mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

250 cdi E 200 cdi:n tilalle

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 15:08    Viestin aihe: 250 cdi E 200 cdi:n tilalle Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tervehdys arvon asiantuntijat.
Otsikon mukainen moottori swäppi olisi tarkoitus tehdä rikkoontuneen moottorin tilalle. Auto on vm 2011. Onnistuuko vain vanha pois ja uusi tilalle, onko sähköissä jotain eroa vai meneekö alkuperäiset pistokkeet, mitenkäs syyläri riittääkö jäähdytys. Jarrut varmaan riittää noille tehoille. Vaihdelaatikon kanssa ei varmaan tule ongelmia, kun 5 ja 7 vaihteisia on asennettu 250 cdi:n jatkoksi.

t. Raimo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27406

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moottoreita on monenlaisilla suuttimilla ja apulaitteilla riippuen vaihteistosta, muusta varustetasosta ja vaikka mistä, ilman moottorin ohjainlaitteen vaihtoa tuskin onnistuu millään ja se taas ei onnistu ollenkaan helposti jne...
Tarkkana saa olla että periaatteessa samanlainenkaan kone sopii noin vain.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pistä paikoilleen ja laita tänne juttua että miten onnistuu.

Mikä entiselle moottorille tuli / mikä hajosi ja missä tilanteessa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eihän tuo suoraan ala toimimaan millään.
200sta puuttuu tuplaturbojen ohjaukset, eri suuttimet, jnejnejne

Toki itse peruskone on pitkälti sama että jos vaihtaa 200sta kaikki peruskoneen ympärillä olevat osat niin saahan sen toimiin. Mutta teho ei kasva yhtään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jube
Kemijärven Isäntä

Melkone poppa ukko


Liittynyt: 01 Maa 2006
Viestejä: 4223

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu kyllähän se totta on niinkuin tässä on sanottu että ei onnistu enään ihan samalla periaatteella vaihtaa kun 124:seen 200d tilalle 250d ope
Samanlainen kone vain kiinni mitä on alunperin ollut ja kovaa ajoa, käytettyyn koneeseen ainakin jakoketjun vaihto ennen asennusta!
_________________
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
BMW e61 525d -05
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e30 320i cabriolet -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 13.8.2016 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Pistä paikoilleen ja laita tänne juttua että miten onnistuu.

Mikä entiselle moottorille tuli / mikä hajosi ja missä tilanteessa?


Katsastuskonttorilla päästömittausta tehdessä. Ilmeisesti kampiakseli jumissa ja paljon metalli hiukkasia öljynsuodattimessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 0:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Helpoimmalla tietenkin pääsee kun laittaa alkuperäisen moottorin kuntoon tai hommaa tismalleen samanlaisen samanlaisilla suuttimilla..

Jos on purkuautosta käytettävissä johtosarjat, ecu, virtalukko, mittaristo ja myöskin kokonaisvälitykset täsmää niin voi se 250cdi:kin lähteä toimimaan.

Onko alkuperäistä moottoria avattu että mikä siellä leiponut kiinni?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moottori on kiinni autossa eikä ole avattu. Todettu merkkiliikkeessä, että alakerta jumissa. Ilmeisesti kampiakselin laakerit pyörähtäneet päällekkäin. Uusi akseli maksaa lähes 2000 e . 651.925 moottoreita vaan huonosti tarjolla, varsinkin täydellisinä.

Riittääkö 200 cdi:n moottorin koodi 651.925 varmistamaan oikean moottorin vai onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27406

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En ole ihan varma koodin osalta (joku muu tietää ja kertoo varmaan) mutta huomioi moottoria vaihtaessa että suuttimet pitää vaihtaa vanhasta koneesta ja laittaa samoille paikoille, tai sitten ohjelmoida moottorinohjaukselle tieto niiden numeroista.

Muutenkin on hyvä olla testeri paikalla remppaa tehdessä, siinä vaiheessa kun uusi kone ja siinä johtosarjat on kiinni ottaa vikatestin niin näkee onko mikään pielessä jo ennen kuin kasaa mitään "turhaa" paikalleen. Samaten ennen käynnistystä muutamat perusasetukset ja ilmaus testerillä jne.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliko kuinka paljon ajettu? Korvaako konttori mitään?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jube
Kemijärven Isäntä

Melkone poppa ukko


Liittynyt: 01 Maa 2006
Viestejä: 4223

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Korvaako konttori mitään?

