mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Moottorilämmitin M274:een

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W205
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Harppa



Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 27
Paikkakunta: Pohjois-savo

 LähetäLähetetty: 02.10.2015 20:07    Viestin aihe: Moottorilämmitin M274:een Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko kukaan askarrellut moottorinlämmitintä tuohon W205 automaatti C180:een.

Defalla näyttäs olevan säteilylämmitin öljypohjaan tuleva, jonka tehoa epäilen........

Lähinnä kiinnostaisi josko sais letkulämmittimen asennettua ja millainen homma oli viedä sisätilan haara kabiinin puolelle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harppa



Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 27
Paikkakunta: Pohjois-savo

 LähetäLähetetty: 31.10.2015 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on säteilylämmitin asennettu..Ei jaksanut alkaa kokeilemaan saisiko sinne letkulämmittimen.

Sisätilan johdon vedin akun vierestä olevasta läpiviennistä. Johto tuli nätisti vänkärin jalkotilaan ilman isompia purkamisia.

Aikaa koko savotassa meni n.1,5 tuntia...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 05.12.2017 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pystytkö heittämään muutamaa kuvaa mistä kautta veit tuon läpiviennin? Ja muistatko minkämittaiset piuhat Defan haaroituspaketissa oli?

Itselläkin tämä operaatio edessä ja en usko että vien tuota liikkeeseen tuota hommaa varten koska säteilylämmitin on jo asennettuna ja ainoa tekeminen on tuo sisätilan pistokkeen veto.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 3014
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 05.12.2017 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikös sieltä mee apparin jalkatilasta kivasti läpivienti
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 05.12.2017 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, huonosti muotoilin tuon kyssärin Sad Eli jos kuvia/tarkempaa kommenttia sieltä mitä kautta sinne läpiviennille pääsee + kuvia/tarkempaa kertomusta siitä paljonko sitä työskentelytilaa on siellä säteilylämmittimen päässä.

Tarviiko gynekologin käsitekniikkaa vai onnistuuko isommillakin, vähemmän ketterillä sormilla suorittaa se Y-haaran asennus ja johtojen kytkentä. Vai tarviiko käyttää säteilylämppäri irti. (En siis ole vielä kurkannut paikkoja asennusta silmälläpitäen)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 481

 LähetäLähetetty: 05.12.2017 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nelivedossa tulee lämppäri vasemman moottorinkannakkeen alapuolelle, takavedossa suunnilleen samaan paikkaan, kuvat tulee ohjeissa niistä näkee tarkemmin, helppo laittaa varsinkin nosturilla.

Oliskohan tuo takavedossaki tullu samaan paikkaan. Ellei, niin ainakin hyvin lähelle sitä, molempiin oon asentanu mut takavetoseen viimeks joskus kesällä(?) niin ei ihan niin tarkkaa muistikuvaa. Lämmittimen kiinnike tulee moottorikannakkeen alempaan pulttiin kiinni (neliveto ainakin)

Jokatapauksessa. Tilaa on ja helppo homma, läpivienti puskurin ”sumari” muoveista tai tähden ”sisälle” ellei oo distroniccia eli tutkaa tähden takana. Tähden takaa hyvin ahdas vetää se johto konehuoneeseen mutta onnistuu kun raottaa puskurin yläkiinnikkeistään ja sitten vie johdon apukuskin ajovaloumpion alanurkasta josta menee jtn muitakin johtoja.

Läpivienti sisälle todella simppeli. Akku irti, akun takana neliskanttinen hieman tulitikkuaskia isompi musta muovikansi, se auki sisäpuolelta (kynnet painaa ruuvarilla, ulkopuolelta ei saa menee kynnet rikki)

Sisältä ottaa sen jalkatilan yläpuolisen muovin irti joka on kyllä yks vittusaatana jokasessa mersussa mut kyl sen saa suht iisisti. Äänieristeeseen jalkatilassa mustan muovin kohdalle on katkoviivoin leikattu kohta joka repästään irti, sen takaa paljastuu se läpivientiluukku.

Muista tiivistää tiivistemassalla se läpivienti, ei se tiivistekumi pysy kunnolla siinä läpivientiluukussa vaikka tekiski oikean kokoisen reiän. Liimakin käy.

Puhallin fiksuinta ruuvata siihen jalkatilan ylämuoviin, vähiten tiellä.


Säteilylämmittimen johdot oon akun tienoille reitittänyt vaihteiston ylitse ja tulevat tällöin moottorin takaa näkyviin. Paitsi jos haluaa pistokkeen tähden ”sisälle” silloin fiksuinta reitittää etukautta polttoainelinjoja myöden ja siitä jäähdytinpaketin ylitse.

Moottoritilan ja ”akkutilan” välisestä pellistä löytyy valmiita läpivientikohtia useita riippuen mistä haluaa sen vetää.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3621
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 06.12.2017 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

:
Säteily lämmitin on fiksuinta jättä laittamatta

E: ennemin vaikka letku lämmitin mieluiten semmoinen missä pummpu
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 481

 LähetäLähetetty: 06.12.2017 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nojoo, en itsekään kauheasti usko että lämmittääkö se tarpeeksi, tai käytännössä laisinkaan.

Jos priimaa haluaa niin ilmanmuuta vesilämmitin mieluiten pumpulla.

Itselläni on v6 dieselissä ilman pumppua, ja ihan kivasti on pikkupakkasilla lämmittänyt, etelässä pärjää kunnei sen suurempia pakkasia tulekkaan. Moottori n.60 asteinen 1km ajon jälkeen lämmityksen jälkeen ja n.40-50 astetta sitten suoraan tolpasta.

Saakohan noihin valmiita settejä vesilämmitin malleja siis? En oo ikinä moista joutunu asentaa pelkkiä säteilylämmittimiä useampia tähän moottoriin, eli oma veikkaus ettei ainakaan suoraan olis vesilämmitinsarjaa saatavissakaan..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 450
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 06.12.2017 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Säteilijä öljypohjaan ja letkulämppäri sille kaveriksi vois olla jees.

Joskus oon nähnyt webaston pakoputken suunnattuna öljypohjaan, saa senkin hukkalämmön kätevästi hyödynnettyä, tais olla joku jenkkilavapaku.
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 15.12.2017 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

CDI203 kirjoitti:
:
Säteily lämmitin on fiksuinta jättä laittamatta

E: ennemin vaikka letku lämmitin mieluiten semmoinen missä pummpu


Voitko perustella miksi on fiksuin jättää laittamatta? Lähinnä siis mietin että kun sellainen tuossa minun autossani jo on, että pitääkö se sieltä repiä pois ja laittaa jotain muuta tilalle Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3621
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 16.12.2017 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

s18 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
:
Säteily lämmitin on fiksuinta jättä laittamatta

E: ennemin vaikka letku lämmitin mieluiten semmoinen missä pummpu


Voitko perustella miksi on fiksuin jättää laittamatta? Lähinnä siis mietin että kun sellainen tuossa minun autossani jo on, että pitääkö se sieltä repiä pois ja laittaa jotain muuta tilalle Smile


Parempaan, paljon parempaan loppu tuloksen päässe laittamalla letkuun
semmoisen missä on vesi pumppu kierrätämässä
vettä,
lämmitää paremmin, helpompi asentaa, useimiten halvempi,
vaikka tt termon, defan kierätys pumppulla. tms

useimiten säteily lämmitimestä ei ole varsinaista haittaa
joitaikn tapuksia on tullut vastaan missä haitana on ollut
epätaisesta läpenemisetä johtuvat huonompi käynistyminen
lämmitettynä kuin ilman lämitystä
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 20.1.2018 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
Nelivedossa tulee lämppäri vasemman moottorinkannakkeen alapuolelle, takavedossa suunnilleen samaan paikkaan, kuvat tulee ohjeissa niistä näkee tarkemmin, helppo laittaa varsinkin nosturilla.

Oliskohan tuo takavedossaki tullu samaan paikkaan. Ellei, niin ainakin hyvin lähelle sitä, molempiin oon asentanu mut takavetoseen viimeks joskus kesällä(?) niin ei ihan niin tarkkaa muistikuvaa. Lämmittimen kiinnike tulee moottorikannakkeen alempaan pulttiin kiinni (neliveto ainakin)

Jokatapauksessa. Tilaa on ja helppo homma, läpivienti puskurin ”sumari” muoveista tai tähden ”sisälle” ellei oo distroniccia eli tutkaa tähden takana. Tähden takaa hyvin ahdas vetää se johto konehuoneeseen mutta onnistuu kun raottaa puskurin yläkiinnikkeistään ja sitten vie johdon apukuskin ajovaloumpion alanurkasta josta menee jtn muitakin johtoja.

Läpivienti sisälle todella simppeli. Akku irti, akun takana neliskanttinen hieman tulitikkuaskia isompi musta muovikansi, se auki sisäpuolelta (kynnet painaa ruuvarilla, ulkopuolelta ei saa menee kynnet rikki)

Sisältä ottaa sen jalkatilan yläpuolisen muovin irti joka on kyllä yks vittusaatana jokasessa mersussa mut kyl sen saa suht iisisti. Äänieristeeseen jalkatilassa mustan muovin kohdalle on katkoviivoin leikattu kohta joka repästään irti, sen takaa paljastuu se läpivientiluukku.

Muista tiivistää tiivistemassalla se läpivienti, ei se tiivistekumi pysy kunnolla siinä läpivientiluukussa vaikka tekiski oikean kokoisen reiän. Liimakin käy.

Puhallin fiksuinta ruuvata siihen jalkatilan ylämuoviin, vähiten tiellä.


Säteilylämmittimen johdot oon akun tienoille reitittänyt vaihteiston ylitse ja tulevat tällöin moottorin takaa näkyviin. Paitsi jos haluaa pistokkeen tähden ”sisälle” silloin fiksuinta reitittää etukautta polttoainelinjoja myöden ja siitä jäähdytinpaketin ylitse.

Moottoritilan ja ”akkutilan” välisestä pellistä löytyy valmiita läpivientikohtia useita riippuen mistä haluaa sen vetää.


Nyt ollaan tuossa akun irroittamisvaiheessa, ja tuli mieleen ennenkuin irroitan että tarviiko akun irrotuksen jälkeen koodata jotain turvasysteemejä tai ikkunoita tms? Vai onko se vain niin yksi kertaista että akku irti ja läpiviennin kimppuun?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 481

 LähetäLähetetty: 20.1.2018 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Akku irti vaan. Korkeintaan ikkunat pitää opettaa uudestaan ja kattoluukku jos moinen löytyy. Niin, ja kellonaika asettaa. Ikkunoiden opetus tapahtuu pitämällä katkaisijaa pohjassa ääriasennoissa muutaman sekunnin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 20.1.2018 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

s18 kirjoitti:
Sakari kirjoitti:
Nelivedossa tulee lämppäri vasemman moottorinkannakkeen alapuolelle, takavedossa suunnilleen samaan paikkaan, kuvat tulee ohjeissa niistä näkee tarkemmin, helppo laittaa varsinkin nosturilla.

Oliskohan tuo takavedossaki tullu samaan paikkaan. Ellei, niin ainakin hyvin lähelle sitä, molempiin oon asentanu mut takavetoseen viimeks joskus kesällä(?) niin ei ihan niin tarkkaa muistikuvaa. Lämmittimen kiinnike tulee moottorikannakkeen alempaan pulttiin kiinni (neliveto ainakin)

Jokatapauksessa. Tilaa on ja helppo homma, läpivienti puskurin ”sumari” muoveista tai tähden ”sisälle” ellei oo distroniccia eli tutkaa tähden takana. Tähden takaa hyvin ahdas vetää se johto konehuoneeseen mutta onnistuu kun raottaa puskurin yläkiinnikkeistään ja sitten vie johdon apukuskin ajovaloumpion alanurkasta josta menee jtn muitakin johtoja.

Läpivienti sisälle todella simppeli. Akku irti, akun takana neliskanttinen hieman tulitikkuaskia isompi musta muovikansi, se auki sisäpuolelta (kynnet painaa ruuvarilla, ulkopuolelta ei saa menee kynnet rikki)

Sisältä ottaa sen jalkatilan yläpuolisen muovin irti joka on kyllä yks vittusaatana jokasessa mersussa mut kyl sen saa suht iisisti. Äänieristeeseen jalkatilassa mustan muovin kohdalle on katkoviivoin leikattu kohta joka repästään irti, sen takaa paljastuu se läpivientiluukku.

Muista tiivistää tiivistemassalla se läpivienti, ei se tiivistekumi pysy kunnolla siinä läpivientiluukussa vaikka tekiski oikean kokoisen reiän. Liimakin käy.

Puhallin fiksuinta ruuvata siihen jalkatilan ylämuoviin, vähiten tiellä.


Säteilylämmittimen johdot oon akun tienoille reitittänyt vaihteiston ylitse ja tulevat tällöin moottorin takaa näkyviin. Paitsi jos haluaa pistokkeen tähden ”sisälle” silloin fiksuinta reitittää etukautta polttoainelinjoja myöden ja siitä jäähdytinpaketin ylitse.

Moottoritilan ja ”akkutilan” välisestä pellistä löytyy valmiita läpivientikohtia useita riippuen mistä haluaa sen vetää.


Nyt ollaan tuossa akun irroittamisvaiheessa, ja tuli mieleen ennenkuin irroitan että tarviiko akun irrotuksen jälkeen koodata jotain turvasysteemejä tai ikkunoita tms? Vai onko se vain niin yksi kertaista että akku irti ja läpiviennin kimppuun?

Eipä sittenkään mitään, löytyi läpiviennit ja pääsin viemään piuhat vänkärin jalkatilaan ilman että tarvi akkua irroitella. Hyvä niin koska tuota akun kiinnipitää torxia en saanut auki muutenkaan Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 481

 LähetäLähetetty: 20.1.2018 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jossain mallissa pääsee siihen läpivientii käsiksi ilman akun irroitustakin jos pieni akku.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 21.1.2018 19:49    Viestin aihe: Mistähän löytyisi ruuveja moottorin suojapelteihin Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Homma valmis ja hyvin tuntuisi toimivan. Mutta samalla kun olin päälläni tuolla moottoritilassa niin pistin merkille että yksi ruuvi tuosta moottorin päällä olevasta metallilevystä puuttuu ja se resonoi moottorin käydessä. Onkohan nuo jotain spesiaaliruuveja/pultteja vai löytyykö normi rautakaupasta?

Väärä ketju mutta liittyy löyhästi asiaan kun samalla konepellin aujaisulla huomasin Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 481

 LähetäLähetetty: 21.1.2018 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikäs se sellainen metallilevy moottorin päällä on? Kyllä noissa normaaleissa osissa ja niiden ruuveissa on käytännössä aina ihan vakiot kierteet joten rautakaupasta varmaan löytynee pultti. Spesiaalipultteja sit löytyykin yleensä moottorin sisältä yms vastaavista paikoista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
s18



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 14

 LähetäLähetetty: 21.1.2018 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
Mikäs se sellainen metallilevy moottorin päällä on? Kyllä noissa normaaleissa osissa ja niiden ruuveissa on käytännössä aina ihan vakiot kierteet joten rautakaupasta varmaan löytynee pultti. Spesiaalipultteja sit löytyykin yleensä moottorin sisältä yms vastaavista paikoista.


No nyt kun kävin katsomassa niin eihän se moottorin päällä ole vaan mahtaa olla pakosarjan päällä kun lambdakin tuossa möllöttää..

Mutta vaikuttais tosiaan normipultilta nyt kun ottaa silmän käteen..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W205 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit