Missä viipyy W205 osio?

Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Missä viipyy W205 osio?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

...mulla olisi jo koeajoraportti, kun 4Matic kiertue pistäytyi Oulussa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laitahan se raportti vaikka tähän ketjuun W205 osiota odotellessa, kyllä se sitten sinne aikanaan siirtynee...

Mulla on mennyt tämmöinen kiertue ihan ohi, milloinkas tämä on ollut? Viime la kävin kyllä ihan kilpailevan merkin autoja kattelemassa kun oli rillimakkaraa tarjolla... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oliko tuo tänään vai eilen? no enivei, tällä viikolla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ymmärsin että sille Maybach-osiolle oli isompi kiire? :) Sitä toisaalta ei voi luoda kun ei tiedetä meneekö se 222:n alle vai sekä että eikä sitä 222:stakaan taida vielä olla.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tähtikuljettaja kirjoitti:....eikä sitä 222:stakaan taida vielä olla.
Jätetään välimallit väliin :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

Onko arilla meipakki kuumetta :kuski:
mihinä kuhuna mies
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kävin sitten koeajamassa S205 250 Bluetec 4Maticin. S204 Ceellä kolme vuotta ajettuani pidin muutoksista kovasti.

Sedanin takapenkki on minulle edelleen korkeussuunnassa ahdas, mutta farkku kelpaa kyllä. Tosin E-sarjaan verrattuna matalahan se istuin on, vaikka itseni takana tilat minulle riittävätkin. Etuistuimella onkin sitten selvä parannus istuimen tuntuessa aiempaa kookkaammalta. Säädettävä reisituki toimii nyt myös BMW tavoin, mikä on entistä paineilmakennoa0 parempi.

COMAND on selvästi eri sukupolvea. Löysin kaiken etsimäni intuitiivisesti "räpelöimällä", eli soittoa ja auton asetuksia, mutta en perehtynyt tarkemmin.

Liikkeelle lähdön ja pysähtymisen valmistelu aiheuttaa ihmetystä yhden polkimen puuttuessa? Kahdella pitää pärjätä, kun seisontajarru on sähköinen.

Ohjauspylväässä Tempomaatin ja ison pyyhin-vilkku-valonvaihtokapulan paikka on vaihdettu, mutta kapuloiden kokoeron ja tuntuman vuoksi sekoilua tuli yllättävän vähän. Ehkä se nyt on lähempänä valtavirtaa, eikä hämmennä Mersuttomia?

Saatuani luvan nollata "From start" kulutuslukemat pistän valmiiksi lämpimän auton liikenteeseen. Mukavan hiljainen käyntiääni ja muutenkin taitaa olla edeltäjäänsä hiljaisempi, vaikka ei sekään paha ollut. Vanha malli oli tosin kovin arka matalalle rengasprofiilille, mutta uuden rautajousisen Ceen 225/45/17 Continental kitkarenkaat kuulostavat normaaleilta kitkarenkailta, eli ei ollenkaan pahalta.

Lumisade on valitettavasti vasta alkamassa, joten oikeaan quattro-keliin en 4Maticia sillä kerralla saanut mukaani. Ohjaus on kitkarenkaillakin jotain sellaista, mitä ei tarvinne selitellä jollain muulla kuin Mersulla ajaneille. Palauttaa Mersuksi napakasti, eikä ajotunnelmassa ole mitään sellaista, mihin pitäisi erikseen tottua. Saatan tosin olla jo sokeutumassa Mersumaisuudelle, joten neutraalit kommentit pitänee etsiä jollain muulla ajavalta?

Pyrkivä ajotapa risteyksissä ja liikenneympyröissä antaa saman palautteen rauhallisesta ohjauksesta, joka ei jäädy veto päällä eikä vetele etuvetoisena. 4Matic on mielestäni ennallaan ja sehän on vain hyvä asia, mutta toimintaan luiston rajalla en perehtynyt.

