s123 230te&w123 200D

Vastaa Viestiin
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

mersuw123 kirjoitti: Kuva


:shock: :? 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Ostin uuet jouset ja otin niistä kierroksen pois, nyt on sopivan korkunen ja ajettavuuskin parani 8)

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

aattelin kysästä semmosta että kun tämä farkku on korinvaihto niin onnistuuko tähän vaihtaa 2.3 kompressori tekniikka, koska papereissa 2.3 ja ei ole tehorajoja ja korinvaihto on tehty vuonna 97 eli jos laittais vaikka -96 vuojen tekniikan niin sehän olis voinu olla jo ennen korinvaihtoa vai pitäskö siitä olla sitten otteessa erikseen merkintä? :roll:
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

eikös se mene silleen että se nykyinen moottori on se "kanta auto" ja se auton kori on sitten se vaihtokori eli papereissa lukee molemmat valmistenumerot (moottorin ja korin) ainakin itellä muutamassa kv autossa ollut eli jos koneen vaihdat niin ei siihen periaatteessa jää todistettavasti mitään kanta auton osia joten laittavat autoveron maksuun... viisaammat korjatkoon jos olen väärässä :roll:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Jos otteessa ei ole mainittu koneen vaihtamisesta sanallakaan niin sitten tulee katsastuksessa probleemeja. Mutta jos lukee esimerkiksi että "autoon vaihdettu 2.3L bensiinimoottori..." tjms niin voi hyvinkin onnistua koska eihän sitä tiedä että mikä kone sinne on laitettu. Tosin tuo kompura voi siinäkin tapauksessa kaataa koko homman kun ei ole ahdettu ollut alunperin, mutta kyllä kait sen saa muutoskatsastettua ilman prosentteja? :D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

otteesa ei oo merkintää toisesta runkonumerosta, lukkee vaan, että valmistenumeromeistos varmennettu, korjattu ja muutettu auto, vaihdettujen osien määrä 46% ja sitten on joku LTJ- mallimerkintä, josa lukkee 4DSEDAN 5-220D-123D/2800
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

hain eilen farkkuun tuommoset rialin hunajakennot 2 7x16'' ja 2 8x16''. Tarkotus ois kiillottaa reunat ja maalata keskustat metallinhohtomustaksi. :)

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Tulipa vaihettua 190:llä tuommonen 200d vanaha taksi, vm -85 ja mittarissa vasta 610tkm vaikka ollut taksina vuoteen 2010 asti. Autolla on ollut mua ennen vaan 2.omistajaa, ensimmäisellä omistajalla ollut 13vuotta (1985-1998) helsingissä ja seuraavalla omistajalla ollut 16vuotta (1998-2014), ennen mulle tuloa oli pari lyhyempi aikaista omistajaa. Huoltokirjakin on, mutta en oo vielä saanu sitä, ku edellinen omistaja aiko lähettää sen postissa. Ruostekkaan ei oo vielä päässy kovin pahasti purasemmaan, pohojaa ei oo hitsattu koskaan(nyt joutuu takapyöränkoteloihin laittaan pienet paikat), ovetkin hyväkuntoset(ainoastaan jotain pientä pintaruostetta). Kuskinpuolen etulokari ois vaihtokunnossa, joskus laitettu tarvikelokari ja se on päässy ruostuun melko pahasti, eli jos joltain löytyy edullisesti kuskinpuolen lokasuoja ja ei kovin kaukaa raahesta niin saa tarjota. Löytyshän multa tuohon stt-turbosarjakin, mutta en vielä tiiä raskiiko tuota turbottaa, vaikka eihän se vissiin tuolla stt-sarjalla kovin herkästi hajoa?

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Tännään pesin ja vahasin valakian mersun, lisäksi otin tuon varmaanki uutena laitetun penkin päällisen pois, joutu vähä väkivalloin repimään irti ku oli sen verta lujasti laitettu kiinni. :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Heh, tämähän vois olla melekein (vähän tuunatumpi) kaksoisveli tuolle mun vastaavalle 200D:lle, sisustakin näyttää samalta ja km-eroakin vain n. 15 000 km (jos mulla nyt alkuperäiset km:t ovat kaikki tuossa omassa mittarissa...) ! Mukava seurailla topikkia.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

minkä verran muilla on syöny tiisseliä nää w123 200d:t, kun nytten on tullu pari kertaa tankattua täyteen niin ensimmäisellä kerralla oli keskikulutus 6,2 ja toisella kerralla 7,0, niin ei oo kyllä mun mielestä mittään kovin paha ruokasia.
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

mitenkähän, kun mulla on tuohon valakiaan stt-turbosarja mutta siinä ei oo sitä stt-turbosarjaan kuuluvaa öljynlauhdutinta niin kestääkö tuo om615 moottori turbotusta jos ei laita sitä öljynlauhdutinta?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

mersuw123 kirjoitti:minkä verran muilla on syöny tiisseliä nää w123 200d:t, kun nytten on tullu pari kertaa tankattua täyteen niin ensimmäisellä kerralla oli keskikulutus 6,2 ja toisella kerralla 7,0, niin ei oo kyllä mun mielestä mittään kovin paha ruokasia.
Mulla on aina ollut jossain 7-7,5 litran välillä kulutus.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanoisin että 6,2 on mittaus- tai laskuvirhe, litran pari enemmän menee.

