w210 270 cdi - 01, EPC - Kiihdytyksessä.

Vastaa Viestiin
arvali
Viestit: 5
Liittynyt: 04.7.2012 0:18

w210 270 cdi - 01, EPC - Kiihdytyksessä.

Viesti Kirjoittaja arvali »

Mikähän voisi olla vikana otsikon mesessä?
Kun kiihdytetään isoilla vaihteilla voimakkaasti, kierroslukualueella ~1500- 2800, mottorin veto loppuu ja EPC - tulee tauluun. Eli moottori sammuu. Käynnistyy heti uudelleen, kun avain käännetään virta pois ja takaisin. Tätä ei esiinny kierrosalueen yläalueella. Kyseessä manuaali. Erittäin hankala ohitustilanteissa, jopa vaarallinen 😥. Ilmamassa-mittari vaihdettu, imusarja ja egr nuohottu, läpät poistettu. Mikä vialla? ??? :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä tuo johtuu polttoaineen paineen riittämättömyydestä, joka taas johtuu siitä että suutin tai useampi on huonossa kunnossa tai/ja korkeapainepumppu viallinen.
Mainitsemasi tehdyt toimenpiteet eivät varmastikaan auta, mutta eipä niistä haittaakaan ole vaikka olisi yritetty tätä vikaa niillä korjata.
oulaistenliikenne.fi
arvali
Viestit: 5
Liittynyt: 04.7.2012 0:18

Viesti Kirjoittaja arvali »

Tämä kyseinen yksilö huilannu 560 tkm. Mitä nuot suuttimet ja pumppu yleensä kestää ajoa.? Se on kyllä ollut huomiona, että savutus on lisääntynyt polkastaessa.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Pumpuista en osaa sanoa muutakuin että ei olisi ollenkaan tavatonta että hajoaisi 560tkm kohdalla, on se vaan niin suuri lukema.

Suuttimia periaatteessa alkaa yleensä hajoilemaan siitä 200tkm lukemista ylöspäin. Starilla pääsee tutkailemaan suuttimien korjausarvoja joista näkee suuttimien kunnon.

Toki jos tiedät että orkkissuuttimet siellä on niin varmasti ovat kuluneet noilla kilometreillä. Siinä tapauksessa lähtisin myös liikkeelle uusimalla ensin ne ennenkuin koskee pumppuun joka kuitenkin harvemmin hajoaa jos vrt. Suuttimiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sakari edellä kertoikin ... lisätään vielä että suuttimista pitäisi mitata ohivuodot. Haulla löytyy hyvät ohjeet.
arvali
Viestit: 5
Liittynyt: 04.7.2012 0:18

Viesti Kirjoittaja arvali »

Jep. Hyvä ohje löytyi ohivuotojen mittailuun. Tein sen letkuvirityksen suuttimien ylivuotoputkien liitoksiin. Minuutin aikana tyhjäkäynnillä tuli n 9 ml löpöä letkuihin. Keskinäistä eroa suuttimien kesken en saanut havaittavaa eroa. Eli aika tasaista oli ohivuoto. Taitaa olla tuo 9 ml aika normaaleissa rajoissa kuiten ??
-voisko railpaineensäädin vihoitella?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”