sprinter 315cdi -08 ihmettelyä (dpf ja muut huollot)
sprinter 315cdi -08 ihmettelyä (dpf ja muut huollot)
Tervehdys!
Tuollainen otsikon mukainen jatko-ohjaamollinen matkailuautoksi rekisteröity kakkos pirssi tuli hommattua. Äänen perusteella polttaa loukkua aika usein joten pian joutais sen tyhjätä. Löytyy ilmeisesti pohjan puolelta ja ei ole mikään kaksinen homma sitä pönttöä tyhjätä. Samassa purkissa on varmaan katalysaattori joka kannattaa jättää paikoilleen että ala haista vanhalle diesel mersulle
Samalla kannattaa varmaan sulkea egr mekaanisesti tukkimalla sekä poistaa ohjelmasta. Näin tulis muutama vikakohde poistettua ja samalla varmaan voi tehoja huoletta lisäillä sinne lähemmäs 200hp paikkeille. Auto on automaatti loodalla.
Sitten huolloista, paljonko pitää varata moottoriöljyä? Riittääkö 2x4l kannu eli 8 litraa? Perään paljonko sinne menee? Koneeseen käy varmaan vaikkapa joku castrol 5w30 tms? Perään joku castrol syntrans tai vastaava? Peräöljyn määrä myös riittääkö 2 litran purkkia? Laatikko öljyt saa varmaan mb Koskinen vaihtaa kunhan joutaa varaamaan ajan. Toki kai sen itsekkin vois tehdä mutta ei hajuakaan miten se pitää tehdä. Pohja pois ja sielä varmaan suodatin. Mutta onko turbiinissa proppua, paljonko laitetaan ja tarkalleen mitä öljyä niin se on pimennossa
Tuollainen otsikon mukainen jatko-ohjaamollinen matkailuautoksi rekisteröity kakkos pirssi tuli hommattua. Äänen perusteella polttaa loukkua aika usein joten pian joutais sen tyhjätä. Löytyy ilmeisesti pohjan puolelta ja ei ole mikään kaksinen homma sitä pönttöä tyhjätä. Samassa purkissa on varmaan katalysaattori joka kannattaa jättää paikoilleen että ala haista vanhalle diesel mersulle
Samalla kannattaa varmaan sulkea egr mekaanisesti tukkimalla sekä poistaa ohjelmasta. Näin tulis muutama vikakohde poistettua ja samalla varmaan voi tehoja huoletta lisäillä sinne lähemmäs 200hp paikkeille. Auto on automaatti loodalla.
Sitten huolloista, paljonko pitää varata moottoriöljyä? Riittääkö 2x4l kannu eli 8 litraa? Perään paljonko sinne menee? Koneeseen käy varmaan vaikkapa joku castrol 5w30 tms? Perään joku castrol syntrans tai vastaava? Peräöljyn määrä myös riittääkö 2 litran purkkia? Laatikko öljyt saa varmaan mb Koskinen vaihtaa kunhan joutaa varaamaan ajan. Toki kai sen itsekkin vois tehdä mutta ei hajuakaan miten se pitää tehdä. Pohja pois ja sielä varmaan suodatin. Mutta onko turbiinissa proppua, paljonko laitetaan ja tarkalleen mitä öljyä niin se on pimennossa
Oho meneeopäs sinne paljon öljyä. Oletko jäähdytysnestettä koskaan vaihtanut paljonko sitä pitäis varata? 10 litraa varmaan ainakin mutta ei vältämåttä edes riitä.Jube kirjoitti:Öljyä menee moottoriin 11l, perään riittää 2 litran purkkia!
DPF kannattaa tyhjätä ja koodata poltto pois, pienentää mukavasti kulutusta
Onko kukaan koukkua tälläiseen joutunut asentamaan. Tuli tilattua saksasta koukku ja johtosarjan. Sarja näytti siltä että boxille otetaan ohjaussignaalit orkkis valoilta ja syöttö tuolle boxille sitten erikseen. Mahtaako sitä syöttöä saada mistään auton takapäästä vai onko tuotava sulakerasialta asti?
En ole vaihtanut jäähdytys nesteitä, veikkaan että luokkaa 10l voisi mennä!
Viimeksi muokannut Jube, 07.12.2016 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Meneekö heti vikatilaan kun loukku on tyhjä? Haen takaa sitä että voiko autolla ajaa tyhjäyksen jälkeen 100km päähän ohjelmoitavaksi? Seinäjoelta käsin katsottuna niin olisko se aj tech mihin sitten viedä ohjelmoitavaksi vai vaikuttaako lähialueilla joku mersu guru joka tuon korvausta vastaan hoitaa?
Koneeseen ja perään kävin hakemassa öljyt ja jokapaikkaan suodattimet. Edulliset onnainakin osat tähän. Onko kukaan törmännyt kuvalliseen kertomukseen laatikon öljynvaihdosta? Tottahan tuonkin itse tekee on sitä tullut kansiremppoja ja koneremppojakin tehtyä et kaippa sitä nyt yhdet laatikkoöljytkin osaa vaihtaa. Mittatikku pitää vissiin ostaa ja öljylaadusta ja määrästä laatikko on tarkka. Tässähän on 5v sähköloota.
