SEL pulmia.

Vastaa Viestiin
Avatar
Holmes
Viestit: 32
Liittynyt: 01.7.2012 20:51
Paikkakunta: Mustasaari

SEL pulmia.

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Päättipä SEL sammahtaa akku tyhjä. Laturi voisi olla rikki mutta isoin ongelma taitaa olla koko mittaristo. Virrat päälle kääntäessä ei yksikään valo syty. Latausko ei toimi jos akku valo ei kojelaudassa ole "kunnossa"? Polttimo on tänään vaihdettu mittaristoon mutta pimeänä pysyy. Ennenkö ryntään ostamaan uutta laturia nii jos jollakulla olisi jotakin pikaista ideaa tuon mittariston akku valon toiminnan suhteen? Autona 300SEL -86
Viimeksi muokannut Holmes, 23.3.2014 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz 230E
Mercedes-Benz 300 SEL
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Jotenkin ynnäilisin niin päin että sen valon tekemiset on täysin turhat.
Aloitella nyt vaikka lataamalla akku jonka perästä sitten auto käymään ja kattua minkä verran se lataa. Jännitteen pitää olla joka tapauksessa yli 13,7V.

Kyllähän tuon nyt laturilta haisee kuitenkin, sitä vaan en muista oliko noissa irrotettava lataussäädin. Sen mykkänä olokin riittää moiseen kiukkuumiseen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Lataahan aluksi akku ja kokeile maattaa laturiin tuleva ohut johto. Jos ne valot sitten sytttyy niin voit varmoin mielin ottaa laturin irti.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Minulta loppui hiilet aikanaan 300SE:stä laturista niin ettei myöskään latausvaloa sytyttänyt.
Katso se jännitteensäädin, että onko hiilet loppu. Ne vaihtamalla varmaan tokenee. Jännitteensäädin lähtee kahdella ruuvilla irti. Jännitteensäädin kokonaisenakaan ei maksa kuin vähän toista kymppiä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mittariston valotki alkaa toimia kun saat toimivan laturin.
Avatar
Holmes
Viestit: 32
Liittynyt: 01.7.2012 20:51
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Jippii! Laturihan se oli. Yksi murhe vähemmän. Nyt kun tehty uusi Aihe nii jatketaan. 4-vaihteinen automaatti laatikko E/S napilla. Ei vaihda isointa vaihdetta "silmään". Moottoritiellä 100kmh = 3500rpm. Mistäköhän lähtisi ongelmaa purkamaan? Laatikon öljyt punaiset ja määrä ok. Gearbox electronic sulake ehjä.
Mercedes-Benz 230E
Mercedes-Benz 300 SEL
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vai olisko niin että on nelivaihteiselle normaali kierrokset satasessa. Eikös nämä lähde normaali tilanteessa kakkosella liikkeelle? Ja vasta reilummalla kaasulla lähdettäessä vaihtaa ykköselle?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Mulla on myös 300SE niin 3500 kierrokset vajaa satasen vauhdissa. Minustakin tuntui aluksi kovin korkeilta, mutta niinhän ne sanoo että kutoskone ässässä on kierroskone.
w126 300SE 1986
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm... mulla on 300 SEssä satasen vauhdissa karvan yli 3000 :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jotakuinnii 3000-3500 oli mun entisessä 300SELlissä kierrokset satasen vauhissa, ja sen myös näki kulutuksessa :?


420SEL n. 2100 kierrokset satasta ajaessa :)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”