mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Markon W213
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W213
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1394
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 03.11.2017 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Navi näyttää n. 15 km liikaa itään. Rolling Eyes Anttenniko lie rikki.


Todennäköisesti hiljattain mennyt rikki, ei ole vielä tuon enempää "gyroilla" ryöminyt. Kumma ettei noista ole tehty takaisinkutsua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 06.11.2017 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seuraavana päivänä navi taas toimi, eikä ole uudelleen kiukutellut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 06.11.2017 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noita antenneja hajonnut todella paljon. Sijaitsee kuskin peilin sisällä eikä kestä kosteutta, vaihtoon vaan vielä kun takuut on.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 17.11.2017 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Häiriö ei ole toistunut. Nopeusrajoitus avustin on ollut mykkä jonkin aikaa. Veho lopulta paikansi vian toivottavasti kameraan joka vaihdetaan kunhan saadaan maahan. Päivittivät samalla käynnillä yhdeksän ohjainlaitetta. Jälikiasennus webasto kun sai pitkällä lämmityksellä moottorihäiriövalon syttymään, tähän pitäisi auttaa jokin päivityksistä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 28.11.2017 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kamera vaihdettu, nopeusrajoitusavustin heräsi henkiin. Samoin alkoi toimimaan autoon jälkikäteen koodattu kaukovalo avustin. Koodauksen hinta on 320€ ja edellyttää online koodausta. Varuste tulee siten näkyviin myös "kantakorttiin".
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1394
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 28.11.2017 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko tuo kaukovaloavustin niille "perus-LEDeille", niille joille ei aluksi kaukovaloavustinta saanut ollenkaan? Vaiko P35/642+628 dynaamiset LEDit IHC+:lla?

Siinä vaan tavallaan huijattiin ostajia kun LEDeillä ei kaukovaloavustinta tullutkaan vaikka edellisellä korimallilla siihen oli opetettu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 28.11.2017 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Häiriö ei ole toistunut. Nopeusrajoitus avustin on ollut mykkä jonkin aikaa. Veho lopulta paikansi vian toivottavasti kameraan joka vaihdetaan kunhan saadaan maahan. Päivittivät samalla käynnillä yhdeksän ohjainlaitetta. Jälikiasennus webasto kun sai pitkällä lämmityksellä moottorihäiriövalon syttymään, tähän pitäisi auttaa jokin päivityksistä.


Auttoiko jokin päivityksistä tuohon?
Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.

Näin ainakin juuri oli yhdessä 205 vai oliko 213 korisessa, ja tähän ei päivitystä ollut saatavilla ainakaan silloin, tästä noin viikko aikaa. Ja kyllä ihan merkkiliikkeessä.

Ovatkohan vaan sanoneet että ”joku päivityksistä varmaan korjas tilanteen” ja toivovat ettei ”vika” uusi. No jokatapauksessa vinkkinä vaan että tollanen ratkasu on olemassa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4791
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 29.11.2017 0:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.

Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? Laughing

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8031
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 29.11.2017 1:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:
Sakari kirjoitti:
Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.

Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? Laughing

t.
Risto


Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 30.11.2017 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole syttynyt moottorin häiriövalon enää auton jonkin päivityksen jälkeen. Tosiaan yhdeksän ohjainlaitetta sai uuden softan viimeksi.
Perusledit on eli high performance.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 01.12.2017 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Sakari kirjoitti:
Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.

Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? Laughing

t.
Risto


Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.


Perustuiko tämä johonkin tieteelliseen tutkimukseen vai mihin?

Nimim: Lohkolämmitin aina työpaikan pistorasiassa kiinni eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4791
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 01.12.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.

Ei jaksa kesken päivin lähteä lyömään roikkaa tolppaan varsinkaan, jos ei oo ihan varma, millon oisi lähtö käsillä. nocando

Kumpi on pahempaa: jatkuva sähkö vai se "räpsyttely"?

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 02.12.2017 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jatkuva sähkö on paras vaihtoehto, jos auto pitää olla ajovalmiudessa. Itsellänikin on pistorasiassa ajastin ja sitten ns. päivystäjäasetus joka antaa jatkuvaa sähköä. Jatkuvalla sähköllä jää jatkuvat lämpölaajeneman muutokset pois.