Ja se hiukkassuodatin, onko samassa pöntössä myös katalysaattori?
Ja se hiukkassuodatin, onko samassa pöntössä myös katalysaattori?
Öljyt vaihdeltuna. 1.8 suunnilleen meni perään ja noin 11l koneeseen. Osaako joku sanoa mikä vois olla auton apukuskinpuolella oleva irrallinen leveä sähköliitin missä 3 johtoa. Roikkui irtonaisena turbon imupuolen paikkeilla. Dpf pakko ottaa pois samoin kun egr. Jatkuvasti on jokuvikatila päällä ei uskalla kyllä mihinkää kauas tuolla ajaa. Aika pettynyt olen kyllä kun vitosta vaihtoi tuohon sprintteriin. Ei ole vielä yhtäkään täyttä päivää ollut ilman mitään vikavaloa. ... no josko se tästä kun saa tuon kirotun dpf pois ensiksi.
Jatketaan yksinpuhelua. Hiukkassuodatin on suunnilleen apukuskin penkin alla. Heti turbon jälkeen oleva pömpeli on katalysaattori. Varasin ajan ohjelmointiin poistetaan samalla dpf ja egr. Menee vikatilaan jos dpf ottaa pois joten en viitsi alkaa sitä itse tyhjentämään kun pajalla meinasivat että on tunnissa tyhjä eli tarkoittanee noin 60e lisäkulua ohjelmoinnin lisäksi.
Eikö kukaan tiedä/viitsi katsoa mihin menee se koneen etupäässä oleva leveä ja ohut johtoliitin? Liittimessä on 3 johtoa mutta "tyhjiä pinnejä" tais olla kaks myös. Otin siitä kuvankin mutta näin puhelimen varassa surffaillessa sen lataaminen tänne tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä . Liitin on lähellä aliåainepumppua tässä roikkuu ainakin irtonaisena moottorin pakosarjan puoleisella sivulla[/img]
Eikö kukaan tiedä/viitsi katsoa mihin menee se koneen etupäässä oleva leveä ja ohut johtoliitin? Liittimessä on 3 johtoa mutta "tyhjiä pinnejä" tais olla kaks myös. Otin siitä kuvankin mutta näin puhelimen varassa surffaillessa sen lataaminen tänne tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä . Liitin on lähellä aliåainepumppua tässä roikkuu ainakin irtonaisena moottorin pakosarjan puoleisella sivulla
Photoresizer on hyvä ohjelma kuvien pienentämiseen foorumille sopivaksi. Kuva auttaisi kyllä paljon, voisi sanoa mihin mahtaa kuulua
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ilkeästi lainaan topikkia. Rovaniemellä seisoo samanlainen konerempattu rintteri, siellä ei nouse öljynpaineet ollenkaan.
yrittäneet 11litralla, sitte 5 litraa ylitäyttöäkin eikä mitään vaikutusta.
2x5sec käytetty käynnissä eikä uskalla enempää käynnistää. Olisko jotain vinkkejä?
H
yrittäneet 11litralla, sitte 5 litraa ylitäyttöäkin eikä mitään vaikutusta.
2x5sec käytetty käynnissä eikä uskalla enempää käynnistää. Olisko jotain vinkkejä?
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4253
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eihän siinä mitään tekee sen kone rempan uudestaan kunnollaHese126 kirjoitti:Ilkeästi lainaan topikkia. Rovaniemellä seisoo samanlainen konerempattu rintteri, siellä ei nouse öljynpaineet ollenkaan.
yrittäneet 11litralla, sitte 5 litraa ylitäyttöäkin eikä mitään vaikutusta.
2x5sec käytetty käynnissä eikä uskalla enempää käynnistää. Olisko jotain vinkkejä?
H
(esim perus virhe on kasta kuivana mistää seuraa näitä, joko pumppu on niin kuiva että ei vaan ime tai sitten paikat ollet niin kuivat että on ekasta startista tullut vaurio)
tai sitten voi vielä koitaa painaa öljyä pumpulla siitä kanavasta(putsarin lähellä) mistä öljyn paine mitattaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vai voisiko olla anturivika? Onko mahdollista laittaa johonkin väliin mekaaninen painemittari? ELi onko tilanne todellinen että sitä painetta ei ole vai onko vain niin että anturi sökö/johto irti/katki tms.? Se nyt ekana tulis mieleen jos kone ollut irti ja auki ja siitä sitä on helpoin lähteä selvittämään. Jos ne paineet ei oikeasti nouse niin kone auki ei siinä muuta vaihtoehtoa taida olla...Hese126 kirjoitti:Ilkeästi lainaan topikkia. Rovaniemellä seisoo samanlainen konerempattu rintteri, siellä ei nouse öljynpaineet ollenkaan.
yrittäneet 11litralla, sitte 5 litraa ylitäyttöäkin eikä mitään vaikutusta.
2x5sec käytetty käynnissä eikä uskalla enempää käynnistää. Olisko jotain vinkkejä?
H
Olisi tarvetta saada tästä omasta vikakoodeja ja kenties vähän livedataa/anturiarvoja pihalle. Bemariin minulla on inpa 5.2 jonka kanssa on tullt räpellettyä että asia ei sinänsä ole vieras. Sarjaportillista konetta ei meiltä löydy mutta ilmeisesti carsoftin ohjelmalla pitäis perus vikakoodit moottorinohjauksen puolelta saada tälläisestä ulos? Star kaiketi se olla pitäis mutta toivotaan että nämä jatkuvat vikatilat jäis sille tielle mihin jää tammikuussa dpf ja egr. Näyttäis myös siltä että toinen ahdin falskaa öljyä, onneksi ei ole saksan ebayssä kalliita nuo ahtimet tähän.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4253
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Anturi vika ei voi olla koska sitä ei ole,TIC kirjoitti: Vai voisiko olla anturivika? Onko mahdollista laittaa johonkin väliin mekaaninen painemittari? ELi onko tilanne todellinen että sitä painetta ei ole vai onko vain niin että anturi sökö/johto irti/katki tms.? Se nyt ekana tulis mieleen jos kone ollut irti ja auki ja siitä sitä on helpoin lähteä selvittämään. Jos ne paineet ei oikeasti nouse niin kone auki ei siinä muuta vaihtoehtoa taida olla...
Olisi tarvetta saada tästä omasta vikakoodeja ja kenties vähän livedataa/anturiarvoja pihalle. Star kaiketi se olla pitäis mutta toivotaan että nämä jatkuvat vikatilat jäis sille tielle mihin jää tammikuussa dpf ja egr. Näyttäis myös siltä että toinen ahdin falskaa öljyä, onneksi ei ole saksan ebayssä kalliita nuo ahtimet tähän.
tarkistus tapahtuu mekaanisella
Dpf viat poistuu kun laittaa syyn niihin oireisin kuntoon
eikä vain hoida oireita poistamalla ko systeemin
(tyyliin katkenessen jalkaan buranaa jätettään kipsi pois)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Siis eikö näissä ole öljynpaineanturia ollenkaan? Eikö se syy ole silloin korjattu kun koko turha pömpeli poistetaan ja samaten egr. Ei se siellä sitten enää kiusaa eikä tarvitse vaihdell paine-ero anturia ja laitella pakkopolttoja päälle. Toisesta autosta poistettiin ja softattiin. Senjälkeen nyt 30tkm ajettu eikä ole kertaakaan tarvinnut katsella vikavaloja taulussa.
Huh kaikkea sitä ihminen voi keksiä. Mitenkä auto viestii öljynpaineen katoamisesta kuskia? Ei ilmeisesti mitenkään? Aikapaljon elintärkeitä juttuja jätetty pois. Myös moottorin lämpötilamittari sais minusta olla. Jos ei muuten niin edes valikon kautta vois olla katsottavissa.Mika.T kirjoitti:Ei ole mersuissa ollu vuosikausiin.TIC kirjoitti:Siis eikö näissä ole öljynpaineanturia ollenkaan?
Taisi olla w202/W210 ensimmäiset joista jäi öljynpaineen mittaus kokonaan pois.
Tuossa muutama viesti ennemmin mietin sitä ylimääräistä johtoa mikä tulee turbon seudulle. Näyttäisi että yhdellä ahtimella varustetussa tuo liitin kuuluisi turbon siipien ohjaukselle kenties. Olisko näissä sitten sama moottorin johtosarja riippumatta siitä onko yhdellä vai kahdella ahtimella
Öljynpaineen katoaminen on seuraus, ei syy.TIC kirjoitti:Mitenkä auto viestii öljynpaineen katoamisesta kuskia? Ei ilmeisesti mitenkään? Aikapaljon elintärkeitä juttuja jätetty pois.
Tästäpä tuli mieleen foorumilainen "romu" ja hänen kertoma tarina siitä kun aikoinaan ajeli vanhalla paljon ajetulla 124:llä Oulaisista Ylivieskaa kohti, siinä sitten hitaammin liikkuvan auton takana vilkaisi nopeusmittaria että paljonkos on vauhtia, niin kas juuri silloin öljynpainemittari tipahti täysiltä *tiks* nollaan.
Romu oli löysännyt kaasun ja jarruttanut sopivasti kohdalla olleelle bussipysäkille, sammuttanut tietysti moottorin ja kohta käynnistänyt uudestaan. Samaa nollaa viisari.
Hetken miettimisen jälkeen oli tullut siihen tulokseen ettei mersusta voi öljynpaineet kadota ja jatkanut matkaa
oulaistenliikenne.fi
Topikia kun aikanaan lainasin niin soveliasta lie laittaa myös tulema:
Asentaja vaihtui, kone kasattu oikeaoppisesti voitelemalla ja avot kun toimii.
Kuivana kasattu aiemmin, kuten täällä gurut jo kertoivat.
Kiitos.
Asentaja vaihtui, kone kasattu oikeaoppisesti voitelemalla ja avot kun toimii.
Kuivana kasattu aiemmin, kuten täällä gurut jo kertoivat.
Kiitos.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.