420 CDI kokemuksia?

Vastaa Viestiin
Sakari

420 CDI kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sakari »

420cdi koneesta kokemuksia?

Tuossa katselin vähän tuolla koneella olevalla 211 korista. Eipä tuot tarjonta nyt ihan mieletöntä ollut mutta jotain mielenkiintoisia löytynee suomestakin.

211 korinen muutoin kyllä tuttu mutta moottorista ei mitään kokemuksia, kestääkö jakopäät, ahtimet, laatikot noilla väännöillä jne?
Kesällä olis viimein varmaan aika luopua 124 alkaa olemaan aika loppu kaikinpuolin.

Tuolla koneella sekä yleisesti hyvällä varustetasolla oleva olis hakusessa, autoihminen olen ja kyllästynyt tuohon 124 kunnei siinä mitään varusteita ole.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mersun paras moottori.
Mersun paras vaihteisto.
Mersun paras voimansiirto.
Tekniikaltaan paras yhdistelmä ikinä, vieläpä selkeästi, eikä parempaa tule, kun kasikonetta ei enää tehdä.
Takatuuppariin tarvii lukon.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tuikku kirjoitti:.
Mersun paras moottori.
Mersun paras vaihteisto.
Mersun paras voimansiirto
Hienosti sanottu.

Mutta kestääkö ne?
Jos ajatellaan vaikka 400-500tkm ajosuoritetta vakiona niin onko moottori ja loota rempattu 5kertaa?

Se ei moottorista/vaihteistosta hyvää tee että siitä saa järjettömästi tehoa jos se ei kestä ajaa sitä oletettua ajomäärää joka mersun tiisselin tapauksessa on siellä +500tkm.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Niin tuo kestävyys on myös oleellinen osa tätä kokonaisuutta. Sen ymmärtää tietysti että joskus näihin menee tonni joskus kaks korjauksiin mutta ei se nyt käy että auto pajalla seisoo jatkuvasti jonkun vian takia.

Mites tuo lukkoperä, eikö ole kaikissa vakiona?

Suomen tarjonta on kilometreissä siellä 170-300tkm niin olisi tosiaan hyvä tietää tuosta kestävyydestä.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos mahdollisimman halvalla haluaa ajaa, niin kasikone ei ehken ole oikea vaihtoehto.
Mutta kun on kasilla vähän aikaa ajellut, huomaa, ettei muuta vaihtoehtoa olekkaan. Se on huumetta, perheuton/maasturin tilat, urheiluauton suorituskyky.

Vanhojen, käytettyjen autojen kestävyydestä en sano mitään.
Ei ole eemelissä lukkoa vakiona, ML,ssä taas on. S,stä en tiedä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Kylläpäs se onkin komee.
Kuva

Mitään en tolle osais tehä, mitä nyt öljynsuodattimen vaihtaa. :ei_tajuu:
Sauvakävelin siellä järven jäällä - opin avantouinnin!
-Matti Nykänen
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Niin tuollapa on oikeen strip-tiissiä:

http://www.pimpowski.de/mercedes_w211_m ... 20cdi.html
Sauvakävelin siellä järven jäällä - opin avantouinnin!
-Matti Nykänen
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minkälainen painojakauma tuommoisessa V8:ssa on?
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

tuikku kirjoitti: Vanhojen, käytettyjen autojen kestävyydestä en sano mitään.
Ei ole eemelissä lukkoa vakiona, ML,ssä taas on. S,stä en tiedä.
Ei kait W211 ole edes lisävarusteena ollut lukkoperää tarjolla? Paitsi ehkä AMG:ssa?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä siihen lukon saa, eemeliin(kin).
Hyvän saakin.
Nimeltään Quaife.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Taitaa tuollainen perän muutostyö käydä sen verran kalliiksi, että katselee sitten mieluummin 4Maticeja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”