W211 220cdi suutin vuotaa

Vastaa Viestiin
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

W211 220cdi suutin vuotaa

Viesti Kirjoittaja sery »

Osaisiko joku neuvoa, miten saisin irroitettua ja tiivistettyä suuttimen. Sitsittää nyt ja käryä tulee sisätilaan :(
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhdellä ruuvillahan se on kiinni. Jos on kannessa jumissa niin käyttele konetta ruuvi löysällä.
Ellei sittenkään irtoa voidaan käyttää ulosvetäjää.
Kun suutin on irti kalvaimella sen tiivistepinta suoraksi ja kannessa oleva tiivistepinta suoraksi.
Uusi prikka ja pultti, reiät viimeisen päälle puhtaiksi, keramiikkarasvaa tms. suuttimeen ja paikalleen 7Nm + 180 astetta.
Korjaamolla käy nopeasti ja helposti ja tulee kestävä korjaus.
oulaistenliikenne.fi
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Voisiko käyttää kuparirasvaa ja tarkoititko, että 7Nm lisäksi vielä käännetään puolikierrosta tiukemmaksi ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän kuparitahnakin käy. Momentti juuri kuten olit ajatellut.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Reilun kolme kymppiä maksaa oikee tahna marmoritiskillä :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En kyllä suosittele kuparitahnan käyttöä alumiinikannessa. Googlesta löytyy runsaasti tietoa hakusanalla "kupari alumiini liitos".
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Meissenkeri kirjoitti:En kyllä suosittele kuparitahnan käyttöä alumiinikannessa.
Joo, ei todellakaan! Motonetistä sai 10-20€ tuota Febin keramiikkarasvaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin. Hyvä kun tuli tahnan osalta nopeasti oikeaa tietoa :idea:
oulaistenliikenne.fi
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

suuttimien tiivistys

Viesti Kirjoittaja sery »

No niin - nyt on kaikki suutinputket irroitettu, kalvaimella putsattu ja uudet tiivisteet ja ruuvit asennettu. Ongelmana on nyt se, ettei mokoma lähde käyntiin. Starttaillut olen monta kertaa ja kohtalaisen pitkästi. Olisi luullut jo ilmaantuvan. Onkohan suuttimet vaurioituneet jotenkin niitä irroittaessa vai mikähän on vialla. Jotta ulosvetohaarukka mahtui paikalleen, jouduin irroittamaan tosin hatut suuttimien päältä etteivät saisi kipeetä. Voisikohan niissä olla jokin osa vinksallaan ja löytyisiköhän netistä niiden kokoamisen räjäytyskuva, jotta voisi varmistua kaikkien olevan paikoillaan ? Hmmm...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onko kuulat tallella :)
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Huh hah heijaa. Montakohan kuulaa sieltä pitäisi löytyä ? Otin hatun pois paikaltaan ja levyn alla oli ihan mahdottoman pieni kuula ja sitten sellainen kuppi, johon se mahtuu sopivasti. Täytynee asentaa ne sinne pohjalle vissiinkin ?
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Eli pohjalle asentaisin kuulan, sitten kuppi nurinpäin kuulan päälle ja lopputulemassa se varrellinen levy jää killumaan sen "laakeroinnin " päälle. Meniköhän oikein ?
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

...eli jos kuula ei ole paikallaan, niin polttoaineen ruiskupaine purkaantuu paluupuolelle eikä pyttyyn mene mitään ... :idea:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sery kirjoitti:Huh hah heijaa. Montakohan kuulaa sieltä pitäisi löytyä ? Otin hatun pois paikaltaan ja levyn alla oli ihan mahdottoman pieni kuula ja sitten sellainen kuppi, johon se mahtuu sopivasti. Täytynee asentaa ne sinne pohjalle vissiinkin ?
juuri näin. Eiköhän ne siellä sitten oikein ole koottu.

Oletko ilmannut siten että annat vaan sytkävirran olla pitkääään päällä, silloinhan sen pitäis itsekseen ilmata, pari kolme kertaa tekee tämän ennenkuin starttaa niin aina on lähtenyt.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tos CDI2 tyypin ruiskukuvia (sulla CDI3 en tiedä mitä eroa kun en ole itse yhtään uudempaa purkanut)... noissa joissain vanhoissa siinä kuulassa oli lisäks tasainen kalottipinta, uudemmissa tais olla sentään täyspyöree...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

kiits - kokeilen, kun saan kaikki suuttimet tarkastettua. Palaan kokemusteni kera.
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Voihan rähmä - auto lähti kyllä käymään, mutta käy tosi huonosti ja savuttaa. Ei olisi vissiin pitänyt irroittaa niiden suuttimien hattuja lainkaan. Milläköhän saisi suuttimet toimimaan - hmmm ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sery kirjoitti:Voihan rähmä - auto lähti kyllä käymään, mutta käy tosi huonosti ja savuttaa. Ei olisi vissiin pitänyt irroittaa niiden suuttimien hattuja lainkaan. Milläköhän saisi suuttimet toimimaan - hmmm ?

Suutimen hatuilla lie tarkoitettaan niitä sähköpäitä mitkä on suutimessa isolla mutterilla kiinni(niitähän ei tarvitse irrotta jos ulos vetäjänä on semmoinen haarukka)
Hiukan hankala kun ei tedä mitä on tehty tuolla aimein kun oli kirjoitettu että suutin putket on irti ja kalvettu8toivotavasti joku kirjoitus härö tms)

Jos suutimet on nyt kasatu oikein,
mutteri kiristetty oikeen eikä pask... ole pääsyt minnekkään
niin uusimalla suutimet

monesti käy niin että runko muttaa muotoaan jos on kinni niin kovaa että ulosvetäjällä joutuu vetäämään
ja sittä seuraa suutimen uusimis tarve
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Haarukkamallista ulosvetäjää käytin. Aluksi koitin sellaisella parisataa grammaa painavalla liukuvasaralla, mutta hankin motonetistä hieman isomman, jolla sitten lähtikin - siis kaikki neljä. Irroitin suuttimista sen sähköpään, ettei saisi vasaroinnissa damagee. Ikäväkseni kaikkia pikkukuulia en löytänyt vasaroinnin jälkeen kaikkia, mutta hain dieselliikkeestä purettujen suuttimien käytettyjä kuulia, joilla sain sitten vermeet kasaan. Tuli mieleen, että ne kadonneet kuulat ovat mahdollisesti paukuuttaessa suutinta irti menneet siinä rungon laidassa olevasta pikku reiästä sisään. Pitäisi vissiin purkaa ihan paloiksi, jotta sen voisi tarkastaa kanavan kuulapuhtaaksi.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

sery kirjoitti:Voihan rähmä - auto lähti kyllä käymään, mutta käy tosi huonosti ja savuttaa. Ei olisi vissiin pitänyt irroittaa niiden suuttimien hattuja lainkaan. Milläköhän saisi suuttimet toimimaan - hmmm ?
Kannattaisiko jo viedä korjaamolle ennen kun tulee enempi osien uusimistarvetta? :roll:
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Harrastuksia ei voi mitata rahassa :D
.. oppia ikä kaikki.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

olikos niitä kuuliakin eri halk. ? että onko siellä nyt oikeat.
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Nämä ovat 1,3 mm - samaa kokoa kaikki ovat. Kuinkahan pitkään noilla suuttimilla on keskimäärin elinikää, kun olen jo päästellyt näillä 500tkm. Uudetkaan kun ei ihan mahdottomia maksa :
http://www.robi-tec.de/index.php
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sery kirjoitti:Nämä ovat 1,3 mm - samaa kokoa kaikki ovat. Kuinkahan pitkään noilla suuttimilla on keskimäärin elinikää, kun olen jo päästellyt näillä 500tkm. Uudetkaan kun ei ihan mahdottomia maksa :
http://www.robi-tec.de/index.php
Tuolta jos tilailee niin kannatta varmistaa kokonais hinta ja toimitus aika
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Nyt joulupyhien jälkeen aloin puuhastella jälleen tallissa - ja nyt käy mese tosi nätisti !
:)
Ne sähköpäät piti kiertää aivan pohjaan asti. Välillä piti höllätä ja taas uudelleen kiristää, jotta sai kertymään jengoillaan aivan pohjaan asti.
Eli siinä oli se syy, miksi kävi epätasaisesti.
Kiitokset kaikille neuvoista !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”