pierburkilla varustettu tenava röpöttellee neuvoja kaivataan

Vastaa Viestiin
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

pierburkilla varustettu tenava röpöttellee neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

w201 kakslitranen pierburgin kaasarilla varustettuna, käy vähän miten sattuu. auto seisonut 4vuotta pihalla ajamattomana. ennen ajoon ottoa vaihdettu suodatimmet ja uudet pensat. ajettu nyt 450km josko se ois elpyny kun seisonut niin kauan ---> ei vaikutusta.

-ei tyhjäkäyntiä kuin parin sekunnin ajan sekin humpaa ja miettii sammuisko kokonaan

- kierroksia ottaa kyllä mutta niitäkin tosi vaivalloisesti ja röpöttellee

-käyntiin lähtee kun hetken starttaa ja pumppaa kaasua.

YJ-rele on vaihdettu myös uuteen.

kaasari on purettu ja puhdistettu vuotokohtia ei ole löytynyt. mikä avuksi.
ja kaasari on se pierburg 2 e e..
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

nykybensa wanhenee hetkessä, minkäikäistä bensaa sulla siellä nyt on ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

iha on tuota 98 ja ei oo kyl ollu ku viikon päivät tankissa ja ei taida nyt enään johtua siitä että olisi pensa "huonoa"
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ootko laittanu siihen pierupurkkiin korjaussarjaa? sitä saa, eikä ollu muutama vuosi sitten pahan hintanenkaan :shock:

yks, mikä vois olla, niin väljä kaasuläpän akseli! se tekee juuri tuota.. joskus korjaantuu hetkeksi kun laittaa oikein paksua vaseliinia siihen juureen...

sitten tietty ois joku korvauskaasari, ei ole mulla ainakaan ikinä purkit toiminu hyvin..

onkos kipuna kaikille kahtottu? ettei olis nii jotta kolmella käy?
Viimeksi muokannut potox, 26.4.2014 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

olikos tuo pierpurkki se kaasari mitä pitää rasvata?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eiiii kai..

eikös se ollunna römperi? :roll:
® Mesen linttaklubi
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

on tämä työmaa, tämä on sitä jaakopin painia :D muutenki ku on dieseli miehiä nii tämmöne pierupurkki aiheuttaa niin paljon päävaivaa että ei uhallakkaa voi antaa olla ja se pittää kuntoon saaja :D
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

mulla ainaki on tuossa vanhuksessa pierupurkki ja siinä päällä on roppu jossa lukee atf... vuotaako se kumi kurkku? eli imu vuojot kahtoo kans
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Sitä minäkin muistelin että öljyä tarvii. Piti ihan käyä tarkistaan yks pierupurkin kaasari ja atf luki kans siinä. Kannattanee se tarkistaa varmaan
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Samalla kannattaa tarkistaa kaasuttimen kalvo sieltä yläpäästä :roll:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

topikin tekijän antama koodi kaasuttimeen pierburg 2 e e

tästä linkistä löytyy kuva, niin mihinkä sinne se öljy laitetaan??

http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... e/gora.jpg

mullakin tuommonen varastossa ja sopivaa paikkaa en löytäny vaikka kuinka yritin kahtoa :nocando:
® Mesen linttaklubi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Pierburg 175CDT tarvihtee öljyä ja siinä kannessa seisookin notta ATF, mutta että tuo toinen malli - onko siinä etes tuota öljytilaa?
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

tuossa 2 e e pierpurkissa ei minun silmään ainakaan oo tuota öljy tilaa.. :O ja kalvot on katottu kaikki kerran on käytetty kaasari pöydällä ja puhdistettu kaikki mutta ei ollut mitään vaikutusta..
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Eipä taida olla tuossa kaasuttimessa luisteja, eikä siis sitä vaimenninöljyäkään.
Vähä vaarallista leikkiä kaukoparantajaa, mutta röpötys viittaisi turhan rikkaaseen seokseen ja tämän voisi aiheuttaa liian korkea bensan taso kohokammiossa => kohon sulkemaksi tarkoitettu neulaventtiili vuotaa.

Tarkista ensimmäiseksi bensan pinta kohokammiossa ja säädä se tarvittaessa paikoilleen. Vasta tämän jälkeen voi aloittaa muiden säätöjen teon.
Yleisohjetta bensapinnan mittaamiseen en voi antaa, kun ovat aikalailla kaasutinkohtaisia. Mutta apu löytyy kirjastosta (säätöarvot tms. opuksista löytyy tiedot). Samasta opuksesta löytyy kaikki muukin kaasuttimen säätötiedot.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

eihän se auta ku koittaa kattua tuo pensan määrä.. saa nyt taas levähtää tuo auto pari päivää ja katotaan vapun jälkeen kun nuita muitaki rojekteja riittämiin :)
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

miten tuo pensan pinta sitten oikea oppisesti tarkistetaan että kuin paljon siellä pitää olla.. :roll:
jos jostain löytyis karkiat säätö arvot tuolle kaasarille nii vois linkittää sais sen nyt kohilleen ja sitten käyttäs pakokaasu letkun nokassa sääjättämässä kunnolla :)
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

apuja ois tässä

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

hei, jos sulla kaasarina peiruburg 2e-e malli,niin luultavammin vika on moottorin lämpötunnistimessa,eli se kannattaa tarkistaa ja vaihtaakkin. ja vieläpä jos ajossa tekee sellasta että alkaa nykkimään kun kaasua pitää pohjassa,niin vika on tuossa.

nimim. mersuja omistanut useampiakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”