi kuva, miten varikset ovat oppineet Ruotsissa aterioimaan huoltarilla:
Kuva

Keulaanhan kertyy herkullisia makupaloja kesäisin :D

Tässäpä tämä, seuraavan kesän reisua jo mietitään alustavasti...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4351
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joko ne on oppineet Italiassa tekemään pizzaa?
2009 Roomassa ja Vatikaanissa käytiin ja sillä reissulla sai kyllä oikein huonoa pizzaa :(
Mitäs muuten mielessä mihin keulatähti seuraavaksi?
Ite ei taia saada mitään aikaiseksi vaikka tallissa lepäilee matkusteluun hyvin soveltuva mese :roll:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Minäkin kuullut aina valitusta italiailaisesta pizzasta, ei nyt sattunut yhtään huonoa matkan varrelle, päinvastoin ! Samaa sanoi työkaverikin, joka oli samoihin aikoihin Italiassa reissussa myös.

No se Skotlanti / Irlanti kiinnostais eniten, mutta liekö lapsille mukavaa jos ei pääse välillä uimaan...oletettavasti se ei niin aurinkoinen loma tule olemaan vielä kesäkuussa :lol: Tai sitten tuonne Ranska / Espanja -suuntaan...saas nähä !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Islanti! Mua on vähän kiehtonut tuo 5 vrk lauttamatka per suunta, että mimmosia orgioita siellä syntys kun karavaanarit ja muut lilluu samassa purtilossa Tanskasta kohti Islantia viisi pitkää vuorokautta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4351
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Islanti on käytävien maitten listalla joo.. Meneekö noin pitkään laivalla..?

Joskus pitää mennä ajelemaan Arctick truckilla sinne.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Islannissa tullut käytyä vuosia sitten, joskin lentokoneella. Sais kai sen kierrettyä autolla koko maan, muistaakseni...oli kyllä ovela paikka, suosittelen ! Bussireisut otettiin Blue Lagooniin ja mannerlaattojen halkeamaan, samalla reisulla tuli nähtyä Gullfoss ja Strokkur.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hienoja kuvia ja iteltä Italia kyllä sai 10 pistettä kun vähän tuon teidän reissun jälkeen siellä tuli kierrettyä bussimatkalla. Mahtava maa.


Oottekos aatellut että laitatte W123 iskuun ja sillä jonnekkin kunnon ajomatkalle, legendaarinen taksimersu monessa maassa ollut. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kiitosta, oli kyllä Italia ajomaisemien puolesta aivan mahtava !

Kyllä ehdottomasti täytyy laittaa 123n kuntoon ja lähtä sillä jonnekin, projektiautoksihan se tuli alunperin hankittua sillä taka-ajatuksella, että kun kunnossa niin ei kun reissuun. Mutta niin vain se ruosteprkl pääsi "yllättämään" ja korihommiin ei omat taidot enää riitäkään :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Vielä reissuun liittyvää: tuli perjantaina kirjekuori ulkomailta...no ei sentään kummemmasta kysymys kuin Tukholman ruuhkamaksusta, 2.9 € :o eiköhän tuon voi maksaa meleko hyvillä mielin pois !

Viime v-loppuna tuli käytyä Itä-Suomessa eräässä musiikkitapahtumassa.
Kuva
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Vaihteeksi Ässään vähän huoltoa, vaihdoin (puolet...ei jaksanut turbiinia säheltää kohdilleen :oops:) vaihteistoöljyä ja tietty suodatin + tiiviste.

Kuva
Kuva

Aamulla kadunvarressa pöjötti tuommoinen ilmestys:
Kuva

Hmmhmm, ollakko vai ei olla...123n farmariin siis tehty SEC-keula...miikseiii :nocando:

Pitäis katsastaakin ennen lumien tuloa jos kehtais, mutta ABS-valo syttyy silloin tällöin, liekö jokin antureista / johdoista syypäänä. Takapuskurin kromiinkin syöpynyt reilu 10 cm ruostereikä, oikein pahaa tekee kattoa :supersad:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Noh, sillai oli että ajettiin Oulusta Kuopioon, josta lento perille :P

Kuva
Kuva

Pari viikkoa siellä lämmiteltiin uuden vuoden yli, koitin bongailla Mersuja ja aijjaijjj kun näkyikin pari minttiä yksilöä !
260SE:
Kuva

300D:
Kuva

Tenava:
Kuva

Toistakin laitaa sitten...
Kuva

Taksilla ajo kun on halpaa niin tuli oltua W 124, W 210, W 211 ja W 212 -kyydeissä. Piti tolpilla aina kattoa ja tarvittaessa ootella, että varmasti pääsi Mersun kyytiin
:lol:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kyllä oli 124set vielä voimissaan ja ah niin ihanan ruosteettomia noin päällepäin. Tykkään tuosta korin värimaailmasta.

Paikallisen paloaseman kalustoa:
Kuva

Siitä sitten Kuopiossa käsi täristen lumiharjaa kouraan ja kotio...
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Harmi kyllä että suomessa ei pysy autot tuossa kunnossa päälleppäin ellei sitten aja pelkästään kesällä :( mukavan kontrastin antoi viimeinen kuva kyllä reissulle :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

W123 ja W124 hienos kunnos varmaan säilyvät tuolla. Ja aie on siellä sitte vaa komiata varmaa men taksilla kunnon 124lla vielä voin uskoa :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Vuosia sitten sattui tolpalla olemaan langi-W123, jossa yli viis miljoonaa mittarissa, olikohan kolmas tai neljäs moottori menossa ja kertaalleen restauroitu. Olihan messevää olla kyydissä ja mikä mahtava reisuauto oiskaan tommoinen, joskin varmaan mm. parkkipaikkahaasteita vois tulla eteen :lol:

Kuva
Kuva

Kyllä täytyy seuraava kottura kattoa mahdollisimman vähäruosteisena ja koittaa suojailla nottei käy kuten nykyiselle :oops:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Miksei näistä 5 miljoona ajetuista oikeista autoista tehdä lehtijuttuja :roll:
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jaah, lullalle tuli vuosi lisää ajoaikaa; ei ihan suitsait läpi mennyt, vaan insenjööri huomautti toisen etujousen olevan poikki (no tietennii olikin, kun se alakiekka oli katkennut ja pois otettukin jo molemmista, mutta toinen jousipa oli kuitennii hänen mielestä aivan ok...:roll: ). Raidetangon pää oli väljähtynyt ja pyörän laakerissa välystä.

Yhtenä pakkaspäivänä sitten ylös, ulos ja hankeen turaamaan ajatuksena vaihtaa ainakin se raidepää, ..ssskat se mihinkään pyörähtänyt, ei siinä isämeitäät sun muutkaan ärräpäät auttaneet...harkitsin jo tangon irroitusta ja viilapenkkiä, mutta kun autolla pitää joka päivä ajaakin niin jäi kokeilematta. No sentään kirrasin laakeria ja soitin ajan korjaamolle jousijumpalle ja raidetangon vaihdolle + pyöränsuuntaukselle nottei aivan hukkareisu ollut tämäkään. Jouset olikin jo tallissa oottelemassa pahaa päivää !

Talvikin jatkuu, muutama joutava kuva...

Kuva

Kuva

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Vaihdeltu kaikkea pyörivää autoon, kylläpä meno maistuu taas kesärenkailla, ai että...

Kuva

Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Käytiin pääsiäisenä Bombassa. Kiva paikka, varmaan kesällä oikeinkin hienoa kun Pielinen lie sulana.

Nyt ei siellä palijoo tapahtunu, kun tämmöinen välilih...tila talven ja kesän suhteen, mutta juur näinpä oli tarkoituskin, pari päivää lepoa ja syöntiä ja juontia tarpeeksi ja pääsipä samalla vähän pitemmän matkaa istumaan autossakin, se aina maittaa :wink:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Sattunut tässä parin viikon sisään bongaamaan pari kohtalotoveria, kylläpä oikein mieltä lämmitti. Ekana priima 560SEL:
Kuva

Sitten takapaksimerkitön, varustetasosta päätellen tod.näk. 300SE:
Kuva

Ja pitkästä aikaa tähän topikkiin oikeasti kuuluva; it's (still) alive !
Kuva

Joskus viime vuonna edellinen käynnistys, laakista lähti tulille, kuten kuuluukin :!: Persana, saiskohan tuota laitettua tänä vuonna leimakuntoon, vaihteeksi ois kiva taittaa matkaa tälläkin... :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Pontus
Viestit: 95
Liittynyt: 19.10.2010 15:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Oliko minkälainen rekisterikilven alku tuossa 560 sel:ssä :?:
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

T-alkuinen, 4 merkkiä kaiken kaikkiaan.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Seppo kirjoitti:
Ja pitkästä aikaa tähän topikkiin oikeasti kuuluva; it's (still) alive !
Kuva

Joskus viime vuonna edellinen käynnistys, laakista lähti tulille, kuten kuuluukin :!: Persana, saiskohan tuota laitettua tänä vuonna leimakuntoon, vaihteeksi ois kiva taittaa matkaa tälläkin... :roll:
Mahtavaa! W123 hienoksi ja iskuun ja mielenkiinnolla odotan kuvia taas 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Roadtrip nr 8 siis vuorossa. Autoahan piti vähän laitella ennen matkaa:
- uusi jarrusatula eteen
- ruosteiden piilottelua
- testireisu Merikarvialle perinteiselle ryypp...öh, mökkireisulle
- lähtöä edeltävänä päivänä vielä tuulilasin kiveniskemien paikkausta Motonetin tee-se-itse setillä (toimii muuten!)

Reisu päätettiin tehdä Norjaan, koska oli vain kaksi viikkoa yhteistä lomaa tarjolla tälle vuotta. Norja kun on jotenkin tuntunut olevan liian lähellä pidemmälle autolomalle ja kun se ei oikein mikään kauttakulkumaakaan ole mihinkään, niin nytpä siis tarjoutui oiva tilaisuus käydä katsomassa maata.

Suunniteltiin reitti pohjoisen kautta, eli Haaparannan kautta Ruotsiin ja siitä Årea kohti, sitten Norjaan ja etelään päin, lopulta takaisin kotiin myös Hapiksen kautta niin ei tarvinnut huolehtia esim. lautalle ehtimisistä. Katsotaan sitä Pohjois-Norjaa (ehkä) joskus myöhemmin...

Vielä ennen matkaa rekisteröin kotturan autoPASS-sivustolla, jotta maksutietullit hoituvat suoraan luottokortilta automaattisella rekisterikilven tunnistuksella. Mahdollisia käyntipaikkoja Norjassa selattiin mm. Autoliiton oppaasta. Sattumoisin katsottiin talvella Netflixistä eräs katastrooffielokuva, jossa vuorenrinne solahtaa vuonoon ja aiheuttaa tsunamin ja täystuhon...elokuvan kohteeseen siis matkan pääkohde valikoitui lasten protestoinneista huolimatta :lol:. Majoitukset otettiin bookingista kuukausitolkulla etukäteen, kuten tavallista.

Niinpä sitten lauantaina matkaan, peräkonttiin varattiin mm. kaikenlaisia ruokia ja juomia nyt reilusti, Norjan kaamea hintatasoa peläten.
Kuva
Kuva

Väli Oulu - Kemi lie oikeinkin hyvin ajettavissa kunhan kaistaremontit joskus valmistuvat. Hapiksessa jo piti pysähtyä matkaevään ja jäätelön ostoon.
Kuva

Tästä eteenpäin olikin tuntematonta tietä, joten lomatunnelmaan pääsi hyvin. Ja åhåå, jokin jännittävä piha/museå näkyi hetikohta Haaparannan jälkeen (mutta kaasua lisää ja ohi).
Kuva

Matka joutui kohtuu hyviä teitä pitkin Uumajaa kohti, missä eka yö vietettiin paikallisessa vankilassa kaupunkikierroksen ja safkailun jälkeen.
KuvaKuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Yllättävän kivanoloinen oli kaupunki.
Kuva
Kuva
Kuva


Tästä sitten Årea kohti seuraavana päivänä. Tiet jatkuivat hyvinä, lähempänä Årea sitten ajettiin kyllä jo korpitaipaleita vähän kehnommalla päällysteellä, kunnes sitten lopulta alkoivat lumiplänttiset kukkulat näkymään.
Kuva
Bensaa suoniin
Kuva
Kuva
Kuva
Hieno kerrostalo
Kuva
Jätskiä sun muuta
Kuva
Kylänraitti på svenska
Kuva
Dam(n) !
Kuva
Kuva
Tulihan se eka tunnelikin sieltä
Kuva
Kuva
Kuva
No nyt sitä lunta
Kuva
Kuva
Kuva
Hiihtohissien eessä parkissa
Kuva

Majoituksena huoneisto tuossa ylimmässä kerroksessa. Rauhallista oli meno siellä kesällä; koitettiin päästä huipulle gondolikyydillä, mutta sepä ois aloittanut toimintansa vasta tulevalla viikolla, nyt olis päässyt alle puoliväliin tuolihissillä maastopyöräiljöiden seassa ja siitäkin ilosta olis köyhtynyt reilusti yli 50 €...jätettiin välistä.
Kuva
Kuva

Tarina jatkuu eli asiaan päästään vasta ensi jaksossa kunhan jaksaa taas pienenellä kuvia, se ois saunan vuoro nyt !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vieläkin pakko nostaa hattua että vanhalla KE-jetti mersulla uskaltaa ajaa noin pitkää pätkää :D Onko koskaan tullut isompia ongelmia kesken matkan?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

No eihän tää nimenomainen reisu ollu ees pitkä eikä kauas :D

Kieltämättä välillä miettii, että mitä jos lasahtaa kesken matkan...mutta mitäpä se auttaa tuskailla, murehditaan sitä sitten kun/jos näin joskus tapahtuu !

Ei ole ollut kyllä juurikaan murheita reissuissa (varmaan se lasinnostimen hajoaminen pahin, sepä on edelleen korjaamattakin...), mukana on kyllä aina jos jonkinlaista palikkaa ja työkalua, mutta luulenpa, ettei niilläkään pitkälle pötkitä kuitenkaan loppujen lopuksi.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Aamu valkeni Åressa sumuisena ja sotkuisena, mutta eikun matkaan Norjaa kohti, raja tulikin vastaan kohtuu piakkoin.
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt sitten on Ässä käyny Norjassakin minun ajamana. Katseltiin maisemien vaihtumista.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Johan se sääkin selkeni.
Kuva
Vähän väliä virtoja tien sivussa.
Kuva
Raivostuttava keskinopeuskontrolli.
Kuva
Kuva
Norjassako kallista bensaa ? Ei pidä paikkaansa !
Kuva
Kuva
Kuva
Alkaa karuuntumaan.
Kuva
Kuva

Päämäärä tässä jo näkyykin:
Kuva
Eli siis Geiranger-vuonoon, josta oltiin varattu mökki leirintäalueelta 5:ksi yöksi.

Trollstigenin serpentiinien kautta lopulta perille. Kyllä kelepasi pällistellä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”