Mikan w123 200B rönttä.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaiheloota vaihettu.
Kylläpä hiljeni ajomelu :shock:
Osannu kuvitellakkaan että se kahina/kohina kuului vaihteistosta joka on aiemmin ajossa kuulunut "jostain alustasta"

Sen verta takapakkia että nykynen loota onkin hitaammalla vitosella.
Eli kierrokset nousi nyt parisataa kiekkaa kun ajelee vitosella reipasta satkua.
Noo, ei sen väliä. Kuhan ei huuda matkavauhdissa niinkuin nelivaihteisella toosalla nelonen pesässä.

Oli suhtkoht äkänen homma. Parituntia meni yksin touhutessa kaikkine kartaaninlaipan vaihtoineen ja öljyjen kanssa läträtessä.

1-2 vaihevivun pituutta pitää vielä vähän hieroa. Ei ihan just satu kepin vapaalinja kohdalleensa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Venttiilit säätelin tänään kun tuntuu että tuo kone räpättää aika reippaasti.
No olihan siellä vähän turhaa välystä.
Nokka sen sijaan oli oikein siisti eikä kulumisia näkynyt.

Hiljeni se vähäsen mutta ei tuota kovilla nostajilla olevaa konetta saa yhtä siististi käymään kuin uudemmat hydraulinostajilla olevat koneet.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihekeppimekanismikin vaihdettu.
nyt löytyy pykälät sieltä mistä pitääkin.

Kaasaria säädin myös aavistuksen rikkaammalle niin siistiyty käynti aika huomattavasti. Jotenkin tuntuu että ajossakin moottori pelaa ja vääntää siistimmin.
Kylmänä vaivannut pieni nykiminen katosi myös.

Nakkasin tämän taas vaihteeksi tyrkylle nettiautoon.
Maasturikuume ei hellitä :shock:
Eikä sitä auttanut viimeviikon 1000km reissu pohjoseen jossa tuli ajettua melkein 300km sorateitä, en tosin tällä vaan ässällä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mahtava keli ajella tälläkin.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hieno on. Harmi kun ei pysty enää tuota hankkimaan omaan pihaan, liikaa romuja vastuksina :(
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Spämmätään pikkusen lissää. :shock:

Tämä meniki jo naamakirjatuttujen harmiksi.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tarviikko GAZ M69 mallia Lavian levee? Museolappunen värkki vaikkei uskos.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On pikkusen turhan karu vehe. :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

On kyllä nätti 123 ja ois kyllä makia mutta mutta.... Ei nyt ainakaan pieneen toviin lisää kalustoa.

Toivon todellakin että tuo pääsee hyvään kotiin :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Takajouset vaihdettu järeämpiin.
Eipä roiku persaus enää. :D

Eteen kötöstin jonkulaiset 124sen takaroiskeläpät. Säästyy helmat hiekkapesulta.
Taakse pitäs vielä löytää ne oikeat lärpyttimet
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kelpaisiko aidot italialaiset vintagekopiot – Gev:n valmistamat paraspruzzit? :D Löytyivät isämiehen varastosta. Vissiin hommannut aikoinaan omaan 200 D:hensä.

Kuva
Kuva
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Kelpaisiko aidot italialaiset vintagekopiot – Gev:n valmistamat paraspruzzit? :D
Yksi hyvä syy lisää hankkia Mikalta pirssi pihaan. Läpätkin löytyy omasta takaa ;)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ohos.

Menny ohi kokonaan nuo roiston läpät.
Oisko nuo kalliit? Ja taakse? Muoto näyttäs kyllä taakse sopivalta.

123 on ollu tässä syssyllä aika vähällä ajolla.
Muutaman kerran olen käyny ajelemassa lämpimäksi että kuivahtaa paikat.

Ryyppy tuntus vähän temppuilevan. Ei nimittäin tahdo mennä päälle.
Pitää kaasulla hetki aikalailla herkutella että jaksaa jäädä käymään tyhjäkäyntiä kun kylmiltään laittaa käyntiin.

Toinen taka-alatukivarsi on edelleen vaihtamatta. Saapa nähhä koska sais aikaseksi.

Mittarilukema muutamaa sataa kilometriä vaille 300tkm.
Se perhanan 2.3 16v kone kummittelee aina tasasin välein mielessä mutta ei onneksi ole sopivaa kone-aihiota tullut vielä vastaan. :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

No nyt lipsahti itellä ohi. :D

Hinnasta varmaan päästään sopimukseen, jos nuo vain muuten on passelit. Liekö joku 15 eurimoa kuinka paha?

Mistähän näkee, onko ne etu- vai takaläpät? Varmaan jos käyttäisi auton luona, niin näkisi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

noita kesäkuvia katellessa tekis itekki mieli lähtee taas ässällä kruisimaan mutta laitoin jo seisontaan ja luntahan tuola on maa täys :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nakkelin viimein talvirenkaat tähänkin alle, jonku viikon kerkesin asiaa suunnitella. :lol:

Noo eipä siinä.
Virranjakaja vaati kuivausta niin sen jälkeen käyntikin siistiytyi.
Parisataa km kävin ajelemassa.

Talvikummit vois hommailla uudet. Yhdessä runkovikaa kun jytkyttelee menemään. Sama vika oli jo viimevuonna mutta ei jaksanu panostaa kun ei tällä varmaan montaa sataa km talvessa tule.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaasarin käytin pöyällä ja sain ryypyn toimiin.

Ei tuota ois irti tarvinu ottaa jos ois tienny mistä ronkkia.
Imusysteemistä oli yks vipu juminu kiinni eikä menny ryyppy päälle.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Lauantailta räpsy.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Maaseutumatkailua. Rapsakka -20c

Kuva
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämäkin se jatkaa matkaa museoauto statuksella.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Hyvä. Kyllä niitä raatoja riittää rakenteluun/pilattavaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”