tahtoo lohkolämmittimen...

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Puolen ämpärin kokoiseen kasiin laittasin suosiosta polttoainetoimisen. Nallit ei riitä roikassa, jotta saa jotain tuntuvaa aikaseksi. Ainakaan mielekkäässä ajassa. Kamiinat pukkaa kuitenkin usiamman kilowatin ulos ja ne saa avaimenperästä tai puhelimesta päälle, roikkia vetelemäti. Pumppu jakaa lämmön kaikkialle koneessa ja puhallin vielä sisätiloihinkin.

Tokikaan systeemit eivät ole toisistaan moksiskaan, vaikka pistäs sekä sähkö-, että öljylämmityksen. Käyttäen kelin ja tarpeen mukaan haluamaansa.

T55:n "Eeperi" on muuten jotain 75 kW ja tarvittaessa käsin veivattava. Tonnin painoinen moottori, jossa 120l jäähdytinnestettä, lämpiää -20 pakkasesta 70 raatia lämpöseksi noin 10-15 min. Piti joskus tuotakin kokeilla. :lol:

Jäis monen kotikattilan oiloni köhimään jos tuota kysyttäs. :idea:
Ainahan toi on ollut tehokas ja mukava ratkaisu. Tosin kallis.

Pitäisköhän tossa alkaa katella toimivaa käytettyä webastoa... Mitäs tolkusta webastosta joutuu kärsimään? Uuteen ei kyllä rahat riitä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pappi kirjoitti:Miten menisi Binar? http://www.sercap.fi/product/9/binar-5d ... tin-diesel
Tossa ois näemmä jo 5kW teho. Kumma ettei luvata yli 3.5 litraisille... Ja se on dielsel... No kai se menis vähemmän pahalta haisevalla lamppuöljylläkin.

Letkulähdöt sentään näyttää tt:tä isommilta....

Nuinko se pitää askarrella paskarrella itse mieluinen patentti... Siinähän sitä ois mielekästä työtä....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jäähdytinneste joutuu äärimmilleen moottorissa lähinnä kansissa ja tarkemmin pakoventtiilien tykönä. Jäähdytysjärjestelmässä pitää ollakin riittävä paine, jotta niillä seuduin ei tule herkästi kuplintaa.

Mitäpä se neste itsessään tykkää kun kuumennetaan lohko-/letkulämppärillä, jossa on hyvin suuri lämmitysteho pienellä pinta-alalla, ilman pakotettua virtaamaa? Saisi varmaan ainakin uusia lientä useammin.

Kattilakiveä vastukseen ja tehonalenemaa ainakin tulee jos järjestelmän vesi ei ole tislattua. :D
Viimeksi muokannut Easy Rider, 23.10.2017 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla saattaa olla pari diesel-Eeperiä päreinä arkistossa... Palaa kai niissä volutiilisempikin aine kun taiten tuunaa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”