Maskinsuojaa

Vastaa Viestiin
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Maskinsuojaa

Viesti Kirjoittaja supoman »

olipa kova homma hakea tuommonen viimasuoja tuohon keulalle.
soitin valehtelematta pariinkymmeneen suojia myyvään liikkeeseen kemistä helsinkiin akselilla.myös valmistajalle tammersuoja:lle soitin, joka paikassa ei oo ja tilattuna toimitus jonnekkin maaliskuun loppuun. meleko huonosti varauduttu. no se kuitenkin löytyi (malli ts-42) tuosta oulusta tarviketorilta kilometrin päästä :) irtona nuo kiinnikkeet maksoi 5e kpl (monesta paikasta kysyin) ja tuossa valmiissa paketissa niitä on 14kpl, ja kun kahden maskin setti maksoi 45e niin eihän tuosa ole mitää järkeä maksaa 60-70 kiinnikkeistä, (jos ei halua ilmastointiteipeillä tai nippusie patenteilla leikkiä) kun valmiin paketin saa paljon halvemmalla.
Amg paketin puskurin alaritilään pitää modata nuo koukut kun eivät mene siitä ritilästä.joten vain tuo isompi maski nyt peitettynä.kieltämättä hyvin lähti kaupunkiajossa lämpeneen vrt ilman maskia.tiiä tarviiko tuota ala maskia laittaakaan....
Kuva[/img]
mese08
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2013 15:09

Viesti Kirjoittaja mese08 »

Ja noita saa W204 myös MB varaosatiskin kautta, hinta samaa lk. Tuo on jämäkkää muovia ja asennetaan maskin sisäpuolelle eli ei tule ns esteettistäkään haittaa. Maskin päällä olevan muovin lipareen joutuu asentaessa päästämään irti ja maskin kannatinraudan 2kpl pikkupultteja. Itse porasin viimasuojaan 6 kpl 1cm lisätuuletusreikiä niin voi pitää lauhemmillakin keleillä huoletta ja purkaa sitten keväällä pois.
Toimii siis viimasuojana eikä myöskään ihan niin paljon suolatörkyä yms mene syylärille. Moottori lämpenee hyvin ja mielestäni näin paljon parempi koko konehuoneelle/moottorin apulaitteille etteivät ihan niin mahotomasti kylmene ajoviimasta jos enempi pakkasta. Mutta tästähän on niin monta mieltä kuin mb kuskejakin :D Itte toimin noin
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ? :roll:
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

S211 320CDI kirjoitti:Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ? :roll:
Miksipä ei? Ei siintä ainakaan haittaa ole, mitä nopeammin lämpenee :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

TeollisuusEtolassa myydään monenlaista. Myös mustaa muovia mistä voi tehdä maskinsuojia. Siitä ne vehonkin myymät on tehty. Olikoha n3mm paksua , en ole varma. Pistosahalla tulee sopiva, ei yhtä kaunis kuin "tehdatekoinen" mutta taitaa saada noin neljä yhden hinnalla. Pientä palaa etolasta ei kannata ostaa koska maksaa saman kuin isompi määrä.

Jos jaksaa harrastella ja on pistosaha ja pora niin onnistuu. Sapluuna on kyllä hyvä olla jotta voi piirtää sahausta varten valkealla tussilla tai liidulla apuviivaa.
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

S211 320CDI kirjoitti:Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ? :roll:
Täällä Oulussa ollu pari viikkoa lähelle 20 pakkasta ja ajomatka ollu lyhyttä
pätkäajoa, , siksi.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

supoman kirjoitti:
S211 320CDI kirjoitti:Miksi te käytätte viimasuojaa ? Mulla lämpiää ainakin -10c asteessa, noin 8-10km matkalla 90c asteeseen, ilman esilämmitystä, vai liittyykö tuohon jotain muuta ? :roll:
Täällä Oulussa ollu pari viikkoa lähelle 20 pakkasta ja ajomatka ollu lyhyttä
pätkäajoa, , siksi.
Espoo kyselee että miksi autoon laitetaan viimasuoja ja toinen puoli Espoosta sanoo että nastarenkailla ei tee mitään. Täällä Pohjoisessa on tänä talvena, tähän asti ollut erittäin lauha talvi. 20-25 Oulun seudulla. Lapissa toki enemmän. Ne kymmenen asteen pakkaset ajetaan täällä vielä teepaita päällä kesärenkailla, mutta kun pakkanen kipuaa sinne - 40 celssiukseen (kuten joka talvi jossakin täällä pohjoisessa), niin autojen talvivarustelu tulee arvoonsa ja amatöörit käydään hinurilla hakemassa tienposkesta :roll:
mos200cdi
Viestit: 5
Liittynyt: 22.6.2007 12:20
Paikkakunta: Espoo

Maskisuojaa

Viesti Kirjoittaja mos200cdi »

Kävin tänään Veholta hakemassa alkuperäisen viimasuojan ja yllätyin , hinta oli vain 36,00€ .
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Re: Maskisuojaa

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mos200cdi kirjoitti:Kävin tänään Veholta hakemassa alkuperäisen viimasuojan ja yllätyin , hinta oli vain 36,00€ .
Nii ja motonetissä olis ollut 55€ ei-mallikohtainen :roll: Tai oli se mallikohtainen mutta sama olis käynyt pre ja facelift eemeliin, mikä hieman ihmetyttää kun vertaa maskien muotoilua.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Muakin rupes kiinnostamaan, miksi auton maskiin laitetaan peitettä näinkin lämpöises autos? Putoaako kulutus vai eikö nämäkään lämpiä sitten kun on oikeasti kylmä? En oo täällä nähny peitteitä muis kun VAGeissa ja ranskalaisis. Mulla ei ollu VAGIssakaan, vaikka olis voinu hyödyttääkin.

Itte firman vehkeiden kans joudun takkuamaan talvisin, mutta en ymmärrä mikä pysäyttää henkilöauton tien poskeen. Huono akku, jäätynyt polttoainesuodatin, jäätä ilmajarruissa yms. on tuttua...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eemelissähän tarkenee mainiosti vaikka moottori ei lämpenisi ollenkaa, joten hajonneen termarin vaihtokin lienee turhaa?
Toistetaan nyt itseään ja sanotaan uudestaan että ei siintä moottorin nopeasta lämpenemisestä ainakaan haittaa ole kulutuksen tai itse moottorin puolesta. Tuollaista ulkopuolelle tulevaa rumilusta kyllä miettisin kaksi kertaa mutta eemelissä asennus tapahtuu maskin taakse, joten tuota ei edes huomaa :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tainnu käydä niin että vanhana TDI:n miehenä pidän tätä nykyistä jo niin nopeasti lämpiävänä etten osaa vaatia enempää :idea:

Ei siinäkään näkyny moottoriöljyssä sitä ruskeaa töhnää eikä paikat muutenkaan jäätyny.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
mos200cdi
Viestit: 5
Liittynyt: 22.6.2007 12:20
Paikkakunta: Espoo

Maskisuojaa

Viesti Kirjoittaja mos200cdi »

Toi Vehon myymä suoja tulee kyllä maskin taakse , eli on huomaamaton.
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

en tiä teillä jolla vakiot mersut mutta tämä on hieman softattu ja samalla säädettiin automaattilootaa,mm vääntöaluetta muutettiin ja kierrokeset tippui ihan kivasti (kulutus pieneni), mut siinä tuli sitten se että ei lämpene nurkka-ajolla (kierrokset about 1000-1200) niin hyvin kuin vakiosoftalla jossa mennään enempi kierroksilla syystä että vakiolla vääntöjä vähemmän. joten siksi maski suoja. ja kyllähänse sähkövastuksilla alkaa lämmintä pöhöttää heti käynnistettässä et ei tämä kylmä ole koskaan ollut, eikä nytkään. kulutukseen vaikuttaa paljon jos ei saavuta kunnon lämpöjä.

löysärunkoisia vaan nämä takarenkaina olevat 245 continentaalit ku ohittaessa moottoritiellä kuivalla kaistalla alkaa keltanen kolmio räpsyttää...

kärsii tuoho amg korisarjalaiseen laitta vaikka karvareuhka maskin etee niin eise siitä palio himmene :D
tosin ens viikolla vehola huolto joten pitää tutustua samalla maskin taka versioon. tuleeko puskurin alla olevaan ritilän taakse myös suoja?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Olisko kuitenki niin että sulla on softauksessa rajoitettu tai poistettu EGR kokonaan käytöstä, mikä nyt sit aiheuttaa sen että lämpenee huonommin? Kyllä tuo mun oma lämpenee vallanmainiosti noilla 1000-1200 kierroksilla mitkä yleensä lasissa :)
204:een tuskin saa maskin taakse tulevaa suojaa kun se maski ei aukea konepellin mukana?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

Nokipaskan kierto otettu pois jo viime talvena softaus 4kk sitten. Sä nytvaan et taija ajaa samanlaista ajoa ja samoilla leveys asteilla.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Mitäs tuo tuulisuoja haittaa, itellä pahvit auton lämpeemisestä riippumatta nokalla joka talvi. Siperia opettaa, ja niinkuin tuol sanottiinkin, ne hoo-moilaset sieltä tienvarsista poimitaan hinurin päälle, kun hyytyvät. Ei vara venettä kaada. Koskaan ei oo matka jäätymisen takia katkennut.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
mese08
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2013 15:09

Viesti Kirjoittaja mese08 »

W204 tuo Veholainen lirpake laitetaan nimenomaan maskin sisäpuolelle. Päällysmuovi siis pois maskin ja syylärin yläpään väliltä, maskin kiinnityspidike irti ja sinne se nätisti ujuttamalla sitten maskin takapintaan uppoaa. Ei tietysti niin nopea laitettava kuin konepellin mukana ylös nouseviin maskeihin.
Eikös uudessa Ässässäkin ole tämä varustus jo vakiona ja isossa penarissa myös, taitavat noissa pelata vaan automaattisesti 8) 60-luvun kalustossa oli myös rullaverhotyyppisiä sovelluksia, näihin nykykapistuksiin tilan puutteen takia noita saattaisi olla hankala sovittaa
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Rullaverho vai sälekaihdin? :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
mese08
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2013 15:09

Viesti Kirjoittaja mese08 »

Eikös ne näihin nykyajan johtajatason pirsseihin ala siis asennella näitä automaattilamelleja. Säästyypi superekohybridin elinkaaren aikana about 100l nestemäistä polttoainetta eikä pomoa takapenkillä talvella niin pahasti palele :twisted: Voisi tässä tietysti itse ruveta kehittelemään tuohon C-koppaiseen jotain Perman Säle innovaatiota koska nuo rullaverhot aikoinaan jo testattu :D
Olivat muuten tosi lämpimiä talvella noi 190D "kirjastoautot" ja 220D pystärit jos varsinkin tuota nokkaa lajisa tukki. Samoin W124 kunnossa ollessaan huippulämmin talviauto sopivasti "tukittuna" huippupakkasillakin. Ei paleltanu munaskuita! Eikä tavinnut värkätä termostaattien kanssa myötäänsä niin kuin cdi aikakautena nykyisin kuten esim. tuosta naapuripalstan superpitkästä viestiketjusta voi todeta
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä tuossa pikkupemarissakin (e46) oli automaattiset kaihtimet syylärin takana. Tai itseasiassa syyläri on sellaisen muovikotelon sisällä ja takaosassa sitten ne ritilät. Ihme ettei tuollaisia voi olla joka nykydieselissä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Ihme ettei tuollaisia voi olla joka nykydieselissä.
Sais olla ainakin näillä leveysasteilla *hrrrrrr* :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Löytysköhän Oulun Veholta maskin suojaa ? Noh,soittelen huomena ja kysyn.
Mersu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 lämmitys, ilmastointi”