mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Wiken w123

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon



Liittynyt: 12 Jou 2005
Viestejä: 719
Paikkakunta: Inkoo

 LähetäLähetetty: 03.10.2016 21:31    Viestin aihe: Wiken w123 Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hostoria tuntuu nyt toistavan jossainmäärin itseään. Kymmenen vuotta sitten oli S124 ja W115. Nyt on sitten S210 ja W123 Shocked Tulipa siis vihdoin se pitkään haaveilemani 123 taloon. Tälläkertaa tosin astuttiin vieraille vesille kun tuli ensimmäinen bensamersu. Kyseessä siis pala suomalaista erikoisuutta eli korinvaihtomersu Laughing ja koneena M102.980 ja nelilovinen manuaali.

Onkos tossa koneessa jotain mitä kannatta pitää silmällä tai seurailla tai muita tyyppijuttuja?

Mites toi korinvaihtohomma käytännössä menee? Onko noista vaihdetuista osista minkäänmaan dokumentaatiota missään? Meinaan että miten tarkkaan esim. katsuri pystyy katsomaan että onko jotain vaihdettu? Lähinnä tekisi mieli viidettä vaihdetta ja ehkä harvempaa perää. Joskus muistelen lukeneeni jostain plombeista millä osia merkittiin mutta tiedä sitten. Täällä varmaan jollakin käytännön kokemusta asiasta? Rekkarissakin lukee vain että Korinvaihto, prosentit ja kanta-auto.





_________________
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name


Viimeinen muokkaaja, Wike pvm 03.10.2016 22:04, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 03.10.2016 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ei niistä peristä ainakaan eikä kyllä vaihteistostakaan ole koskaan kukaan mitään katsonut näistä vanhoista autoista itse kysyin ja vastaus oli että mistäpä tuota tietää mitä ollut paikoillaan milloinkin kun on jo muutos prosentteja valmiikksikkin. Razz
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1698
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 03.10.2016 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos ne on aikanaan asianmukaisesti dokumentoitu, niin kyllähän siellä vaihteistokin on mainittu.

Vaan eipä kai kukaan niitä enää kyttää, ja jos tuommosesta verot pamahtais maksuun niin mitä lie, nykyarvosta prosentit.

Huihai ja ajoa, huoltoa ja korjauksia tarpeen mukaan.

Mun mielipide.
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 640

 LähetäLähetetty: 04.10.2016 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo verohomma onkin sitten vähän eri juttu. Oon selvitellyt asiaa, ja taitaa olla niin, että jos sinne on jotain vaihdettu ja siitä ruvetaan sitten katsastuksessa katsomaan, niin se on "uusi" auto ja sitä myötä purkuauto sen jälkeen. Lisäksi verot uudesta autosta. Oon katsastusmieheltä tätä kysellyt ja tälläiseen käsitykseen jäin. Ne tiedot ja kuvat on todennäköisesti mikrofilmeillä tallessa sielä missä muutoskatsastus on tehty, mutta ei kellään ole aikaa tai mahdollisuuksia niistä ruveta katsomaan. Mutta toki se epäilyä herättää jos menet kakssatasella konttorille ja sielä onkin joku rivikuutonen turbolla keulilla.
Eli minkäänlaisia muutoksia ei saa tehdä, mutta ei sieltä harvempaa perää rupee kukaan kattomaan. Jos katsastaja huomaa jotain, ja on järjellä varustettu niin katsastus keskeytetään, jos taas henkilö on kävelevä kyrpä, niin siitä lähtee viretieto trafille että muutoksia on tehty.
Harmi että noin siisti auto on käytännössä pilalla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon



Liittynyt: 12 Jou 2005
Viestejä: 719
Paikkakunta: Inkoo

 LähetäLähetetty: 04.10.2016 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No ei siinä, ajeleehan sillä näinkin Very Happy Vaimon käyttöön sen hankin mutta vielä olen itte ajellut vaikka napinaa jo tullut justiina Pitäisköhän vaihtaa väykkykin vanhempaan... Cool
_________________
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 04.10.2016 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ei ole kyllä oulussa ainakaan mikrofilmeiltä katsottu osia koskaan laitat sen 126 secin 2.82 perän ja ajelet sillä menemään Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kipsu
W123-Spesialisti

Ruotsin kirjeenvaihtaja


Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 1720
Paikkakunta: Järvenpää

 LähetäLähetetty: 05.10.2016 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä minäkin olen havainnut että pienet päällepäin huomaamattomat muutokset jää vaille huomiota jos ei nyt välttämättä mainosta mitä on tehty. Käytännön vaikutukset ovat v2016 merkityksettömiä kokonaiskuvassa ja rajoittuvat muutenkin harrasteikäiseen kalustoon jonka ajosuorite on vähäinen.
_________________
Mersupölhöilyä etu- ja takapenkillä noin v.1985 lähtien.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit