Noita tilasin Saksasta S211 mersuun kaksi kappaletta. Kauppa taisi olla rexbo.de mutta noita "Febi" merkkisiä on monessa paikkaa myytävänä. Ensimmäinen kesti päivän, seuraava kesti noin 6kk. hinta oli noin 40€/kpl.
Sitten tilasin käytettyjä Saksan ebaysta, niistä toinen on kestänyt jo noin 5kk ja ne toimii edelleen. Käytetyt ebaysta maksoi noin 10€/kpl, postikuluineen.
Tilasin neljä. Pari on vielä jemmassa.
Huonolaatuisia parkkitutkan antureita
Huonolaatuisia parkkitutkan antureita
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Parkkitutka anturien särkyminen vaivaa S211 facelift mersua edelleen. Nyt oli noista aikaisemmin vaihtamistani käytetyisytäkin antureista 3kpl pimeänä. Kestivät siis reilun vuoden. Nyt tilasin fuerstilta tämmöisiä halpoja VEMO merkkisiä. Vaihdoin kaikki neljä. Heti alkoi tutka taas toimimaan. Asennuksessa piti käyttää alkuperäisiä silikonitiiviste renkaita. VEMO:n paketissa mukana tulleet tiivisteet olivat liian paksuja eikä anturi sen takia loksahtanut kunnolla paikoilleen.
Seurataanpa miten kauan toimii. Tuossa farkussa pakoputket mukavasti lämmittävät antureita. Lisäksi suolavesi ja hiekka niitä samalla möyhentää. Aika kova olosuhde siellä talvisin noille antureille. Keulapäästä ei ole tarvinnut vaihtaa vielä yhtään anturia.
Minkälaisia kokemuksia muilla on eri merkkisistä tarvikeantureista? Ainakin näissä VEMO:n antureissa on tuo tiivistysmateriaali kovemman oloista ainetta kuin alkuperäisissä, joissa se on silikonimassan tuntuista ainetta. Se silikonityyppinen massa ainakin näyttää päästävän kosteuden sisään ja anturin piirilevyltä on kuparit ja tinat haihtuneet pois.
Seurataanpa miten kauan toimii. Tuossa farkussa pakoputket mukavasti lämmittävät antureita. Lisäksi suolavesi ja hiekka niitä samalla möyhentää. Aika kova olosuhde siellä talvisin noille antureille. Keulapäästä ei ole tarvinnut vaihtaa vielä yhtään anturia.
Minkälaisia kokemuksia muilla on eri merkkisistä tarvikeantureista? Ainakin näissä VEMO:n antureissa on tuo tiivistysmateriaali kovemman oloista ainetta kuin alkuperäisissä, joissa se on silikonimassan tuntuista ainetta. Se silikonityyppinen massa ainakin näyttää päästävän kosteuden sisään ja anturin piirilevyltä on kuparit ja tinat haihtuneet pois.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06