S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??

Vastaa Viestiin
karppa100
Viestit: 3
Liittynyt: 02.4.2015 0:54
Paikkakunta: Helsinki

S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??

Viesti Kirjoittaja karppa100 »

Mulla on s204 220cdi 7port aut. 2013 ajettu n.40.000

Onko kokemuksia vastaavan auton kulutuksesta ja talvilämpenemisestä?

Mulla ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä.

Veholta sanoivat, että autoni kulutus: kaupunki 13l/100km ja maantie 9,5l/100km talvella on aivan normaalia...

Mielestäni kuulostaa paljolta verrattuna edellisiin autoihini! ja mersun luvattuihin arvoihin 6,0l / 4,0l/100km. Ovat kuitenkin reilusti yli puolet isompia ohjearvoihin...

Vehon mukaan on myöskin normaalia, että moottori ei lämpeä -15 asteen pakkasessa normaaliin lämpöön...?

n.-25 asteen pakkasessa sisällä ei tarkene muuten kuin laittamalla automaattivaihteen manuaalille ja ajamalla pienemmällä vaihteella...

Jos auto kuuluu olla tuollainen niin lähtee kyllä vaihtoon!!!

Onko kellään muun-, tai vastaavanlaisia kokemuksia??

Vai onko normaalia?

Nyt autoon on asennettu myös suojamuovi maskin sisäpuolelle, mutta ei ole auttanut ongelmaan...
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

200cdi manuaali, aivan samaa murhetta ,joten eiku vaihtoon. Oisko Toyota :?:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en osaa noin uudesta sanoa mitään mutta kyllä nämä vanhemmat ainakin vähän huonosti lämpenee. Mutta että noin huonosti, ei kait sen pitäisi tuolleen tehdä? Sun kannattaa käyttää autoa jossakin liikkeessä missä ne osaa tutkia/korjata mersuja 8)

Kulutus kyllä kuulostaa isolta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kulutus kuulostaa kyllä kovalta, kun oma 350cdi BE menee paljon pienemmällä kulutuksella talvella. Kovemmilla pakkasilla lämpenee kyllä, mutta ei nopeasti ja kaupungissa viisari aina laskee vähän. Heti kun pääsee taas kunnolla liikkeelle lämmöt nousee normaaliin. Vaihdat tilalle 350cdi :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta korjaamon asiakkaiden kanssa jutellessa on tullut käsitys näiden kulutuksista ja kyllä sinun autosi kulutus kuulostaa liian suurelta.
oulaistenliikenne.fi
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Mulla keskikulutus 7,6l sekalaista ajoa, maantiellä pääsee 6,3l joskus nätisti ajelessa kesällä olen päässy karvan alle 6l. Ihan sama onko +25--25c lämmöt nousee 90c ilman lisälämmittimiä. Moottorina 646 220DCI -08
Itse aloittaisin vaihtamalla termarin alkuun...
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

on kyllä ihan järkyttävä kulutus

termarin vaihdolla pitäisi saada lämpimämmäksi mutta ei taida korjata tuota isoa kulutusta
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kulutus voisi olla normaali, jos ajelet kone oikeasti kylmänä pelkästään lyhyitä pätkiä. Melkomoista soppaa ovat syöttäneet Veholla. Vie takaisin ja käske aloittaa lämpöongelman korjauksella. Sitten voi katsella, miten se vaikuttaa kulutukseen.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Termostaatti vaihtoon, kuuluu lämmetä 90 heittämällä, nostaa kulutustakin tuollainen.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

C180cdi, -11, ja keskikulutus pyörii siinä 5 litran pinnassa. Tämä sisältää kaupunki-ajoakin joku 20-30%, joten kyllä nuo sinun kulutukset on aivan käsittämättömät. Lämmöt pitäs kanssa nousta maantiellä -15C sellaisen 20-30km sisällä. Kaupungissa voi kestää tietenkin kauemmin, jos on lyhyttä rytkyttämistä valoista valoihin. Missä Veholla tuollaista läppää kertoivat?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

180CDI manuaali farkun kulutusta olen seurannut 153tkm matkan joka tankillisen käsipelillä laskien ja suurin kulutus ollut 7,6 sisältäen paljon tyhjäkäyntiä ja pätkäajoa. Kesällä mennyt matka-ajossa todellista alle viiden litran.

Lämmöt nousee maantiellä reilun 10km matkalla 90 asteeseen, oikein kovilla pakkasilla saattaa kestää 15-20km. Webastoa ei ole eikä keulaa ole tukittu, paitsi auto itse kääntää sälekaihtimen kiinni syylärin takaa kylmällä ilmalla.
Kesän kuumilla keleillä lämmöt nousevat aluksi hitaasti ja seilaavat edes takaisin, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta kulutukseen. Tähän "ominaisuuteen" ei ole vikaa löytynyt.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
karppa100
Viestit: 3
Liittynyt: 02.4.2015 0:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja karppa100 »

Herttoniemen veholla olivat sitä mieltä!

Pitää sitten vaan viedä uudelleen korjaamolle!

Aika vähän tuntuu muilla kuluttavan...
Rintteri
Viestit: 113
Liittynyt: 23.1.2011 15:15

Viesti Kirjoittaja Rintteri »

Minulla c220 automaatti vm2008
Kulutus minulla kaupunkiajossa n8 ja lämmöt nousee 20 km matkalla kaupungissa 90 kun on pakkasta, kulutus pudonnut nyt n7 kun alla ei nastarenkaita ja ulkona lämpöasteita
Lämmityskanavassa on sähköllä toimiva lisälämmitin ja autoon sisälle pitäisi tulla lämmintä n. Minuutin ajon jälkeen.
Kannattaa kysyä joltain muulta asiasta, vaikka samasta liikkeestä. Edellinen vastaaja taisi olla puusilmä... Mainitsemasi kulutus on vm2007 sprinterin 313cdi lukuja, jollainen minulla oli tuota c tä ennen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Samaa p*skaa selittävät täällä joskus isäukolle tuosta lämpenemisestä (muuallakin kuin merkkiliikkeessä) ja sain pakottaa sen viemään auton termarin vaihtoon. Kas kummaa, lämmöt tämän jälkeen aina 90C, niin kuin kaikissa muissakin ajamissani CDI:ssä.
Oma eemeli särpii kyllä tuntuvasti enemmän löpöä ennen kuin moottori on täydessä käyntilämpötilassa, eli voisiko johtua ihan vaan termarista? Itsellä siis keskikulutukset väliltä 6-8L/100km 19" rengaistuksella ja talvella 18" nastoilla melko samaa luokkaa kun autolla lähdetään yleensä liikkeelle lämpöisestä tallista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla muutaman tuhannen keskikulutus 6,1l autona sedani E - 13 malli ja 220 koneella
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: S204 220cdi aut 2013 kulutus!!??

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

karppa100 kirjoitti:Mulla on s204 220cdi 7port aut. 2013 ajettu n.40.000

Onko kokemuksia vastaavan auton kulutuksesta ja talvilämpenemisestä?

Mulla ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä.

Veholta sanoivat, että autoni kulutus: kaupunki 13l/100km ja maantie 9,5l/100km talvella on aivan normaalia...
220 CDI + 7G-Tronic Plus yhdistelmällä on Suomen talvessa vaikea ajaa normilukemilla, vaikka kesällä se siihen meneekin rauhallisessa liikenteessä melko helpostikin. Silti tuo kuulostaa paljolta, ellei käyttötilanteesta löydy selitystä?

Kaupungissa tulee ajotavasta ja ympäristöstä johtuen suuria vaihteluita, mutta maantieajon 9.5 ei kuulosta tuolle tekniikalle järkevältä.

7G-Tronic Plussan kulutus nousee talvella paljon enemmän kuin manuaalivaihteisen. Seurailin moottorin ja voimansiirron lämpötiloja talven aikana ja kriittinen tekijä näyttää olevan vaihteistoöljyn lämpötila. Kylmän laatikon huomaa kyllä perstuntumallakin vaihtojen laadussa.

Talvella kylmä voimansiirto tuplaa kulutuksen ensimmäisten muutaman kilometrin matkalle. Lyhyitä siirtoja kylmällä autolla ruutukaavalla ajavalla tosiaan menee jopa 10 sadalle.

Oikealla käyntilämpötilalla on tässä tekniikassa poikkeuksellisen suuri merkitys kulutukselle, joten epäilen, että syystä tai toisesta sitä ei saavuteta?
karppa100 kirjoitti:Mielestäni kuulostaa paljolta verrattuna edellisiin autoihini! ja mersun luvattuihin arvoihin 6,0l / 4,0l/100km. Ovat kuitenkin reilusti yli puolet isompia ohjearvoihin...
Kaupunkiajoa on vaikea verrata mihinkään, mutta näillä plussan keleilä lyhyen lämmitysajon jälkeen kulutuslaskuri resetoituna pitäisi mennä cruise päällä mittarisatasta aika lähelle luvattua maantiekulutusta? Kulutusoptimia voi hakea jostain rahtari-80 tienoilta. En hämmästyisi, vaikka sillä saavuttaisi normilukemankin.
karppa100 kirjoitti:Vehon mukaan on myöskin normaalia, että moottori ei lämpeä -15 asteen pakkasessa normaaliin lämpöön...?

n.-25 asteen pakkasessa sisällä ei tarkene muuten kuin laittamalla automaattivaihteen manuaalille ja ajamalla pienemmällä vaihteella...

Nyt autoon on asennettu myös suojamuovi maskin sisäpuolelle, mutta ei ole auttanut ongelmaan...
Meidän perheessä talviauton mitta on Volvon perinteitä noudattaen siinä, että kun talvisella mökkimatkalla auto ehtii kunnolla lämmetä sisältä, on takana mukavampi istua sukkasillaan kuin raskaat talvisaappaat jalassa.

Meillä sekä S204 että W212 ovat täyttäneet talviauton normin myös parinkympin pakkasessa, eli sisällä paleleminen ei kuulu tuon auton luonteeseen.

Meillä käytetään moottorilämmitintä ahkerasti, ja myös 12 km työmatkallani Cee farkkuni tuntui lämpenevän ainakin yhtä hyvin kuin edellinen autoni, joka oli Volvo V70 I 2.4 bensakoneella. Osa dieselin yllättävän hyvästä suorituksesta menee vanhan OM646 moottorin poikkeusellisen tehokkaan lohkolämmittimen piikkiin ja osa ilmakanavien lämpövastuksille, joiden muutaman desin kulutuslisä näkyy pätkäajossa jo ennen talvirenkaille vaihtoa heti sään kylmetessä.

Toimiihan siinä automaatissa nyt varmasti momentinmuuntimen lukitus, eikä vakionopeussäätimellä ajettaessa kieppikello seilaa jatkuvasti?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

nix0n kirjoitti:Vaihdat tilalle 350cdi :)
Tässä on ylivoimaisesti paras korjausehdotus :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

740 GLE kirjoitti:
nix0n kirjoitti:Vaihdat tilalle 350cdi :)
Tässä on ylivoimaisesti paras korjausehdotus :D
Ja jos se 350CDI ei muutosta asiaan tuo on vika ehkäpä silloin korvien välissä? :wink: :D
karppa100
Viestit: 3
Liittynyt: 02.4.2015 0:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja karppa100 »

Kyllä se 350cdi kyllä kuulostaa hyvältä!!! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”