mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ongelmia jakopäissä..
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4828
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 03.11.2014 9:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hydrauliset venttiilinnostimet? Jonkun auki jääneen venttiilin nostimesta tihkuu ööliä ulos ja naputtaa vähän aikaa ennen kuin paine taas nousee tappiin. Vai onko tuo taas erilainen ääni?

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c-son



Liittynyt: 19 Tou 2007
Viestejä: 72

 LähetäLähetetty: 03.4.2015 5:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omani W212 E200 CDI käytin juuri jakoketjun mittauksessa ja kiristimen vaihdossa. Edellisen kerran sama oli tehty tehtaan kampanjana 248tkm kohdalla ja nyt autolla on ajettu 360tkm. Ketjun venymän mittausarvo oli 81 mm ja kilometreillä >250tkm vaihtoraja on 84 mm. Parin sekunnin rapina aamuisin loppui tuolla kiristimen vaihdolla ja tieto ketjun kunnosta rauhoittaa mieltä.

Näyttää olevan yksilöeroja näissä, jotkin ketjut voivat näköjään kestää pitempääkin ajoa. Jos uuden ketjun mittausarvo on n. 78 mm ja suurin sallittu 84 mm, niin tuo 81 mm on puolivälissä ja jos osien kuluminen jatkuu lineaarisesti, olisi tämän yksilön ketjukäytön kestoikä yli 700tkm. Siinä vaiheessa vaihtoon menisivät ketju, pyörät, kiristin ja laahaimet. Jäänee kuitenkin jo seuraavan omistajan huoleksi... Siihen saakka tuon kiristimen voisi jatkossakin vaihtaa n. 100tkm välein.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nachi



Liittynyt: 08 Tam 2011
Viestejä: 38

 LähetäLähetetty: 05.4.2015 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

c-son kirjoitti:
Omani W212 E200 CDI käytin juuri jakoketjun mittauksessa ja kiristimen vaihdossa. Edellisen kerran sama oli tehty tehtaan kampanjana 248tkm kohdalla ja nyt autolla on ajettu 360tkm. Ketjun venymän mittausarvo oli 81 mm ja kilometreillä >250tkm vaihtoraja on 84 mm. Parin sekunnin rapina aamuisin loppui tuolla kiristimen vaihdolla ja tieto ketjun kunnosta rauhoittaa mieltä.


Tekeekö veho näitä mittauksia tai vaihtoja veloittamatta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c-son



Liittynyt: 19 Tou 2007
Viestejä: 72

 LähetäLähetetty: 06.4.2015 0:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ensimmäinen on ilmainen ja seuraavat pitää maksaa. 250€ maksoi ketjun tarkistus ja kiristimen vaihto.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1040
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 28.4.2015 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katsoin vehon lappua huvikseni tässä. 79mm 90tkm kohdalla mittaus kun kiristin vaihdettiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8045
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.4.2015 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitä kohtaa mää en nyt ymmärrä? Onko pilikkuvirhe pelissä tuon venymän suhteen? Ei kai tuo katkeemata veny kaheksaa senttiä kuumentamatta punahehkuun? Saati että kone kävisi tuolla venymällä. Confused
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 622

 LähetäLähetetty: 29.4.2015 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se vaan on joku kiristimen mittausarvo, eihän ne sitä ketjua sieltä pois pyörittele mitattavaksi. Uuden ketjun arvo on 78mm ja vaihtoraja 84mm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8045
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 29.4.2015 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tietyllä lenkkimäärällä? 10 lenkkiä tai tapinväliä?

E: Jaa siis kiristimen männästä mitattuna. Jep. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Djbottom



Liittynyt: 24 Tou 2015
Viestejä: 4
Paikkakunta: Tampere

 LähetäLähetetty: 24.5.2015 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
200/220/250cdi sama perusmoottori. 2/2011 alkaen tuotannossa paremmat osat.


