mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 16.5.2016 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taas pumppua kopeloitu.
Illan aiheena oli tyhjäkäynnin pudotus ja kierrosten laskun nopeuttaminen.

Max. kierrosruuvin (se iso kuusiokolo) yläpuolella olevalla ruuvilla sain tyhjäkäyntiä alas, sekä tyhjäkäyntivoimaa lisää. Valojen laittaminen ei pudota kierroksia yhtään ja ratin kääntelykin vaikuttaa vain ihan vähän. Mutta tuota ruuvia piti kääntää aukipäin!? (n.3/4k.)
No.. tyhjäkäynti on nyt mielestäni ok tasolla.

Sitten toiseksi alimmainen ruuvi "torque control", jota avaamalla alkoi kierrosten laskunopeus kasvamaan.. äh siis kierrokset putosi nopeammin tyhjäkäynnille.
Tätä ruuvailin aukipäin, kunnes putoamisnopeus tuntui hyvältä. (n.1 kierros)

Samalla vielä syöttäruuvia puoli kierrosta isommalle, ei ainakaan vaikuttanut tyhjäkäyntiin.

Ilmeisesti tuo torque control- ruuvin avaaminen leikkaa kuitenkin syöttöjä, koska savun tulo väheni ja myös ahdotkin putosi aloitustasolle, n.0,55. Taisin vähän liioitella tuon ruuvin kanssa. Joku toinen päivä pitää vielä käännellä takaisin kiinnipäin, että saa savuakin näkyville.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 16.5.2016 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

sitten kun onnistut lopullisesti niin tervetuloa haukiputaalle säätämään pumppu kerralla kohilleen Wink perustat säätöpajan ei PPD vaan KälviänKarvanaamanDiesel nooh nooh vois jonnekki sopia w123 tapaamisen tälle kesää? Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 25.5.2016 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käväsin taas pumpulla.
Kierrosten laskunopeus oli jo liiankin nopea, kaasun löysäys vaihteen vaihdon yhteydessä teki ajamisesta liian nykivää.
Joten torque control - ruuvia kiinnipäin, kunnes kierrokset laski hieman hitaammin.
En tiedä jos persutuntuma valehtelee, mutta vetojen sanoisin lisääntyneen. Savuakin näkyy jo jonkinlainen pölähdys. Ahdot vaan ei nouse yli 0,55:n. Ehkä parempi niin.
Ainakin pumpun takakannen avaaminen alkaa sujua jotenkuten.

Enpä tiedä onko tuo vielä lopullisesti onnistunut, mutta olkoon nyt hetken noin.
Olisihan siellä kotikylälläkin muuan pumppupaja, sen kilpailijaksi ei rahkeet mitenkään riitä. Embarassed
Sinänsä voisi kesällä kerätä satakakskolmosia johonkin ihmeteltäväksi kaffittelujen merkeissä, kukakohan viitsisi?
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25915

 LähetäLähetetty: 25.5.2016 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mukana Idea 123-miitissä, jos aika ja paikka sopivat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 31.5.2016 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Karvanaama kirjoitti:
ei rahkeet mitenkään riitä. Embarassed


Pari kappalettahan piisaa, mutta kestääkö ne... Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 19.6.2016 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tupoksen miittimatka suoritettu, havaintoja matkalta:

Taitaa olla itse trippimittari, joka tässä valehtelee aiheuttaen vääristymää kulutusmittauksissa. Resetoin tripin aina tankatessa, mutta myös matkamittarin lukemat pistän ylös, joskaan en käytä niitä lukemia. No..matkamittarista laskiessa tankkauksen jälkeen on ajettu 413 km, kun trippi väittää 393/383km, tuo keskimmäinen jää puoleen väliin.

Sattuiko kukaan paikallaolleista katsomaan jäikö kuinka suuri öljylätäkkö Lellikin paikalle kun lähdin? Jaa miten niin.. Nokun öljynpaineet oli ihmeellisen alhaiset kierroksilla.
Maantienopeudessa 2,5 -3 ja tyhjäkäynnillä tietysti vähemmän, ei kuiteskaan alle 1:n.
Kierrosten nosto jopa pudotti paineita hetkeksi. Olisiko tämä nyt se öljypumpun hela!!??
Ei ollut.. Kurkkasin pellin alle, ei tikku kastunut. Embarassed
Hain huoltsikalta 4 litran kanisterin, josta kaadoin 3 litraa koneeseen. Pinta ylämerkkiin ja paineet OK. Kyllähän pumpun takakansi auki tuli testailuja ajettua, mutta mielestäni lisäsin öljyä sen jälkeen.. Ehkä..Vi..un tumpelo!
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 19.6.2016 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kyllä komia sateen kaari oli alle jäänyt Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25915

 LähetäLähetetty: 19.6.2016 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu. Onpa ollut aika vähissä öljyt Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 21.6.2016 8:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

oliko se lellikissä tämä se mysteeri morkula imusarjassa eli turbolle paineen tunnistimen paikka Question

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 21.6.2016 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä siinä tuollainen on. Johtoahan siihen ei tullut. Sitähän siinä ihmeteltiinkin mikäkö sen funktio on.
Tässäpä se vastauskin sitten tuli.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1905
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 21.6.2016 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin. Tuohan on ylipaineen tunnistin joka sulkee pumpun kellolle menevän letkun jos ahtopaine nousee yli 1,1 bar estäen näin ylikuormituksen.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 19.8.2016 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mahtavaa vitutusta aiheuttanut massivinen öljyvuotokin selvisi.
Turbolle on otettu öljynpainemittarin lähdöstä t-haaralla syöttö ja sen helmiliitoshan se siellä tiputteli. Ja melkoisella vauhdillakin, noin tippa per 2sek.!!
Ovelasti vaan valui putken takapuolella ö-suodatinjalan alle ja sieltä kenttään.

Syyttävä sormi osoittaa jälleen Karvaturpaa, todennäköisesti pumppua kopeloidessa(ni) tuota liitosta on nitkuteltu jos mihinkäkin suuntaan. Pumpun vierestä kun menee tämä ö-linja liitoksineen. No liitos auki ja uudelleen kiristys auttoi, nyt ei ainakaan vuotanut. Venakopan tiivisteen voisi varmaan uusia, takapäästänsä on hieman märkä.

Nythän tätä voisi näyttää leimasedällä joku päivä.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25915

 LähetäLähetetty: 19.8.2016 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hoo, olin jo ihmettelemässä tässä että mitenkäniin muka t-haaralla mutta eihän nuo tosiaan enää ole sitä STT:tä minkä joskus asentelin, moottorikin vaihtunut Razz
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 19.8.2016 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

no vai oli siistin näköinen venakopan kohdalta tupos miittingissä noooo vissiin t haarasta vuotanut pihalle?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 19.8.2016 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kyyllä se leima sedälle kelepaa oli niiin siisti kone huone sulla että nam nam. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 03.9.2016 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viimeinkin sain aikaiseksi irrottaa polttoinemittarin anturin, mittari kun on alle varttitankin näyttänyt kaikkea nollan ja varttitankin välillä. Ja olihan siellä sitä muuallakin mainittua mustaa siirappia kohtuullisen paljon.
Ensin meisselillä isoimmat kököt pois ja bräkleeniä perään. Pyyhin vielä varovasti langat puhtaiksi rätilä ja kas! Niin syttyi se opiskelijavalokin, joka ei ole minun aikanani vielä syttynyt. Tosin seuraavan käynnistyksen jälkeen ei palanut, saattaa mennä aikansa, että anturi putki täyttyi polttoaineesta.
Ajellaan nyt tankkia tyhjemmäksi niin nähdään miten käy.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 891
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 04.9.2016 2:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meikäläisen rotteloissa on ollut sen anturiputken pohjalla niin paljon sitä liejua ettei viisari tippunut kuin puoleen tankkiin asti.
_________________
300D A -91
250TD -93
190E 1.8 - 91
530d -01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 05.8.2017 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saakeli sentähän!
Ihan hävettää.. syksyllä ei huvittanut katsastaa, auto meni talvisäilytyspaikkaan ja leima vanheni sinne.
Alkukesästä toin vehkeen kotiin, tänään sain vaihdettua kesärenkaat alle!!!

Katsastaminen on jotenkin NIIN nihkeätä. "kun se aikaki pitää varata, enhän mää tiedä jos en ehikkään sitte".
Kait se on vaan varattava sitte. Embarassed
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1905
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 06.8.2017 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fiksukatsastus on myös lauantaisin auki eikä tarvi aikaa varata.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 07.8.2017 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihtoehtopa tuokin, varasin jo kuitenkin ajan ensi viikolle VIT-katsastukselta (nimi muutettu) kun tuolloin lomalla olen.

