G-Mersun kytkin ei irroita!

Vastaa Viestiin
jongunpatruuna
Viestit: 2
Liittynyt: 05.3.2017 21:56
Paikkakunta: Pudasjärvi

G-Mersun kytkin ei irroita!

Viesti Kirjoittaja jongunpatruuna »

Tuli laitettua toista vuotta sitten G-mersu, 460 300 Td v. 1983 , lyhyt malli, johonka oli jo vaihdettu OM 603 TD , manuaali 5 vaihteinen 717430 laatikolla. Viime syksynä laitoin W210 300TD farkun v. 1998 km 350000. Josta vaihdoin moottorin, tällä samalla laatikolla, kun otin entisen moottorin pois, irrotin työsylinterin vaan irti, en käyttänyt letkua irti, työntää sylinterin pitkälle kun irrottaa sen kytkinkopasta. Kun panin 606 moottorin paikoilleen ja työsylinterin paikoilleen, niin ei irrota sitten millään vaikka mitä teen. Missä on vika. Ostin uuden työsylinteri ja pääsylinerin. Ei kummene. Tilasin Saksasta uuden asetelman ja levyn m228. Eikä irrota. On ilmattu paineella ja jarrulla, ilmaa ei pitäs olla. Kävi ajamassa tiellä, ei pidä tuo kytkin, onko tuo asetelma sitten liian alimittainen 606:lle. Onko kenelläkään konemusta tällaisesta
Kuva
jongunpatruuna
Viestit: 2
Liittynyt: 05.3.2017 21:56
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja jongunpatruuna »

Löytyihän siihen vika. Asetelma oli irti vauhtipyörän pinnasta 2mm, eli pultit oli pohjannut, en koskaan tullut katottua että onko ihollaan asetelma, koska pultit otti kiinni. Uudet pultit, asetelma kiinni, laatikko paikalleen, kytkin irrotti, aivan pohjasta kuitenkin, kun jatkoin työsylinterin vartta 1,5 cm niin jopa pelasi hienosti, ei 5 : sellakaan luistanut yhtään kun polkaisi kaasun pohjaan.
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tästä kyllä mielellään lukisi enemmänkin?

Kuvia kun laitat niin painase enter ennen linkin lisäämistä. Asettuu mukavammin kuvat tekstiin nähden.

Tekemisen meininkiä ;-)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”