Katsastuskonttorin vastuu?

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Kerran ollessani paikallisella huoltsikalla asentajana tuli setä kävellen pajaan ja sano että tais mersusta jotain porsia kun oikea alatukivarsi pötköttää kentässä ja pyörä on vinossa, arvasin heti että alapallohan se, menin kattoon ja diagnoosi oikea, sen verran voimallisesti paukahtanut että jousikin oli melkein livenny tukivarren päältä pois. Laitettiin kuntoon siinä kenttähommana kun pallokin sattu löytymään oman auton kontista ja laskua maksaessaan setä sano, että mites nyt noin särky kun mihinkään en oo törmänny ja tänä aamuna katastuksessa ei inssi mitään sanonu.
Once you get fat you never come back.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Minä käytin näytillä uudemman kerran eilen, hylkäysen syyt: oikea alapallo...se olikin väljä ja nariseva, oikea taka-ylätukivarsi, siinä ei ollu väljää yhtään vaikka kumekset olikin lopun näköisiä, syy väljyyteen löytyi raidentangosta ja apusimpukasta sekä oikeasta etulaakerista joka hiukkasen väljä, takapäässä oli oikea takarenkaan 2 pulttia löysällä.

Raidentangon päiden sekäapusimpukan väljyys löytyi kun alapallukkaa irrottaessa nostettiin etupää eripaikasta ylös kun mitä katastuksessa, sama tehtiin takapäälle, ja kas kummaa siellä ei ollukkaan yhtään väljää, mutta hiukan eripaikasta nostettaessa tuntui nivelissä aivan pieni liikkuma, joka niissä mun ja 3 asentajan mielestä pitääkin olla, muuten mersu on kivirekimäinen ajettava.

Kerroin tämän myös katsastus-aseman päällikölle, ja sain uusinta katsastuksen rahat+ lahjakoritn yhteen ravintolaan korvaukseski väärin tehdystä katsastuksesta..niin ja vuoden kestävän ajoluvan mersulle :D

Mersun katsastanut vanhempi katsastusmies sen sijaan joutui ottamaan vastaan moitteet sekä viikon kevät loman, ja loman jälkeen 2-3 viikkoa kestävän jatkokoulutuksen....joensuussa, minä en moisia vaatinut vaan aseman päällikkö ja asemanketjun omistajat olivat näin päättäneet jo pariviikkoa sitten, syynä oli turhista uusinta näytöistä ja turvallisuus tekijöiden huomioon ottamatta jättämisistä, eli on nipottanu turhista ja tärkeimmät jättäny kattomati, jokatapauksessa menen samalle asemalle ensvuonna uudestaan......tai jos kesän aikana ehdin yhden muutoksen tekemään joka vaatii hyväksyntää :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pupetti ottaa taas piitkään henkeä ja rauhottuu. Pikkukakkonen meni jo, ei enää tarvitse eläytyä.
pupetti kirjoitti: takapäässä oli oikea takarenkaan 2 pulttia löysällä.
Sama vaikka ne ruuvit ois sulla taskussa, sieltä navalta se välys ei tule. Ellei sulla ole kolome ruuvia taskussa ja kaks löysällä, siellä takapyörässäkin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:!: Piti kirjoittaa että 3 pulttia löysällä ja vaan 2 piti vannetta kiinni, muutenhan mulla on ruuvit löysällä tai kadonneet, ja tilalla on pelekkä reikä.....missä ei ole edes karvoitusta ympärillä :shock:

Eikä ole taka-akselistossa muuta löysää.......ainakaan ei eilen iltasella ollu kun asiaa tutkittiin, tulipahan todettua että viimeistään enskesänä on puslia ja niveliä sinne vahettava, vois ne kestää varmaan kauemminkin, mutta alkaa kumien ulkonäkö olemaan mallia "pykinyt", ne muuten haittaa mutta mun näköön ne jätti lähtemättömän vaikutuksen.

Mulla näköjään nuo vanteiden irtiolot on normaalia, kun ei ollu ensimmäinen kerta kun pultit jää löysälle ja on irtoamassa, mutta ny ne on kireällä...niinko kaikki muutkin pulttimutterit mersun alustassa.

On ihan eka mersu missä on suurinpiirtein kaikki pultit ja mutterit ollu löysällä..ihan kaikki, ja minä ihmetelly ihme klopsahduksia sieltä täältä :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

"Mesen münchhausseni" :lol: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”