om602 2,5 turbo jako kohilleen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

om602 2,5 turbo jako kohilleen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mulla on tässä työnalla tällänen 2,5 turbo kone johon tehtiin seuraavaa:
-lohkon tasopinta koneistamolla suoraksi
-kansi tehtiin myös uusiksi
-uudet laakerit ym
-605 paksumpi kannentiiviste liimalla

Miten kuuluu laittaa tuo säädettävä ajoituksen peltilirpake kohilleen?

Itse tein sen niin että kun öljypohja oli irti niin pyöritin ykkösen männän ylös ja mittasin työntömitalla kiertokangen laakeri pukista että on molemmat puolet yhtä kaukana lohkon tiivistepinnasta. Ja sitten laitoin tuon ajoituksen nuolen OT kohtaan.

No nyt sitten kun nokan ajoitin just eikä melkeen kohilleen ja pyöräytin koneen kerran ympäri niin heittää kaksi astetta. Mistä johtuu ja onko edes niin justiinsa?
Kun nokka on merkeissään niin kampura on vielä 2 astetta eykk.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: om602 2,5 turbo jako kohilleen

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

oltzi kirjoitti:
Miten kuuluu laittaa tuo säädettävä ajoituksen peltilirpake kohilleen?
Männästä heittokellolla mitaten ykkösen mäntä yläkuolokohtaan ja merkkilipare paikalleen.

En tiä uskaltaako tätä sanoa ilman helvetinmoista paskamyrskyä... Ei tuolla 2asteen heitolla ole mitään merkitystä. Eikä sitä kyllä mistään saa noin vähää säädettyäkään.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita. Sorvaa suuttimen tilalle pitempi tappi (sopivan pitkä) ja pyöritä konetta edes ja takasin ja näiden kohtien puoliväli on ot.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

laineracing kirjoitti:Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita.
Niin on. ko, astemäärän keskikohta on YKK.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mika.T kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita.
Niin on. ko, astemäärän keskikohta on YKK.
Joo näinhän se on.
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mihinkä ennakkoon olis nyt paras tuo pumppu laittaa? 15eykk on ennakko.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita 13,5 ... partaukko korjaa jos sattuu lukemaan

Eikös paksumpi kannentiiviste jo tee tuon pari astetta. Sillähän ei ole mitään merkitystä kun kyse on nokasta joka on pari kampiakselin astetta pielessä, kunhan O|T merkki on kohdallaan niin pumpun saa oikeaan ennakkoon.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

paksumpi sen takia kun lohkon tasopinta ajettu suoraksi ja myös kansi.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”