Rellulla reissuun

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Rellulla reissuun

Viesti Kirjoittaja ltm »

Viime syksynä heräsi ajatus, että pitäisikö lähteä mahdollisimman huonomaineisella ja halvalla autolla n 5000 km road tripille Eurooppaan ja pyrkiä pääsemään ajamalla myös takaisin?

Tarkoituksena oli löytää noin tonnin hintainen ja mielellään ranskalainen max 15 vuotias bensaa polttava henkilöauto. Ranskalaisiahan pidetään vallan surkeina autonkuvatuksina eikä niistä kukaan käytettynä edes pyydä mitään. Kaikkein surkeimpina taidetaan pitää Relluja, joten sellaista lähdin etsimään. Eihän toki Rellu nyt vallan huono voi olla, kun kerran moottorit kelpaavat uusiin Mersuihin!!??

Reilun kuukauden aikana kävin useampaa Rellua katsomassa ja totesin, että Megane ja Scenic ovat aivan rimpuloita eikä niillä taita vähänkään pidempää päivämatkaa. Tonniluokassa riittää kyllä tarjontaa, mutta alkavat autot olla jo ns saattohoidossa, joten kaiken sorttista pientä ja isompaa laitettavaa oli säännöllisesti tiedossa mm jakohihnajumppaa, uutta tuulilasia, katsastusta, rengaskerran hankkimista jne.

Seuraavaksi keskityin sopivan Lagunan etsimiseen, kun kerran niitä lähes matka-autoina pidetään.

Niinhän siinä sitten kävi, että nyt pihassa seisoo täysin samanlainen ja samaa vuosimallia oleva Laguna decor varusteilla, kuin mitä Teemun topicissa on esitelty. Tosin tässä yksilössä on 2 litran "isolohko". Autolla on 13 kk ajoaikaa, jakohihna on vasta vaihdettu ja mukaan tuli kaksi rengaskertaa, joista kesärenkaat ovat kesän ajetut Rellun aluilla. Auto on sisältä ja päältä asiallisessa kunnossa mm ruostetta ei pelleissä näy yhtään eikä tässäkään sisällä haise nortti.

Tuossa kun Lagunalla on tullut ajeltua, niin ihmeen hyvän kyydin auto tarjoaa näinkin vanhaksi. Moottoritiellä on oikein mukava matkaa taittaa ja ihmeen hiljainen on kabiini myös nastarenkain. Auton kunnosta nyt ei ole vielä ihmeemmin tullut tehtyä havaintoja. Kaikki tuntuu toimivan (toistaiseksi). Katsastuksessa oli jarruista, iskareista ja pakokaasuista saatu hyvät arvot ja ensiyrittämällä oli tullut leima.

Kunhan kelit lämpenevät, niin aloitan reissuun valmistautumisen määräaikaishuollolla ja paikkojen tarkistuksilla. Eteen varmaan tulee uudet palat ja jarrunesteet, niin saadaan Laguna toppaamaan, jos tulee autobaanalla kunnon stau. Varaosiksi nyt ainakin tulee hommattua puolia 4 kpl alle 50 € hintaan. Työkaluja, tarvikkeita, rautalankaa ja jesaria sekä Autelin testeri toki on otettava mukaan.

Jatkossa päivitetään tätäkin topikkia ja voihan siinä käydä niin, että reissuun ei edes päästä, kun Laguna on lähtenyt paalaamoon. Se nyt on varmaa, että jonkin sortin kokemuksia on tiedossa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mielenkiintoista, rohkeaa. Autovarkauden riski on ainakin melko pieni :wink:
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikös tota Lagunaa olisi saanut V6:llakin?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Niinpä näyttää saavan: 3,0 V6 24V 207 hv, 8,1 s, 235 kmh.

Eli tämä se "isolohko" onkin.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onneksi olkoon! Et tule pettymään.. :)

Auto on oikeasti ihan hyvä ajaa ja hiljainen kuten totesit. Kierroksia omassa 1.8:ssa on kolmisen tonnia satasen vauhdissa ja kuutosvaihde olisi hyvä lisä, mutta muuten jees. Airbageja ympäri autoa ja on toiminut kuin ihmisen mieli. En oikein keksi huonoja puolia tässä hintaluokassa. Avainkorttien sijaan perinteinen avain olisi parempi, kun pelkään hukkaavani sen kortin. Mutta erittäin positiivinen kokemus eikä auton katselukaan satu silmään.

Eikä varastettua saa, kun on ajonesto. Ja mittarissa vilkkuu punainen valo lukossa ollessa.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Aika näyttää päästäänkö Rellulla reissuun ja jopa sieltä ajamalla takaisin. Jos reissu onnistuu, niin kyllä täytyy mielipidettä autosta muuttaa.

Tuo avainkortti - kortinlukija viritys taitaa olla yksi auton heikkouksista, mutta toimeen täytyy tulla. Onneksi mukana tuli kaksi toimivaa avainkorttia. Täytyy ottaa jossain vaiheessa kortinlukija irti ja tarkistaa onko se herkästi katkeava klipsu jo vahvistettu. Netissä on videoita, joissa työnnetään veitsi kortinlukijan ja kortin väliin, jotta saadaan auto käynnistymään.

Jos ymmärsin oikein, niin muutama kotimainen elektroniikkapaja tarjoaa tuon ajoneston ohjelmallista poistoa. Kyseinen toimenpide saattaa siirtää paalaamoon lähtöä muuten toimivassa autossa. Katsastuksessa saattavat tosin kiukutella, jos ei mene ohjaus lukkoon? Mitä väliä näissä vanhoissa ritsoissa?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lähipiirissä olevalla Lagunalla on kohta 300tkm täynnä. Nykyinen omistaja ajanut suurimman osan, noin 270-280tkm. Yhtään kortinlukijaa ei ole mennyt rikki, eikä avainkortteja ole tarvinnut vaihdella.

Saa nähdä kauanko Laguna vielä jatkaa matkaa... Mitään järkevää syytä vaihtoon ei ole.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Reilut kaksi viikkoa ja sitten suunnataan Rellun keula kohti Ranskaa.

Määräaikaishuollot on tehty ja vielä pitää tarkistaa jarrut, niin alkaa olla valmista. Tänään tilasin ylityksen Ruotsiin. Auto, kahden hengen hytti ja molemmille kaksi ateriaa teki vain 99 €, joten aika kohtuullista. Saa nähdä miten kevät edistyy? Saksan kitkat (4 season) laitetaan tällä viikolla varmuuden vuoksi alle.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Huomenna perjantaina sitten lähdetään Naantaliin ja vähitellen kohti Ranskaa, koska Lagunassa ei ole ollut mitään huomautettavaa noin 1000 km aikana mitä sillä olen ajanut. Öljyt, suodattimet ja tulpat vaihdoin, mutta jarruille ei tarvinnut tehdä mitään, koska edessä ja takana oli aivan uudet palat. Otan mukaan varaosiksi neljä puolaa ja tietysti työkaluja ja tarvikkeita salkullisen.

Saksan kitkat jouduin hankkimaan, koska kevään tulo vain tuntuu viivästyvän. Ajoin viime viikonloppuna Lagunalla jäistä pikkutietä eikä voi valittaa Saksan kitkojen pitoa. Jos autossa olisi luistonesto, niin näillä pärjäisi varmaan kohtuudella läpi talven, jos ei kaikkein huonoimmalla kelillä tarvitse lähteä liikkeelle.

Ohessa pari kuvaa.

Jälkimmäisessä kuvassa näkyy oikeassa laidassa puolan vieressä vanha voiveitsi. Nyt voikin tehdä ehdotuksia mihin sitä juuri Rellulla matkatessa saatetaan tarvita?

Kuva

Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Patonkiin on hyvä laittaa voita kostukkeeksi, ei ole niin kuivaa syödä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

:D

Kyllähän sillä tosiaan voita saattaisi levittää patongille, mutta tuo on tarkoitettu Rellulle, kun on kerran työkalusalkussa. Lisää vain arvauksia / varmaa tietoa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaivetaan virta-"avain" pois reiästään ?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Dealeri alkaa olemaan lähellä... Virta-avaimeen liittyy, mutta sitä käytetään kiilana kun auto ei meinaa tunnistaa avainkorttia... :wink: Eli tökätään avainkortti reikään ja sitten kammetaan veitsellä jos ei meinaa kortinlukija tunnistaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Kuusi tuntia lähtöön, joten vielä ehti käydä katsomassa onko tullut uusia ehdotuksia veitsen käytöstä.

Dealer lähestyy ammattilaisena asian ydintä eli oikeaa käyttökohdetta, mutta ei sentään tuohon ole veitsi tarkoitettu.

Vaan...

Kun virta-avainta eli tuota avainkorttia ei auto tunnista, niin Rellua ei heti viedä piuhan nokkaan, vaan työnnetään veitsi avainkortin ja lukijan väliin. Tuntuu aika oudolta toimenpiteeltä tai ainakin näyttää siltä, kun autolla ajaessa kojelaudassa on keittiöveitsi terä edellä kiinni. Vian ilmeisesti aiheuttaa avainkortin heikko rakenne ja sen kolhiminen.

Sanojen vakuudeksi oheisena on vielä video asiasta:

https://www.youtube.com/watch?v=QEUnsKYz_no

Lisäys: RoopeK oli näköjään jo ehtinyt vastata ja tiesi veitsikikan; lienee joskus käyttänyt tätä konstia?
Viimeksi muokannut ltm, 30.3.2018 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Matkakertomusta ootellessa.

Turvallista matkaa... Mikäpä on laadukkaalla ranskalaisella tehdä matkaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

ltm kirjoitti:Kuusi tuntia lähtöön, joten vielä ehti käydä katsomassa onko tullut uusia ehdotuksia veitsen käytöstä.

Dealer lähestyy ammattilaisena asian ydintä eli oikeaa käyttökohdetta, mutta ei sentään tuohon ole veitsi tarkoitettu.

Vaan...

Kun virta-avainta eli tuota avainkorttia ei auto tunnista, niin Rellua ei heti viedä piuhan nokkaan, vaan työnnetään veitsi avainkortin ja lukijan väliin. Tuntuu aika oudolta toimenpiteeltä tai ainakin näyttää siltä, kun autolla ajaessa kojelaudassa on keittiöveitsi terä edellä kiinni. Vian ilmeisesti aiheuttaa avainkortin heikko rakenne ja sen kolhiminen.

Sanojen vakuudeksi oheisena on vielä video asiasta:

https://www.youtube.com/watch?v=QEUnsKYz_no

Lisäys: RoopeK oli näköjään jo ehtinyt vastata ja tiesi veitsikikan; lienee joskus käyttänyt tätä konstia?
En oo itse käyttänyt, mutta kun nuita uusia kortteja harvasen viikko tilailee niin kuulee asiakkailta mitä ihmeellisempiä kikkoja miten saa kortilla vielä auton tulille... :rollin:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mistä moinen idea juuri ranskalaisella lähteä reissuun? Yleensä kait mennään jollain vanhemmalla erikoisemmalla pirssillä fiilistelemään pitkää matkaa :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Jos 5000 km ajaa lyhyellä aikavälillä tonnin hintaisella autolla, niin vaikea keksiä Lagunaa mukavampaa matka-autoa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Nyt on muutettava mielipidettä Rellusta!

Lagunalla ajettiin 5530 km vajaassa kahdeksassa vuorokaudessa ilman ongelmia. Tankkiin vain välillä bensaa ja matka vain jatkui ja jatkui lopulta takaisin kotiin. Mukana ollut työkalusalkku avattiin kerran, kun Saksan tulli ratsasi meidät Hollannin rajalla. Ilmeisesti vanha auto Suomen kilvissä tulossa Hollannista herätti mielenkiinnon.

Välillä oikein hirvitti, että miten Rellun kone kestää, kun pidimme useamman tunnin kierrokset noin 4000 tuntumassa punaviivan alkaessa 6400 kohdalla. Kummasti vain kone kesti ja tuntui vielä vetojakin olevan tallella, vaikka mittarissa on jo kohtuulliset 275 tkm. Kuutosvaihdetta olisi tosiaan tarvittu. Kulutus pysyi koneen huudattamisesti riippumatta hyvin kohtuullisena reippaammillakin kierroksilla ollen n 7,6-7,8. Pidän suoritusta alle 8 litraa hyvänä suorituksena n 130-140 kmh nopeudessa.

Matka-autona Laguna vastasi odotuksia antaen mielestäni mukavan ja yllättävän hiljaisen kyydin näin vanhaksi ja halvaksi autoksi.

Laitan myöhemmin vähän matkakertomusta reissusta.

Ohessa muutama kuva näin alkajaisiksi.

Saksassa Lyypekistä Hampuriin satoi todella sakeasti räntää ja lämpötila laski yön aikana pakkaselle. Aamulla oli maa valkoisena ja alle vaihdetuista kitkoista oli hyötyä.

Kuva

Jos vauhdin pudotti moottoritellä alle 130 kmh, niin jo kohta alkoi takaa näkyä Sprinterin keulatähti kärkkyen ohitusta, joten paras oli pitää kohtuullista vauhtia.

Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

En minä nyt ihan kauheana ihmeenä tuota pidä, jos ei anna Renault-ennakkoluulolasien häiritä kuvaa. Auto ei ole minun mittapuullani vanha, eikä paljon ajettukaan, joten miksi se ei toimisi?
Kaikenlaisilla ritsoilla on ajettu jäämättä tielle, niin miksei "uudella" ja ehjällä pääsisi.
Moottorit kestää kierroksia, paremmin kuin tyhjäkäynnin tuntumassa jurraamista kylmällä koneella, tai lämpimälläkään.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Rellu laitettiin eilen seisontaan nyt alkuun ainakin kesäksi. Katsotaan sitten syksyllä miten toimitaan?

Tähän mennessä on mittariin kertynyt lisää 8600 km ilman mitään sen ihmeempää. Tekniikka pelaa eikä vikavalot vilku. Tuulilasiin tosin napsahti jokunen viikko sitten kivi aivan yläreunaan ja saman tien lähti halkeamaan. Uusi maksaa asennettuna 300 €, joten taitaa mennä vaihtoon, jos Rellun pitoa jatketaan.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Tänään lähti Rellu paaliin.

Kesäseisokin jälkeen otin viikonloppuna Lagunan ajoon. Ilmeisesti seisottaminen oli tehnyt tehtävänsä ja takajarrut jäivät vähän laahaamaan. Satuloiden männät tuntuivat olevan jumissa. Eivät painuneet männät puristamalla ja pyörittämällä milliäkään. Saksasta olisivat uudet satulat, levyt ja palat maksaneet n 250 €. Tuohon kun lisätään uuden tulilasin hinta 300 €, niin ylittyy 50% raja auton arvosta. Aamulla auto vain romikseen ja sain romutuspäätöksen lisäksi vielä 67 €!

Lagunasta jäi 9000 km perusteella hyvin myönteinen vaikutelma. Vikavalot eivät vilkkuneet eikä auto jättänyt meitä Ranskan reissulla taipaleelle. Kaiken lisäksi Rellu oli mielestäni yllättävän mukava matka-auto.
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikö tuo olisi kannattanut myydä jollekin jopparille 200-300 hintaan? Siitä olisi vielä auton tehnyt ja mukavan tilinkin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Mou kirjoitti:Eikö tuo olisi kannattanut myydä jollekin jopparille 200-300 hintaan? Siitä olisi vielä auton tehnyt ja mukavan tilinkin.
Samaa ajattelin..
:roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ltm kirjoitti:Tänään lähti Rellu paaliin.

Kesäseisokin jälkeen otin viikonloppuna Lagunan ajoon. Ilmeisesti seisottaminen oli tehnyt tehtävänsä ja takajarrut jäivät vähän laahaamaan. Satuloiden männät tuntuivat olevan jumissa. Eivät painuneet männät puristamalla ja pyörittämällä milliäkään. Saksasta olisivat uudet satulat, levyt ja palat maksaneet n 250 €. Tuohon kun lisätään uuden tulilasin hinta 300 €, niin ylittyy 50% raja auton arvosta. Aamulla auto vain romikseen ja sain romutuspäätöksen lisäksi vielä 67 €!

Lagunasta jäi 9000 km perusteella hyvin myönteinen vaikutelma. Vikavalot eivät vilkkuneet eikä auto jättänyt meitä Ranskan reissulla taipaleelle. Kaiken lisäksi Rellu oli mielestäni yllättävän mukava matka-auto.
Eli noin 0.11eur kilometrille arvonalenema :D mietitääs... Ajelin c36 jotain 130tkm ja siitä tuli 0.035eur per kilometri. 220D lintta 0.012eur/ km

Rahamiesten harrastuksia ranskalaiset autot.

Jos valot ei vilku niin jumissa olevat jarrut ei haittaa siihen nähden.... :shock:

Isäukolla oli joku ranskanpottu, ehkä joku rellun 19 josta irtosi eturengas ripustuksistaan ja rengas taittui auton alle. No, sekin meni hinurilla suoraan vaihtoon. Onneksi taittui pienessä vauhdissa pikkutiellä eikä satasen vauhdissa vitostiellä 5 min aiemmin.

Ranskalaiset kannattaa ostaa hepspurkerista... Ja autot autokaupasta.

Kävittekö muuten eihveltornissa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Rellua ei oltu ajateltu alkuunkaan pitoautoksi, joten siihen ei ollut tarkoitustakaan panostaa yhtään ylimääräistä. Rellunhan piti olla "ihan paska", mutta toisin kävi. Alunperin olimme varautuneet tulemaan Ranskasta peltilinnulla kotiin, mutta mitä vielä; kotiin asti päästiin ilman ongelmia. Voidaan siis jälkeenpäin todeta, että Laguna täytti täysin tehtävänsä.

Emme käyneet Pariisissa. Pääkohteenamme reissussa oli käydä Normandian maihinnousurannikolla Omaha Beachin rannassa katsomassa miten jenkkejä ammuttiin rantaveteen kuin ampumaradalla. Sakujen asemasta kun katsoi rantahiekkaa, niin kyllä siinä on MG42:n naputtaessa ollut kusiset paikat.

Takajarrujen laahaaminen kesäseisonnan jälkeen oli osin omaa syytä; kässäri oli jäänyt turhaan päälle. Herkistelyn jälkeen jäi oikean puoleinen vielä laahaamaan, joten kympin huoltosarjalla siitäkin olisi tn selvinnyt, jos urheilumieltä olisi ollut purkaa satula ja koota se uudestaan uusilla osilla. Joten aika halpaa kyytiä olisi tonnin Rellu tarjonnut, jos harrastusta olisi askarteluun ollut. Tuulilasin hajoamista nyt ei voi pistää Rellusta johtuvaksi.

Kuten tuossa aiemmin Mou ehdotti, niin kyllä Lagunan olisi voinut jobbarille myydä parilla sadalla, mutta en kyllä jaksa alkaa siihen soitteluun ja samoihin kysymyksiin vastaamiseen muutaman euron takia.

Lagunasta olisi saanut aivan varmasti vielä pitoauton, jos autolle olisi ollut tarvetta. Ajoaikaa oli jäljellä helmikuun puoliväliin. Jos olisin siihen päätynyt, niin takajarruihin olisin laittanut kaikki uutta ja tuulilasin vaihto päälle ylitti 50% kynnyksen eli silloin vain surutta paaliin. Johonkin se raja on vedettävä. Toki harrasteautot ovat erikseen, joissa tuo raja ylitetään muitta mutkitta eikä takarajaa näy. Kyllä tänä päivänä jokaista rotteloa voi ylläpitää vaikka kuinka pitkään, jos lompakko vain kestää. Yleensä ruoste vie lopulta voiton ja Kuusakoski kutsuu oli merkki sitten mikä tahansa.

Jos seuraavaa 2./3. autoa jatkossa tarvitsen, niin Lagunasta voisi tn saada rahoilleen hyvän vastineen. Kaikki pitävät niitä aivan surkeina ropposina, joten ei niistä kukaan mitään myydessä pyydä eli hyvä niin!
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

No ei oli tarvinnut kuin laittaa mulle yy'veetä. Olisin antanut autosta vaikka 200-300 riippuen yleiskunnosta ja tullut hakemaan. Korkeintaan jostain asemalta olisit mut saanut noukkia.

Hyvällä tuurilla pelkät takasatulat vaihtamalla olis saanut jarrut pelaamaan. Levyt, jossei ihan loppu ole, pystyy vaikka hiomaan nätiksi.

Tuulilasi saa olla aika paha ennenkuin siitä hylkyä tulee. Korjauskehotus toki, mutta sillä ei edelleenkään ole mitään merkitystä. Vuodesta toiseen saat ottaa saman kehoituksen.

Tuore leima ja jakopää just tehty. Siihen päälle sisustan pesu ja muoviosien silikonilla käsittelu ja sitte suu vaahdossa kehumaan nettiautoon. Helppo 300-400€ tili.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”