Pallonivelistä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Pallonivelistä

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Tuossa kun olen vaihtanut palloniveliä ja raidetangon päitä niin olen laittanut merkille että uusissa nivelissä ei ole rasvaa kuin nippanappa nimeksi. Reilusti kumi irti ja vaseliiniä täyteen. Itse olen käyttänyt sitä redlinen punaista rasvaa, sitä "vanhat raskaanpuolen asentaja konkarit" suosittelivat. Onko muut huomanneet saman vai onko minulle sattunut aina se maanantai yksilö?
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sen takiahan niitä niveliä saapi olla jatkuvasti vaihtelemassa... :lol: Aina oon kaikki nivelet ja tangot joiden päässä pallukka, käyttäny asuojakumin auki ja lisänny vassukkaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sen verran on kiinalaista tykkirähmää pantu, jottei kaupan hyllyyn ruostu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Saa olla muutoinkin tarkkana nivelhommissa.
Juur tapahtui lähipiirissä seuraavaa:
Vanhakoppainen Chevy van johon edellisen omistajan toimesta vaihdettu kaikki nivelet alustaan n.40tkm. aiemmin.
Kävelyvauhdista kaatui etupyörä alle :shock:
Alapallonivel antautui osiksi, tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että joko on myyty väärä nivel tai onnistuttu asentamaan oikea nivel väärälle paikalle.
Vastinkuppi oli nivelen pohjalla, eli siellä puolella johon ei painetta kohdistu lainkaan. Lisäksi nivel oli koottu tapin puolelta, eli ei voinut olla oikea osa tuohon paikkaan vaikka oli siihen sopinutkin.
Melkoista tuuria sikäli, että heittivät autolla juuri muutaman tuhannen kesälomareissun ja nivel purkautui muutaman kymmentä kilometriä kotoutumisen jälkeen :shock:
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

No hyvä ettei Vani porukalle käyny mitään pahempaa mutta noi vanien pyöräntaittumiset ollu jokin ihme vitsaus jo 20v
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kerran tullut vastaan Tenavan tarvikeraidetangot, joita ei saanut paikoilleen pyörät roikuksissa. Ja eikä mitenkään päin. Liikerata ei likikään riittänyt, eli ajokorkeudella olisi mennyt paikoilleen, mutta olisi sitten toiminut ulosjouston rajoittimena ja varmaankin korkannut isommassa routaheitossa. Joustovarat autossa olivat normaalit ja seuraavaksi hankitut laatuosat toimivat kuten kuuluukin. :wink:

Palautin suunnitteluvikaiset osat kauppaan ja vannotin lähettämään osat sekä noottia ylöspäin valmistajalle. Liekö sitten mennyt, mene ja tiedä. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”