VIN numeron perusteella oman auton delivery Date on 07 04 2011 joten kuinkahan turvassa ollaan tuon ketjun osalta, kilsoja 130tkm? Vai onko vaan marssittava Veholle ketjun venymän mittaukseen. Onko fakta siis se että yhden kerran kiristimen vaihto ja ketjun mittaus menisi mb:n piikkiin?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nemesis



Liittynyt: 24 Mar 2015
Viestejä: 2

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 1:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko noissa 2011 jälkeen valmistetuissa OM651:ssä tuntunut olevan vielä jakoketjun venymisiä tai katkeamisia? Tekis mieli ostaa nelosdiesel, joko W212/S212 tai F10/F11. Olen tullut siihen tulokseen foorumien perusteella, että tuo Mersun nelosdiesel ois Bemarin vastaavaa kaikinpuolin luotettavampi? Aika vähän on Mersusta yleensäkkin keskustelua suomalaisilla keskustelupalstoilla verrattuna Bemareihin tai Audeihin, liekkö sitten vähemmän vikoja vai mikä..? Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 622

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Varmasti on mersu parempi. Audeissa on joka hiton mallissa jotain elämää suurempia suunnitteluvikoja tai tekniikoita joita pitää välttää loppuun asti. Bemari nyt ei aiheuta omistushaluja muutakuin alle 18 vuotiaille tai sille tasolle jääneille.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mariini
Herrasmies



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1002
Paikkakunta: Länsirannikko

 LähetäLähetetty: 26.11.2015 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joopa joo... Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tn62634



Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 619
Paikkakunta: Pälkäne

 LähetäLähetetty: 26.11.2015 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllähän noilla ajetaan. Merkkiliikkeen mukaan ketjulla yli 300000. Itsellä oli 201000 ajettu 2012-mallin C200 CDI S204. Oliko siinä venynyt vai ei niin sitä en tiedä. Mielestäni rapisi käynnistettäessä, mutta mitatahan se olisi kuulunut varmaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nachi



Liittynyt: 08 Tam 2011
Viestejä: 38

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sama ketjuongelma koskee edelleen myös W212 faceliftia. 370tkm ajettu 220 (jo kerran aiemmin vaihdettu) ropisee ja rallattelee jälleen näymmä iloisesti aamuisin tärisevän käynnin kera. Moottori valmistettu 6/2013.

VEHO kutsuu siis.


Viimeinen muokkaaja, Nachi pvm 10.1.2016 23:25, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 608

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nemesis kirjoitti:
Onko noissa 2011 jälkeen valmistetuissa OM651:ssä tuntunut olevan vielä jakoketjun venymisiä tai katkeamisia? Tekis mieli ostaa nelosdiesel, joko W212/S212 tai F10/F11. Olen tullut siihen tulokseen foorumien perusteella, että tuo Mersun nelosdiesel ois Bemarin vastaavaa kaikinpuolin luotettavampi? Aika vähän on Mersusta yleensäkkin keskustelua suomalaisilla keskustelupalstoilla verrattuna Bemareihin tai Audeihin, liekkö sitten vähemmän vikoja vai mikä..? Smile


Omalla ajettu 189 tkm. ja ei ole ollut vielä (10 autoa) toista näin vähillä violla ollutta autoa.
Minulla ollut reilu 2 vuotta ja huoltoihin mennyt n300 € Hartikaisella kerran huollettu ja nyt on toinen huolto odottamassa.
Ei rallata ja ei syö öljyä ja kulkee tosi hyvin.
Auto 204 220 cdi 651 moottorilla.2012 vm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nachi



Liittynyt: 08 Tam 2011
Viestejä: 38

 LähetäLähetetty: 11.1.2016 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nachi kirjoitti:
Sama ketjuongelma koskee edelleen myös W212 faceliftia. 370tkm ajettu 220 (jo kerran aiemmin vaihdettu) ropisee ja rallattelee jälleen näymmä iloisesti aamuisin tärisevän käynnin kera. Moottori valmistettu 6/2013.

VEHO kutsuu siis.


Tänään selvisi, että VEHO ei ota enää osaa eikä arpaa faceliftien jakoketjuongelmiin. Täydellinen pilkuntarkka veho huoltokirja, sillä ei myöskään ollut asiaan merkitystä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 622

 LähetäLähetetty: 13.1.2016 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Korjaahan ne sen, jos ei sitä ole ennemmin korjattu. Sama homma mulla, ketju, pyörät ja kiristin vaihdettu jossain 250tkm kohdalla ja nyt taas rallattaa aika lailla kun pakkasilla lyö käyntiin. Toki kilometrit lähenee jo puolta miljoonaa. Eivät vaihda enää kun on jo vaihdettu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nachi



Liittynyt: 08 Tam 2011
Viestejä: 38

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 2:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Korjaahan ne sen, jos ei sitä ole ennemmin korjattu. Sama homma mulla, ketju, pyörät ja kiristin vaihdettu jossain 250tkm kohdalla ja nyt taas rallattaa aika lailla kun pakkasilla lyö käyntiin. Toki kilometrit lähenee jo puolta miljoonaa. Eivät vaihda enää kun on jo vaihdettu.


