Ja meillä muistaakseni 70 € 4-pyöräsuuntaus.sv22 kirjoitti:Täällä listahinta on 77€..
Vaan kun sulla muutui vaan aurauskulmat, niin edelleen 20-40€ tällä kulmalla suomea.
Monennäköistä pyöränsuuntaajaa on tullut nähtyä mutta ensimmäinen kerta kun yritettiin taka-alatukivarren pulttia kääntää ja sitten vielä ihmetteli ääneen ettei oikeen tahdo muuttua aurausCool Hand Saku kirjoitti:Vie takasin.
Samoja pojuja säätämässä. mistä edellä kirjoitin.
Puolustetaan pojuja vähän, jos et tiedä mistä pitäisi säätää. Ja katsot autodatasta niin ei ole yksi tai kaksi kertaa kun se ohjekuva on aivan päin persettä.jolle kirjoitti:Monennäköistä pyöränsuuntaajaa on tullut nähtyä mutta ensimmäinen kerta kun yritettiin taka-alatukivarren pulttia kääntää ja sitten vielä ihmetteli ääneen ettei oikeen tahdo muuttua aurausCool Hand Saku kirjoitti:Vie takasin.
Samoja pojuja säätämässä. mistä edellä kirjoitin.
Minä katselin hetken ja sitten kaivoin taskusta orkkis auraustangonsäätötyökalun ja näytin että avaa tuo pultti tällä ja sitten käännä
Kyllä…tuota ajoin takaa, vaikkakin vähän epäselvästi. Moni autotallisäätäjä ainakin täälläpäin ajattelee noita aurauksia vain milleinä….onhan se totta että esim. 3mm ON prikulleen tasan 3mm oli se vanne sitten 40cm tai 2m halkaisijaltaan. Mutta….asteina asia on ihan muuta noilla vannehalkaisijoilla ja samalla 3mm aurauksella.Easy Rider kirjoitti:Ainakin minun aikanaan käyttämäni Hoffmann kyseli mittaustapaa ja vannekokoa pituusmittasäädössä, huomattavasti yksinkertaisempaa ajatella vain kulmayksiköitä säätäessä, ei tule tulkintapoikkeamaa. Kulmamääräisen mittaukset ilman laitteita voi unohtaa.piippu kirjoitti:Niinpä...tästä on väitetty iät ja ajat, eikä ole oikein ikinä tullut faktaa pöytään, vaikka aina väittelyn lopuksi ollaan tulokseen tultu Varovainen kaivelu muistin perukoilta, että oliko ne millimetri-auraukset annettu metrin matkalle ja nämä asteet & minuutit sitten jollekkin muulle määreelle?Easy Rider kirjoitti:Tässä säätötavassa tulee vastaan se iankaikkinen kysymys. Kun mitataan auraus milleissä, onko annettu ohjearvo annettu renkaan poskesta, vanteen reunasta, vai mistä? Jos vanteesta, niin minkä kokoisesta?
Mutta eihän näillä ammuta eikä lennetä tai leikata potilaita, rullamitalla vaan.
Onhan se tosiaan HIEMAN eroa jos mittaillaan 3mm auraus morris minin 10" vanteen etu ja takareunasta, tai jostain 22" tuninkirinkulasta
Xux:in piirtämällä "haarukalla" sitä on täälläkin vaaksottu menestyksekkäästi jo vuosia noita vähempi tärkeitä autoja...ja jos ei heti tullut käteen käypä, niin sitten rohkeasti uusiksi vähän erilainen asetus
Cool Hand Saku kirjoitti: Esim. Easyn kertomukset jopa renkaan kulumisesta, luovat ainakin minulle kuvan että toveri tietää mistä puhuu ja jos säätää tietää mitä tekee.
Siten, että et välttämättä saa sitä väliä just eikä melkein vanhan mittaiseksi.Eli miten tuon välin kun säätää just eikä melkein vanhan mittaseksi, voidaan mennä pieleen?
Meillä on valittu suuntauslaitteeseen millinäytöt, tuntuu selkeämmältä niin.Tässä säätötavassa tulee vastaan se iankaikkinen kysymys. Kun mitataan auraus milleissä, onko annettu ohjearvo annettu renkaan poskesta, vanteen reunasta, vai mistä? Jos vanteesta, niin minkä kokoisesta?
Ei tarvitse pohtia, miten niin? Mitataan sama vaikkapa pari milliä renkaan pinnasta, renkaan kyljestä ja vanteen reunasta, akselin asento joka kohdassa erilainen.dealer kirjoitti:Meillä on valittu suuntauslaitteeseen millinäytöt, tuntuu selkeämmältä niin.Tässä säätötavassa tulee vastaan se iankaikkinen kysymys. Kun mitataan auraus milleissä, onko annettu ohjearvo annettu renkaan poskesta, vanteen reunasta, vai mistä? Jos vanteesta, niin minkä kokoisesta?
Siinähän ei tarvitse pohtia em. asiaa.
Mittakepillä tarkistellessa mennään ilman muuta millien mukaan, mittaus kumin keskikohdalta. Miksi ? No siitä onnistuu parhaiten
Ennen renkaiden erilaisesta koosta (vakio-tuning) johtuvan mittavirheen - niin, paljonko sitä tulee jos verrataan vaikka 195/65/15" <-> 225/45/17" - miettimistä pitää ymmärtää myös se että erilaisilla renkailla varustetuille samanlaisille autoille ei välttämättä ole ihan samat arvot parhaita, mitä madallus vaikuttaa asiaan jne.....
Ilman lippalakkia ei varmaan onnistu amispojilta mikään vaikka ois mitkä vehkeet. Nukkuvat, syövät ja kaiketi haaveilevat joskus harrastavansa lippis päässä.Cool Hand Saku kirjoitti:Kun tuon Jim Beam ohjearvoja tuosta edeltä lueskelin niin 0 mm aurausta on 0 mm vaikka vanteen halkaisija olisi 2 m.
Väykkää ei vaan jätetä nolliin vaikka kuinka olisi vihreällä.
Enempi minua huvittaa nämä pojat jotka tulee meille töihin. Mittakeppi kouraan ja säädä auraukset.
Poju: en minä osaa mutta olen minä 4- pyöräsuunnannut koulussa, se oli helppoa kun se muuttu vihreälle kun oli ok.
Ko. jantteri ei edes osannut selittää aurausta ja haritusta minulle.
Just tasan yhtä hyvä ja tarkka mittaus tulee ainakin meidän nelipyöräsuuntausvehkeillä riippumatta siitä toimitaanko milleissä vai asteissa, vai mitä meinasit ?easyrider kirjoitti:Ei tarvitse pohtia, miten niin? Mitataan sama vaikkapa pari milliä renkaan pinnasta, renkaan kyljestä ja vanteen reunasta, akselin asento joka kohdassa erilainen.