Ajotila-asetuksia on nyt BMW tyyliin useita. Minulle riittää jo Comfort, joka tuntuu rauhalliseen ajotapaan sopivalta.

7G-Tronicin toiminta tuntuu tutulta. Otan tämän hyvänä uutisena olettaen omani toimivan nyt kuten pitääkin? Rattiflipujen toiminta on tosin uudenlainen, eikä pitkä painallus oikealla palautakaan aina D-asentoa, vaan nyt on mukana erityinen manuaalivaihtomoodi. Tästä tulee ainoa valituksen aiheeni, joka saattaa tosin olla invalid user error? Omaani voi käyttää täysin sokkona, kun lyhyt napaus on aina pakkovaihtopyyntö ja pidempi painallus oikealla palauttaa aina D asennon olipa lähtötilanne mikä tahansa. Nyt joudun katsomaan mittaritaulusta, minne mikäkin painallus vaihteensiirron vie. Ehkä nuokin oppisi aktiivikäytössä?

Maantiellä Cee kulkee muuten virheettömästi, paitsi että urissa tunnen leveän ja matalan talvirenkaan uraherkkyyden ajoittaisena vetelynä. Yllättävää, ettei edes 4Matic eliminoi tuota häiriötä? Lievempi se tosin on kuin vaikkapa omassani yhtä leveillä talvirenkailla.

Kaupunkiin palatessa mukulakiveyksellä Cee häviää jousitusmukavuudessa Comfort-asetuksessakin pehmojousituksella tehtaalta toimitetulle E-sarjalaiselle, mikä ei liene virhe vaan lifestyle kysymys. Senkin saanee vaihdettua Airmaticilla, jos sellaisesta pitää?

Vakio testilenkkini kulutuslukema liikenteen seassa on tietenkin vain suuntaa antava, mutta kesällä vajaavetoisella hieman reiluun viiteen litraan menevä lenkki jätti kulutusnäyttöön 6.1, mikä on minusta odotettua vähemmän. Vajaa 5000 km ajetun esittelyauton "From reset" lukema oli 7.5 sadalle, mikä kuulostaa esittelykäytössä kohtuuliselta.

Oman autoni referenssikierros heti perään samalla reitillä näytti W212 mittaritaulussa 5.8 ja paljon enemmän keltaisen kolmion vilkkumista kojetaulussa, etenkin moottoritien sisäänmenorampilla, missä testilenkillä on tapana polkaista vähän reilummin.

4Matic on yhtä hieno kuin ennenkin ja Cee on taas parantunut yhden sukupolven verran. Olen jo suositellut edeltäjää ajajan autoksi jos tilat riittävät. Ajamisesta ei ole ainakaan huonompaa sanottavaa ja tilaa ja mukavuutta on taas entistä enemmän, joten kompromissi on taas kerran kääntymässä isompaan ja aikuisempaan suuntaan, kun Cee ei enää ole listan halvimman Tähdellisen roolissa.

Koska minulle optimaalinen muotoilu mallinnetaan kahdella Lego-palikalla, en kommentoi ulkonäköä muuten kuin että jos tuollaisen olisin tilaamassa, niin ilman muuta Exclusive paketilla. Tai ainakin eBaysta klassinen maski isotähtisen tilalle. Ja että on se hyvän näköinen farkkuna, kun on riittävän kulmikas.

Plussaa:
+ lisää tilaa
+ etuistuimet
+ ajettavuus
+ 4Maticin kulutus
+ mukavuus vanhaan Ceehen verrattuna
+ EDIT Meissenkerin muistuttamana: takapenkin uusjako tarjoaa tilavan suksiluukun

Miinusta:
- sekavampi 7G-Tronicin käyttöliittymä
- 4Maticin jarrujen vaatima uraherkkä rengaskoko
- samoissa alustan mitoissa W124 tarjoaa enemmän sisätilaa ja tavaratilaa
Viimeksi muokannut 740 GLE, 05.12.2014 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

C 250 BlueTec 4Matic T A Premium Business 58 515,00

Vakiovarusteena mm.
- Radio Audio 20 CD, Touchpad-kosketuslevy valikkojen ohjaamiseksi ja tietojen syöttämiseksi käsialasyötöllä
- Bluetooth handsfree, sis. HD-äänenlaadun ja Audio Streaming -toiminnon
- Monitoimiohjauspyörä, nahkaa, 3-puolainen
- Kevytmetallivanteet
- Kääntyvät takaselkänojat, kolmiosainen (40:20:40)
- Attention Assist -vireystila-avustin
- Collision Prevention Assist Plus -törmäyksenestoavustin

Premium-mallien varusteet vakiovarusteiden lisäksi
- 632 LED High Performance -ajovalot
- 218 Peruutuskamera
- 581 Thermotronic-ilmastointiautomatiikka, 3-vyöhykkeinen

Premium Business -varusteet Premium-mallien varusteiden lisäksi tai asemesta
- 427 7G-Tronic Plus -automaattivaihteisto
- 440 Vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin
- 235 Aktiivinen pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkat
edessä ja takana (peruutuskameran asemesta)
- 642 Intelligent Light System, LED-ajovalot
- 628 Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus
- 580 Comfort-ilmastointiautomatiikka (Thermatic), 2-vyöhykkeinen
- P15 Avantgarde ulkopuolen paketti, vaihtoehtoisesti P23 Exclusive ulkopuolen paketti tai lisähintaan P31 AMG ulkopuolen paketti
- P65 Etuistuinten mukavuuspaketti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeillaan toimiiko uusi osio. Pitää vielä siirrellä oikealle paikalle, tehdä eri osiot jne.
Tämä on nyt ensimmäisenä viestiketjuna W205:ssa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muotoilusta ku ol puhe nii minusta se o aika peräpuikko. Sedan siis. En tiedä, en vissii oo nähny farmaria ees kuvissa. 204 on muotoilultaan minusta erinomainen ja tässä on menty selvästi takapakkia kuin uusintavedos 2000 luvulta. (tai jenkkien 80 luvulta)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sergey kirjoitti:...aika peräpuikko...
Samaa mieltä, tuntuu jostain kulmasta katsottuna kuin siinä ei perää oliskaan. Takaylitys on lyhyt ja persaus kapenee ja pyöristyy todella "töpöhännäksi". Kyllä mersussa pitää olla kunnon perät!

Farkku on hieman paremman näköinen mutta aika perätön sekin.

Ässässä samanhenkinen muotoilu toimii huomattavasti paremmin koska mittaa on reilummin joka suuntaan ja se peräkin löytyy.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juuri niin! ei vain tila riitä "muotoilulle".
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Olen ottanut "kylmät tyypit" S205:sta Seinäjoen Käyttöautolla. Kojetauluun en oikein tykästynyt. Rauhallisuutta kaipailen. Se tabletin näyttö on jotenkin lätkäisty siihen ku ensin on suunniteltu alfa-tyylinen kojetaulu ja keskikonsoli.
No, en mä uutta henkilöautoa tuu varmaan ikinä ostamaan niin mun mielipiteillä ei oo merkitystä myynnin suhteen!

PS. Kummasti sitä silmä tottuu, neljän-viiden vuoden päästä mieli voi muuttua. Kuitenkin tällä hetkellä saman autoluokan autoissa BMW ja Audi ovat omaan silmään hienompia kojetaulultaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

740 GLE kirjoitti:Rattiflipujen toiminta on tosin uudenlainen, eikä pitkä painallus oikealla palautakaan aina D-asentoa, vaan nyt on mukana erityinen manuaalivaihtomoodi. Tästä tulee ainoa valituksen aiheeni, joka saattaa tosin olla invalid user error? Omaani voi käyttää täysin sokkona, kun lyhyt napaus on aina pakkovaihtopyyntö ja pidempi painallus oikealla palauttaa aina D asennon olipa lähtötilanne mikä tahansa. Nyt joudun katsomaan mittaritaulusta, minne mikäkin painallus vaihteensiirron vie. Ehkä nuokin oppisi aktiivikäytössä?
Oliko siinä vaihtomoodinapissa pelkästän S & W vai oliko vielä M?. Jos oli, niin noiden välillä voisi olla tuo ajatusero, että M:llä (manual) fliputellaan vain ylös ja alas. Muilla sitten voisi pelata se vanha systeemi.

Tämä oli sitten puhdasta spekulatsioonia. :whistle:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Roisto kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Rattiflipujen toiminta on tosin uudenlainen
Oliko siinä vaihtomoodinapissa pelkästän S & W vai oliko vielä M?. Jos oli, niin noiden välillä voisi olla tuo ajatusero, että M:llä (manual) fliputellaan vain ylös ja alas. Muilla sitten voisi pelata se vanha systeemi.
Kyllä siellä M on myös saatavissa noilla flipuilla ja siksi onnistuinkin sekoilemaan M ja D moodien välillä. Pakkovaihdoissa M-moodiin eksyttyäni en enää päässytkään pois pitkällä oikealla painalluksella.

En löytänyt oman 7G-Tronic Plussan tyylistä oikean flipun pitkän painalluksen painalluksen tapaista komentoa, joka aina palauttaa täysautomatiikalle olipa lähtötilanne mitä tahansa. Useilla pakkovaihdoilla korostetun moottorijarrutuksen jälkeen tuo on helppo tapa palata automaatille yhdellä pitkällä napsulla.

Sellainen saattaa olla olemassa, mutta en vaan löytänyt?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eldorado kirjoitti:tuntuu jostain kulmasta katsottuna kuin siinä ei perää oliskaan. Takaylitys on lyhyt ja persaus kapenee ja pyöristyy todella "töpöhännäksi". Kyllä mersussa pitää olla kunnon perät!

Ässässä samanhenkinen muotoilu toimii huomattavasti paremmin koska mittaa on reilummin joka suuntaan ja se peräkin löytyy.
Sergey kirjoitti:Juuri niin! ei vain tila riitä "muotoilulle".
Saman muodon skaalaus eri kokoluokkiin ei välttämättä toimi, vaan mitoitusta saattaa joutua hieman sovittamaan saman vaikutelman aikaansaamiseksi. Jonkun mielestä Möhkö Ässä osoitti saman asian toisin päin?

Jälleen kerran huomaan tässä keskustelussa, kuinka helppoa pölkkypääinsinöörin elämä on. Enzo Ferrarin periaattein aerodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa tehdä moottoreita ja toimiva on kaunista.

Uusi Cee jatkaa Mersun jo W124 mallista alkanutta katkaistun Kamm-korin perinnettä, eli pisaramuotoa, josta pisaran voimakkaasti taakse päin kapeneva häntä pistetään poikki reilun metrin verran taka-akselin takaa.

Vaikka ei siltä näytäkään, Ceen akseliväli on suunnilleen W210 ja W211 puolivälistä, mikä on ajamisen kannalta loistava asia. Kun vielä raideleveyskin on selvästi vanhaa E-sarjaa suurempi, mahdolistavat takaveto ja ison auton alustan mitat sekä rauhallisen vakauden että pikkuautomaisen ketteryyden, ihan kumpaa vain kuski sattuu pyytämään.

W205:n ajaminen helpottaa kovasti muotoilun hyväksymistä hienon ajettavuuden ja pienen kulutuksen hintana.

Eikä se peräosakaan todellisuudessa mikään lyhyt ole, kun takaylitystä on toista metriä. On sitä 8.8 senttiä vähemmän kuin vahvaperäisessä Väyrysessä. Takaosa on siis ihan normaaleissa mitoissa, mutta muotoilu ei ehkä ihan onnistunut.

Pidän tämän jälleen yhtenä lisänäyttönä viivottimesta luopumisen turmiollisuudesta auton muotoilussa :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Peräpuikko se W205 on. Audi A4:stä matkittu. Oikeanlainen sedanin takapään muotoilu löytyy mm. Mercedes W210:stä ja W212:sta.
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

740 GLE kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Rattiflipujen toiminta on tosin uudenlainen
Oliko siinä vaihtomoodinapissa pelkästän S & W vai oliko vielä M?. Jos oli, niin noiden välillä voisi olla tuo ajatusero, että M:llä (manual) fliputellaan vain ylös ja alas. Muilla sitten voisi pelata se vanha systeemi.
Kyllä siellä M on myös saatavissa noilla flipuilla ja siksi onnistuinkin sekoilemaan M ja D moodien välillä. Pakkovaihdoissa M-moodiin eksyttyäni en enää päässytkään pois pitkällä oikealla painalluksella.

En löytänyt oman 7G-Tronic Plussan tyylistä oikean flipun pitkän painalluksen painalluksen tapaista komentoa, joka aina palauttaa täysautomatiikalle olipa lähtötilanne mitä tahansa. Useilla pakkovaihdoilla korostetun moottorijarrutuksen jälkeen tuo on helppo tapa palata automaatille yhdellä pitkällä napsulla.

Sellainen saattaa olla olemassa, mutta en vaan löytänyt?
Omassani varsinaisia vaihtomoodeja on ainakin kaksi selvää Sportti ja COmfort, lisäksi on Sportti+ mutta sen ero sporttiin taitaa olla aikas pieni eikä välttämättä vaikuta vaihteistoon juurikaan. M moodi menee flipuista ja on esim ohituksissa kätevä koska sillä saa pudotettu pykälän alemmaksi kätevästi ilman moodin vaihtoja. Manuaalimoodi menee sitten 15s kuluttua pois päältä jos sitä ei käytä enää. Itse pidän tästä toimintatavasta, koska automaattia tulee yleensä ajettua automaattina, muuten olisin ostanut manuaalin.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Iltasanomien perjainumerossa oli koeajossa W205 hybridi.

Kiihtyvyys 0-100 km/h oli 6,4 sekuntia , joka on huima arvo.

Kulutuksenpuolesta auto oli pettymys kuten nämä hybridit yleensäkin. Autovalmistajan lupaama keskikulutus on 4,0 litraa sadalle kilomterille, joka edellyttää että maantieajossa päästäisiin alle neljän litran ja kaupunkiajossa mentäisiin hybridiavusteisesti vähän päälle neljällä litralla.

Toteuma koeajolla oli tankkauksesta mitattuna 6,7 litraa, joka on pettymys, niin kuin näiden pientehohybridien kohdalla tahtoo olla :roll:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tulipa ensimmäistä kertaa ajettua 205 koppaista tänään, kyseessä C220 Bluetec farkku. Muuten varsin kiva peli mutta melutaso - varsinkin rengasmelu - liian kova tämän hintaluokan autoon.

Kun perään ajeltiin E-mallilla samalla tekniikalla niin eron todella huomasi, E on hiljainen ja sitämyöten mukavampi matka-auto. Tokihan se hintaero jossain näkyy, ja selvimmin juurikin tässä melutasossa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Satakunta kilomeetriä takasohvaa koeistahtanut, mikäpä hänessä. Karvajakkara 1,8 turbiinipensa, ilman tykötarvikkeita. Sähkötuolit ja automaattiloota. Sompaimiin en ole vielä tullut tarttuneeksi, ei heti tohi ettei tule pettymyksiä. :D

Mutteri ja Patteri meni sitten tuommoseen hankkiutumaan kysymättä ensin..

No toivotaan pitkiä kilometrejä. :? :roll: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mulle annettiin tänään koeajoon S205 200 CDI automaatti ilmajousilla. Otin 40 km testilenkin sisältäen maantieajoa, pieniä kiihdytystestejä sekä kaupunkiajoa Seinäjoen perjantain alkavassa ryysiksessä. Keli oli kuiva syysilma +8,5.

Auto käyntiin, tikusta D silmään ja rauhallisesti liikkeelle radio hiljaisena. Auto on hiukan hiljaisempi kuin oma S204, mutta ero ei ole kovin huomattava. Tässäkin on alla kitkarenkaat joten vertailu on reilu ja vastaa omia autoilutottumuksia.

Monitoimiviiksen ja vakkarin paikat ovat vaihtuneet joten alkuun meinasin säheltää niiden kanssa. Audissa on vakkari samalla tavalla piilotettu. Vauhdissa säätelin istuimenkin vielä kohdilleen, liikuteltava reisituki oli hyvä vetää eteen ja sähköisillä ristiselän tuen yms. säädöillä sain vielä hienosäätöä. Tuli mieleen Volvon kuorma-auton parempi istuinmalli ja sen hyvät säädöt.

Kiihdytyksessä huomaa, että 136 hv on aika vähän. Kun nilkan ojentaa, moottori alkaa pitää kovaa ääntä mutta vauhtia ei oikein kerry. Noh, sitten huomasinkin ajomoodin valintakytkimen ja siirryin kohdasta "ECO" kohtaan "Sport", joka helpotti vaihteiston reagointia mutta kiihtyvyys ei juuri parantunut. Suosittelen itselleni tulevaisuudessakin vähintään 220 CDI:tä

Ajomoodin valinta vaikutti jousitukseen ja ohjaukseenkin ja kaikkia kokeiltuani päädyin lukitsemaan itselleni Sportin. Siinä ohjaus on BMW-tyylisempi ja jousitus antaa vihjeitä tiestä paljon enemmän kuin Comfort-asento. Navigaattoria en päässyt kokeilemaan, koska se nappi ei toiminut. Ilmeisesti tässä yksilössä ei sitä ollut. Radio, auton asetukset sun muut kulutus-seurannat ovat helposti selattavissa. Asenne isoa tablettiruutua kohtaan pehmeni. Kyllä sen kans pärjää, vaikka elegantti se ei olekaan.

Ajoasento, näkyvyys ja yleinen helppokäyttöisyys ovat hyviä enkä löydä mitään muutettavaa tällä lenkillä. Mersu on pitänyt itsensä tutun tuntuisena yrittämättä olla liian urheilullinen.

Semmoinen fiilis S205:stä jäi, että 204 -koriin verrattuna muutos ei ole niin suuri kuin 203:n ja 204:n välillä. Kyllä mä tällaisen voisin ostaa. Ei tämä mikään tajuntaa räjäyttävä elämys ollut mutta onhan uudempi aina parempikin joltain osin, ainakin kulutukseltaan.

Mersun laadusta 204:n kohdallakin kertoo jo että 190 tkm ja risat ajettu oma auto ei tuntunut yhtään väsähtäneeltä kun lähdin sillä kotia päin. Ei tarvi vaihtaa autoa uudempaan ainakaan sen takia että se tuntuu vanhalta ja raihnaiselta.

Jatketaan nykyisellä vielä pitkään, mutta S205 on korkealla listalla ku seuraajaa etsin :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Eldorado kirjoitti:Tulipa ensimmäistä kertaa ajettua 205 koppaista tänään, kyseessä C220 Bluetec farkku. Muuten varsin kiva peli mutta melutaso - varsinkin rengasmelu - liian kova tämän hintaluokan autoon.

Kun perään ajeltiin E-mallilla samalla tekniikalla niin eron todella huomasi, E on hiljainen ja sitämyöten mukavampi matka-auto. Tokihan se hintaero jossain näkyy, ja selvimmin juurikin tässä melutasossa.
Vanha ketju, mutta näköjään muillakin on havaintoa rengasmelusta. Avasin tästä jo äsken erillisen viestiketjunkin, kun mielestäni tähän on aihetta.

205-korista harkitsevalle ehdotan ainakin itse kokeilulenkin tekemistä hieman huonommalla päällysteellä ennen päätöksen tekemistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W205”