Varmaria käydessäni näyttämässä sanoi katsastaja että aika pitää olla varattuna jos laillisesti meinaan auton konttorille ajaa. Ja minä kun lainkuuliainen olen, teen kuin virkamies määrää.

Harrasteautoissa kuuluu tietenkin olla harrasteakku, joten tässäkin sellainen on.
Ei enää tahdo pitää varausta viikkoa pitempään, uutta on talveksi hankittava.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 15.8.2017 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hylky sieltä tuli,
Pienehkö ruostevaurio takajalkatilassa jättiläisen v. 2011 hitsaaman paikan vierestä.
Takajarrut jäi vähän laahaamaan, jarrut muuten otti tasaisesti.
Takamännät oli molemmin puolin enemmän tai vähemmän jumissa, sainpa ne vielä kuitenkin herkisteltyä. Kipaisin motonetistä varmuudeksi uudet palat taakse.
Hitsari joutaa vasta ensi viikolla korjaamaan. Sen jälkeen pääsisi ajelemaan laillisesti.
Savuarvo oli 0,67. Ja minä kun sitä syöttyä olin ruuvannut muka.
Edit: ja akku on nyt uusi.

Olen jo keväästä asti lueskellut kuolaten 126-osiota, on alkanut viehättämään joku iso tai ainakin suurikulutuksinen pensarosvo. Secci..Selli.. ooohhh! jerkit
Henkisesti olen kesän ajan valmistautunut tästä luopumiseen. Jos jotakuta viissatkun omistajaa kiihottaa diisselin katku, sopii heittää ehdotuksia vaikkapa vaihtokaupoista.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 28.10.2017 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eihän tää ole kellekkään kelvannut vaikka nettiauton ilmoitus on yli 3000 kertaa katsottu.
Ajelut on olleet melko vähäisiä, pari kertaa tankannut olen sentään tänä vuonna.

Auto lähtee talvisäilöön 4.11, jolloin menee myös liikennekäytöstä poistoon.
Laitan alle talvirenkaat kuitenkin, joten halutessaan tämän saa liikenteeseen.

Eli myydään ostajan ilmaantuessa, vaikka nettiauton ilmoitus onkin jo vanhentunut.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 26.4.2018 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tääkin on jälleen liikennekäytössä, sekä myynnissä törkeään ylihintaan.
Ladattu akku paikalleen ja lähti kuin palmun alta, jäi heti nätisti tyhjäkäynnille. Seisontajarru irtosi jymähtäen mutta ei siltikään jäänyt laahaamaan.
Tuli myös tarkistettua epäilys ruosteista. Olihan sitä.
Takakelkan etukiinnityksen liepeillä, helman puolella, massanriekaleet roikkui ja pehmoista oli.
Samalla tähän kuva koko kalustosta:



Olipa taas hauska ajella tällä.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussaP
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Jou 2007
Viestejä: 3482
Paikkakunta: Kurikka/ylivieska

 LähetäLähetetty: 29.4.2018 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tässä alkaa sydän itkeä verta kun kattoo tuota peitettä sec:in päällä Rolling Eyes tuulen puuska hinkkaa maalipinnan naarmuille Confused ei sillä että nämä peltilehmät mitään jumalia olisi että tarvis palvoa mutta kuitenkin Laughing
_________________
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 30.4.2018 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jussaP kirjoitti:
tässä alkaa sydän itkeä verta kun kattoo tuota peitettä sec:in päällä Rolling Eyes tuulen puuska hinkkaa maalipinnan naarmuille Confused ei sillä että nämä peltilehmät mitään jumalia olisi että tarvis palvoa mutta kuitenkin Laughing


Tämä lausuntohan on niin totta!

Tässä vaan jouduin valitsemaan kahdesta pahasta pienemmän.
Takaluukun tai lasin tiiviste päästää sateella luukkuun vettä, joten olen ottanut tavaksi peitellä tuon jos sateen riski on olemassa.

Ja näyttäähän tuo hieman avoautolta rätin kanssa.. Laughing
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 653
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 04.5.2018 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lellikki on nyt sitten siirtynyt uuden omistajan haltuun.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sivu 8 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit