96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Vastaa Viestiin
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kmar »

Moikka meseläiset.Oon lukenut täältä useinkin että muilla olis samanlaista mittari feelua kuin mulla eli viisari näyttää tossa 60 kympin jälkeen tuplat n 120-160 kmh..En muista lukeneeni että joku olis selättänyt vian tai ainakaan ei ole sitä täällä kertonut.Muutenhan tolla pärjäilis mutta se närästää kun kertyy myös tupla km matkamittariin.Mistäköhän johtuu,onko jollakin tietoa??Mittarista itsestään vaiko nopeus anturista(tää on automaatti ja ei piirturia).Ei viitsis alkaa summamutikassa osia vaihtamaan ja antaako esim ABS mittarille tietoa näin vanhassa??Onko jollakin kokemusta että millä ko vika on korjattu :roll:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Nopeustieto tulee minusta laatikon takapäästä mittaristolle sähköisesti.
Olisko siellä manuaalivaihteisen mitttaristo paikallaan?

Automaatissa perävälitys jotain 3 päälle ja manuaalissa 4 päälle ?

Tai sitten joku muuttanut mittaristosta renkaan halkaisijan ihan päin jotain :shock:
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kmar »

On tossa matikin mittaristo kun on vaihde näyttö mittaristossa.Anturi on siellä laatikon oikeella puolella.Manuaalissa on muistaakseni vasemmalla ja sähkönen siirto juu.Sain sattumalta mittarin pelaamaan,ajelin 60 kymppiä ja viisari oli siellä 120-160, ajaessa painoin mittariston "lasia"peukalolla oikeesta yläkulmasta eteenpäin ja viisari putos näyttämään oikein??Peukun kun päästi irti niin hyppäs sinne 120 jne.Kampesin ajaessa mittaria peukaloilla ylöspäin ja näyttö palautu oikeeksi ja pysyi aina jonkin aikaa.Laitoin mittarin "lasin"(tai muoviahan se on)ja sen mustan muovi paneelin väliin jäätelötikun ja nyt on mittari näyttänyt oikein??Hajuakaan ei oo että mistä johtuu ja tätä vikaa on kyselty täällä ja naapuri foorumilla jo vuosia.Näyttäis liittyvän mittariston asentoon jotenkin??Mittareiden kotelo on kauttaaltaan muovia eikä kotelolla näy esim maa kontaktia vaan maa on liittimillä.Kotelohan on kahdella ruuvilla kiinni ja takana on tyhjää niin ettei syy ole esim siinä että liittimet "puristuisi"paremmin kun "lasia"painaa.Aika mysteerin puolelle menee.Purkamalla mittareiden boksin se varmaan selviäis mutta toimiiko kaikki purun jälkeen on toinen juttu.Tää ongelma on myös Vitoissa,kun lueskelee foorumeita.Kehottaisin muita saman ongelman kanssa painivia kokeilemaan ajaessa muuttamaan mittariston asentoa,liike on tosi pieni,ehkä millin luokkaa.Mulla alko pelaamaan siten,vikaa tosin en tiedä edelleenkään. :roll:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä sen mittariston uskaltaa purkaa, ainakin kello ja kierroslukumittari on ihan erillisiä osia jotka voi vaihtaa suht helposti, en nyt muista että miten tuon nopeusmittarin kanssa oli , taisi sekin olla vaihdettavissa kohtuu helposti.

Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mistä kierroslukumittari ottaa singnaalin?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

et kirjoitti:Mistä kierroslukumittari ottaa singnaalin?
En ole 100% varma mutta veikkaisin että kampiakselin asentotunnistimelta.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ok. Varmaan Ecu välis ja ylimääräisiä johtoja ei ole näkynyt mittariston takana niin unohdetaan kiekkamittarin asennus.
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kmar »

[quote="jolle"]Kyllä sen mittariston uskaltaa purkaa, ainakin kello ja kierroslukumittari on ihan erillisiä osia jotka voi vaihtaa suht helposti, en nyt muista että miten tuon nopeusmittarin kanssa oli , taisi sekin olla vaihdettavissa kohtuu helposti.

Mulla pitäis olla muutama noita 312 mittarin raatoja jossain jemmassa kun vaihdoin joskus omaan kierroslukumittarin kun ei toiminut kun auto tuli mulle.[/quote]

Ok.Pitääpä ottaa jokupäivä toi mittari työn alle ja katella mitä löytyy sisäpuolelta.Jos tulee tarve niin laittelen yv,tä.Sullahan Jolle oli ne mittarin raadot nimenomaan automaatti versiosta?Näin muistelen lukeneeni että sulla oli 312 Automaatti itelläs.
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kmar »

Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja jolle »

kmar kirjoitti:Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Mulla on 2 312D automaatteja .

Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.

Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.

Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kmar »

[quote="jolle"][quote="kmar"]Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.[/quote]
Mulla on 2 312D automaatteja .

Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.

Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.

Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.[/quote]
Ok.Viitsitkö vilkasta sun siitä harvasta perästä välityksen?Jos/kun ehdit.On siinä perämurikan oikeella puolella(takaa katsottuna)tyyppikilven ekalla rivillä.(jos tyyppikilpi on vielä jäljellä)Mulla on nyt 1=3,727 ja on ilmeisesti se tiuha.Yleinen manuaaleissa on 1=4,111 ja voi olla sama kun harva automaateissa??Vai mitense menee?Harveneeko kun nro pienenee vaiko kasvaa?Näyttää olevan tosi laajasti välitys tarjontaa saatavilla eikä "liian harvakaan" ole hyvä.Käy varmaan pitkän päälle laatikolle.Vaihdan ton perän jos vaan löytyy oikeet numerot mihin vaihtaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja jolle »

kmar kirjoitti:
jolle kirjoitti:
kmar kirjoitti:Ei oo mullakaan k-luku mittaria tässä nykyisessä,tosin korvakuulolla jo tunnistaa paljonko suunnilleen runtuja.Edellisissä(5 kpl) manuaali versioissa kun oli,ja todella korkeemmilla kierroksilla tuntuu menevän tää automaatti.9 kympin nopeuksissa tuntuu huutavan siellä 3000rpm nurkilla kun manuaali vielä satasessa pysyi siinä 2 tonnin paikkeilla.Tosin manuaalissahan on viides pykälä.Meinasin katella jo harvempaa perää mutta alkaa jo tottumaan.
Onkohan nää automaatit tarkoitettu enemmänkin kaupunki jakeluajoon tms?
Löpön kulutus näyttäis olevan kuitenkin samat molemmilla laatikko versioilla.
Mulla on 2 312D automaatteja .

Jos siellä on oikea perä paikallaan niin 80 vaihdissa on abauttiarallaa 2000 kierrosta, ei huuda pahasti, 100 taisi olla 2500 kierrosta jne.
Toisessa autossa on harva perä ja toiseen on joku neropatti vaihtanut pyklää tiheämmän, 80 vauhdissa vajaa 2300 kierrosta, ei läheskään yhtä mukava.

Hyvin tuo automaattivaihteinen toimii maantielläkin, ja kulutus tosiaan sama laatikosta riippumatta.

Manuaalivaihteisista molemmat mittaristot.
Ok.Viitsitkö vilkasta sun siitä harvasta perästä välityksen?Jos/kun ehdit.On siinä perämurikan oikeella puolella(takaa katsottuna)tyyppikilven ekalla rivillä.(jos tyyppikilpi on vielä jäljellä)Mulla on nyt 1=3,727 ja on ilmeisesti se tiuha.Yleinen manuaaleissa on 1=4,111 ja voi olla sama kun harva automaateissa??Vai mitense menee?Harveneeko kun nro pienenee vaiko kasvaa?Näyttää olevan tosi laajasti välitys tarjontaa saatavilla eikä "liian harvakaan" ole hyvä.Käy varmaan pitkän päälle laatikolle.Vaihdan ton perän jos vaan löytyy oikeet numerot mihin vaihtaa.
4 vaihteisessa automaatissa suurin vaihde on suora, 5 vaihteisessa manuaalissa suurin vaihde on ylivaihde niin perävälitys voi olla selvästi tiheämpi.

Automaatin oikea perä on luokkaa 3,2 välitykseltään, liian harvalla välityksellä olevaa perää et kovin helpolla löydä, 200 sarjaisessa automaatissa on vieläkin harvempi perä, 90 vauhdissa on sillä noin 2000 kierrosta.

Mulla on yksi automaatin perä jouten
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

96/ 312 Sprinter mittarivikaan apuja?

Viesti Kirjoittaja kmar »

Ai sulla olis perä?Olin just lähdössä Tampereelta hakemaan.Rannikko Group,illa olis ollu kolmeen sataan€ perä mutta miinuksena se ettei tyyppikilpeä ollu enään jäljellä ja eivät olleet salettia välityksistä.Arvelivat että 3,5ja jotakin.Toki haen sulta jos on jouten.Mikähän siinä on välitys?Meinaan vaan etten ruuvaa samanlaista tilalle.Laitoin YV,n
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”