Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa

Vastaa Viestiin
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Vm -01 200cdi c mersu oireilee sieltä ja täältä.
Testeriinhän tuolla pitäis päästä, mutta jos sais loppuviikosta jotain jo kokeiltua ilmankin. Taloudessa toinenkin samanikäinen 220cdi joten osia saa kokeiltua ristiin.

Lämmönsäädin toimii on/off periaatteella, 26c = niin kuumaa kuin tulee, kaikilla muilla asennoilla pelkkää kylmää. Sama kuskin ja vänkärin puolella. Onko itse säädin todennäköisesti hajalla?

Vikatilaan puskee kun moottori ajettu kuumaksi, uudelleenkäynnistämällä pelaa taas jonkin aikaa. IMM kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Tuntuu ettei ahda kunnolla (tai sitten tällänen 200cdi on vaan tehoton...), ahtopaineensäädin vaihdettu, ei apua ainakaan vielä.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Seuraavanlaiset vikailmoitukset näyttöön:
Brake assist visit workshop! BAS
ABS system visit workshop!
Elec. stabil. prog. visit workshop! ESP
Brake lining wear visit workshop!

Onko tuolta nyt se abs/esp yksikkö hajalla konehuoneesta?
Vai voiko rikkinäinen jarruvalokytkin tai abs-anturi aiheuttaa tuollaista?
Vakkari pelaa.
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämmönsäätöviat harvinaisia tuollaisena, ei osaa veikata mitään...

Vikatilan osalta veikkailua testaamatta, mutta yksi mahdollisuus tukkeutunut pakoputki.

Brake lining wear = kuluneet jarrupalat tai kulumistunnistin rikki.

Muut jarruviat; hydrauliikkayksikön hiilet tai pyörähdystunnistin (sytytti kai sekin kaikki nuo :? ) tai kääntökulman tunnistin.

ABS yksikön hiilet helppo vaihtaa, muuta vikaa yksiköissä ei ole ollut.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiiTee kirjoitti:Vm -01 200cdi c mersu oireilee sieltä ja täältä.
Testeriinhän tuolla pitäis päästä, mutta jos sais loppuviikosta jotain jo kokeiltua ilmankin. Taloudessa toinenkin samanikäinen 220cdi joten osia saa kokeiltua ristiin.

Lämmönsäädin toimii on/off periaatteella, 26c = niin kuumaa kuin tulee, kaikilla muilla asennoilla pelkkää kylmää. Sama kuskin ja vänkärin puolella. Onko itse säädin todennäköisesti hajalla?

Vikatilaan puskee kun moottori ajettu kuumaksi, uudelleenkäynnistämällä pelaa taas jonkin aikaa. IMM kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Tuntuu ettei ahda kunnolla (tai sitten tällänen 200cdi on vaan tehoton...), ahtopaineensäädin vaihdettu, ei apua ainakaan vielä.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Seuraavanlaiset vikailmoitukset näyttöön:
Brake assist visit workshop! BAS
ABS system visit workshop!
Elec. stabil. prog. visit workshop! ESP
Brake lining wear visit workshop!

Onko tuolta nyt se abs/esp yksikkö hajalla konehuoneesta?
Vai voiko rikkinäinen jarruvalokytkin tai abs-anturi aiheuttaa tuollaista?
Vakkari pelaa.
kuvailtu lämmön säätely onkelma syylinen on yleensä sisälämpö anturi(sikäli kun ulkolämpö näyttä järkeviä) joskus harvoin se nuppi mistä säädellään

esp vika (jarru valo katkaisin)voi tiputella tehoja jos kiertää yli 3000 mutta vetoa ei ole edes sitä 200cdi vakion vertaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ahtopaineensäätimen vaihdon jälkeen ajettu nyt reilu 50km, ei vikatiloja.
Käsikellolla mittauksia, tasaisesta 60km/h ajosta kaasu pohjaan 100km/h saakka.
3. Vaihteella n 8s, nelosella n 13s. 6v manuuali.
Onko normaalia, tuntuu omasta mielestä laiskalta...
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ulkolämpötila näyttää 85c, hämminkiä sielläkin.
Jarruvalokytkintä vois kai koittaa vaihtaa, eikös se löydy jostain jalkatilasta tämmösessä?
Vaatiiko yleensä kuittauksen vaihdon jälkeen?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiiTee kirjoitti:Ulkolämpötila näyttää 85c, hämminkiä sielläkin.
Jarruvalokytkintä vois kai koittaa vaihtaa, eikös se löydy jostain jalkatilasta tämmösessä?
Vaatiiko yleensä kuittauksen vaihdon jälkeen?
Ulkolämpötilaa käytetään vertailu tietona
Jos esim supikoira on asentanut sen anturin omaan nenääsä/pers*** niin ilmastoin
tominta on monesti tuomoista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Boschin testeriin pääsi tänään.
P1470 ahtopaineen säätö. Säätöpoikkeama positiivinen.
Nollaamalla meni, pelaa tuolla lainasäätimellä kuten pitää.
C1000 ohjainlaite viallinen. Eli se abs yksikkö..?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lyö sitä vasaralla, jos hetkeksi valot sammuu :shock: niin hiilet lopussa. Ellei sammu niin ei todista mitään.
oulaistenliikenne.fi
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

dealer kirjoitti:Lyö sitä vasaralla, jos hetkeksi valot sammuu :shock: niin hiilet lopussa. Ellei sammu niin ei todista mitään.
Ei sammunu, ei. Toinen vinkki mikä tuli oli lämmittää sitä esp mokkulaa hiustenkuivaajalla, ei auttanut sekään.
Vaihtaa tuon kai joutuu, tai ainakin hiilet. Ahtaalle näytti mutta on niitä ennenkin kuulemma vaihdettu...
Onko tuo ESP miten tarkka oikeasta numerosarjasta, väärällä numerolla oleva olis tiedossa edukkaasti mutta onko yhtä tyhjän kanssa sellaista sinne edes koittaa?
Voiko tuo yleismallin testeri antaa väärän vikakoodin? Katkos jossain autossa eikä pysty lukemaan oikein?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottori lähtee hydrauliikkayksiköstä erittäin helposti, kaksi torxruuvia irti ja nykäisee paketin pois. Sitten pikku ulosvetäjällä laakeri irti ja loput purkautuukin melkein omia aikojaan.
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

dealer kirjoitti:Moottori lähtee hydrauliikkayksiköstä erittäin helposti, kaksi torxruuvia irti ja nykäisee paketin pois. Sitten pikku ulosvetäjällä laakeri irti ja loput purkautuukin melkein omia aikojaan.
Juu, yhden "viallisen" yksikön jo tuossa pöydällä purin mielenkiinnosta.
Eihän tuo mitenkään mahdottomalle näytä...
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ja nyt toimii, ei pumppu osaa lukea mitä kannessa sanotaan.
Ei ollu vanhan pumpun suurin ongelma hiilet, täysin musta sisältä...
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”