Hieno peli, valkoinen 123 8)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

dealer kirjoitti:
Hieno peli, valkoinen 123 8)
kiitoksia 8)

Turbotuksesta vielä sen verran, että suodatinjalkaanhan pitää hommata t-haara öljynpaineelle, muistaako kukaan minkä kokosella kierteellä öljynpaineletku on kiinni?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

mersuw123 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Hieno peli, valkoinen 123 8)
kiitoksia 8)

Turbotuksesta vielä sen verran, että suodatinjalkaanhan pitää hommata t-haara öljynpaineelle, muistaako kukaan minkä kokosella kierteellä öljynpaineletku on kiinni?
Kierre oli muistaakseni M10x1.

Kovassa vedätyksessähän vasta öljynjäähdytintä tarvitaan. Tietysti jos mahdollisuus on niin laittaisi adaptereilla jonkun tarvikekennon sinne. Yhdessä vanhassa turbomersussa mulla ei ollut öljynjäähdytintä ollenkaan eikä siinäkään ollut lämpöongelmaa. STT-sarjalla ei kuitenkaan puhuta mistään superitehoista.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Samuli H kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Hieno peli, valkoinen 123 8)
kiitoksia 8)

Turbotuksesta vielä sen verran, että suodatinjalkaanhan pitää hommata t-haara öljynpaineelle, muistaako kukaan minkä kokosella kierteellä öljynpaineletku on kiinni?
Kierre oli muistaakseni M10x1.

Kovassa vedätyksessähän vasta öljynjäähdytintä tarvitaan. Tietysti jos mahdollisuus on niin laittaisi adaptereilla jonkun tarvikekennon sinne. Yhdessä vanhassa turbomersussa mulla ei ollut öljynjäähdytintä ollenkaan eikä siinäkään ollut lämpöongelmaa. STT-sarjalla ei kuitenkaan puhuta mistään superitehoista.
kiitoksia vastauksesta 8)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

mersuw123 kirjoitti:minkä verran muilla on syöny tiisseliä nää w123 200d:t, kun nytten on tullu pari kertaa tankattua täyteen niin ensimmäisellä kerralla oli keskikulutus 6,2 ja toisella kerralla 7,0, niin ei oo kyllä mun mielestä mittään kovin paha ruokasia.
mulla pyöri kulutus siinä 12l satasella taajama ajossa, koneen vaihto 300d:ksi tiputti kulutuksen 9,5 litraan samassa ajossa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
surfblau
Viestit: 3
Liittynyt: 01.5.2014 9:52

Viesti Kirjoittaja surfblau »

Viimekesän perusteella kulutus oli 8,2-9,3. Satanen on kova vauhti 200d:lle ja se näkyy kyllä kulutuksessa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

surfblau kirjoitti:Satanen on kova vauhti 200d:lle ja se näkyy kyllä kulutuksessa.
Se on aika kova vauhti mille tahansa 123sen ilmanvastuksen omaavalle kamppeelle.
Kyllä tuo bensakin alkaa imeä soppaa melko kiitettättävää tahtia kun vauhtia pitää siellä 110kmh:ssa
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

eipä tuolla oo pahemmin viihtiny satasta ajella, yleensä tullee ajeltua semmosta 80-90km/h :lol:
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

nyt ois mersuunki laitettu turbo 8)

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin 8) Pumppua säädetty ? Liikkunee selvästi paremmin ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

dealer kirjoitti:No niin 8) Pumppua säädetty ? Liikkunee selvästi paremmin ?
pumppua oli jo varmasti joku edellinen omistaja ruuvannu, mutta säätiin syöttöä vielä lisää 1 kierroksen ja vetäviä säätiin 2 kierrosta. Liikkuu kyllä nytten palio paremmin vakioon verrattuna 8)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Innostuin viikonloppuna ruveta korjaan tuon vanhan lokasuojan, tännään sain vejettyä pintamaalin ja jos muutaman päivän päästä laittas takasin paikalleen, olin kyllä yllättyny että kuin hyvin oli säilyny lokasuojan takaa kun ei ollut yhtään reikää. :)

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tännään oli lämmin ilima niin pitihän se vanhuski pestä 8)

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Keltasen farkun vein viime viikonloppuna säilöön ku ei viitti taivas allakaan säilyttää :)

Kuva

Valakiasta pari viikkua sitten reppiin pois etujalkotiloista sen ''äänieristematon'', kun siellä oli vesi alla, onneksi oli säilynyt ihmeen hyvässä kunnosa, ainuastaan vänkärin jalkotilassa oli tuo pikkureikä :)

Kuva

Kuva

miten muuten tää pittäis elokuusa katsastaa niin tarviiko se käyttää penkisä vai riittääkö pelkkä vertailutodistus, ja miten pystyskö se dealer hommaan sen vertailutodistuksen? :)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tännään pesin ja vahasin vanhuksen niin on hyvä huomenna lähtä käveseen veteraanikone päivillä :) raidetanko pitäs alakaa vaihtaan vänkärinpuolelle ku alakaa olleen sen verran väliä ja alapallo pitäs vaihtaa kuskinpuolelle, vois olla että tulis parempi ajettavaki ku vaihtas nuo. :)

Kuva

Kuva
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

eipä ollukkaan raietanko väliä, vaan apusimpukka, nyt ois apusimpukankorjaussarja vaihettu ja ei oo ennään ohjauksessakaan välystä :)
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Tämäki topicci tuli nyt päätökseen, kun viime viikolla myin farkun pois. :( ei vaan ennään innostanu laitella, niin sama oli myyä pois ettei lahua pihalle :) Onneksi sattu vielä niin hyvä tuuri että sama osti sen takasi jolta ostin 5 vuotta sitten sen :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”