Lohkolämmitin tai letkulämmitin ei lämmitä jäähdytysnestettä tai itseään lähellekään sitä lämpötilaa, mihin moottori lämpenee normaalisti ajona aikana, niin ei siitä jatkuvasta lämmittämisestä voi oikeasti olla mitään haittaa.

Jos lämmitin ei kestä, niin kyseessä on asennusvirhe tai autoon sopimaton lämmitin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.12.2017 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mäntsälä-Kouvola-Mäntsälä 4.6L /100km. Lähtö esilämmitettynä, nastarenkailla. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 27.12.2017 0:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten hyvin pitää mittari kutinsa vrt itselaskettuun kulutukseen?

Oon yllättyny miten hyvin on tää oma pitäny paikkansa, desin tarkkuudella. Esim nyt viime tankillinen 6.8 litraa oman matikan sekä auton mukaan. 07vuoden 211 320 cdi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 18.2.2018 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tietoa.
Ominaisuuksia: Vasen himmentyvä peili sulattaa jään noin tupla ajassa vrt oikeaan. Vehon mukaan osan vaihto ei auta.
Jarrut suolakurasta märkänä ei pidä heti. Sekunti on pitkä aika 120kmh vauhdissa. Veholla ei korjausta tähän.
Rengasmelu kovempaa kuin w203 samanlaisilla bridgestone nastarenkailla, hiljainen moottori korostaa toki tätä mutta noin korvakuulolta..
Suosittelen hiljaisempaa nastarengasta jääpidon kustannuksella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 18.2.2018 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliskohan himmentyvä peili nopiampi lämpeemään kun siellä lasin välissä on sitä jotakin nestettä johon sähköä syötetään että himmenee? Tai tuolleen oon sen ymmärtäny toiminnan. Varmaan sit oikealla puolella se peilinlasin ”runko” paksumpi.

Voihan sinne ostaa oikeallekin puolelle himmennettävän peilin. Eipä se himmenny mihinkään mutta lämmittimen liitin pitäs olla samanlainen joten lämpeäis nopeammin. Se himmentävä lasi vaan aika kallis, olisko ollu peräti 700.

Erikoinen tuo jarrujen ”vika”... ei oo kyllä tullut vastaan.

Saiskohan noihin jo jotakin spesiaali paloja jostain tarvikevalmistajilta? Levyn materiaalissa tuskin vika on. Lähinnä meinasin että jos olis jotain ”kisa” jarrupaloja mitälie joita joihinkin autoihin saa. Oliskohan paremmat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1023
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 18.2.2018 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Himmentyvä sulaa hitaammin selvennykseksi. Juuri tuo paksumpi lasi on kuulemma syy hitauteen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 19.2.2018 0:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikunjaajoo niinhän päin sä sen olitkin laittanu Embarassed

Ikävä ominaisuus uudessa autossa mutta tuskinpa kuitenkaan älyttömän häiritsevä. Ite ajellu nyt 4 vuotta autoilla jossa ei peilit lämpeä ja kertaakaan ne ei oo ollu jäässä, kunhan nyt muistaa putsailla lumet pois.

Tai emminätiedä toimiiko tuossa nykysessä ne, välillä antaa vikakoodia niistä mut ei ne ikinä oo jäähän menneet silti? Jos nuo kuitenkin ”toimii” niin tuskin haittaa ajoa..


Olikos muuten niin että E sarjaankin sai lisävarusteena paremman äänieristyksen? Ainakin joihinkin näistä sai. Lasit silloin paremmin äänieristettyjä ainakin, en tiedä onko muuten alustan/korin äänieristeissä eroja, mut paksuja ne matot on uudessa e sarjassa jos vertaa ihan johonkin perus toyotaan Shocked

Jos oikein haluaa hifistellä niin käsittääkseni pitäisi ainakin ovien laseihin saada valmistajalta laseja joissa tehokkaampi äänieristys, tuulilasista en osaa sanoa onko siinä muutoksia. Toki kalliita ovat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi



Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 430
Paikkakunta: Suomussalmi

 LähetäLähetetty: 19.2.2018 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Varsinkin VAG-konsernin vehkeissä on tuota jarrujen häipymistä suolaloskassa ilmennyt. Ja omissakin tuon aina joskus erottaa, muissakin merkeissä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W213 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit