W211 220cdi suutin vuotaa
W211 220cdi suutin vuotaa
Osaisiko joku neuvoa, miten saisin irroitettua ja tiivistettyä suuttimen. Sitsittää nyt ja käryä tulee sisätilaan
Yhdellä ruuvillahan se on kiinni. Jos on kannessa jumissa niin käyttele konetta ruuvi löysällä.
Ellei sittenkään irtoa voidaan käyttää ulosvetäjää.
Kun suutin on irti kalvaimella sen tiivistepinta suoraksi ja kannessa oleva tiivistepinta suoraksi.
Uusi prikka ja pultti, reiät viimeisen päälle puhtaiksi, keramiikkarasvaa tms. suuttimeen ja paikalleen 7Nm + 180 astetta.
Korjaamolla käy nopeasti ja helposti ja tulee kestävä korjaus.
Ellei sittenkään irtoa voidaan käyttää ulosvetäjää.
Kun suutin on irti kalvaimella sen tiivistepinta suoraksi ja kannessa oleva tiivistepinta suoraksi.
Uusi prikka ja pultti, reiät viimeisen päälle puhtaiksi, keramiikkarasvaa tms. suuttimeen ja paikalleen 7Nm + 180 astetta.
Korjaamolla käy nopeasti ja helposti ja tulee kestävä korjaus.
oulaistenliikenne.fi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
suuttimien tiivistys
No niin - nyt on kaikki suutinputket irroitettu, kalvaimella putsattu ja uudet tiivisteet ja ruuvit asennettu. Ongelmana on nyt se, ettei mokoma lähde käyntiin. Starttaillut olen monta kertaa ja kohtalaisen pitkästi. Olisi luullut jo ilmaantuvan. Onkohan suuttimet vaurioituneet jotenkin niitä irroittaessa vai mikähän on vialla. Jotta ulosvetohaarukka mahtui paikalleen, jouduin irroittamaan tosin hatut suuttimien päältä etteivät saisi kipeetä. Voisikohan niissä olla jokin osa vinksallaan ja löytyisiköhän netistä niiden kokoamisen räjäytyskuva, jotta voisi varmistua kaikkien olevan paikoillaan ? Hmmm...
juuri näin. Eiköhän ne siellä sitten oikein ole koottu.sery kirjoitti:Huh hah heijaa. Montakohan kuulaa sieltä pitäisi löytyä ? Otin hatun pois paikaltaan ja levyn alla oli ihan mahdottoman pieni kuula ja sitten sellainen kuppi, johon se mahtuu sopivasti. Täytynee asentaa ne sinne pohjalle vissiinkin ?
Oletko ilmannut siten että annat vaan sytkävirran olla pitkääään päällä, silloinhan sen pitäis itsekseen ilmata, pari kolme kertaa tekee tämän ennenkuin starttaa niin aina on lähtenyt.
Tos CDI2 tyypin ruiskukuvia (sulla CDI3 en tiedä mitä eroa kun en ole itse yhtään uudempaa purkanut)... noissa joissain vanhoissa siinä kuulassa oli lisäks tasainen kalottipinta, uudemmissa tais olla sentään täyspyöree...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
sery kirjoitti:Voihan rähmä - auto lähti kyllä käymään, mutta käy tosi huonosti ja savuttaa. Ei olisi vissiin pitänyt irroittaa niiden suuttimien hattuja lainkaan. Milläköhän saisi suuttimet toimimaan - hmmm ?
Suutimen hatuilla lie tarkoitettaan niitä sähköpäitä mitkä on suutimessa isolla mutterilla kiinni(niitähän ei tarvitse irrotta jos ulos vetäjänä on semmoinen haarukka)
Hiukan hankala kun ei tedä mitä on tehty tuolla aimein kun oli kirjoitettu että suutin putket on irti ja kalvettu8toivotavasti joku kirjoitus härö tms)
Jos suutimet on nyt kasatu oikein,
mutteri kiristetty oikeen eikä pask... ole pääsyt minnekkään
niin uusimalla suutimet
monesti käy niin että runko muttaa muotoaan jos on kinni niin kovaa että ulosvetäjällä joutuu vetäämään
ja sittä seuraa suutimen uusimis tarve
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Haarukkamallista ulosvetäjää käytin. Aluksi koitin sellaisella parisataa grammaa painavalla liukuvasaralla, mutta hankin motonetistä hieman isomman, jolla sitten lähtikin - siis kaikki neljä. Irroitin suuttimista sen sähköpään, ettei saisi vasaroinnissa damagee. Ikäväkseni kaikkia pikkukuulia en löytänyt vasaroinnin jälkeen kaikkia, mutta hain dieselliikkeestä purettujen suuttimien käytettyjä kuulia, joilla sain sitten vermeet kasaan. Tuli mieleen, että ne kadonneet kuulat ovat mahdollisesti paukuuttaessa suutinta irti menneet siinä rungon laidassa olevasta pikku reiästä sisään. Pitäisi vissiin purkaa ihan paloiksi, jotta sen voisi tarkastaa kanavan kuulapuhtaaksi.
Nämä ovat 1,3 mm - samaa kokoa kaikki ovat. Kuinkahan pitkään noilla suuttimilla on keskimäärin elinikää, kun olen jo päästellyt näillä 500tkm. Uudetkaan kun ei ihan mahdottomia maksa :
http://www.robi-tec.de/index.php
http://www.robi-tec.de/index.php
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuolta jos tilailee niin kannatta varmistaa kokonais hinta ja toimitus aikasery kirjoitti:Nämä ovat 1,3 mm - samaa kokoa kaikki ovat. Kuinkahan pitkään noilla suuttimilla on keskimäärin elinikää, kun olen jo päästellyt näillä 500tkm. Uudetkaan kun ei ihan mahdottomia maksa :
http://www.robi-tec.de/index.php
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt joulupyhien jälkeen aloin puuhastella jälleen tallissa - ja nyt käy mese tosi nätisti !
Ne sähköpäät piti kiertää aivan pohjaan asti. Välillä piti höllätä ja taas uudelleen kiristää, jotta sai kertymään jengoillaan aivan pohjaan asti.
Eli siinä oli se syy, miksi kävi epätasaisesti.
Kiitokset kaikille neuvoista !
Ne sähköpäät piti kiertää aivan pohjaan asti. Välillä piti höllätä ja taas uudelleen kiristää, jotta sai kertymään jengoillaan aivan pohjaan asti.
Eli siinä oli se syy, miksi kävi epätasaisesti.
Kiitokset kaikille neuvoista !