Wiken w123

Vastaa Viestiin
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Wiken w123

Viesti Kirjoittaja Wike »

Hostoria tuntuu nyt toistavan jossainmäärin itseään. Kymmenen vuotta sitten oli S124 ja W115. Nyt on sitten S210 ja W123 :shock: Tulipa siis vihdoin se pitkään haaveilemani 123 taloon. Tälläkertaa tosin astuttiin vieraille vesille kun tuli ensimmäinen bensamersu. Kyseessä siis pala suomalaista erikoisuutta eli korinvaihtomersu :lol: ja koneena M102.980 ja nelilovinen manuaali.

Onkos tossa koneessa jotain mitä kannatta pitää silmällä tai seurailla tai muita tyyppijuttuja?

Mites toi korinvaihtohomma käytännössä menee? Onko noista vaihdetuista osista minkäänmaan dokumentaatiota missään? Meinaan että miten tarkkaan esim. katsuri pystyy katsomaan että onko jotain vaihdettu? Lähinnä tekisi mieli viidettä vaihdetta ja ehkä harvempaa perää. Joskus muistelen lukeneeni jostain plombeista millä osia merkittiin mutta tiedä sitten. Täällä varmaan jollakin käytännön kokemusta asiasta? Rekkarissakin lukee vain että Korinvaihto, prosentit ja kanta-auto.


Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Wike, 03.10.2016 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ei niistä peristä ainakaan eikä kyllä vaihteistostakaan ole koskaan kukaan mitään katsonut näistä vanhoista autoista itse kysyin ja vastaus oli että mistäpä tuota tietää mitä ollut paikoillaan milloinkin kun on jo muutos prosentteja valmiikksikkin. :P
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jos ne on aikanaan asianmukaisesti dokumentoitu, niin kyllähän siellä vaihteistokin on mainittu.

Vaan eipä kai kukaan niitä enää kyttää, ja jos tuommosesta verot pamahtais maksuun niin mitä lie, nykyarvosta prosentit.

Huihai ja ajoa, huoltoa ja korjauksia tarpeen mukaan.

Mun mielipide.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tuo verohomma onkin sitten vähän eri juttu. Oon selvitellyt asiaa, ja taitaa olla niin, että jos sinne on jotain vaihdettu ja siitä ruvetaan sitten katsastuksessa katsomaan, niin se on "uusi" auto ja sitä myötä purkuauto sen jälkeen. Lisäksi verot uudesta autosta. Oon katsastusmieheltä tätä kysellyt ja tälläiseen käsitykseen jäin. Ne tiedot ja kuvat on todennäköisesti mikrofilmeillä tallessa sielä missä muutoskatsastus on tehty, mutta ei kellään ole aikaa tai mahdollisuuksia niistä ruveta katsomaan. Mutta toki se epäilyä herättää jos menet kakssatasella konttorille ja sielä onkin joku rivikuutonen turbolla keulilla.
Eli minkäänlaisia muutoksia ei saa tehdä, mutta ei sieltä harvempaa perää rupee kukaan kattomaan. Jos katsastaja huomaa jotain, ja on järjellä varustettu niin katsastus keskeytetään, jos taas henkilö on kävelevä kyrpä, niin siitä lähtee viretieto trafille että muutoksia on tehty.
Harmi että noin siisti auto on käytännössä pilalla.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

No ei siinä, ajeleehan sillä näinkin :D Vaimon käyttöön sen hankin mutta vielä olen itte ajellut vaikka napinaa jo tullut :justiina: Pitäisköhän vaihtaa väykkykin vanhempaan... 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ei ole kyllä oulussa ainakaan mikrofilmeiltä katsottu osia koskaan laitat sen 126 secin 2.82 perän ja ajelet sillä menemään :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kyllä minäkin olen havainnut että pienet päällepäin huomaamattomat muutokset jää vaille huomiota jos ei nyt välttämättä mainosta mitä on tehty. Käytännön vaikutukset ovat v2016 merkityksettömiä kokonaiskuvassa ja rajoittuvat muutenkin harrasteikäiseen kalustoon jonka ajosuorite on vähäinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”