Sprintterin väliseinä

Vastaa Viestiin
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Sprintterin väliseinä

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Onko kukaan asentanut facelift sprintterissä alkuperäistä peltistä tavaratilanväliseinää liukuoven takareunaan?
Pitäisi väsätä jatkohytti autooni ja ajattelin josko laittaisi alkup. peltiseinän siihen oven takareunaan, taikkas väännän jonkun putkirunkovanerihässäkän siihen. Tuollalailla äkkiseltään kun katselee niin ei se kovin kaukana ole ettei menisi helpolla mutta onko kukaan laittanut sitä siihen? Mahdollisia takaiskuja tuliko kenties...?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Serkkupoika siirsi omassaan (ykköskorin facelifti). Kyllä se sinne sopii. Toki joutuu keksimään jonkin systeemin, millä se kiinnitetään seinään. Sehän on alun perin vedetty popniiteillä semmoiseen peltikouruun.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Omassa 903 sprintterissä tuli seinä siirrettyä tuohon ja hyvin sopi
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Juu näissä vanhemmissa olen näitä seinän siirtoja nähnyt ja siitäpä tämä ajatus saikin alkunsa. Ei ole vaan tullut vielä vastaan yhtään uudessa kopassa ollutta. Tuo oma on 9/14 vuotinen, mutta kaippa se siihenkin istuu kun aikansa jaksaa värkätä. Katsastusmies haluaapi väliseinästä todistuksen jotta se kestää normit niin ajattelinpa että jos laittaa alkuperäisen alkuperäisellä tavalla kiinni ja kirjoittelen itte sitä todistuksen niin jospa kelpaa muutoskatsastukseen.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

sähkösetä kirjoitti:Juu näissä vanhemmissa olen näitä seinän siirtoja nähnyt ja siitäpä tämä ajatus saikin alkunsa. Ei ole vaan tullut vielä vastaan yhtään uudessa kopassa ollutta. Tuo oma on 9/14 vuotinen, mutta kaippa se siihenkin istuu kun aikansa jaksaa värkätä. Katsastusmies haluaapi väliseinästä todistuksen jotta se kestää normit niin ajattelinpa että jos laittaa alkuperäisen alkuperäisellä tavalla kiinni ja kirjoittelen itte sitä todistuksen niin jospa kelpaa muutoskatsastukseen.
Todistelut saattaa vaatia hommaansa valtuutetun (merkkiriippumattomankin) kuorma-autokoripajan lausunnon. Kuten ehkä myös kuormansidontapisteistä mikäli muutetaan tai pitää lisätä. :? Jos tehty samaan tapaan kuin alkujaankin, ei välttämättä tarvita paperisotaa. tjsp. :nocando:

Kysymällä konttuurilta välttyy ylläreiltä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Siihen väliseinän todistukseen riittää jos uskaltaa raapustaa lappuseen tekijän nimen ja yhteystiedot + laskelmat rakenteen lujuudesta. Välttämäti ei kaipaa korikorjaamon dokumenttia mutta voisihan se helpottaa rekisteröintikatsastusta.
Ei vaan satu olemaan ketään tuttua kuka sen todistuksen haluaisi tehdä, koska väsäilen tuon seinän kuitenkin jästipäänä itse...


Mutta tämän verran löysin seinästä lakisepustusta:

Liikenneministeriön päätös 14.12.1982/940
6 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan lujuus

Etupäädyn ja ohjaamon suojan tulee murtumatta ja repeämättä kestää päädyn tai suojan alalle tasaisesti jakautunut eteenpäin suunnattu kuormitus, jonka suuruus on:

1) umpinaisella kuormakorilla varustetussa ajoneuvossa, jonka kuormatila liittyy välittömästi ohjaamon rakenteeseen, 15 prosenttia ajoneuvolle tai kuormakorille sallitusta kantavuudesta, kuitenkin vähintään 5 kN ja enintään 30 kN;
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos alkuperäinen väliseinä siirretään ja kiinnitetään samoin kuten alkujaankin, ei pitäisi tarvita todisteluja. Eli kiinnitettynä samanvahvuisilla rakenteilla ja kiinnikkeillä. Joku verhoomo/koripaja osannee antaa tarkempia neuvoja, mikäli on tarpeen. Pykälät on kai pitänyt keksiä ettei ihan lennokkivanerista tehdä mitä hyvvään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”