-99 bensaväyrynen

Vastaa Viestiin
Sucellus
Viestit: 4
Liittynyt: 21.12.2016 13:59

-99 bensaväyrynen

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

Kaikki alkoi siiitä, kun tein sen suurimman mahdollisen virheen ja ostaa pamautin 250000 ajetun E240-koneella varustetun väyrysen. Alkuun kaikki tuntui sujuvan hyvin,koeajolla käydessä ei ollut mitään vikaa havaittavissa, kaikki toimi niinkuin pitikin. Muutaman päivän päästä sitten tapahtii jotain....noin puoli minuuttia starttauksen jälkeen auto sytytti parhaan vikailmoituksensa mitä se sattui hihastaan löytämään....BAS/ACC.SKID CONTROL....polkaisin kaasua, ja käynti tasaantui normaaliksi, sammutin auton ja starttasin uudestaan,kaikki oi taas hyvin muutaman päivän.

Kelataanpas joku viikko eteenpäin.....auto starttaa hyvin, ja toimii kylmänä erinomaisesti, mutta aina jossain kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen ASR syttyy, ja autolla voi ajaa enää maksimissaan 70km/h....

Staarin päässä käynti, ja koodien perusteella ilmamassamittarin vaihto,(lämpötila-anturi viallinen) sekä epäilys kaasuläppäkotelon vikaisuudesta....no eipä tietenkään se ilmamassamittari mitään auttanut.....marmoritiskille kysymään läppäkotelon hintaa, jonka kuultuani tuumasin että tuolla hintaa poljen koko paskan suohon.

Käytetty löytyi lähipurkaamolta, ja eikun jumppaamaan koteloa paikalleen.......eipä vaikutusta ei......etsimään ebaystä TULITERÄÄ läppäkoteloa, ja kuinka ollakkaan, sellainenhan löytyi Liettuasta viidesosalla marmoritiskin hinnasta, oi onnea!!!!!! Ja eikun kyttäämään seurantakoodia......ja sitä että se prkleen osa makaa viisi päivää kivenheiton päässä Vilnan lentokentästä.

No nytkähtihän se viimein liikkeelle, ja jo kolmen-neljän päivän kuluttua pitelin tärisevissä käsissäni tuota tekniikan ihmettä, itsensä Suuren Boschin omin käsin valmistamaa UPOUUTTA KAASULÄPPÄKOTELOA. VOISIN KUOLLA ILOSTA!!!!

Ja taas jumppaamaan osaa paikalleen, varmana siitä että se edellinen käytetty osa oli varmaan yhtä vikainen kuin se alkuperäinen. Auto käyntiin ja.....

Just. Aivan. Olipas yllätys. Mitäsvittuanyt????

Auto toimi edelleen samalla tavalla, eli kerrokset pystyi nostamaan kaasua painamalla kolmeen tonniin ja pystyi ajamaan pelkästään vikatilassa...ihan hyviä kaupunkinopeuksia.....kun sai lämpimäksi niin kaikki vaihteetkin latasi läpi kun isolle tielle pääsi, huippunopeuden ollessa 70km/h

Staarin päähän taas....saatiin nollattua läjä koodeja, ainoaksi jäi C1022....
Myöskin jäi sinne pajalle kyky nostaa kierroksia painamalla kaasua. Joten liikkuminen tapahtuu enää rynkyttävällä tyhjäkäynnillä ja pienimmällä vaihteella.....kaipa sitä noinkin pystyy kaupalla käymään...

Eli kysymykseni kuuluukin että pitääkö tässä vielä ecu vaihtaa ja sen lisäksi rattilukko ja virtalukko avaimineen että tuon saa toimimaan, vai paalaanko koko paskan ja otan opikseni kokemuksesta. Vai voisiko vikaa olla jossain muualla....kuitenkin laatikko ja ABS tuntuivat toimivan vaikka tuo vikatilassa olikin....
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: -99 bensaväyrynen

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sucellus kirjoitti:Kaikki alkoi siiitä, kun tein sen suurimman mahdollisen virheen ja ostaa pamautin 250000 ajetun E240-koneella varustetun väyrysen. Alkuun kaikki tuntui sujuvan hyvin,koeajolla käydessä ei ollut mitään vikaa havaittavissa, kaikki toimi niinkuin pitikin. Muutaman päivän päästä sitten tapahtii jotain....noin puoli minuuttia starttauksen jälkeen auto sytytti parhaan vikailmoituksensa mitä se sattui hihastaan löytämään....BAS/ACC.SKID CONTROL....polkaisin kaasua, ja käynti tasaantui normaaliksi, sammutin auton ja starttasin uudestaan,kaikki oi taas hyvin muutaman päivän.

Kelataanpas joku viikko eteenpäin.....auto starttaa hyvin, ja toimii kylmänä erinomaisesti, mutta aina jossain kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen ASR syttyy, ja autolla voi ajaa enää maksimissaan 70km/h....

Staarin päässä käynti, ja koodien perusteella ilmamassamittarin vaihto,(lämpötila-anturi viallinen) sekä epäilys kaasuläppäkotelon vikaisuudesta....no eipä tietenkään se ilmamassamittari mitään auttanut.....marmoritiskille kysymään läppäkotelon hintaa, jonka kuultuani tuumasin että tuolla hintaa poljen koko paskan suohon.

Käytetty löytyi lähipurkaamolta, ja eikun jumppaamaan koteloa paikalleen.......eipä vaikutusta ei......etsimään ebaystä TULITERÄÄ läppäkoteloa, ja kuinka ollakkaan, sellainenhan löytyi Liettuasta viidesosalla marmoritiskin hinnasta, oi onnea!!!!!! Ja eikun kyttäämään seurantakoodia......ja sitä että se prkleen osa makaa viisi päivää kivenheiton päässä Vilnan lentokentästä.

No nytkähtihän se viimein liikkeelle, ja jo kolmen-neljän päivän kuluttua pitelin tärisevissä käsissäni tuota tekniikan ihmettä, itsensä Suuren Boschin omin käsin valmistamaa UPOUUTTA KAASULÄPPÄKOTELOA. VOISIN KUOLLA ILOSTA!!!!

Ja taas jumppaamaan osaa paikalleen, varmana siitä että se edellinen käytetty osa oli varmaan yhtä vikainen kuin se alkuperäinen. Auto käyntiin ja.....

Just. Aivan. Olipas yllätys. Mitäsvittuanyt????

Auto toimi edelleen samalla tavalla, eli kerrokset pystyi nostamaan kaasua painamalla kolmeen tonniin ja pystyi ajamaan pelkästään vikatilassa...ihan hyviä kaupunkinopeuksia.....kun sai lämpimäksi niin kaikki vaihteetkin latasi läpi kun isolle tielle pääsi, huippunopeuden ollessa 70km/h

Staarin päähän taas....saatiin nollattua läjä koodeja, ainoaksi jäi C1022....
Myöskin jäi sinne pajalle kyky nostaa kierroksia painamalla kaasua. Joten liikkuminen tapahtuu enää rynkyttävällä tyhjäkäynnillä ja pienimmällä vaihteella.....kaipa sitä noinkin pystyy kaupalla käymään...

Eli kysymykseni kuuluukin että pitääkö tässä vielä ecu vaihtaa ja sen lisäksi rattilukko ja virtalukko avaimineen että tuon saa toimimaan, vai paalaanko koko paskan ja otan opikseni kokemuksesta. Vai voisiko vikaa olla jossain muualla....kuitenkin laatikko ja ABS tuntuivat toimivan vaikka tuo vikatilassa olikin....
Mulla oli hieman samantyylinen vika w202:ssa. Tosin se oli -95 c36. Siinähän vika korjaantui "itsestään" Johtosarha siinä lopunperin haprastui. mutta asnoisin vian olleen hapettuneessa johtosarjan liittimessä. Asr valo siis syttyi ja auto meni kotiinpaluumoodiin ja kaasupoljin muuttui tunnottomaksi.

Katseleppa niitä eculta tulpalle asti meneviä johdotuksia ja toki sama asr boxin osalta. Myös abs antureiden johdotus ja abs antureiden kunto.

Ja sellainen ihme kuin jarruvalokytkin. Mihin kaikkeen kiekkään vaikuttaa ton ikäisissä.

Mites tulpat, puolat ja mahdolliset etuvastukset?

Siis mittaile ja katso liittimet. Älä nyt kaikkea ala vaihtamaan jos ei oo rikki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sucellus
Viestit: 4
Liittynyt: 21.12.2016 13:59

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

Mukana tulleiden kuittien mukaan jarruvalokytkin vaihdettu viime vuonna, ABS ja jarruvalot toimivat.

Puolilta päin ei muistaakseni näkynyt vikakoodeja missään vaiheessa, ja käsittääkseni kaikki tulpat antavat edelleen kipinää, lähtee kyllä käyntiin kyselemättä. Rynkyttävä tyhjäkäynti johtuu siitä että ecu katkoo polttoaineen saantia, koska luulee auton olevan luisussa (näin ainakin staarin käyttäjä selitti) ja tämä kai on se mikä antaa vikakoodin C1022

Hauskaa tässä tosiaan on se, että ennen edellistä staarin nokassa käyntiä tuo härveli sentään yritti vastata kaasuun edes jotenkin...viimeisen läppäkotelon vaihdon yhteydessä tuli todettua että kierrokset ilmeisesti nousevat siksi että kone saa polttoainetta enemmän....ainakaan se kaasuläppä ei heilunut mihinkään suuntaan kaasua lisätessä....
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Luuleeko auto olevansa luisussa tyhjäkäynnillä ja vaihde vapaalla? Pitäisi kyllä kiertää nätisti jonnekkin 3000-4500 asti vaihde vapaalla tai p-asennossa. Vaihteen asennon tunnistus kunnossa? Toi koodi taitaa liittyä can pulmiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sucellus
Viestit: 4
Liittynyt: 21.12.2016 13:59

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

Ilmeisesti auto luulee olevansa luisussa, ASR ilmestyy välittömästi kun auton pamauttaa tulille, ei vastaa kaasuun millään tavalla viimeisimmän staarin nokassa käynnin jälkeen, jolloin myös ecun johdinpakkoja käytettiin irtaallaan ecusta ja tutkittiin, että onko liittimissä hapettumia...kirkkailta näyttivät lukuunottamatta yhtä pinniä jossa oli lievää hapettumista.

Tänään irroitin väyryseltä aivot lähemmin tutkittavaksi kylmäjuotosten varalta...syy tähän on että kerran (kuukausi sitten) tankille ajaessani ajoin vahingossa vähän liian läheltä bensapumppua, jolloin oikea etunen meni sen korokkeen yli, ja yhtäkkiä auton käynti tasaantui normaaliksi....tätä riemua kestikin sitten melkein neljäsataa metriä tankkauksen jälkeen....ilmeisesti se tömäys sai jotain hetkeksi kohdalleen jossainpäin autoa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

C1022
Mistä tämä vikakoodi kertoikaan, kun en noista numeroista niin...
oulaistenliikenne.fi
Sucellus
Viestit: 4
Liittynyt: 21.12.2016 13:59

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

tuolla aikalailla samantyyppinen tapaus http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... forum.html

ja tällaistakin: the fault code C1022 relates to communication between the ABS/TCS system, if this comms breaks down then you will get limited engine function. This is due to the engine ECU not recieving a signal from the ABS system, the most likely cause of this would be the ABS module

Ja kuten sanottua, abs tuntuu toimivan....

ja spekulointia lisää: The 1022 code means that the fault must be read out in the ME-SFI engine control module, I cannot see this as being anything to do with the ABS
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Star kertoo suomeksi vikakoodin ja antaa ohjeet jatkotarkastuksiin, eli mikä tuo vikakoodi on ja missä järjestelmässä ? Väylästä ja moottorin ohjainlaitteessa ? tarkemmin ??

Millä perusteella kaasuläppäkotelo on päätetty vaihtaa, ja mikä arvo näytti että auto olisi luisussa ? Kuitenkin Starilla asetitte autoon sen kotelon, kun saatu paikalleen, eli nollasitte ?

Anteeksi kun pelkkiä kysymyksiä, mutta yritän saada kiinni ongelmasta...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sucellus kirjoitti:Ilmeisesti auto luulee olevansa luisussa, ASR ilmestyy välittömästi kun auton pamauttaa tulille, ei vastaa kaasuun millään tavalla viimeisimmän staarin nokassa käynnin jälkeen, jolloin myös ecun johdinpakkoja käytettiin irtaallaan ecusta ja tutkittiin, että onko liittimissä hapettumia...kirkkailta näyttivät lukuunottamatta yhtä pinniä jossa oli lievää hapettumista.

Tänään irroitin väyryseltä aivot lähemmin tutkittavaksi kylmäjuotosten varalta...syy tähän on että kerran (kuukausi sitten) tankille ajaessani ajoin vahingossa vähän liian läheltä bensapumppua, jolloin oikea etunen meni sen korokkeen yli, ja yhtäkkiä auton käynti tasaantui normaaliksi....tätä riemua kestikin sitten melkein neljäsataa metriä tankkauksen jälkeen....ilmeisesti se tömäys sai jotain hetkeksi kohdalleen jossainpäin autoa...
Samanlainen vika oli tosiaan hyvin pitkälti omassa -96 c39. Kun käynnisti niin asr sytty ja tehot hukassa ja kaasupoljin meni sanoisinko löysäksi ja alkoi tapahtua vasta kun pisti lämän tiskiin ja sit se mitä ulos sai oli tyyliin kaikki kerralla. Korjaantui itsestään. Starilla tai liekkö ollut edes stari niin eivät saaneet kylläkään yhteyttä asr moduliin.

Veikkaan johto/liitin vikaa eli katkos tai oikkari jossain... Missäs auto on jos joku kurkkailis lisää starilla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”