S211 Bi-xenoneihin lisäpitkän umpioon Xenon sarjaa..?

Vastaa Viestiin
jani77
Viestit: 104
Liittynyt: 21.4.2006 0:20
Paikkakunta: Muurame

S211 Bi-xenoneihin lisäpitkän umpioon Xenon sarjaa..?

Viesti Kirjoittaja jani77 »

Onko kellään kokemuksia W211 lisäpitkien umpioon laitetusta xenon muutossarjasta..? Saisiko sillä vielä parannettua pitkiä valoja? Itselläni on Bi-xenonit omissa valoissa tuolla kääntymis ominaisuudella mutta lisäpitkien umpioissahan on normaalit halogeenipolttimot, jotka paistavat ikävän keltaisilta.. Olisikohan kannatusta asentaa sinne sellainen can-bus xenon sarja??
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tottakai valot kirkastuu paljon xenoneilla, sama pitkähän se on mitä halogeeniversiossakin. Ne valot on kyllä vakionakin hyvät, tokihan hyvillä pitkillä on kiva ajella pimeässä mutta aikaisin pitää vaihtaa lyhyet sekä lumisateessa voi olla jo liian kirkkaat.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ja tarpeeksi huonoilla valoilla ei tartte vaihtaa lyhkäsiä lainkaan :lol: Ei tämäkään kysymykseen vastannut mutta itsellä mielessä ihan sama asia. Jospa se tuo Roisto vastaa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

Itellä 55w canbus xenon sarja halogeenien tilalla ja tyytyväinen oon ollu.. muistat vaan tilata adapterit samalla.. esim http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/ad ... 030200025/
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vastaa ja vastaa. :D

Kyllä ne jonkin verran ovat normihehkuja kirkkaammat. Ite kokeilin moisia, kun 124:ssa oli lisäpitkäumpioilla niimbal paremmat valot. Ongelma on ehkä se, että 211 tekee melko kirkkaan läikän auton eteen ja kauempana oleva tieno jää sen "varjoon".

Mulla on 35 watin canbussivehkeet ja jonkin verran tulee radioon häiriötä vaikka on lähtö- ja tulopiuhoissa melkoiset häirikönpoistomöntit.

Mersun lisäpitkän liitin ei mulla passannut suoraan ballastin liittimeen. Värkkäsin adapterin alkuperäisestä H7:n umpioadapterista, satsin mukana tulleesta johdosta ja pätkästä polkupyörän sisäkumia. Pitäisi koettaa etsiä jostain joku adapterijohto, joka tuohon kävisi.

Satsin mukaan pitää ottaa ne M-B / BMW -adapterit, joilla saapi tällättyä tuikkijat reikiinsä.

Joillakin on ollut parempaa tuuria radion häiriöiden kanssa. Varmaan eri valmistaja / paremmat osat. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Mulla omassa autossa (MB S211 vm.06 facelift, tehtaan koodilla 807) on ollu kaks talavia tää sarja, kolomas lähtee
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/lu ... 010400150/

Ite ainakin kokenut hyväksi. Ei oo mulla tullu radioon häiriöitä ja toiminu tosi hyvin. Joidenkin mielestä voi olla huonopuoli mutta tässä sarjassa ballistin sytytysvirta on rajoitettu, joten auton oma johtosarja kestää huomattavasti peremmin.

Vähä kallis sarja mutta omasta mielestä hyvä. Polttimotkin on metallirunkoiset.

Jos sulla on facelift S211 niin sitte tarttet nää sovittimet ton sarjan lisäksi
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/ad ... 030200050/
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Vastaa ja vastaa. :D
Ehkä sitten kahaville tai teelle jutteleen tarkemmin aiheesta :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikö noi 35W sarjat syttyisi nopeammin kuin 55W?

Itellä oli edellisessä Mersussa (208) joku ihme 50w FastBright sarja jolla kuitenkin ajettiin 35w poltttimoita. Myyjä jotenkin perusteli että näin se on kaikista nopein. Sulakkeet siinäkin sai nostaa 7,5A:sta kymppiin.

Tähän 209:siin pitäisi tehdä sama päivitys, mutta mikä sarja olisi nopein syttymään ja ei kuitenkaan antaisi virheilmoitusta?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Ite en ole kokenut hidasta syttymistä ongelmaksi. Autossa on kuitenkin BI-xenonit, joten en koe tuota hidasta syttyvyyttä ongelmaksi apukaukovaloissa.

Tuo hidas syttyvyys koskee kylmää poltinta. Ku vaihat lyhyville, vastaan tulijan takia niin poltin ei kerkiä jäähtyä niin palijua, että syttyminen kestäisi.

Ite pidin kaikista tärkeimpänä, että etu SAM:min kanssa ei tuu ongelmia ja radio häiriöitä ei oo.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

pepi kirjoitti:Ite en ole kokenut hidasta syttymistä ongelmaksi. Autossa on kuitenkin BI-xenonit, joten en koe tuota hidasta syttyvyyttä ongelmaksi apukaukovaloissa.

Tuo hidas syttyvyys koskee kylmää poltinta. Ku vaihat lyhyville, vastaan tulijan takia niin poltin ei kerkiä jäähtyä niin palijua, että syttyminen kestäisi.
Just näin :idea:
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

dealer kirjoitti:
pepi kirjoitti:Ite en ole kokenut hidasta syttymistä ongelmaksi. Autossa on kuitenkin BI-xenonit, joten en koe tuota hidasta syttyvyyttä ongelmaksi apukaukovaloissa.

Tuo hidas syttyvyys koskee kylmää poltinta. Ku vaihat lyhyville, vastaan tulijan takia niin poltin ei kerkiä jäähtyä niin palijua, että syttyminen kestäisi.
Just näin :idea:
Noh... Öh... Joo'o... Nämä kaikki on ihan hyvää tietoa, mutta täysin jo tiedossa ollutta. :D

208:siin olin upottanu orkkis umpioon bi-xenoni projektorit joten asia siltäkin osin tuttu.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

omassa on keenonit pitkissä ja oon tyytyväinen. ainoa haittapuoli että lyhyet tuntuu onnettomilta.
eikä tarvinnu olla can-bus mallit..
kiinasta oon hommannu noita 55w fast bright ballasteja ja sitten 35w polttimoita joissa metallikanta..
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Itsellä w211 vm -04 kääntyvillä bi-xenoneilla. Apukaukovaloissa Luminalightsin 70w xenon sarja 4300k värilämpötilalla. Apukaukovalojen korkeussäätöä piti ruuvata reilusti ylöspäin että näkyi kauas ja se kirkas valopallo hävisi keulan edestä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nuihin MOPF bi-xenoneihin jos laittais lisäpitkiin Xenonit niin mitä lyhkäsille keksis? Paremmat projektorit jotka tekee tarkemman rajan että ne voi ees säätää vähän kauemmas? Onko muita apuja ettei lyhyet jää ihan köpöksi pitkien rinnalla?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”