mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ahdettu postiloota eli Höömyn w245
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 01.3.2018 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Älähän nyt! Voihan se olla joku aivan pienikin vika, huonoa tuuria vaan minkäs niille mahtaa. Aika luotettavia pelejä nä on kuitenki yleisesti ottaen ollu. Sytyttikö moottorin vikavaloa? Automaattiaskilla kun on niin toivottavasti ei kumminkaan oo sitä askin hydrauliikkayksikköä mennyt. Se on varmaan yks yleisimmistä vioista näissä, ja jossain 200-300tkm nurkilla yleensä tulee. Toki voi olla mitä tahansa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 02.3.2018 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei sytyttänyt vikavaloa ja siltä se tuntui, että pudotti taas turbon pois. Kierrokset nimittäin nousivat tappiin painamalla lappu lattiiaan. Huippunpeus jäi niinkin alle 120 km/h.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bomber4
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 23 Syy 2007
Viestejä: 2266
Paikkakunta: Ylöjärvi

 LähetäLähetetty: 03.3.2018 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tän ny tiäsitki: piuhaan
_________________
Star
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 04.3.2018 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos uusii, niin juuri näin. On siinä pienen pieni mahdollisus, että pakkasvaivoista voi olla kysymys. Olihan se rajoitus selvästi ylempänä kuin pakkasilla on ennen ollut. Ehkäpä viima on tehnyt tepposet. Tosin on sekin kamalaa, jos bensa Mersuun joutuu laittamaan pahvin keulaan, kun ei sitä diesel Mondeoonkaan tarvitse
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 17.11.2018 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole vikatiloja ollut, mutta renkaat voihdoin tänään. On helppoa, kun autossa on nostopaikka hyvä ja pultit on omien kätösten jäljiltä.

Vähän antoi haastetta se, että on kaksi välilevyä hajalla ja toisen kohdalla vielä pikkunivelessä nivelrikko. Rauhallisesti ja pahoja asnetoja vältellen meni silti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.11.2018 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt sitten teki vikatilan ja ilmeisesti alkaa turbo olla valmis. Sehän voisi osaltaan selittää myös öljynkulutusta. Yhdestä firmasta kysyin ja ahtimen hinta 599. Siihen kun pistää työt päälle, kun tuosta lienee konettakin pudotettava, että pääsee tuon tekemään, taitaa olla aika suolainen reissu.

Onkos käsityksiä, saako turbon jostain halvemmalla?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 06.12.2018 0:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole vielä tullut uutta vikatilaa, mutta auto viheltelee melko voimallisesti pintakaasulla tehtävissä kiihdytyksissä. Lieneekö se nyt kunnossa vai menossa rikki. 240 000 alkaa olla ajettu ja olen vähän pettynyt, jos tuohon määrään turbo antautuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5900

 LähetäLähetetty: 06.12.2018 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höömy kirjoitti:
olen vähän pettynyt, jos tuohon määrään turbo antautuu.


Mites. Onko autolla ajettu longlife oljyillä pitkillä vaihtoväleillä?
Jos on niin ei ole ihme jos turbokin ottaa siitä siipeensä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 06.12.2018 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihtoväli on käytännössä vuosi tai 30 tkm, mutta ei ole noilla ajomäärillä koskaan mennyt kovin pitkäksi kilometrien suhteen vaihtoväli.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 09.12.2018 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taas tippui mökkireissulla mennessä ahdin pois pelistä. Piti sammuttaa ja lukita ovet ennen jatkamista. Alkaa tuntua sitlä, että tämä ongelma esiintyy vain ja ainoastaan, kun ajellaan cruisella. Eli voinee olla jotain hyvin monimutkaista. Takaisin tullessa ajoin omalla jalalla ja ei ongelmia. Ostin kuitenkin auton, jossa on vakionopeudensäädin, jotta voisin sitä käyttää.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.12.2018 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ollut monimutkaista. Nyt on niin sökö, että tilasin uuden ahtimen ja eiköhän se muutamassa viikossa sada sinne konehuoneseen. Pidän suurena ihmeenä, jos alta kahden tonnin jää tämä lasku.

Tämä on varmaan yksittäistapaus, mutta ei kerro hyvää laadusta. Auto on ajettu 240 000 km. Jokainen huolto on tehty valmistajan ohjeiden mukaisissa ajoissa ja huoltoväli on suurimmillaan ollut 17 tkm ja yleisimmin noin 10 tkm. Silti voimalinjassa on merkittävä vika noilla kilometreillä. Faija ajoi Pösöllä 300 tkm ennen kuin vikavalo syttyi ensimmäisen kerran. Tässä se on palanut jo monta kertaa, eikä ehkä lopu tähänkään.

Samalla firmalla on kaksi suoritusarvoiltaan suurinpiirtein samanlaista neloskonetta ja tämä etuvetoisessa oleva ei kestä ilman merkittävää vikaa edes huollettuna huoltamattoman Toyotan ikää. Jos vertaa rouvan Modeoon, se oli ns. kokonaisuutena paljon parempi auto. Vähän vituttaa kun tuohon menee toimivan perheuton hinta korjaukseen ja se tulee vain entiselleen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 64

 LähetäLähetetty: 27.12.2018 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Älä sitten v6 dieseliä osta ikinä jos ahdinvika 240tkm ajetussa on noinkin vakavaa, menee niitä niistä muistakin merkeistä. Eikä ainakaan 25tkm öljynvaihtovälit sitä auta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 27.12.2018 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä ollut likikään tuollaisia öljynvaihtovälejä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 64

 LähetäLähetetty: 28.12.2018 1:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ihan mielenkiinnosta, mites entisellä omistajilla olleet öljynvaihtovälit?
Ihan hyviä nämä mielestäni on kestävyydeltään, muutamia ikäviä tyyppivikoja lukuunottamatta. Näitä turbopelejähän on muuten tosi harvassa, vähintään sen sata kappaletta tälläisiä/tai a sarjaa huoltaneena/korjanneena niin muistan että yks niistä olis ollut turbopeli. Tulppien vaihto melko ikävää tähän turbomalliin, jos tullee lähiaikoina ajankohtaiseksi vaihto niin vaihdatuta ihmeessä sitten samalla jos kerta moottorin tiputtavat turbonvaihdon ajaksi. Tai vaikkeivat tiputtaiskaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 30.12.2018 1:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Koko auton iän on vaihtovälit olleet hyvin lähellä 10 tkm, yksi on ollut 17 tkm. Valmistajan maksimisuositun on 30 tkm. ei ole menty edes lähelle sitä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26248

 LähetäLähetetty: 30.12.2018 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten lie näissä tosiaan tyypillinen ahtimen kestoikä...mersumiehet on tottuneet aika hyvään vanhemmissa malleissa, eihän ahtimia ole tarvinnut juuri vaihdella.
Pösöt ja kiat sitten aivan toinen juttu...
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 07.2.2019 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Murhe jatkuu. Turbotukusta ahdin ja asennus autoon. Sata kilometriä myöhemmin täysi katastrofi, moottori ryntäilee, savutus on infernaalinen ja ei meinaa edes pysyä käynnissä. Yli kuukausi on oltu ilman toimivaa autoa ja prosessi ei kun elää ja voi hyvin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 13.2.2019 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Turbotukun mielestä heidän ahtimessaan ei ole mitään vikaa, vaan auto on rikkonut ahtimen nniin, että öljyt menee läpi. Hiukka ihmetyttää, miten vanha ahdin kesti siinä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 64

 LähetäLähetetty: 14.2.2019 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höömy kirjoitti:
Turbotukun mielestä heidän ahtimessaan ei ole mitään vikaa, vaan auto on rikkonut ahtimen nniin, että öljyt menee läpi. Hiukka ihmetyttää, miten vanha ahdin kesti siinä.


Justjoo Rolling Eyes miten ihmeessä se auto sen ahtimen olisi voinut rikkoa. Taitavat koittaa vaan luistaa korvausvastuusta.. auto on heidän mielestään siis saanut aikaan ahtimen tiivisteiden rikkoontumisen, millä ihmeellä, tuottamalla liian suuren öljynpaineen vai Shocked turbo oli vissiinki sellanen korjattu eikä ”uusi”?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 19.2.2019 7:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin oli. Nyt on tulossa uusi. Kaikki psat ja työt alkaa olla 6 000 euron tasolla ja nyt pitäisi aloittaa taistelu Turbotukun korvausvelvollisuudesta. Alkajaisiksi lausunto tavarantarkastajalta 500 euroa. Ilman auton on mennyt jo kaksi kuukautta ja siitä ei tietenkään keneltäkään saa mitään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2552
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 05.3.2019 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auto on ollut paketissa tehdasuudella ahtimella pari viikkoa ja ei mitään vikaa. Turbotukun ahdin on tavarantarkastajalla ja sitten lähdetään viranomaisten kautta hakemaan varaosan hintaa, asennuskustannuksia ja viallsien turbon jälkien siivouskustannuksia takaisin päin. Jonkinlainen tuotevastuu pitää kai niilläkin olla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit