simoksin 350TD

Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Tämmöset pitäs huomenna masentaa möhköön.

H&R:n jouset niin on tuw lappuakin tarjota leimalla ja bilstein b4 takaiskarit.

On nuo etujousetkin melkoset murkulat 7,5kg yhden jousen paino :lol:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkista että takajousien yläpäät on oikean malliset. Uuvemmissa jousien pitää olla kartiot ja yläpää on pienemmällä halkasijalla...

En muista missä vaiheessa tuo muuttu. Mulla oli kuitenkin se -96 500nen jo noilla uudemmilla jousilla.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Tarkista että takajousien yläpäät on oikean malliset. Uuvemmissa jousien pitää olla kartiot ja yläpää on pienemmällä halkasijalla...

En muista missä vaiheessa tuo muuttu. Mulla oli kuitenkin se -96 500nen jo noilla uudemmilla jousilla.
Yhtä leveä halkasija on alhaalta ylös, näyttäisi oikeilta, -94:han tämä on eli vanhempaa jousimallia. Eikö se -95 vaihtunu? Firmalle josta nuo tilasin olikin kuulemma ensin tullu tehtaalta väärät jouset niin meni ylimääränen viikko toimituksessa :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
650000tuttavuus
Viestit: 2120
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

-96 malli ? 12/95 kuitenkin rek. on pienemmillä kupeilla.
Koska jouduin vähän sovittelemaan kun laitoin jäykemmät ja olivat samalla isompikehäiset yläpäästäkin, muistaakseni olivat omat etupään jouset.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Joo-o. On tuo jousijumppa aina yhtä hekumaa, vähänniinku työpäivä. Ei mennyt kuin 8h 4 jousta ja kahet iskarit paikalleen kaikkineen. Pimeä iski siinä kohtaa kun viimestä jousta piti alkaa askarteleen kun nää pihamaalla asennukset on niin hienoa. Puoli askia tupakkaa ja muutama kalja sekä elin ottalohkossa :lol: Tämä oli vähänniinku korotussarja madallussarjan sijaan nuo aiemmat mitä rälläköin oli paljon lyhyemmät kun nää H&R:t.

Takajousissa ei meinannu osua alatukivarren sisempi pää kohdalleen sitten mitenkään että sais pultin paikalleen uuden jousen kans.

Etujousissa taas piti puristin olla aivan maksimissaan puristettuna ja niin kaukana jousien päissä kun pystyi, vakaajan päätytanko ja iskari irti ja silti meinas olla hankalaa kun puristimen ylälautanen jumittui sinne jousikuppiin ja joutu naputteleen sen vasaran ja lyöntituurnan kanssa pois.

Ei tuu autoasentajaa meikäläisestä :lol:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Joku joskus mun mielestä sanonu että H&R jousilla tulee kova alusta mutta tosta tuli kyllä aika lempee kyytinen nyt noiden vaihdon jälkeen.

Pieni kolinakin lakkas peräpäästä en tiä oiskohan ollu iskareissa vikaa sitten senverran, tosin tais viime vuonna leimalla olla joku 50% iskarilukemat.

Perä jäi kyllä harmittavan ylös sais sentin-pari laskea näyttää vähän hölmöltä nyt.

Laitoin CRC:n jäähdyttimen vuodontukkijaa paisariin pari viikkoa sitten ja ei oo sen jälkeen tarvinnu lisäillä.

Ei tämäkään vaan kestä suomen olosuhteita nyt on jo etulokareissa sisäpokkauksissa ruostetta ja takakontin lukkopesän alapuolelle ilmestyny muutama ruostepiste :cry: En oo tosin kuukauteen päässy pesemään missään mitä nyt perjantaina hutasin nopeesti enimmät pois.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Pyöränkulmat viimein säädetty. Ero kun yöllä ja päivällä kyllä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Pesin ja vaihtelin öljyt(taas) möhköön,kilsat 313700 eli jopa 5700km ajelin viime öljynvaihdon jälkeen :D Laitoin ensin moottorinpesuaineen koneeseen ja annoin jauhaa tyhjäkäyntiä reilut 10min ja sitte diamond dieselit sisään. Laitoin jotain öljynvuodonestoa sinne sekaan myös pullollisen jospa vaikuttais(tuskin) tohon kampiakselin stefan vuotoon :roll:

Vähän hölmön näkönen kun perse ylempänä noilla H&R jousilla mutta samapa tuo.

Hommasin D93 Lortot taas18x9" koossa. Ollu jo kaks sarjaa näitä aiemmin mutta aina tullu myytyä pois, jospa nyt malttais pitää nurkissa :lol:

Jos keväämmällä laittelis möhköön alle.

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Jukkahep
Viestit: 8
Liittynyt: 17.1.2016 8:52

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

]Missä kävit säädättämässä pyöränkulmat.?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jukkahep kirjoitti:]Missä kävit säädättämässä pyöränkulmat.?
K.Ylönen siinä moottoritien varressa ennen tamperetta.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Jukkahep
Viestit: 8
Liittynyt: 17.1.2016 8:52

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Venetmäellä kehuttiin Toijalan Nestettä, siellä on uusimmat 4-pyöräsuuntauslaitteet ja ymmärtää kuulemma mersun alustan säätämistä. Taidan viedä w221 toijalan nesteelle.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jukkahep kirjoitti:Venetmäellä kehuttiin Toijalan Nestettä, siellä on uusimmat 4-pyöräsuuntauslaitteet ja ymmärtää kuulemma mersun alustan säätämistä. Taidan viedä w221 toijalan nesteelle.
Ai, empä oo kuullukkaan että sielä onnistuu moinen. Noh nytpä tiedän :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Konttorille kurvasin ohimennen ja sieltähän tuli huomautuksitta 16kk ajoaikaa :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Erikoisesti tehty pohjatyöt tonne kontin rekisterikilven yläpuolelle :lol: Ihanniinku olis joku talttapää meisselillä raapinu maalit pois. Yhen talven jälkeen näyttää tuolta.

Joutuu vissiin kontinluukun maalauttaan jossain välissä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Puunailin konetilan ja sisustan lävitte. Mukavempi kattella kun on siisti :D

Samalla vaihdoin PA-esisuodattimen sen pikkusen ja ilmansuodattimen jota en ollukkaan vielä kertaakaan vaihtanu vaikka yli 20tkm tällä ajanu :oops:

Ens viikolla kampiakselin tiiviste vaihtoon jos lakkais tuo öljyvuoto siihen niin ei tarvii joka viikko availla konepeltiä ja kattella öljyntasoa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Kuva

Kesävanteet alla. Kampiakselin tiiviste vaihdettu ja samalla huomasivat korjaamolla että ohjaustehostimen pumpun korvakkeet oli kaikki paitsi yksi antautunu poikki huonon hihnankiristimen iskarin takia tms :lol: Eli uusi käytetty pumppu tilalle ja iskari vaihtoon, sekä apusimpukan korjaussarja.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Puolikierrosta oli pakko napata takaa pois että laski pari senttiä. Nyt on hyvä :D

Unohin kiristellä toisen puolen iskarin alapultin ja koeajolla kolisi siihen malliin että huomas jotain olevan pielessä :roll: :lol:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Vahailin autoglymin punasella ja kultasella lävitte ja sisustan puunaus.

Takaluukun maalaus oikeestaan ainoa operaatio tähän tulevaisuudessa kun tuntuu kaikki toimivan niinku pitää :roll: :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meleko komia laitos :idea:

Hitusen ehkä itte nostasin keulaa. :pappa:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tänään vaihdatin taakse narinahelat ja peräpää jämäköityi jokseenkin huomattavasti, lakkas se ihme muljuaminen ja en havainnut satunnaista tärinää tänpäivän 100km lenkillä ainakaan jonka oletin johtuvan renkaista :?

Täytyy huomenna soitella maalareille jos joku suostuis maalaan ton mun takaluukun kuntoon.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Pyöränkulmat taas kerran säädetty ja takana olikin heittoa reilusti kun noita jousia rälläköin jossain kohtaa ja alatukivarsi oli irti.

Vaihtelin öljyt tänään ja PA-suodattimen kilsoja nyt 321000tkm. Vaikka luulen että tällä on ajettu paljon enemmän kun ratti on aika sileä.

Yllätyin että tokmannilta löytyy hyllytavarana öljy ja pa-suodattimet möhköön vaikka ite suodatinhylly on metrin leveä ja kaks korkea :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ostinpa välikelin renkaiksi tuommoset 2014 paistetut Nokian Nordman kitkarenkaat kun halvalla sai 1001renkailta :D 59e/kpl saa nähä pitääkö nuo mitään vaan luulis että on varastoitu asiallisesti ettei nyt ihan pilalle ole mennyt vaikka vanhat onkin :?: Ainakin ovat hiljaset.

Ei viitti nastoja laittaa vielä pariin kuukauteen jos kelit on lähinnä paljaalla asfaltilla ajelua.

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Eipä oo ihmeitä ollut tämän kanssa, laturi meni vaihtoon hetkisitten muuten aikalailla huoletonta ajoa. Laittelin naapurivoorumin kilvenaluset takaluukun maalauksen jälkeen :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kannattavaa ajoa tämmösellä dieselillä kun 40tkm nyt reilu 2vuodessa tullut lisää mittariin :lol:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Konttorilla kävin ja leima tuli. Takavakaajan koripuslat vähän väljät joista korjauskehotus mutta muuten ei kun ajellaan taas :nocando:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

No eipä ne vakaajan puslat niin vähän ollu väljät eli tuli vaihdetuksi ja mukava huomata taas kyydin jämäköityneen hieman lisää :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tämmöstä tänään, peuran kanssa tuli halailtua. Saa nähä kuinka käy, näyttämässä kävin jo tänään ja arveli että lunariin menee mutta ootellaan.

Ja samalla punnitaan popvakuutuksen korvaushommat, IF:stä jäi yhden kerran kokemuksella hyvä maku :roll:
Viimeksi muokannut simoks, 06.12.2019 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Kuvasta äkkiseltään katsottuna lievät vauriot lunastukseen vai mitä kaikkea meni?

Nyt on tosiaan peuroja liikenteessä :!:
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

8848 kirjoitti:Kuvasta äkkiseltään katsottuna lievät vauriot lunastukseen vai mitä kaikkea meni?

Nyt on tosiaan peuroja liikenteessä :!:
Onhan tuossa etulokari ja konepelti solmussa, umpio ja sivuvilkku tietty ja tuo lista sen alla plus puskurissa jotain pientä. Umpion takana oleva rauta kanssa vääntyny :nocando:

Jos kaikki laittaa kuntoon peltikorjaamolla niin varmaan hinta pomppaa senverran että liian kalliiksi tulee. ellei sitten kertakorvauksena sais jonkun tolkun summan millä laittaa ite.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7077
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kallein kai tuossa tuo puskuri on. Ei kyllä kuvassa näy että onko puskurissa sanomista.

Kertakorvauksena ja hommailee itte purkuvehkeestä konepellin, Lokasuoja kannattanee hommata uus. Ne tahtoo olla aina lahoja.
Naamakirjassa oli just Torniossa purussa 300td josta sais varmaan kaikki osat.

Kunnossa ollessaan on kyllä sen verran hyvä vehe ettei kannata ihan ilmasiksi antaa pois.
Avatar
Seppo
Viestit: 498
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ilman muuta laitat kuntoon, ei Möhköjä liikaa teillä näy...!
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”