Akun visit workshop ja moottorin vikavalo

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Akun visit workshop ja moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kyseessä taasen kaverin -04 220cdi. Aamulla oli herjannu punasta akkua ja visit workshop, eli pikkuakkuvika ensimmäisenä tulis mieleen. Mutta polttaa kuulemma sitä oranssia moottorin merkkivaloa nyt jatkuvasti. Johdon päässähän ei ole käynyt eikä nyt het siihen mahdollisuutta, mutta jotenkin mieltäisin ettei moottorin merkkivalo pala ilman et ajotietokone mitään sanois, vai sytyttääkö tuo akkuvaiva moottorin valokin?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kyllä se moottorin vikavalo voi palaa ilman että ajotietokone mistään viasta raportoisi. En heti edes keksi mikä ajotietokoneen varoitus liittyisi moottorin vikavaloon, ohjekirjasta löytyy lista niistä varoituksista jotka ajotietokone voi näyttää.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Akun visit workshop ja moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sv22 kirjoitti:Kyseessä taasen kaverin -04 220cdi. Aamulla oli herjannu punasta akkua ja visit workshop, eli pikkuakkuvika ensimmäisenä tulis mieleen. Mutta polttaa kuulemma sitä oranssia moottorin merkkivaloa nyt jatkuvasti. Johdon päässähän ei ole käynyt eikä nyt het siihen mahdollisuutta, mutta jotenkin mieltäisin ettei moottorin merkkivalo pala ilman et ajotietokone mitään sanois, vai sytyttääkö tuo akkuvaiva moottorin valokin?
Oransivalo palaa yleensä ilman että ajotietokone siitä mitään kertoilisia

alkuun kanttaa tarkistella kaikki sulakeet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onko oletus kuitenkin ettei akkuherja suora aiheuttaja vikavalolle? Keskiviikkona pitäis tässä tallissa koittaa sitä ihmetellä. Tarvitseekos sen pikkuakun vaihtoa kuitata erikseen * päässä jos se vikaiselta vaikuttaa?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Onko oletus kuitenkin ettei akkuherja suora aiheuttaja vikavalolle? Keskiviikkona pitäis tässä tallissa koittaa sitä ihmetellä. Tarvitseekos sen pikkuakun vaihtoa kuitata erikseen * päässä jos se vikaiselta vaikuttaa?
Ei sytytä moottorin vikavaloa se huono SBC-akku. Ei tarvii kuitata Starilla jos pikkuakun vaihtaa (sen paremmin kuin isoakaan).
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Näin vähän järkeilin vaikka suht yhtäaikaa ilmaantuivat.

Tarvikos ihme temppuja vaihto? Avaimet virtalukosta ja ootella parikyt minuuttia väylien hiipumiseen, onko ihmeempiä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sv22 kirjoitti:Näin vähän järkeilin vaikka suht yhtäaikaa ilmaantuivat.

Tarvikos ihme temppuja vaihto? Avaimet virtalukosta ja ootella parikyt minuuttia väylien hiipumiseen, onko ihmeempiä?
Ei
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kiitos.
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Siis jos tuon peräkonttiakun vaihtaa ei tarvitse olla katkeamatonta virtaa koko ajan apuakusta eikä tarvii kertoa testerillä mitään autolle ? ( E 200cdi-04 )
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Molempien akkujen vaihto meni ilman apuvirtaa. Odottelin vaan kaiken varalta vähän aikaa, että väylät / boksit sammuttelivat itsensä. Vaihdon jälkeen normaalit ikkunoiden opetusajot ja ratinkäännöt ESP:lle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Okei, hyvä tietää. Onko tuolla käyttöohjeissa nuo opetuajot selostettuna, vielä uusi tuttavuus tämä peli. En tiedä milloin akku tulee vaihtoon mutta aika matalaa ( n. 12, 1 v ) näyttää tupakansytkästä virran kun kääntää aamulla virrat päälle. Käynnissä on 13,8 yleensä tyhjäkäynnilläkin eli laturi toiminnee vielä?
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Näyttää olevan maininta. Ikkuna kerrallaan napista alas / ylös ja pidetään vähän aikaa nappulaa pohjassa / ylhäällä. Sama kattoluukulle jos on. ESP herjaa enste mutta kun vähän kieputtaa rattia ääriasennosta toiseen, niin tokenee.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Kiitos tiedoista !
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

jassukata kirjoitti:Okei, hyvä tietää. Onko tuolla käyttöohjeissa nuo opetuajot selostettuna, vielä uusi tuttavuus tämä peli. En tiedä milloin akku tulee vaihtoon mutta aika matalaa ( n. 12, 1 v ) näyttää tupakansytkästä virran kun kääntää aamulla virrat päälle. Käynnissä on 13,8 yleensä tyhjäkäynnilläkin eli laturi toiminnee vielä?
Mistä oot keksinyt että 12,1v yön yli maanneella akulla näin kevät-talvella olis huono jännite? Musta se on erinomainen, varsinkin virrat päälle käännettynä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

No meinasin kun tässä eräänä pikkupakkasaamuna vilkutti penkinlämmittimen valoa kun ei antanu lämmittää heti ja taisi ilmoittaa mukavuusvempainten pois päältä oloa,siis käynnistyttyään. Ja se virta putoo sitte 11,1 volttiin jos pidempään tuijottaa kun samalla hehku päällä ennen starttia. Vai rajoittaako tuo tupakansytkälle tulevaa virtaakin niin että näyttää tuo yleistesteri väärin. Siitä päätellyt että akku ei ihan tikissä.
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Kyllä tupakansytyttimestä saa tarpeeksi luotettavan jännitelukeman, jonka pohjalta uskaltaa tehdä päätöksiä. Tai no minä ainakin olen lukemaan luottanut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”