Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05

Vastaa Viestiin
-velmu-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2015 15:39
Paikkakunta: Satakunta

Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Tämäkin paivä koitti, että pihassa seisoo "tahtisilmä", toki reilusti ajettu sellainen. Mutta asiaan: Akku pitäisi uusia ja netistä löytyy kommentia laidasta laitaan, että virtaa vaihdon ajaksi tai sitten ei. Kuinka lopulta kannattaa toimia? Auto on w163 270cdi -05 Limited edtion. Toinen minkä tuos huomasin, että sisävaloista ei näyttäisi mikään toimivan, että onkos mulla jääny joku katkaisija huomaamatta. Toki lukuvalotkaan ei näyttäisi syttyvän. Ja huoltopuolella öljyä suodattimineen sekä dsl suodatin ajatus vaihdella. Onkos nämä "huonossa paikassa" jos pihamaalla työskentelee?
Ja lopuksi radio tekisi mieli vaihtaa kun siinä ei usbia ole niin onnistuukohan sen vaihtaminen toiseen 2din kokoiseen helposti? Mielestäni ei bosea ainakaan missään näyttäis lukevan. Toki laitteessa on navi, mutta eipä siitä iloa ole kun ei ole karttalevykettä.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei se virtaa kaipaa akunvaihdon ajaksi. Korkeintaan kellonajan ja jos kauan pitää akkua irti niin voi joutua jotain radiokanavia tms uudelleen tallentamaan tai saattaa jopa kysyä jotain radiokoodia. En nyt äkkiseltään radiokoodista osaa tollaseen vanhempaan sanoa, uudemmat ei ainakaan sellasia kysele.

Sisävalot, sulake? Moottoriöljyt helppo vaihtaa suodatin aina siellä yläpuolella helposti pääsee käsiksi. Joitain moottoreita toki jossa se alapuolella, no olisko yks sellane tullu vastaan tää uus amg v8 tuplaturbobensa jossa sutari alapuolella..? No mut ei koske toki tuota:D

Askiöljyt kannattaa uusia suodattimineen ja ellei turbiinissa ole proppua niin siinä tapauksessa huuhtelemalla.

Netissä joitain soittimia esim comandin tilalle jossa sit kaikki mahdolliset paikat ja pistokkeet, mut on aika kalliita jtn 1000e luokkaa ja saattaa vielä vaatia joitain johtosarjoja tms lisäksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellet syötä virtaa akunvaihdon ajaksi pitää normittaa lasinnostimet ja mahdollinen kattoluukku + ohjauksen kääntökulman tunnistin, näihin ei toki testeriä tarvita.
oulaistenliikenne.fi
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Dealer sen kertoikin jo mitä itseltä unohtui. Tulee nykyään vaan niin automaattisesti nuo tehtyä akunvaihdon yhteydessä (korjaamolla töissä) ettei sitä tosiaan edes osaa sen kummemmin ajatella. Uudemmat eivät vaadi edes kääntökulma-anturin normitusta, lieko siellä pikkuakun kautta virrat sitten siinä järjestelmässä vai mistä johtuu. Eihän toisaalta sitä pikkuakkua uudemmissa olekaan enään ja niistäkään en oo nollaamaan joutunu. No, mene ja tiedä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Akun vaihto ja muuta huolto puuhaa W163 270cdi -05

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-velmu- kirjoitti:Tämäkin paivä koitti, että pihassa seisoo "tahtisilmä", toki reilusti ajettu sellainen. Mutta asiaan: Akku pitäisi uusia ja netistä löytyy kommentia laidasta laitaan, että virtaa vaihdon ajaksi tai sitten ei. Kuinka lopulta kannattaa toimia? Auto on w163 270cdi -05 Limited edtion. Toinen minkä tuos huomasin, että sisävaloista ei näyttäisi mikään toimivan, että onkos mulla jääny joku katkaisija huomaamatta. Toki lukuvalotkaan ei näyttäisi syttyvän. Ja huoltopuolella öljyä suodattimineen sekä dsl suodatin ajatus vaihdella. Onkos nämä "huonossa paikassa" jos pihamaalla työskentelee?
Ja lopuksi radio tekisi mieli vaihtaa kun siinä ei usbia ole niin onnistuukohan sen vaihtaminen toiseen 2din kokoiseen helposti? Mielestäni ei bosea ainakaan missään näyttäis lukevan. Toki laitteessa on navi, mutta eipä siitä iloa ole kun ei ole karttalevykettä.
Ei mitään virran syöttöä, avain pois lukosta
hetken päästä voi ottaa maakapelin irti sitten pulaasn
normaali akun vaihto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-velmu-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2015 15:39
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Kiitoksia vinkeistä.

Mesen kanssa saatiinkin sitten hiukan harmaita hiuksia vuotavien suuttimien tähden ja merkki orkanisaatiolle täytyi luovuttaa 15,50e osista. Korjaamolle kuitenkin menee tehtäväksi, kun ei itellä kokemusta moisesta hommasta.

