Simoksin 300SEL

touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

otappas se rele pois paikaltaan ja koita jollakin tikulla ettei johto liittimet pakene paikaltaan kun releen painaa paikalleen :wink:
voihanse pumppukin olla viallinen, vai haiskaahtaako pensa :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Joo eipä oo tullu katteltua ässää vielä. Ensviikolla alkaa loma niin on aikaa tutkia. Mutta sattu sitte tämmönenki..

Kuva

Naapurin ruohonleikkurista golfpallon kokonen kivi ja räkspoks. Onneks olin ulkona just sillon :roll: Kehtas vielä väittää vastaan vaikka seisoin siinä vieressä. Hohhoijaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

maksumieshän on sitten varma :D
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:maksumieshän on sitten varma :D
Juu, toisaalta on tää kyllä ihme pirssi kun ensin tulee paku keulaan ja sitte lentää kivet umpion lasiin :D Onneks ei tuohon w140:n osunu olis v*tuttanu paljon enemmän.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Käväsin hakemassa uuden lasin umpioon, 40e kustansi.

Kuva

Näyttää kyllä hölmöltä nyt kun toinen lasi haalistunu vanha ja toinen uus :D

Samalla virtapiikillä aattelin kömpiä sinne auton allekkin kun kerranki jakso ruveta niin sieläpä oli bensapumpun toinen piuha katki ja autohan hörähti hienosti käyntiin heti 8)

Kyllä huomaa autolla ajetut kilometrit kun kattoo esim sitä bensapumppu-suodatin hässäkkää niin on kyllä niin läpiruosteinen möykky että morjes.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kannattaa seurailla että kertyykö umpioon kosteutta.

Mulla meni aikanaan myös lasi rikki ja hain uuden tarvikkeen muistaakseni Motonetista. En saanut sitä lasia koskaan tiiviiksi vaan aina oli kosteutta sisällä. Sitten kun vaihdoin käytetyn originaalin paikalleen niin kosteusongelma loppui.

Menee nopeasti huonoksi se heijastinpinta jos on vettä sisällä. Mulla pääsi tuo heijastin hapettumaan ja se vaikuttaa selvästi valotehoon. Myös ulkonäköön on vaikutusta jos silmät ei ole enää kirkkaat.

Tuota itse heijastinpintaa ei vissiin enää saa edes uutena.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Samuli H kirjoitti:Kannattaa seurailla että kertyykö umpioon kosteutta.

Mulla meni aikanaan myös lasi rikki ja hain uuden tarvikkeen muistaakseni Motonetista. En saanut sitä lasia koskaan tiiviiksi vaan aina oli kosteutta sisällä. Sitten kun vaihdoin käytetyn originaalin paikalleen niin kosteusongelma loppui.

Menee nopeasti huonoksi se heijastinpinta jos on vettä sisällä. Mulla pääsi tuo heijastin hapettumaan ja se vaikuttaa selvästi valotehoon. Myös ulkonäköön on vaikutusta jos silmät ei ole enää kirkkaat.

Tuota itse heijastinpintaa ei vissiin enää saa edes uutena.
Tarvike tuokin on, huomasin että alkuperänen boschin lasi oli liimattu tiivisteeseen, lieneiskö että vaikuttaa? En kuitenkaan alkanu tota tarviketta liimaamaan ainakaan vielä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mielestäni silloin laitoin jotain liimaakin siihen lasiin mutta silti en saanut pitämään. Orggislasilla sitten ei ollut mitään ongelmaa.

Saattoi olla joku kakkoslaatuinen tuo minun yksilö.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Samuli H kirjoitti:Mielestäni silloin laitoin jotain liimaakin siihen lasiin mutta silti en saanut pitämään. Orggislasilla sitten ei ollut mitään ongelmaa.

Saattoi olla joku kakkoslaatuinen tuo minun yksilö.
Seuraillaan tilannetta.. Pitäs leimalla käydä tosin nyt. 3kk vielä aikaa mutta jos hakis vikalistan kun lomalla on lauantaista lähtien :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noniin, eukko kävi taas pitemmällä reissulla ja kuskin ikkuna jämähti ala-asentoon. Napista painamalla kuuluu ääni mut ikkuna ei liiku mihinkään. Eli onkohan moottori nyt tiensä päässä? Oven ku laittaa kiinni niin kuuluu kolahdus, voiko sielä olla joku irti? Ei näy ainakaan ikkuna ala-asennossa mitään mikä olis irti jostain.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siellä on se nostovarsi pois paikoiltaan, nostomekanismi väärässä asennossa taikka nostin vaurioitunut :wink: mulla oli vika asennossa ja kävi juuri noin, väärä asento :idea:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:siellä on se nostovarsi pois paikoiltaan, nostomekanismi väärässä asennossa taikka nostin vaurioitunut :wink: mulla oli vika asennossa ja kävi juuri noin, väärä asento :idea:
Harmi kun ei sinne oikein näe. Kaikki ne alimmat muoviholkit, sivummaiset ja se koneisto keskeltä näyttäs olevan ihan paikallaan. Yritin heilutella eestaas mut pysyy paikallaan, en tiä hämääkö tuo kolahdus vaan laittaessa ovi kiinni kun ei oo ovipahvia paikallaan sitte.. Luulis tuon moottorin vähän yrittävän edes kun painaa katkasijaa? Ei tapahdu muuta kun naksahtaa vaan ja ei liiku mihinkään.

Oiskohan se ny se moottori kaput vai otanko nostohässäkän ulos? :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota se nostohässäkkä ulos sieltä ja tarkista samalla nostimen hampaat että kaikki on tallella, mulla putos vaan sen lasin etummainen pää pois paikoiltaan ja teki juuri tuolleen kun kerroit, säädä tarkaksi se ikkunan taka ohjain on hyvin suorassa lasiin nähen :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

En nyt taas oikein ymmärrä, moottori ei sanonu mitään vaikka kokeilin useaan otteeseen. Otin sen sitte pöydälle nostinhässäkän kanssa ja avasin, pyöri ihan ilosesti kun kokeilin pelkkää moottoria irrotettuna. Kasailin kaikki takasin paikalleen ja nyt toimii taas :lol: En oo ihan varma oliko se lasin ulommaisen pään muovipalikka pudonnu pois paikaltaan tai ei..

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se moottorihan ottaa maansa itse kiinnityksestä ja ne kaksi napaa on eri suuntiin, ylös ja alas :wink:
ulommainen pää minullakin oli pois paikaltaan :idea:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ainakin 124:ssa (joka on pitkälti samaa ikäluokkaa) moottori vaihtaa suuntaa johtojen napaisuutta kääntämällä. Maadoitus ei ole rungon kautta. Noin voidaan suunnan vaihto tehdä yhdellä käämityksellä, kun runkomaa ja omat navat nostolle & laskulle vaatisivat omat käämit tai jotain älyelektroniikkaa moottorin sisään.

Toki en ole nähnyt 126:n kytkiksiä. :nocando:

EDIT: (No nyt oon nähny. :D)
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Roisto kirjoitti:Ainakin 124:ssa (joka on pitkälti samaa ikäluokkaa) moottori vaihtaa suuntaa johtojen napaisuutta kääntämällä. Maadoitus ei ole rungon kautta. Noin voidaan suunnan vaihto tehdä yhdellä käämityksellä, kun runkomaa ja omat navat nostolle & laskulle vaatisivat omat käämit tai jotain älyelektroniikkaa moottorin sisään.

Toki en ole nähnyt 126:n kytkiksiä. :nocando:

EDIT: (No nyt oon nähny. :D)
Kuva

t.
Risto
jaa voi olla noinki, mutta omasta kun koitin pyörittää akulla, moottori pyöri vain laittamalla maan runkoon ja suunnan vaihto molemmista navoista, jos laitoin maan toiseen nastaan ja viereiseen sähkön niin eipä tapahtunut mitään ei sitten kumminkaan päin vaikka vaihto napoja, pyöri vain maadottamalla rungon :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tärkeintä että toimii nyt :D

Laitoin 235/40R18 renkaat nyt noihin 18x9,5":n että on laillinen niin ei tarvii leimalle aina vaihtaa peltivanteita. Yllätyin kyllä ettei raavi mihinkään vaikka takana 20mm adapteri :roll: Aiemmin oli 215/40.

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

touhottaja kirjoitti:jaa voi olla noinki, mutta omasta kun koitin pyörittää akulla, moottori pyöri vain laittamalla maan runkoon ja suunnan vaihto molemmista navoista, jos laitoin maan toiseen nastaan ja viereiseen sähkön niin eipä tapahtunut mitään ei sitten kumminkaan päin vaikka vaihto napoja, pyöri vain maadottamalla rungon :roll:
Siinähän voi tieten olla vuosimallieroja tms. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihtelin ohjaustehostimen öljyt ja suodattimen tänään huuhtelemalla. ATF220 ajoin pari litraa lävitte.

Keveni ohjaus mukavasti :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mistähän pääsee vettä kuskinpuolelle etu ja takajalkatilaan? Piti pesun jälkeen imuroida kaara niin ihan märkiä sieltä lattiamaton alta :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kattoluukun vuotovesiletkujen lähdöt on yleensä läpimädät. Niistä valuu vedet lattioille.

Siis jos autossa on se luukku :D
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ei tässä mun muistaakseni ollut kattoluukkua :tuumaus: Varmaan tuulilasin karmit haperot ja vuotaa sieltä :ei_tajuu:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Joo ei ole kattoluukkua ei. Tuulilasin ympärillä olevat "kumit" tosin on ihan haperoa :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ne kumit on pelkkiä koristeita, itse lasihan on liimattu :idea: Mulla kun oli se 420SEL niin siinä tuli vettä lorinalla sisään lasin yläreunasta. Kumia kun raotti, niin alla oli ihan haperoa peltiä :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voihan sitä olla sulakerasian alla hiukka pehmosta :oops:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Humm. sulakerasian alla ihan kovaa peltiä, mitä nyt lehtiä kertyy sinne. Mutta tuo kuskin helma on mätä etupäästä ja sieltä varmaan päässyt hiekkaa,vettä ym tonne maton alle. Lieneiskö sieltä edenny? Pitää varmaan ottaa asiaks ja laittaa se helma kuntoon jos joku tämmöseen viittii koskea :D Veikkaisin että sieltäkautta menee vesi sisään.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

simoks kirjoitti:Humm. sulakerasian alla ihan kovaa peltiä, mitä nyt lehtiä kertyy sinne. Mutta tuo kuskin helma on mätä etupäästä ja sieltä varmaan päässyt hiekkaa,vettä ym tonne maton alle. Lieneiskö sieltä edenny? Pitää varmaan ottaa asiaks ja laittaa se helma kuntoon jos joku tämmöseen viittii koskea :D Veikkaisin että sieltäkautta menee vesi sisään.
juu ja katto samalla etu kynkän kiinnitys kohta, onko millasessa kunnossa, kaavi vähän massoja tukikohan ympäriltä, näkee paremmin :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Otin lattiaverhoilut auki ja kuivattelin yhen illan niitä ja seisokoon nyt tuola tallissa sateen suojassa ja ajelee vaan kuivalla kelillä niin ei pitäs ihan mädäntyä koko laitoksen.

Kävin leimalla äsken ja muuten kaikki kunnossa paitsi tuo käsijarru edelleen niinku viimevuonna, se vaijeri ainakin rispaantunu siitä keskikohdasta minkä veikkaisin olevan syypää kun muuten käsijarruremppa tehty muutama vuosi sitten :!:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

simoks kirjoitti:Otin lattiaverhoilut auki ja kuivattelin yhen illan niitä ja seisokoon nyt tuola tallissa sateen suojassa ja ajelee vaan kuivalla kelillä niin ei pitäs ihan mädäntyä koko laitoksen.

Kävin leimalla äsken ja muuten kaikki kunnossa paitsi tuo käsijarru edelleen niinku viimevuonna, se vaijeri ainakin rispaantunu siitä keskikohdasta minkä veikkaisin olevan syypää kun muuten käsijarruremppa tehty muutama vuosi sitten :!:
Noniin leima kerkeskin jo mennä vanhaks mutta vaijeri vaihdettu ja leima tuli vaikkakin vaatinee kiristystä vielä. Vaijeri meni kojelaudan takaa ja joutu purkaileen vähän turhan paljon että sai vaihdettua.

Samalla kaasupoljin oli rikki, ollut kovin tahmee liikerata aina vaan luulin ominaisuudeks, herkisty kyllä pirusti tuntuma nyt uudella polkimella.

Meinas nainen alkaa laitteleen hylkyä takacambereista ja kun otteessa 225/40R18 ja nyt alla 235/40R18 niin kuulemma ei sais olla isommat mitä otteessa :roll: Onko nykyään tosiaan näin että pyörät pitää olla täysin suorassa? Ei ennen oo sanottu mitään vaikka jokanen auto ollu madallettu ja takarenkaat vinossa :lol:

Sai onneks puhuttua läpi.
Viimeksi muokannut simoks, 25.7.2018 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”