Kokemuksia karstanpoistolitkuista?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Kokemuksia karstanpoistolitkuista?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

En yleensä ole lisäaineita tankkiin kaatanut, mutta nyt tarjottiin A-Katsastuksen yhteydessä BG 245 lisäainetta dieselin palotilan, suuttimien, jne puhdistamiseen.

Onkos raadilla mitään kokemuksia tuon aineen toiminnasta, tai siitä onko oireettomaan autoon mitään järkeä mennä moisia kaatamaan?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Captivassa DPF-ongelmat hävisi Forten DPF-litkulla, ja siitä rohkaistuneena heitin pystäriinkin tuota ihan huvikseen: http://m.motonet.fi/fi/tuote/608032/STP ... aine-400ml

Aiemmin tyhjäkäyntiruuvia ei ollut voinut pitää pienimmällä kuumanakaan, koska ravisti ärsyttävästi liikennevaloissa seistessä ym. Vähän matkaa tuo tankissa ajeltuna huomasi jo eron, ja nyt voi surutta kääntää ruuvin minimiin ja tasaisesti hyrskyttää.

Taidan jatkossakin aina välillä laitella noita, tuskin ne muuta pahaa tekee kuin korkeintaan lompakolle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Juuri ensimmäistä kertaa kuulin että katsastusasemalla näitä 'suosittelevat' autoni edellisen omistajan tuota käytettyä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hankkijalta saa John Deere tuotemerkin alta litkua, jolla pitäisi karstojen lähteä. Litran purkeissa myyvät ja maksaa noin 45€. Tarkkaa nimeä en nyt muista.

Ensimmäiseen 850:seen käytin Forten litkua ja ainakin nokisavut irtosi parin tankin ajan komiasti. Savuttihan se nyt muutenkin, mutta tuolla Fortella oli kyllä selkeesti asiaan vaikutusta.

Tuota Jontikan lientä aattelin ostaa omaan käyttöön.

Nämähän on sitten semmosia litkuja, että tappavat talossa ja puutarhassa... (lupiineille lähtö).
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Forte on hyvä, sitä löytyy meiltä... :wink: Jos DPFfää herjaa auto niin melkein tyhjään tankkiin 2x diesel fuel conditioneria ja yks DPF&turbo cleaner ja kamina mansikiksi nii joha lähtee DPF puhtaaksi... :lol: On nimittäin kokeiltu ja tuli kunnon pölähys putken päästä ku lähti hiukkaset liikkeelle... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tukkeutuneen (nokimäärä liian suuri) DBF:n saa kuntoon aineella joka suihkutetaan suoraan pönttöön anturin (tai poratusta) reiästä, myrkkyjä löytyy monelta eri valmistajalta.
Muistaa vaan ettei käynnistä autoa sisällä liotuksen jälkeen :wink:

BG tankkiin kaadettavia aineita on vähiinsä kokeiltu, mutta en osaa sanoa puhdistaako / toimiiko kun ei ole sillä yritetty varsinaisesti korjata mitään.
Forte on hyvä aine (myös ?)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuis kävis vesi? Petro-Saabeja ja -Talboteja kehotettiin välillä hörppimään vettä, jotta pikeentyneet männänrenkaat ja palotilat puhdistuu. Kokeilin samaa Asconassa "tuplatellervoilla" ja melekonen nokipilivi läks korsteenista. Ärhäkästi kierrosta ja sumuna vettä kurkkuun. Käytös muuttui edukseen heti. :idea: Putsaapa tuo sylinteriin vuotava kannentilikekin kyseisen pytyn aika tehokkaasti. :D

Saisiko dpf:n vesipesun tehtyä niinikään anturinreiästä tms. vettä ruiskuttaen? Moottoriin sitä ei dieselissä liikoja mahu, ettei kanget mää vintturaan :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Kuis kävis vesi? Petro-Saabeja ja -Talboteja kehotettiin välillä hörppimään vettä, jotta pikeentyneet männänrenkaat ja palotilat puhdistuu. Kokeilin samaa Asconassa "tuplatellervoilla" ja melekonen nokipilivi läks korsteenista. Ärhäkästi kierrosta ja sumuna vettä kurkkuun. Käytös muuttui edukseen heti. :idea: Putsaapa tuo sylinteriin vuotava kannentilikekin kyseisen pytyn aika tehokkaasti. :D

Saisiko dpf:n vesipesun tehtyä niinikään anturinreiästä tms. vettä ruiskuttaen? Moottoriin sitä ei dieselissä liikoja mahu, ettei kanget mää vintturaan :roll:
Elikkä höyrypesuri...

Toinen mikä karstaa poistaa on nokian 45, sitä kun käyttää ei karstotu mylly niin herkästi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”