ABS/ESP

Vastaa Viestiin
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

ABS/ESP

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Onko kotikonstein mahdollista tutkia,kaksi kertaa jäänyt näyttöön ABS/ESP,eli ei toimi APS eikä luistonesto,lisäksi vaikuttaa että ohjaus jäykempi kuin normaai.Olen lähtenyt ajaa pysähtynyt jonkun matkan päästä sammuttanut moottorin ovet lukinnut ja hetkenpäästä käynnistänyt taas pelaa.Onko harhaa ohjauksen jäykkyys?
Auto on käyttöä varten
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Entäpä jos säästäisit aika ja kenties rahaakin ja veisit korjaamolle vikatestiin ?
Parametriohjaus ei toimi, siitä jäykkyys.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rippuu ihan kodin varustelusta ;)
Mutta se mitä voi tehdä joka kodissa niin katsoo onko renkaat
Suorassa kun ratti on, onko kaikkisaa oikeapaine ja keskenään saman kokoisia, onko laakereissa väljää, akku kunnossa, sulakelootat kuivia

Mutta tosiaan jos kodin varustukseen ei kuulu *:ria niin kannatta hakeutua jonnekin missä on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

ABS/ESP

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Kiitti tarkastellaan huomenna ja jos ei selviä niin korjaamolle :)
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

??????

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Auto oli sisällä lämmösessä,rengaspaineet tarkistettu 0,3 oli heittoa,akku ladattu,sulakkeita heiluteltu,vika ei ole ilmennyt,saapi nähdä tuliko kuntoon :(
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Vika taas ilmaantu

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

No jaa kerron hiukan mitä tehty.Käytin paikallisessa korjaamossa ilmoitti testeri vasen etupyörä joka tekee häiriön,vaihdettiin anturi.Vika ilmeni kohta uudestaan vasen etupyörä, vaihdettiin rasvatiiviste missä tunnistin kehä,tuntui olevan kunnossa pari kolmeviikkoa ,just taas tuli häiriö joka hävis kun sammutin auton ja ovet lukitsin ja uusi käynnistys.No jaa taas korjaamoon sanoisko,että persiistä nää hienoudet.
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

jatkuu

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Testeri näyttänyt vasen etupyörä ,vaihdettu anturi sekä rasvatiiviste missä tunnistinkehä väli passattu,taas tänä aamuna löi häiriön.En ymmärrä kertooko testeri just sen mikä vikana,mutta korjaamo kertoi ,että anturin ja kehän väli oli vikana.
Auto on käyttöä varten
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Putsattiinko kehä? Mulla auttoi viime kesänä pelkkä kehän/anturin putsaus samaan oireeseen.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

kehä

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Kaksikin rasvatiivistettä jossa kehä on vaihdettu kyseiseen pyörään,kun oli epäilys uuden kunnosta.
Auto on käyttöä varten
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

stari?

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Onko stari tarkempi kuin testeri,saako sillä vian selville tarkasti,jos vaikka joku liitin hiukan hapettunut. Mistä löytyy tämä yksikkö ja sen liittimet,uskaltaako itse irroittaa liittimet ja laittaa takaisin.
Auto on käyttöä varten
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vian lopulliseen löytämiseen tarvitaan aina ihminen, mikään testeri ei näytä esim, hapettunutta liitosta. Ammattilainen selvittää Starin ja virtapiirikaavioiden avulla hankalammankin vian.
ESP yksikkö on konepellin alla kuskin puolen nurkassa etu-samin kanssa samassa tilassa.
oulaistenliikenne.fi
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Häiriö.

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

dealer kirjoitti:Vian lopulliseen löytämiseen tarvitaan aina ihminen, mikään testeri ei näytä esim, hapettunutta liitosta. Ammattilainen selvittää Starin ja virtapiirikaavioiden avulla hankalammankin vian.
ESP yksikkö on konepellin alla kuskin puolen nurkassa etu-samin kanssa samassa tilassa.
.
No niin nyt vika "korjattu" ja itse,Kyseisen lootan Pistokkeet irroitettu,ruiskutettu elegtroniikka spreitä pistokkeeseen.Häiriötä ei ole enää ilmaantunut.Kiittää ja kumartaa,toivottaa Rauhallista Joulua,sekä korjaus vapaata v. 2016 :D
Auto on käyttöä varten
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”