W210 Pre-facelift -> Facelift muunnos

Vastaa Viestiin
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

W210 Pre-facelift -> Facelift muunnos

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Minkälainen homma olisi kyseessä jos pre-facelift väyrysen muuttaisi ulkoisesti faceliftiksi? Siis puskurit, umpiot, peilit jne? Sopiiko osat ihan sellaisenaan paikoilleen vai kuinka paljon joutuu muokkaamaan? Ja mitä kaikkea tuohon faceliftiin nyt muuttuikaan (porrasperään)? Ainakin etu- ja takaumpiot, etupuskuri, sivupeilit...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Herää tietty kysymys MIKSI? Eihän nuo oikeat faceliftikään hinnan kiroissa enää ole...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Puskurit ja helmat, ajovaloumpiot, etulokasuojat, peilit, takavalot, konepelti maskeineen ainakin. Eihän homma toki kannata, ainut edes jotenkiin järkevä peruste olisi se että omistaa erityisen hyvän prefaceliftin ja tekniikkavikaisen faceliftin joka on saman värinen ja vaihtelee siitä osia...
oulaistenliikenne.fi
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Kiitos nopeista vastauksista. Onnistuuko pelkästään umpioiden, konepellin&maskin ja puskurinvaihto ihan päikseen vai täytyykö kiinnikkeitä muokailla, vai saako edes järkevästi sopimaan ellei etulokasuojia vaihda myös?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

viewtopic.php?t=59251&highlight=facelift

Eipä tuo ilman lokasuojia mahda onnistuu :roll:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikö sinne joudu vaihtamaan käytännössä koko keulan? Siis ihan korimuutoksia myöden. Faceliftin keulahan on aika paljon matalampi?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ei sovi lokasuojat,lamput ym faceliftistä vanhempaan ilman koritöitä, mm silmäpellit ja lokasuojien kiinnike pelti kokonaisuudessaan pitää pistehitseistä irroittaa ja hitsuuttaa vanhempi koppaseen että menee lokasuojat paikalleen saati lamputkin.

uudemmassa kun keula laskee n.4cm lamppujen kohdalla. verraten vanhempaan

peräpään osat menee ristiin kumminkin päin, alkuperäset faceliftin takavalot peräkontin lunkasta ei mahdu vanhemman lunkkaan ilman muokkaamista. (itse vaihdoin lunkan)

vilkku peilit menee runkoineen vanhojen tilalle, joudut vain vaihtamaan peilille tulevan liittimen myös uudemmasta ja kummankin puolen kynnyskotelosta löytyy johdot lokasuojavilkuille joista haarottamalla saat signaalin peileille, samaan tyyliin ne on uudemmassakin.

helmamuovit menee paikoilleen mukisematta (yhtään reikää ei tarvitse porata autoon), jos vanhemmassa on paikallaan helman alla ns panssarimuovit, niin ne pois ja siirrät niitten reiät helmamuoviin, sitten otat takaa etukuraläpät pois ja etupään muovit löysäät ja helmamuovit menee paikalleen, kiinnikkeet on samassa kohtaa kuin uudemmassakin siis net 8mm kannalla olevat, ja kynnyksen puolella kaikki menee oikeisiin reikiin kun ottaa sen helmanmittasen mustan rimpulan irti.
helmojen laitto on nopsa ja helppo homma ehkä jopa helpoin. helmamuoveihin kannattaa vain jotku kumitulpat laittaa niihin oikeisiin muoviklipsien reikiin ettei kuraa mene väliin.

listoissa on myöskin eroa uudemman ja vanhemman kohdalla, uudemman listat ovat hiukan matalemmat sekä solakkaamman muotoiset kun niitä rinnakkain vertasin.

itse faceliftausta juuri tekemässä 99- vuotiseen joka on huomattavasti parempi lähtökohta entä tuo toinen mersuni joka on facelifti. itselläni enää keula vaihtamatta joka on isoin homma mutta ei vaikea eikä hankala.

kehottasinko muita kyseiseen hommaan, ehdottomasti jos on ehjä peltinen/suora facelifti KOKONAISENA. mutta jollei ole kokonaisena faceliftiä niin ei MITÄÄN järkeä, osia vaihtuu niin paljon että tulee hintaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

lisään vielä listaan muutamat asiat mitkä on vaihdettava myös keulaan että muunnos onnistuu.

jäähdyttimen ympärillä olevat muovit,lukkopelti,töötin/lukkopellin kiinnike pelti puskuri palkkiin,välijäähyn ilmanohjaimet lampun pesimet,paisunta astia, lamppujen alipaine letkujen muutokset + alipaine pikaliittimien vaihto lamppujen päihin.
ja ilman putsari ellei muokkaa vanhaa passaamaan uudemman ilmanotto aukkoon.

juuri itse tämän tehneenä ja onnistuneena. ulkoisesti 99- väyryseni on nyt facelifti.

tarvittaessa löytyy lasikuituset leikkuu muotit jollekki joka on yhtä pöhkö ja haluaa tehdä muunnoksen, sekun on leikattava todella tarkasti että saa uuden luurangon yläreunan pistehitsit johonkin kiinni.

opastusta saa kysymällä ja kuviakin on joitain operaatiosta.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Laita ihmeessä kuvia julki, mielenkiintoisen kuuloista. Ei kai kaikessa järkeä aina tarvitse olla :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

laittelen illemmalla jotain kuvatuksia
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Kuva

eli tällänen on prefacessa lähtö kohta loksun irrotuksen jälkehen.
ja tuosta porataan vahvikkeet veks pistehitseistä.

Kuva

ja tälläänen faceliftis




Kuva

ja uudemmasta silmäpelti + vahvike/lokasuojan kiinnitys pelti irti.

Kuva
lasikuidulla muotti leikkaus rajasta
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Kuva

muotti paikalleen prefaceen ja nyt tiedämme leikkauslinjan joka on täsmälleen sama entä uudemmassa.

Kuva

uudemman luuranko sovituksessa, ja tässä tulee se tarkkuus leikkauksessa, puolisenttiäkin jos heittää niin luuranko ei asetu oikiaan kohtaan eikä saa ylä piste hitsejä kiinni.

Kuva
lokasuoja sovituksessa ja istuuhan se.

Kuva

tuossapas se leikattu osuus näkyykin toiselta puolelta.

Kuva

keula konepeltiä lukuunottaamatta sovitettu.

Kuva
keula kasassa pimeässä kuvassa =). koitan kuvata tänään päivän valossa, tällä setupilla menhään kesään asti ja maalaan auton yli ja samalla vaihtuu väri mustaksi.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja se joka näkee konehuoneessa tuon "teho boxin" ja kokisi itselleen tarpeelliseksi niin yv niin vaihtaa korvausta vastaan omistajaa =) itse otin sen heti irti liittimien välistä kun auton ostin, aiheuttaa jonku verran vikakoodeja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”