Mutta jatketaan kyselyjä. Dsl suodattimen meinaan vaihtaa niin saakos siihen mistään "pumpattua" naftaa, että olisi paremmat mahdollisuudet saada tulille?

Toisena et tohtiikohan tuollaiseen 330tkm ajettuun 270cdi koneeseen hankkia lisää voimaa, kun hiukan rauhallisen olosia hevosia tuntuisi konepellin alla majailevan?

edit: ja molemmat tuhkisten tup.sytkä pistokkeet pimeänä niin lieneeköhän sulake palanut, muistaako kukaan mikä nro ja mistä löytyy. Apparin jalkatilan 12v pistoke kyl toimii.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei tarvi ilmailla, riittää et käyttää pari kertaa virrat päälle ja pois ja laittaa käyntiin. Monet lähtee ilman tuotakin toimenpidettä käyntiin samantien.
-velmu-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2015 15:39
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Ja kysytäänpä miten huollon saa kuitattua kotikonstein, 2700km näyttäis jäljellä olevan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sakari kirjoitti:Ei tarvi ilmailla, riittää et käyttää pari kertaa virrat päälle ja pois ja laittaa käyntiin. Monet lähtee ilman tuotakin toimenpidettä käyntiin samantien.
w163 270cdi ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

CDI203 kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Ei tarvi ilmailla, riittää et käyttää pari kertaa virrat päälle ja pois ja laittaa käyntiin. Monet lähtee ilman tuotakin toimenpidettä käyntiin samantien.
w163 270cdi ?

Eipä noita nyt oo ko muutamaan tullu vaihdettua kunnei noita vanhoja enään käy mutta tolleen mä niiden kanssa oon aina tehny ja nätisti on lähteny käymään :shock:

Sillä nyt varmaan sit väliä mihin koriin se motti on upotettu.
-velmu-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2015 15:39
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Tuota noin, heti otsikossa lukee auton speksit w163, 2005 ja 270cdi.... Siihen liittyen tässä kysellään. :wink:
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

-velmu- kirjoitti:Tuota noin, heti otsikossa lukee auton speksit w163, 2005 ja 270cdi.... Siihen liittyen tässä kysellään. :wink:
Ja juuri äskeisessä viestissä totesin että itse olen menetellyt ainakin 270cdi moottorissa ilmauksen suhteen juuri noin kuin selitin eli pari kertaa virrat päälle ja pois ja siitä tulille, eikä oo ongelmia ollu..... se on aivan yks lysti sit onko se moottori missä korissa samalla tavalla se toimii....... sikäli vuosimallillakaan ei ole merkitystä jos sama moottori :wink:

Eli kyllä ihan tän auton spekseihin viitaten vastattu on. Piste.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei 270cdi W163:ssa ole tankissa sähköistä siirtopumppua.
(OM611/612/613 1350bar systeemissä ei taida olla missään mallissa sähköistä siirtopumppua. Vasta OM646/647/648 1600bar systeemeissä on, eli mm. w203/209/211/220fl)

Uusi suodatin kannattaa tietysti täyttää polttoaineella, ja voi silti joutua starttaileen parikin akkua tyhjäksi.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Aijaa :o no sit on tuurilla lähteny itellä suht helpolla vaan käyntiin. Tosiaan vaan pari tollasta tullu tehtyä. No kannattaa se toki siinä tapauksessa täyttää eka polttoaineella :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sakari kirjoitti:
-velmu- kirjoitti:Tuota noin, heti otsikossa lukee auton speksit w163, 2005 ja 270cdi.... Siihen liittyen tässä kysellään. :wink:
Ja juuri äskeisessä viestissä totesin että itse olen menetellyt ainakin 270cdi moottorissa ilmauksen suhteen juuri noin kuin selitin eli pari kertaa virrat päälle ja pois ja siitä tulille, eikä oo ongelmia ollu..... se on aivan yks lysti sit onko se moottori missä korissa samalla tavalla se toimii....... sikäli vuosimallillakaan ei ole merkitystä jos sama moottori :wink:

Eli kyllä ihan tän auton spekseihin viitaten vastattu on. Piste.
:
Sillä on väliä missä se 270 0n mekaaninen siirtopumppu kun ei
pyöri jos vain avainta renksutaa, :wink:
tyhjällä sudatimella eka startti on selkeästi pitempi
varsinkin yleensä vanhemiten kun joka paikassta imee ilmaa


toisin kuin vaikkapa malissa 211 missä 270 kone
jonka kohdalla virrat päälle pois pari kertaa ja sitten pörähtää
normalisti käyntiin

(tämä vin siksi että kukaan ei yritä ko systeemillä ilmata 163 mallista ja sitten kun ei lähde käyntiin ei huomaa esitäytää"turha vaihe jos linja on kunnossa" suodatinta, tehdä pitempiä startauluja että ilam poistuu systeemistä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-velmu-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2015 15:39
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Kiitoksia vastauksista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”