mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Diesel Webasto
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.12.2016 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tuossa ajattelussa mitään virhettä ole. Jos olet toimintaan tyytyväinen, niin silloinhan homma on kunnossa. Noin kympin pakkasilla ei minullakaan ollut valittamista tehtaan asetuksista.

Parinkympin alapuolella vaan tuntuu että mukavuusventtiilin toimiessa ohjaamoon puhallettu lämpö katoaa käynnistyksen jälkeen moottorin ollessa vielä kylmä. Lämmityksen alusta lähtien moottoriakin lämmittävä järjestely nostaa lämpömittarin viisarin 40 ja 60 asteen merkkien väliin, joten lämmintä tulee ihan eri tavalla heti käynnistyksen jälkeen.

Aiemmissa posteissa mainitut lämpötilat on katsottu OBD-portissa istuvan ELM-327 bluetooth lähettimen kautta.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.1.2017 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näkyykö tehtaan asentaman Webaston käyttämä polttoaine W212 värinäytöllisessä ajotietokoneessa (vm. 2012), vai ottaako Weba omansa mittauksen ohi?

Useinhan polttoainelämmittimen syöttöletku ohittaa mittauksen, mutta alkoi epäilyttää, koska yllättävän pitkään makaa maksiminäyttö "20" taulussa lämpimällä moottorilla lähdön jälkeen?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4843
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 03.1.2017 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Useinhan polttoainelämmittimen syöttöletku ohittaa mittauksen, mutta alkoi epäilyttää, koska yllättävän pitkään makaa maksiminäyttö "20" taulussa lämpimällä moottorilla lähdön jälkeen?

Stoppaako se 212:ssa 20:een ohjelmallisesti vai kui? Itellä oli jäänyt kulutusruutu päällimäiseksi yhden ajon jälkeen ja kylmäkäynnistyksen sekä ikkunoiden raapimisen jälkeen se näytti 40:ää. Pitää muistaa vastaisuudessa jättää joku toinen ruutu auki. Very Happy

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.1.2017 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei se yli 20 lukemaa ole minulle näyttänyt tuon nelodieselin kanssa.

Nyt vaan tuntuu Webastoa käyttäessä niinkuin näyttö makaisi pidempään "pohjassa" ennen kuin lähtee putoamaan kohtuullisemmille lukemille, joten elättelin toiveita, että olisiko Webaston käyttämäksi lasketun jo ennen käynnistystä kuluttaman polttoaineen vaikutusta.

Olipa miten tahansa, Webaston käyttö alkaa joka tapauksessa näyttää suunnilleen kympin pakkasilla nollasummapeliltä. Sähkölämmityksestä lähtiessä työmatkan keskikulutus näillä keleillä hiukan yli 6 ja varttitunnin Webastoinnin jälkeen noin on perillä lukema noin 5.5. Kun Webasto vie 15 minuutissa noin 1.5 desiä, riittää 0.6 litraa pois keskikulutuksesta kompensoimaan 25 km työmatkalla koko lämmityksen. Eli ilmaista mukavuutta niin kauan kuin kamiina toimii.

Maine vaan menee, kun kauko-ohjaimen range ei yllä omaan toimistoon ja käytävällä kattoikkunoiden alla Mersun avainnippua kohti kattoa ojenteleva saattaa joutua hieman outoon valoon. Työkaverit arvioivat kuin Turhapuroa, joka on löytänyt Mersun avaimensa pianon päältä ylioppilaslakin vierestä Very Happy
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepi



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 257

 LähetäLähetetty: 04.1.2017 7:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sun pittää laittaa gsm-ohjaus siiheen. Ite laitoin remucin ja oon enemmän ku tyytyväinen.
_________________
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arde



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 74

 LähetäLähetetty: 05.1.2017 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voe saakeli. Tein tuon mukavuusventtiilin ohituksen. Eli pistoke irti ja vastus piuhojen nokkaan. Hienosti toimi kun eilen sitä testailin. Moottorin lämpö nousi niin kuin pitääkin.
Mutta nyt kun mittarissa on -30 astetta ja liikkeelle pitäis lähtee niin lämmitin ei lähde päälle. Ilmoittaa vaan failii.
Kyrvähtiköhän se vastus ja nappas laitteen vikatilaan/lukkoon.
Onkohan noissa mitään millä vois ton webaston kuitata vai meneeköhän taas Vehon reissuksi?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arde



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 74

 LähetäLähetetty: 05.1.2017 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu. Nyt tarkistin. Vastus kyrvähtänyt heti. Eli huomio nyt varoitus! Tuota vastus viritystä ei kannata tehdä missään nimessä w212 faceliftiin siis yli 2013 vuosimalliin.
Menee vikatilaan! En tiedä sit toimisiko tuo jos tuohon osaisi ostaa oikean vastuksen. Tuo tässä mainittu ja kuvassa näkyvä vastus menee punahehkuun ja sulattaa ja pilaa koko liittimen ja samalla lyö webaston tilttiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 820
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 05.1.2017 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

monikoswattinen vastus sulla oli... noissahan ei juuri haittaa että käyttää oikeesti tehovastuksia eikä perus sentin hintaisia bulkkivastuksia
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arde



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 74

 LähetäLähetetty: 05.1.2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä se mun vastus oli just sentin hintainen bulkkivastus.
Varmasti jämerällä vastuksella toimisi ihan oikein.
Osaakos kukaan sähköhommista älyävä kertoo että mimmonen vastus tonne pitäs laittaa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1047
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 06.1.2017 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo ei toimi noin pieni vastus... Omassa se ei haitannut mitään kuitenkaan. Ota vastus pois ja anna Webaston puhista. Tai tilalle vastus yli 10w tehonkestolla. 9w tehonkesto ei riittänyt. Vikakoodia isompaa ongelmaa tuo ei omassa aiheuta. Auto 2010 , lämmitin muistaakseni 2012.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 08.1.2017 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kurkkasin lokasuojan sisään ja kekäleenähän se puolen watin vastus oli, vaikka ei tässä 2012 mallin tapauksessa häiriötä ollut aiheuttanutkaan, kun oli kärvähtänyt ilmeisesti eka yrityksellä avoimeksi piiriksi. Nyppäsin vastuksen pois ja suojasin töpselin teipillä.

Markoala, kehtaisitko käydä päivittämässä tuonne ekan sivun kuvalliseen selostukseenkin vielä tuon vastuksen vähintään 10 W tehonkeston vaatimuksen, kun sinänsä hyvin havainnollisessa kuvassa näyttäisi olevan joku puolen watin tai varttiwatin vastus tjsp. Kuvan perusteella valitsevalla menee tehonkesto varmasti väärin.

@Arde, Markon selostus kuulostaa siltä, että tarvitaan suunnilleen sormipariston kokoinen keraaminen vastus joka kestää vähintään 10 W tehon saamatta lämpöhalvausta.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suolihuuto



Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 2
Paikkakunta: Suupohja

 LähetäLähetetty: 09.1.2017 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väärä thread Embarassed
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 09.1.2017 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Harvaat näistä ihan suoria ovat... Cool
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhape



Liittynyt: 21 Maa 2008
Viestejä: 16
Paikkakunta: Pieksämäki

 LähetäLähetetty: 10.1.2017 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuommoisen kuvanmukaisen vastuksen kun laittaa niin eipä kärähdä. Siis 25W tehonkestolla. Joskus laitettiin kaverin E61 bemariin siten että konehuoneesta johtosarjaa sen verran auki että löytyi nämä venttilille menevät johdot jotka katkaistiin ja nätisti vastus niihin.

Omaan Mersuuni (W212 E350 4Matic Facelift) en ole vieltä tuota kytkentää tehnyt...pitäisi joskus innostua.

Kumma ettei Starilla/Xentryllä saa tehtyä samanlaista kodausta kuin Audeihin. Eli koodataan autosta tuo venttiili pois -> auto luulee ettei venntiiliä ole jolloin ei myöskään anna sille virtaa.
Pariin A6:een olen moiden koodauksen tehnyt ja on erittäin simppeli juttu

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1047
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 12.1.2017 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muokattu, Poistettu kuva muutama päivä sitten, olisin voinut toki aiemminkin. Aina sitä ei kaikkea muista.

Moni on kuitenkin tästä hyötynyt ja saanut moottorin lämpenemään.
Luulen että olin ensimmäinen joka tuon tiedon jakoi nettin miten moottorin saa näissä lämpenemään. En kadu sitä kuitenkaan. Ihan näin pienillä kirjaimilla ja valkoisella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mmattila



Liittynyt: 30 Lok 2016
Viestejä: 2
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.1.2017 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moi, en hoksannut oliko tuolla vastusten ohmi arvoja mainittu aikaisemmin, mutta itse mittasin sille venttilille käämin resistanssiksi 47 ohm joka vastuksella korvattuna tarvii tehonkestoksi vähintään 5W. Itse korvasin tuon 100 ohm vastuksella ja silläkin vikakoodi pysyy poissa. Tuolle 100 ohm vastukselle riittää 3W tehonkesto. Tuo 25W riittää kyllä varmasti Very Happy

-Markus
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.1.2017 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitokset ja hyvä kun jaksoit selvittää. Omassa autossa tuntuu oikein hyödylliseltä. On vielä liian aikaista sanoa kulutuslukemista mitään varmaa, kun pakkasia on ollut vasta vähän aikaa, mutta muutaman tankillisen jälkeen näyttää varovaisen toiveikkaalta. Tämän aamun pikku pakkasessa parin tunnin sähkölämmityksen jälkeen 25 km töihin ja kulutus 6.5. Kotiin lähtiessä vartti Webastoa sähkön lisäksi, ja kotona 5.4. Alkaa tuntua kuin Kataisesta, että "Hei, me tienataan tällä" Very Happy

Ainoa pikku kupru ohjeissa oli tosiaan tuo keskustelun ekan sivun kuva, jossa oli tehonkestoltaan paria kertaluokkaa liian pieni vastus kuvassa.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arde



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 74

 LähetäLähetetty: 13.1.2017 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä tuo Markoalan keksimä patentti on todellakin hyvä. Ei siis ollut tarkoitus sitä mitenkään dissata. Huomautin vaan tuosta vastuksesta joka kuvissa on.
Itse en näistä mitään älyä ja jos täällä mesessä tuota Markoalan kirjoittelua en olisi huomannut niin vieläkin pakkasella lämmittäisin webastolla vain auton sisätiloja ja täräyttäisin autoni -30 asteisen lohkon käyntiin.
Juuri tätä varten on hienoa että tällaisia foorumeja on.
Nyt Mersu lämpeää juuri niin kuin sen olisi jo tehtaalta lähtiessään pitänyt olla.
Minulla kun ei mitään muuta lämmitintä tuossa ole.

Siispä iso kiitos Markoala sinulle!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1047
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 14.1.2017 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos. Minä olin ns. tiedon vuotaja. Keksijä oli Cardoc näin selvennyksenä. Tämä on suurin parannus autossani. Tehtaan asetus toimii hyvin pikkupakkasissa. Lapin pakkasissa ei.

Juuri eilen korjaamolla katsottiin uuden Vw trp T6 ohjelmoinnit. Vesiventtiili olikin jo pois koodattu. Voisin kuvitella että lämmitys parantaa moottorin kestoa. Mercedes on erilainen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.1.2017 9:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mielestäni muutos parantaa myös mukavuutta kylmässä kelissä. Vaikka hytti onkin lähtiessä viileämpi, se on silti selvästi lämmitetty, ja käynnistyksen jälkeen tilanne alkaa kehittyä välittömästi oikeaan suuntaan.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 609

 LähetäLähetetty: 21.1.2017 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaikuttaako tuo vastus miten normi käytössä veden kiertoa?
Ajattelin kesäkäyttöä .
Toimiiko vastuksen laiton jälkeen pumpun kierrätys toiminto ajon jälkeen?
Nythän se jää muutamaksi minuutiksi pyörimään.
Samoin kun avaimella ovet avaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1047
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 21.1.2017 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vastus simuloi vesiventtiiliä auton eculle.

Ainut huono puoli tässä virityksessä on että ikkunat ei sula yhtä nopeasti.


Kaikki muu on plussaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jackpot



Liittynyt: 07 Mar 2013
Viestejä: 179
Paikkakunta: Tunturi lappi

 LähetäLähetetty: 01.11.2017 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Webasto moitti huonoa akkua, kumpaa akkua webasto käyttää, peräkontin vai pikku akkua kone huoneessa?
_________________
Mersu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3683
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 03.11.2017 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Konehuoneen pääakkua. Peräkontin pikkuakku on vain start-stopin aikaista virransyöttöä varten.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2344
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 1:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jackpot kirjoitti:
Webasto moitti huonoa akkua, kumpaa akkua webasto käyttää, peräkontin vai pikku akkua kone huoneessa?


Tuo onkin Webaston etu AGM-akun kanssa. Ainakin omassani oli akun purkauskyky niin suuri aivan loppuun saakka, että startista ei olisi millään kuullut akun olevan Kaput.

Starttauksesta ei siis voinut kuulla, ettei akussa olisi ollut henkeä enää toiseen yritykseen, jos sitä olisi joskus tarvittu. Webaston jännitevalvonta on ainakin omaa korvaa tarkempi varoittaja huonosta akusta.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jackpot



Liittynyt: 07 Mar 2013
Viestejä: 179
Paikkakunta: Tunturi lappi

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tosiaan starttaus ei korvakuulolla anna minkäänlaista varoitusta huonosta akusta.Autossa on Defan laturi ja letkulämmitin, muttei riittänyt lataus 19 asteen pakkasessa. Ensi viikolla käyntiä Oulussa niin kipasta akkutalosta uusi patteri.
Löytyiskö samalla reissulta tuo vastus jostakin kaupasta? Sekin on vielä tekemättä (laiskuutta).
_________________
Mersu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3683
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Defan laturi pitäisi olla 10A että se jaksaa roikan nokassa ladata akun täyteen. Se 4A malli on pelkkä koriste ja sillä ei pakkasella akku täyty koskaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laku85



Liittynyt: 08 Lok 2015
Viestejä: 1

 LähetäLähetetty: 13.12.2017 15:57    Viestin aihe: W212 -13 220 facelift Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Terve vaan foorumilaiset.

Tuli viimeviikolla tuommonen -13 220 facelift humppa haeuttua. Nyt kylmillä moitin tuota orkkis webastoa, kun ei tunnu motti lämpeevän sillä ollenkaan. Kysymys kuuluukin, että toimiiko modaus myös tässä samalla tavalla? Ja vaatiiko vastuksen vai pelaako myös ilman sitä?

Hyvää Joulun odotusta kaikille!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit