W639 perheautoksi?

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

W639 perheautoksi?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sattuneiden raskauttavien seikkojen vuoksi ilmoitettiin että seuraava mersu on otsikossa mainittu, palkkaluokka kun ei R/GL asti riitä. Jokatapauksessa kriteerit tähdellinen ja sopia pitää 2 aikuisen lisäksi joulun jälkeen kaks nutiaista, tuplarattaat ja kaks paimenkoiraa.

Tässä keskisuomen alueella olis esimerkkinä 2 kpl, toinen 5 paikkainen, etupenkkien takana toinen rivi naama menosuuntaan, tavaratila väliseinällä. Ja toinen 9 paikkanen jossa takana vastakkain rivit, jälkimmäinen varmaan se yleisempi?

Niitä ihmettelyn aiheita tietysti olisi. Saakos tuommosen 9 paikkasen muutettua siten että etummainen takarivi eteenpäin, loput penkit pois ja rekisteröidä retkeilyautoksi, eli onko ne kiskot niin näppärät et senkus vaan kääntää? Onko takapenkeissä tai saako jälkiasennettua isofix kiinnikkeitä?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onkohan Vito tarpeeksi talvikelpoinen Keski-Suomen lumisiin ja mäkisiin olosuhteisiin? Täällä lakeuksillakin tulen laittamaan taka-akselin päälle talveksi kunnolliset painot vaikka nastarenkaat auton mukana tulikin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tottahan tuokin.. Vaihtoehdot vaan melko rajalliset, tila/pakettiauto linjalle kuitenkin joutunee mennä. Vitossa kait parhaat muunneltavuudet sisätiloissa ton suhteen. Epäilen toki sen puoleen pärjääväni, työkseen ku takatuuppari sprinttereitä kaikissa keleissä huonoihinki paikkoihi saanu menemään ja melkein aina poiskin.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Miksei sitä osaava jääkäri pärjäilekin huonoissa paikoissa. Yks kaveri on postilla hommissa ja sanoi vaan ettei tyhjä Vito oikein tahdo lähteä risteyksestä liikkeelle kun ajonhallinta halvaannuttaa menohalut. Kuorma auttaa kovasti siihen ongelmaan.

Lueskelin saksalaisten kokemuksia Vitosta talviajossa niin monesti tuntuvat suosittelevan 100 kg painon laittamista helpottamaan etenemistä. Pitkään malliin sen painon sais taka-akselin takapuolelle ja sitten se vasta auttaakin. Tuo normaali malli on haastavampi sen suhteen.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Renkaat on syytä olla hyvät. Ei ole paras lähtemään liukkaalla / sohjossa.
Neliveto on ratkaisu, niitähän on tarjolla.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eikö nuita saa etuvetoisenakin?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Sitä vanhaa mallia saa jonka valmistus on lopetettu jo 2003 ja sitten aivan uusia myös.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Meillä oli 4 vuotta w639 Viano, aivan saakelin hyvä perheauto ja vähän ajettuna ainakin luotettava tekniikaltaan. Ruoste noissa on se pahin painajainen, toi meidän oli ruostunut melkein poikki keskeltä listojen kohdalta X)

Kyllä se takavetona kiipeää hyvin talviliukkaillakin mutta renkaat on syytä olla hyvät. Toisaalta, sillä oli paljon parempi ajaa huonoillakin renkailla kuin millään muulla autolla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Millaisia nuo bensa-Vianot on ylläpidoltaan? Onko ahdasta, ja sitä myöten kaikki huoltotoimenpiteet hitaita ja kalliita? Kulutus varmasti on mitä on, mutta eipä tuo nykyinen 3.3-litrainen nelivetovoyagerikaan kulutuskilpailuja voita. :roll: Varmaankaan ei kannata muita pituuksia edes harkita kuin sitä pisintä, kun tavaratilaa pitäisi jäädä kolmannen rivin taakse sen verran, että kuusihenkisen lapsiperheen romut mahtuu kyytiin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Bensoista ei taida olla näissä kovin yleisesti kokemusta siis... :roll:

Yritetään helpompaa kysymystä. :lol: Paraniko ruosteherkkyys jossain vaiheessa? Facelift-malleja alkaa saamaan ihan inhimilliseen hintaan dieseleinä, ruostuuko nuo heti käsiin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Työautona tällä hetkellä w639 120cdi. Alla kiinalaiset kitkat ja hyvin ollaan joka paikkaan päästy tähän mennessä, tyhjänä vähän huonommin mut jumiin asti ei olla vielä jääty. 450tkm lasissa ja hyvin raksuttaa, suuttimen tiiviste vaihdettiin hetki sitten mutta muuta vikaa ei oo nyt ollut.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

luokyio kirjoitti:Bensoista ei taida olla näissä kovin yleisesti kokemusta siis... :roll:

Yritetään helpompaa kysymystä. :lol: Paraniko ruosteherkkyys jossain vaiheessa? Facelift-malleja alkaa saamaan ihan inhimilliseen hintaan dieseleinä, ruostuuko nuo heti käsiin?
Ei tuos mun 2010 -mallis eli vipa pre facelift ole ruostetta missään nähtävissä. Vanhimmat W639:t ruostuvat mutta kymmenenvuotiaat eivät vissiin enää. Eipä firman toinen vm 2006 4Maticcikaan ole mistään ruosteessa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Firman vito on 07 eikä siinäkään ruostetta näy missään vaikka kohta on puolimiljoonaa menty.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Aavistuksen samankalatainen tilanne kuin säikeen aloittajalla ja varovasti on tullut katseltua uutta tilavampaa kulkinetta jonkun nykyisen tilalle. Todennäköisesti pihasta poistuu w164.

Selaimessa on paljon ollut kuvia ja juttuja Vianosta ja ihastellen olen Leemun juttua lueskellut, mutta paljonhan näissä on varmaan sellaista mitä ei ole vielä osunut silmään. Omina kriteereinä on ollut liukuovet molemmilla puolilla, neliveto, vetokoukku, 4/5 paikkaa.

-Joissakin myymiöissä osunut silmään malleja joissa on väliseinä liukuovien takana, mutta en äkkiseltään ole löytänyt jälkimarkkinoilta passelia.

-Onko takaosan kapteenin penkeissä isofix kiinnikkeet? Entä 3 ist "sohvassa"?

-Onko näissä vakiona ilmajousia? Entä lisävarusteina?

-4matic on aika tötterö. Löytyykö siihen inhimillisesti aavistuksen madaltavia osia? Vaappuuko kuinka vakiokorkeudessa?

-Mitenkäs ruostehommat? Missä on oletetut ruostepaikat, jos niitä on?

-Ehtiikö tuollaisella 163hp rekan ohi vai pitääkö asennoitua ajamaan jatkossa jonon jatkona? Kuinka hyvin näihin tarttuu tehobitti?

-Kannattaako katella FL malleja vai "riittääkö" pre-fl? (mieli tekis uudempaa...). Muita eroja kuin valot keulassa?

Onko "kuormatilalle" omat lämmönsäädön namiskat? Kuinka hyvin näillä tarkenee talvella? W164 ei ollut moksiskaan -38C keleistä...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

ePa- kirjoitti:Aavistuksen samankalatainen tilanne kuin säikeen aloittajalla ja varovasti on tullut katseltua uutta tilavampaa kulkinetta jonkun nykyisen tilalle. Todennäköisesti pihasta poistuu w164.

Selaimessa on paljon ollut kuvia ja juttuja Vianosta ja ihastellen olen Leemun juttua lueskellut, mutta paljonhan näissä on varmaan sellaista mitä ei ole vielä osunut silmään. Omina kriteereinä on ollut liukuovet molemmilla puolilla, neliveto, vetokoukku, 4/5 paikkaa.

-Joissakin myymiöissä osunut silmään malleja joissa on väliseinä liukuovien takana, mutta en äkkiseltään ole löytänyt jälkimarkkinoilta passelia.

-Onko takaosan kapteenin penkeissä isofix kiinnikkeet? Entä 3 ist "sohvassa"?

-Onko näissä vakiona ilmajousia? Entä lisävarusteina?

-4matic on aika tötterö. Löytyykö siihen inhimillisesti aavistuksen madaltavia osia? Vaappuuko kuinka vakiokorkeudessa?

-Mitenkäs ruostehommat? Missä on oletetut ruostepaikat, jos niitä on?

-Ehtiikö tuollaisella 163hp rekan ohi vai pitääkö asennoitua ajamaan jatkossa jonon jatkona? Kuinka hyvin näihin tarttuu tehobitti?

-Kannattaako katella FL malleja vai "riittääkö" pre-fl? (mieli tekis uudempaa...). Muita eroja kuin valot keulassa?

Onko "kuormatilalle" omat lämmönsäädön namiskat? Kuinka hyvin näillä tarkenee talvella? W164 ei ollut moksiskaan -38C keleistä...
Mulla on ainakin takapää ilmajousilla, siittä en tiiä onko lisävaruste.
Kolmenistuttavassa penkissä ei ainakaan vakiona ole isofixiä, lisävarusteena on kai saanut? Ainakin olen nähnyt myynti-ilmoituksen jossa moiset mainitaan.
Ennen ensimmäistä faceliftiä näkyy ruoste tarttuvan her
kemmin ja pahimmat paikat näkyy olevan etu- ja takapuskurin välissä :lol:
Mittaristo muuttui myös ekassa päivityksessä siedettävän näköiseksi. Tuli siinä varmaan muutakin muutosta, mutta minen tiiä niistä mittään.
Takatilaan on oma lämmönsäätö kuskin pään takana "kattolistassa"
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Joissakin kuvissa kyllä näkyy penkeissä mustst kangas lärpäkkeet jotka kuvittelen isofix merkeiksi ja raudat on ilmeisesti piilossa toisin kuin esim w164 takapenkillä jossa ne on vaan muovilätkien alla helposti saatavilla.

Ilmajouset varmaan tottelee Staria samankaltaisesti kuin muutkin eli saa asetettua uuden nollakohdan, jos haluaa madaltaa. Edessä vissiin kierrejouset ja niitä näyttää löytyvän helposti. Onkohan etupää samanlainen 2 ja 4 vetosissa?

Ainakin molemmissa w163 ja w164 lokareiden kulmat/pokkaukset vaativat hoitoa ja ilmeisesti tässä myös sama? Tämän kanssa kyllä pärjää, mutta onko potentiaalisia rakenteellisia ongelmia joihin kannattaa tarttua ennemmin kuin on myöhäistä?

Ilmeisesti ainakin vakionopeuden säätimen saa retrofitattua, jos sellanen ei satu tulemaan vakiona mukaan. Onkohan muita "helppoja" retrofittauksia tiedossa?
Avatar
reimah
Viestit: 5
Liittynyt: 13.5.2016 12:37

Viesti Kirjoittaja reimah »

Minulla pitkämalli 8 paikkaisena. Peräkontissa 150 kiloa taka-akselin takana niin ei niin helposti lyö sutimisenestoa päälle. Herlevin kutittelema 120 cdi niin kyllä tuo rajoittelee kesälläkin jos oikein polkaisee. Keulan saa retrofitattua vaihtamalla lamput ja puskurin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”