VIN koodit

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

VIN koodit

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Olisiko tietoa kellään seuraavaan. Hain yhden tuontimersun tietoja auton valmistenumerolla http://www.vindecoderz.com/EN/Mercedes-Benz tuollaislta sivuilta. Auton tiedot löytyivät mutta ihmettelin kohtaa: Approx. mileage: jossa oli kilometrilukema. Eli mikä lukema se on, onko jostain saksan merkkiliikkeestä saatu mittarilukema kun auto on ollut saksassa vai mikä?
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Tuo kilometri(maili-)määrä taitaa perustua ajoneuvon valmistusvuoteen ja keskimääräiseen ajosuoritteeseen :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

prehistorik kirjoitti:Tuo kilometri(maili-)määrä taitaa perustua ajoneuvon valmistusvuoteen ja keskimääräiseen ajosuoritteeseen :roll:
Okei, mietinkin että mikä mahtaa olla.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Näkeekö auton VIN koodista mitä kaikkea varusteita on tehtaalla laitettu. Joku foorumilaisista varmaa tietää. WDB2153751AO17396
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

jupasierra kirjoitti:Näkeekö auton VIN koodista mitä kaikkea varusteita on tehtaalla laitettu. Joku foorumilaisista varmaa tietää. WDB2153751AO17396
Jos korjaat koodin oikeaksi niin näkeehän sillä varusteet. Joskus aiemminkin juttua foorumilla ollut, kas kun ei ole sattunut silmään:

Klikkaa tuosta, saman saat itse haettua halutessasi:
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=nm9nxglc
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ai siinä on joku väärin, täytyy tarkistaa kotona. On sattunut silmään mutta kaikkea ei ole löytynyt noilla VIN decodereilla mitä itse olen löytänyt. Tarkoitus olisi löytää autosta lisälämmitin, jos siinä sellainen on.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

A:n jälkeen on nolla, ei O. :roll:

Ei näyttäisi olevan ainakaan erillistä mainintaa lisävarusteena.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

luokyio kirjoitti:A:n jälkeen on nolla, ei O. :roll:

Ei näyttäisi olevan ainakaan erillistä mainintaa lisävarusteena.
Mennyt fontit sekaisin. Harvemmin noissa bensakoneissa lisälämppäriä on, pitää vielä tarkistaa asia. Kiitos.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

jupasierra kirjoitti: On sattunut silmään mutta kaikkea ei ole löytynyt noilla VIN decodereilla mitä itse olen löytänyt. Tarkoitus olisi löytää autosta lisälämmitin, jos siinä sellainen on.
Minä taas en ole koskaan nähnyt autoa jonka varustus tehtaalta lähtiessä poikkeaisi kantakortin tiedoista. Jälkiasennettuja lisävarusteita ei kantakortissa näy, paitsi jos on tehty virallisen kaavan mukaan alkuperäisosilla ja VeDoc'in kautta päivitetty kantakorttitiedot.

Tietenkin vastaavasti autosta voi puuttua varusteita jos ne on jossain vaiheessa poistettu. Mielelläni tutkisin tarkemmin väittämääsi tapausta, siis autossa olevia varusteita joita kantakortista ei löydy (siinä määrin kuin ruudun toiselta puolen pystyy paperityönä tekemään). Todennäköisempi selitys joku varustekoodien tulkinta ellei siis jälkikäteen tehdyistä muutoksista ole kyse.

Tuolta ekan viestisi linkistäkin näkyy että lisälämmitintä ei ole (228).
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mitä minä väitän?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

jupasierra kirjoitti:Mitä minä väitän?
Hyvä kysymys. Eli miten tämä aiempi lauseesi oikeastaan pitäisi ymmärtää: "On sattunut silmään mutta kaikkea ei ole löytynyt noilla VIN decodereilla mitä itse olen löytänyt."?

Viittaatko itse löytämiisi varusteisiin autossa vaiko itse löytämiisi VIN-dekoodereihin? Eikö tuo itse löytämäsi dekooderi ainakin löytänyt kaikki varusteet?
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ymmärrä vaikka niin että omistin kerran w140 500s jossa oli takana sivuikkunoiden verhot sähköllä, VIN koodin mukaan ei autossa sellaista varustusta ollut. Oliko ovet vaihdettu en tiedä? Mutta eipä tässä tapauksessa ole asialla väliä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”