Miksi korvaisi/pitäisi korvata?
Ei kai se konttorin vika ole jos asiakkaan auto ei kestä normien mukaista päästömittausta ope
_________________
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
BMW e61 525d -05
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e30 320i cabriolet -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei minunkaan mielestä tarvi, olen vain kuullut että ainakin joskus on asiakas halunnut hyvitystä. Tuloksesta en tiedä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo katsastuskonttoreiden "päästömittaus" on ihan perseestä.
Ei mitään moottoria ole tarkoitettu kiljutettavaksi ilman mitään kuormaa.

Autossa "long life" huolto-ohjelma?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

252.000 km ajettu, konttorilta on tehty raportti eteenpäin mutta tuskin sieltä mitään korvauksia tulee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jube
Kemijärven Isäntä

Melkone poppa ukko


Liittynyt: 01 Maa 2006
Viestejä: 4223

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Tuo katsastuskonttoreiden "päästömittaus" on ihan perseestä.
Ei mitään moottoria ole tarkoitettu kiljutettavaksi ilman mitään kuormaa.

On toki perseestä, mutta ei minusta silti ehjän moottorin pitäisi tuon takia hajota!
Muistanko muuten väärin että olis ollu valmistajan ilmoittama 3000rpm raja että sen yli ei saa automaatti MB:tä P:llä tai N:llä kierrättää?
_________________
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
BMW e61 525d -05
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e30 320i cabriolet -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 14.8.2016 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Volvolla tms taisi olla vaihteiston takia tuollainen.
Ei mersulla. Tai en ole ainakaan ikinä moisesta kuullut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu.P



Liittynyt: 08 Kes 2006
Viestejä: 130

 LähetäLähetetty: 15.8.2016 0:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on saavutettava 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta.


http://www.trafi.fi/filebank/a.....kastus.pdf

Tuleeko tuosta yhtään viisaammaksi?

Kerran kuitenki kävi omalle kohdalle niin että katsuri ei kierrättänyt
Maksimia ja sitä kyselin että mikäs nyt, niin meinas että ei ole heillä erillistä ohjetta Mersulta niin sillon otetaan vain 2/3 kaasulla. Vuoden päästä sama
paikka ja auto mutta eri katsuri niin sitten mentiin vanhaan tyyliin sukka syyläriin pari kertaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.8.2016 0:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Volvolla tms taisi olla vaihteiston takia tuollainen


740:n ZF.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 655

 LähetäLähetetty: 16.8.2016 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onhan näissä varmaan valmistusvirheitä, näitä moottoreita on kuitenkin tehty varmaan miljoona? ja robottihan ne panee kokoon. Rupesin eilen kattomaan niitä ruuveja joilla ne alumiiniset ilmanputsarin pidikkeet tulee kanteen kiinni, niin ei niihinkään ole jenkaa väännetty vaan robotti täräyttää ruuvin kiinni ruuvin tehdessä jengan samalla. Eli varmaan sinnekkin pieniä virheitä sattuu joskus. Voihan se jakopääkin olla hajonnut, ja tehnyt samalla muutakin.

Mites kunnostettu puolimoottori saksasta? Siihen sitten vanhasta kansi ja oheislaitteet ympärille Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 29.9.2016 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meneekö 2014 vuoden moottori 2011 vuoden koneen tilalle noin vaan vai hylkiikö se sähköjen tai muiden komponenttien osalta. Molemmat 651.925 koodin moottoreita.

t. Raimo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 29.9.2016 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihda sähköosat vanhasta niin ei pitäs tulla hylkimisreaktioita.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 29.9.2016 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eli mitä pitäisi ensisijaisesti vaihtaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 29.9.2016 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hankala näin näkemättä sanoa.

Ainakin kaikki alkuperäisistä poikkeavat osat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 30.9.2016 8:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

OK kiitos.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 30.9.2016 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikös 2014 mallin moottorin perässä ole jo ainoastaan 7 vaihteisia laatikoita vai löytyykö myös 5 vaihteisia. Sopiiko 5 vaihteinen vanhan moottorin perästä tuohon moottoriin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 655

 LähetäLähetetty: 06.12.2016 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikö ne 5 vaihteiset jääny 2011 pois, -14 mallissa ei varmasti ole. Eiköhän se sovi, jos ei niin otat vanhasta tarvittavat osat. Se perusmoottori on kyllä varmaan ihan samanlainen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1560
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 06.12.2016 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko tämä kyseinen auto nykyään Urjalassa?
_________________
Lexus ES 300h Luxury -20

Exät
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 13.9.2017 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei, auto on mulla korjattuna.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 662

 LähetäLähetetty: 13.9.2017 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten korjasit auton moottorin ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
R/T 70



Liittynyt: 18 Maa 2016
Viestejä: 34
Paikkakunta: Vaasa

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

100 tkm ajettu täydellinen moottori löytyi puolasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit