Moottorinvikavalo

Vastaa Viestiin
johtaja
Viestit: 18
Liittynyt: 30.5.2006 18:14

Moottorinvikavalo

Viesti Kirjoittaja johtaja »

Emäntä soitti reissunpäältä,että autossa(mb 250 cdi)palaa keltainen moottorinkuva kojetaulussa,toimii kuulemma normaalisti.huolestunko?käskin jatkaa matkaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei siellä mitään vakavaa ole, jos ei vikatilaan heitä (auto siis kulkee ja käyttäytyy normaalisti). Syttyy tuo valo helposti esim. huonohkolla akulla. Kun emäntä on turvallisesti kotona, kannattaa tsekata akun kunto. Jos kyseessä joku tilapäinen vika, pitäisi "porsaan kuvan" kadota mittaristosta muutaman startin jälkeen. Jos valo jää kummittelemaan, kannattaa kurkata vikakoodit (mieluiten starilla, mutta yleislukijallakin saattaa selvitä).
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
johtaja
Viestit: 18
Liittynyt: 30.5.2006 18:14

Viesti Kirjoittaja johtaja »

Kiitoksia!auto oli kyllä yön yli laturissa,pyöritti eilen tosi laiskasti.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo, nämä CDI:t on melko nirsoja tuon virran suhteen, jo hetkellinen jännitteen putoaminen aiheuttaa helposti antureiden "vikaantumista" auton mielestä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Paljonkos autossa on kilometrejä? 204:ssa syttyy moottorin vikavalo jo hehkutulppien viasta. Todennäköisesti sama 212:ssa vaikka en kokemuksesta osaa sanoa enkä papereista luntannut.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Samoin syttyy vikavalo esim. katalysaattorin happianturista (lambda) mutta sekään ei vaikuta ajamiseen millään lailla ja hiukkaspolttokin toimii normaalisti rikkinäisellä anturilla.

Mielenkiintoinen oli anturin valmistajan (Bosch) ilmoitus datalehdellä että anturin elinikä on 250 tkm ja se ainakin minulla toteutui aika tarkasti.
johtaja
Viestit: 18
Liittynyt: 30.5.2006 18:14

Viesti Kirjoittaja johtaja »

Kilsoja on nyt 155tkm.onneksi on huoltoaika varattuna Lintoselle tiistaiksi,niin saavat lukia vikakoodit.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näitä on ollut nyt kovien pakkasten aikaan paljon. Selvästikin OM651 on herkempi sytyttämään valon kuin vanhemmat moottorit.
Sen olen huomannut että useampia autoja joissa muistissa tilapäisiä vikoja liian korkeasta ahtopaineesta ja/tai kaasuläpästä, liekö sattumaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Terve
Täällläkin saatiin rouvalta viesti että niiain kojetauluun syttyimoottorin vikavalo :( käskin viedä vauvan neuvolaan ja diagnoosi oli tällainen.
Tällä hetkellä aktiivisena vikakoodi pakokaasujen lämpötilatunnistimesta,mutta kohtuullisen tuoreena on myös imukanavan katkaisuun liittyvä vikakoodi--->testattu katkaisumoottoria tarkemmin--->ainakin tällä hetkellä toimii-->todennäköisesti vika korjaantuu tältäerää lämpötunnistimen vaihdolla,mutta ei ole takeita ettei toinen vika saa sitä palamaan lähiaikoina uudelleen. :shock:
Ja minä hölmö kun luulin että mersulla pääsis 100000km ilman tällaisia :(
mittarissa 76000
Tuosta katkaisumoottorista oli vikakoodi muistissa jo aiemmin kun vein auton piuhan päähän huonon tyhjäkäynnin takia (heilui välillä tyhjäkäynnillä kuin kilpuri josta tuplat ei ole synkassa)
No joka tapauksessa kysymys on voiko olla kyseessä esim löysä liitin :?:
maksaa kuitenki kuulemma 150 euron paikkeilla tuo anturi :supersad:
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Mulla on fiksailtu Veholla viimesen vuoden ajan pakokaasun lämpötila-anturia (180 CDI OM651). Ensin päivitettiin tehtaan ohjeen mukaan ohjelmisto ja putsattiin liittimet. Seuraavalla kerralla vaihdettiin oikeasti anturi, mutta vikakoodia pukkasi edelleen. Kolmannella kerralla löysivät johtosarjasta liitoksen, joka oli rispaantunut puhki (ainakin huoltoneuvojan mukaan kohdassa on puristettu johdot yhteen liittimellä ja kutistesukkaa päällä). Nyt tuntuu pelittävän.
S204 180 CDI AMG -13
Pitkis
Viestit: 2
Liittynyt: 19.11.2012 22:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pitkis »

Moottorin vikavalon syttyminen itselläni johtui edeltävänä kesänä sitten kun aikanaan Vehon testeriin päädyin, niin sähköinen termostaatti oli tullut tiensä päähän... Lisäksi viime syksynä vaihdoin akun isompaan Ah omaavaan muiden ominaisuuksien myötä herjasi usein miten peilien vilkkujen ongelmia ja command sammutti itsensä parkissa ollessa usein 5min jälkeen varsinkin, jos poppia koneelta soitti.. ( akku paljastui olevan syksyltä 2010 ) Autona siis E350 4matic -09/10 bensiiniversio..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”