Eivät korjaa, koska ongelma ei kuulemma koske enää facelifteja. Täydellinen veho huoltokirja, eikä ketjua ole aikaisemmin koskaan vaihdettu.

Ainoa mitä tarjottiin, oli koko setin vaihto omaan laskuun.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1376
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nachi kirjoitti:
xin811 kirjoitti:
Korjaahan ne sen, jos ei sitä ole ennemmin korjattu. Sama homma mulla, ketju, pyörät ja kiristin vaihdettu jossain 250tkm kohdalla ja nyt taas rallattaa aika lailla kun pakkasilla lyö käyntiin. Toki kilometrit lähenee jo puolta miljoonaa. Eivät vaihda enää kun on jo vaihdettu.


Eivät korjaa, koska ongelma ei kuulemma koske enää facelifteja. Täydellinen veho huoltokirja, eikä ketjua ole aikaisemmin koskaan vaihdettu.

Ainoa mitä tarjottiin, oli koko setin vaihto omaan laskuun.


Paljonko tollanen setti maksaa?
_________________
Itse mennään pyyttonilla ja vaimo ajaa Mersua.
VW Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
W212 250cdi aut. Avantgarde -11
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korhora



Liittynyt: 15 Lok 2006
Viestejä: 142

 LähetäLähetetty: 17.1.2016 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko näissä vielä ketju ongelmia odotettavissa? Tarkoitan siis 2013 -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7715552
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 622

 LähetäLähetetty: 17.1.2016 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kai niissä on, mutta ei sen takia kannata jättää ostamatta, hieno moottori se muuten on.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 608

 LähetäLähetetty: 02.4.2016 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylmällä kelillä pitää olla maltti mukana kun lähtee ajamaan.
Kovat kierrokset nostaa öljynpaineen tappiin ja silloin kiristimet ja muutkin osat on kovilla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 622

 LähetäLähetetty: 15.8.2016 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hain uuden kiristimen ja sen numero oli a651 050 08 00. Suhteellisen helppo vaihtaa, ilmanputsarikotelo irti, sitten sen takapidike kannesta irti (3 ruuvia) ja sielähän se sitten onkin, vähän piilossa mutta puolen tuuman 27mm hylsy ja räikkä mahtuu justiin sinne väliin. Olisko moottori kannattanut pyörittää johonkin tieyttyyn kohtaan, itse vaan ruuvasin vanhan pois ja uuden tilalle, meni helposti. Vai menikö liian helposti eec
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hubimersu



Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 4
Paikkakunta: Mansester

 LähetäLähetetty: 27.9.2016 8:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moron,
Tulipa tuossa hankittua S204 200cdi Facelift 2011

Hankkiessani saksasta ajettu oli jo 289tkm, ja nyt 296tkm. Veholle soitin tosiaan, ja kertoivat , että ei mitään kampanjaa ole avoinna, moottorin johtosarja on kait tähän vaihdettu.

Mutta jakopää...käynnistäessä pitää semmosen naknaknaknak pari sekuntia ja sitten loppuu. Tuleeko tämä nostimista vaiko jakopäästä? Ei ole rallatus, kuten youtubesta videolla kuuluu..

Olisiko mitään järkeä ostaa KL:stä tuo kiristin a651 050 08 00 ja kokeilla muuttuuko?
Ebay myy ketju+kiristin+laahaimet satsia 164€+tk FEBI 30323
Onko tämän sarjan laahain nyt sitten vastaava tuolle em. kiristimelle??
Myydään myös koko settiä rattaineen 303€ FEBI 36593

Ja jos oletetaan, että FL koneissa on paremmat jakopään osat, eli ketju, kiristin, rattaat, niin riittääkö jos vaihtaa vaan ketjun ja kiristimen? olettaen, että rattaat on ok.

Tälläisiä pohdintoja mielenrauhan säilyttämiseksi...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Legge



Liittynyt: 27 Tam 2015
Viestejä: 39
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 27.9.2016 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaikki ajamani OM651:set, vanhat ja uudet, ovat pitäneet kylmäkäynnistyksessä pari sekuntia hieman karkeampaa käyntiä. Vaikea toki sanoa kuulematta, miten hirmuinen nakutus sinun autosta kuuluu. Mitään rallatusta sieltä ei tietenkään ole tarkoitus kantautua.

Onhan tuohon kertynyt kilometrejä, joten ei varmaan tyhmempi ajatus käydä ainakin tarkistuttamassa jakopää.
_________________
S204 180 CDI AMG -13
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hubimersu



Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 4
Paikkakunta: Mansester

 LähetäLähetetty: 18.10.2016 7:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käytin Veholla (Lielahti) A+ huollossa ja samalla pyysin kuuntelemaan jakopään ääntä.
Totesivat että "luultavaimmin " tulee jakopäästä. Ehdottivat mittausta, jotta saa tietää onko ketju venynyt. No siitä tiedosta en maksa 400€, että se on venynyt. Tietysti se on venynyt.
Kun olin kuullut järkyttävän hinta-arvion remontista 400-2000€, niin sanoin että ompa teillä katetta, kun osat on 300€. Keräsin kamani tiskiltä, ja huoltomyyjä sanoi, että vaihda se kiristin, siinä se vika on.
Noh vaihtelin uuden kiristäjän (vanhassa vähemmän öljyreikiä ja reijät pienemmät, eikä myöskään painimen päässä ole reikää, kuten uudessa) Ääni muuttui hieman.
Menin sitten Vänttiselle, jonka asentaja tuli kuuntelemaan ja käski jarrua polkemaan, äänihän kuului alipainepumpusta. Sanoivat siellä, että kannattaa tota jakopäähommaa kysyä Helsigin Vehosta, kun sieltä saa kai paremmat vastaukset liittyen jakopään ongelmiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nachi



Liittynyt: 08 Tam 2011
Viestejä: 38

 LähetäLähetetty: 12.6.2017 1:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olisikohan pääkaupunkiseudulla OM 651 -koneiden sielunelämästä tietävää harrastajaa/klubilaista, joka viitsisi käydä joko A) Espoon suunnalla kuuntelemassa kylmäkäynnistyksessä tai B) Tulisin näyttämään autoa

Kylmänä kuuluu "rapina/räksätys", mielestäni myös tyhjäkäynnillä ja kevyessä kiihdytyksessäkin. Myös toki kuumana. Ajettu nyt noin 360tkm, viimeksi kampanja tehty veholla 280tkm.

Voi laittaa YV, vaivanpalkka toki maksetaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hohvu



Liittynyt: 10 Syy 2017
Viestejä: 26

 LähetäLähetetty: 20.9.2017 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko porukka vaihdellut jakoketjuja vanhoille rattaille hyvällä menestyksellä? Puhe alle 200tkm om651.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1087
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 19.12.2017 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilen tuli sellainen tapaus vastaan, että tuli tauluun lisää öljyä ja auto puutui siihen. Hinurilla korjaamolle ja toteamus kiristin pettänyt ja koko kone valmis. 2014 vuoden 220cdi eemeli, ajettu 145tkm ja huollettu ohjelman mukaan. Näemmä näistä tuoreistakin pettää tuo jakopää. Uusi kone kuulemma 25k€ Shocked
_________________
-Pappa S211 320cdi -07
-VW Golf gtd farkku -16
-EX S204 350cdi amg -10
-EX W124 300E Sportline -91
-EX W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05
-EX BMW E61 530dA stage2 dpf off -05
-EX Saab 9-5 Aero Biopower steg1 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 19.12.2017 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

nix0n kirjoitti:
Eilen tuli sellainen tapaus vastaan, että tuli tauluun lisää öljyä ja auto puutui siihen. Hinurilla korjaamolle ja toteamus kiristin pettänyt ja koko kone valmis. 2014 vuoden 220cdi eemeli, ajettu 145tkm ja huollettu ohjelman mukaan. Näemmä näistä tuoreistakin pettää tuo jakopää. Uusi kone kuulemma 25k€ Shocked


Asennettuna 25k? Oon käsittäny et olis halvempi, kuullu että 18k. Om642 olis ilmeisesti noissa 25k hinnoissa. No samapa tuo kait, kalliita ovat jokatapauksessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit