Jo kolmas tuulilasi halki

Vastaa Viestiin
Jullikka
Viestit: 5
Liittynyt: 27.6.2012 14:07

Jo kolmas tuulilasi halki

Viesti Kirjoittaja Jullikka »

Auto (250 CDI sedan) on tasan 2 vuotta ollut käytössä ja tuulilasi vaikuttais
olevan aika heppoista laatua. Halkeama tulee kiven iskemästä varsin
helposti. Viimeisin ekasta iskemästä kuukauden vanhaan lasiin.

Veholla (vakuutukseen) on vaihdettu aina tähdellä varustettu alkup. lasi ja
seuraavaksi ajattelinkin kysäistä. olisko niillä jotain parempaa tarjota.

Mites muilla on lasit kestäneet, vai onko mulla vaan käynyt uskomattoman
kehno tuuri? :(
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Koitappa reilumpaa turvaväliä edellä ajavaan, jos se "tuuri" vaikka siintä muuttuisi vähän paremmaksi ;)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Heikko on. 100tkm. Kerran lasi vaihdettu. Paikattu kolme kertaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

:roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

On aivan totta että W212:n tuulilasi on aivan kelvottoman heikko.

Minulla ei ole ajotapa edellisistä autoista muuttunut miksikään. Ei ole aiempiin autoihin tarvinnut jatkuvasti tuulilasia korjautella. Toisin sanoen tämä W212 on ensimmäinen auto jossa täytyy: Vuoden aikana on kaksi kevyestä kiven- tai nastan iskemästä alkanutta säröä korjattu ja nyt on taas kaksi säröä odottamassa korjausmahdollisuutta. Kulutuskestävyyttä ei lasissa ole ollenkaan.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Olisikohan tuota lasia painon yms. Säästö syyn takia ohenettu/heikennetty. :?:

Kun tuossa omassa 1998 w202 lasi on kun isolla kivellä hiekkapuhallettu, haulikolla skeet panoksella ammuttu. Muutama kunnon häränsilmä. Vasta aurinkoon et nää mitään, mutta ei yhtään halkeamaa. :wink:

Katsuri sen elokuussa kelpuutti, mutta onhan se ihan kelvoton.

Tuon kun vaihdan niin....

Yksi viikko ja naps ni on pilkington halki... :evil:

Näin se vaan menee, mikään ei ole niinkun ennen. :pappa:
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Rungon rakenne ja sen vääntymiset vaikuttaa tuulilasiin. Ehkä 212 vääntää lasia jollain tavalla? Paljon liimaa väliin joustoa antamaan?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Enpä ole aiemmin törmännyt tällaiseen keskusteluun. Meilläkin yksi lasi vaihdettu 5 vuotta ja 60 tkm ajettuun 212:een. Sitä ennen yksi 211:lasi ja muuta ei vähään aikaan ole rikki mennytkään.

Olisko mersulla joku uusi lasitoimittaja, laminointi tms. erilainen kuin vanhoissa? US-foorumeilla 222:n kohdalla selvästi tavallista enemmän lasirikkoja. 212:lle ei kyllä vastaavaa juttua ole näkynyt.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Omissa ei ole ollut erityistä ongelmaa tuulilaseista, mutta ne onkin kaikki vanhoja ritsoja. Sen olen huomannut, että pääkaupunkiseudun takseissa on erittäin usein tuulilasi halki, mistä sitten johtunee...

Autojen korien väitetään olevan nykyisin merkittävästi jäykempiä kuin noiden 1990-luvun kärryjen, minkä luulisi parantavan tuulilasien kestävyyttä. Olisiko niin, että tuulilasilla on entistä suurempi rooli korin kantavana osana? Saatavilla on nykyään on aivan h..tin kestäviä laseja, mutta nehän ovat kalliita materiaaleja, eikä niitä autoissa varmaan kovin mielellään käytetä.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nykyisissä tuulilaseissa olen ollut huomaavinani eron aiempiin lähinnä pinnan pehmeydessä. 2008 S204 tuulilasi oli meille tullessaan 130.000 km jälkeen niin hiekkapuhalletun näköinen, että meni näkemisen fetissiksi nostaneella kontrollifriikillä vaihtoon.

Suosittelen muuten Oulun seudulla Holstinmäen Autolasi -nimistä yritystä. Ceen lasin vaihtotyö jotain 360 € ja työ oli tehty niin siististi, etten edes mistään koristelistojen istuvuudesta erottanut tehtaan jäljestä. Uusi Pilkington lasi oli kolmen vuoden ja 100.000 km jälkeen siistimpi, mutta kyllä siinäkin jo käytön jälki näkyi.

Nyt on W212 mittarissa 92.000 km ja jäljet alkavat näkyä, vaikka en vielä vaihtoon viekään. Kiveniskemiä ei voi aina välttää, mutta ajotapa ja ajoympäristö varmaan vaikuttavat iskujen todennäköisyyteen?

Dineli sanoo tuossa vieressä, että hyvinhän tuo on Satalankussa kestänyt. Alkaa tosin nurkistaan harmaantua laminaattikerrosten pikku hiljaa irrotessa toisistaan 22 vuoden käytön jälkeen. Vähemmän siinä naarmuja silti on kuin vaihtoon menneessä Ceen lasissa oli kolmasosalla kilometreistä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Tuulilasi meni rikki omasta 212 coupesta .

Kivi tai nasta napsahti siihen aurikolipan kohtaan kuskinpuolelle .

Koitettiin korjausta kun oli vaan 20 centtisen kolikon kokoinen jälki

mutta silloin kun korjaaja alkoi hommiin alkoi viikset etenemään kahteen

suuntaan ja minuutissa oli jo 2 viidentoista sentin halkemaa joten vaihtoon meni.

Torstaina menee auto lasin vaihtoon , veho hoitakoon niin tulee alkuperäinen lasi .

Ai niin , alle vuoden vanha ja pari mutakin karheaa kohtaa löytyi kun lasia

tarkasteltiin lähemmin . Lasin korjaaja sanoi että kanssa että paljon on hommaa . Tiedä sitten onko lasit heikkoja vai paljon roskaa tiellä nykyisin .
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuulilasien heikko kestävyys ei koske yksin W212 vaan kaikkia uusia autoja. W212 on tietenkin tuulilasikorjaamolla vielä tiheämpään kuin toyota corollat, koska ajomäärä on moninkertainen.

Helsingin Sanomissa on tänään aiheesta juttua --> http://www.hs.fi/autot/a1305898126245
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”